Simracing, rFactor ?
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku
Simracing, rFactor ?
Czy ktoś z szeregów Kohorty zajmuję się simracingiem? Chodzi mi o bardziej doświadczonych graczy, którzy mogli by podzielić się swoim doświadczeniem.
- Eltael
- Posty: 309
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 17:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
Troche siedziałem w iRacing. I jeszcze z pewnością do niego wrócę
None. Can. Dim. My. Light.
- Eltael
- Posty: 309
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 17:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
W zasadzie wróciłem, już jakiś czas temu. Na dłużej. Jeśli jest ktoś zainteresowany iRacing chętnie pomogę i powiem co i jak.
None. Can. Dim. My. Light.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 10:57
- Lokalizacja: Esbjerg / Kiel
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
O kurde to byly czasy gdy sie jezdzilo formula 1 lub WTCC w rfactor w lidze! swietny simulator (najlepszy byl!). Nowy iracing jest jeszcze lepszy, moj brat gra w to nonstop!. Moze powroce aby pojezdzic czasem, jednak najpierw musze kupic nowa kierownice.
Jaka kierownice uzywacie ? mozecie cos polecic ?
Jaka kierownice uzywacie ? mozecie cos polecic ?
- Eltael
- Posty: 309
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 17:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
Zalezy jaki budzetem dysponujesz, minimum to DFP, ktory pewnie bede sprzedawal niebawem
None. Can. Dim. My. Light.
- Eltael
- Posty: 309
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 17:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
Niebawem wychodzi beta rFactor2, prasa już ją dostała, pierwsze prevki powalają, słowem - jest na co czekać!
http://rfactor.net/web/rf2/
http://rfactor.net/web/rf2/
None. Can. Dim. My. Light.
- Eltael
- Posty: 309
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 17:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
None. Can. Dim. My. Light.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 10:57
- Lokalizacja: Esbjerg / Kiel
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
a juz grales w bete ? kurde tez bym chetnie sprobowal ale jeszcze nie kupilem kierownicy ..
opisz krotko jak ci sie podoba no i najlepiej wstaw jakies screenshoty
opisz krotko jak ci sie podoba no i najlepiej wstaw jakies screenshoty
- Eltael
- Posty: 309
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 17:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
Grałem. Trudno to nazwać betą, raczej wczesna alfa
Jeszcze trochę za wcześnie, żeby poważnie pograć, więc traktuje to jako przerywnik między wyścigami w iR
Dodatkowo aby brać udział w becie trzeba kupić produkt w pełnej cenie $44.
Więc zależy czy docelowo chcesz kupić tą grę czy nie
Sporo info, screenshotów, filmów, opinii znajdziesz tutaj:
http://simracing.pl/forum/f261/
Jeszcze trochę za wcześnie, żeby poważnie pograć, więc traktuje to jako przerywnik między wyścigami w iR
Dodatkowo aby brać udział w becie trzeba kupić produkt w pełnej cenie $44.
Więc zależy czy docelowo chcesz kupić tą grę czy nie
Sporo info, screenshotów, filmów, opinii znajdziesz tutaj:
http://simracing.pl/forum/f261/
None. Can. Dim. My. Light.
Re: Simracing, rFactor ?
A co jest lepszym symulatorem, iRacing czy rFactor? Jaka jest zasadnicza różnica między nimi?
- Eltael
- Posty: 309
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 17:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
Pytasz o rF, rF2 czy to i to?
Anyway cięzko odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Porównując rF do iR lepszym, tzn wierniej oddającym rzeczywistość symulatorem, jest iR. Na dużym poziomie ogólności.
rF2 ciężko obecnie porównać do iR, bo rF2 jest oficjalnie w becie i mają jeszcze 6 miesięcy na skończenie produkcji. Przy czym w praktyce to jest wczesna alfa i w te 6 m-cy i tak nikt nie wierzy
Zasadnicza różnica między rFami a iR to:
- iR zamknieta architektura, rF otwarte na modowanie
- iR miesięczny abonament plus każda fura i tor to osobny wydatek $12-$15 (przy czym na dzien dobry mozna 3 miesiace jezdzic za $12 5cioma podstawowymi furami na ok 6 torach), rF1 płatne jednorazowo, rF2 płatne $44 na 4 lata online (o ile sie nie myle) lub kolo $80 na lifetime.
Zupełnie subiektywnie na dzień dzisiejszy iRowi nic nie dorasta do pięt.
Anyway cięzko odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Porównując rF do iR lepszym, tzn wierniej oddającym rzeczywistość symulatorem, jest iR. Na dużym poziomie ogólności.
rF2 ciężko obecnie porównać do iR, bo rF2 jest oficjalnie w becie i mają jeszcze 6 miesięcy na skończenie produkcji. Przy czym w praktyce to jest wczesna alfa i w te 6 m-cy i tak nikt nie wierzy
Zasadnicza różnica między rFami a iR to:
- iR zamknieta architektura, rF otwarte na modowanie
- iR miesięczny abonament plus każda fura i tor to osobny wydatek $12-$15 (przy czym na dzien dobry mozna 3 miesiace jezdzic za $12 5cioma podstawowymi furami na ok 6 torach), rF1 płatne jednorazowo, rF2 płatne $44 na 4 lata online (o ile sie nie myle) lub kolo $80 na lifetime.
Zupełnie subiektywnie na dzień dzisiejszy iRowi nic nie dorasta do pięt.
None. Can. Dim. My. Light.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 10:57
- Lokalizacja: Esbjerg / Kiel
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
rFactor jest dla graczy ktorzy szukaja prawdziwy "racing simulation", a nie cos takiego jak Need For Speed, Formel 2011.. czy inny scheiß !
iRacing to juz bardziej dla hardcore graczy lub zawodowcow ktorzy profesjonalnie testuja swoje settingi lub testuja trasy. Tez duzo z nich wystepuje na turniejach i zawodach (chociaz w rFactor tez). Wiem to bo moj brat w to gra jak chory.. scigal sie kiedys zawodowo w Formel BMW i Formel 3 (zna sie z Robertem Kubica), dzisiaj jest pilotem Boeinga 737
co do rFactor2 nie wiem, pewnie bedzie podobnie jak w rFactor. Bedzie mozna sobie wgrywac rozne trasy i samochody ktore maja zblizone settingi do tych oryginalnych samochodow.
Tak jak Eltael pisal nie da sie ogolnie porownac tych gier (obaj sa swietne).. zalezy wszystko w co sie gra i czego sie szuka no i kosztach gry. Ja raczej zostane przy rFactor 1 / 2
btw. ..sorry za bledy
iRacing to juz bardziej dla hardcore graczy lub zawodowcow ktorzy profesjonalnie testuja swoje settingi lub testuja trasy. Tez duzo z nich wystepuje na turniejach i zawodach (chociaz w rFactor tez). Wiem to bo moj brat w to gra jak chory.. scigal sie kiedys zawodowo w Formel BMW i Formel 3 (zna sie z Robertem Kubica), dzisiaj jest pilotem Boeinga 737
co do rFactor2 nie wiem, pewnie bedzie podobnie jak w rFactor. Bedzie mozna sobie wgrywac rozne trasy i samochody ktore maja zblizone settingi do tych oryginalnych samochodow.
Tak jak Eltael pisal nie da sie ogolnie porownac tych gier (obaj sa swietne).. zalezy wszystko w co sie gra i czego sie szuka no i kosztach gry. Ja raczej zostane przy rFactor 1 / 2
btw. ..sorry za bledy
- Eltael
- Posty: 309
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 17:38
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: Simracing, rFactor ?
Dokładnie. Przy czym ja w rF1 bardzo mało grałem, więc jest tym trudniej porównać. Ale warto też zwrócić uwagę, że rF1 wydany został w 2005r, iR w 2008 i jest cały czas udoskonalany (np wprowadzany nowy model opon).
None. Can. Dim. My. Light.
Re: Simracing, rFactor ?
Jeżeli mowa o simracingu, nie może zabraknąć Live for Speed S2.
Gra ta powstała ok 6-7 lat temu, za cały developming odpowiedzialne były tylko trzy osoby - jeden programista, grafik i dźwiękowiec. LFS jest rozwijany do dnia dzisiejszego, przez tych samych ludzi, co prawda w ślimaczym tempe ale jednak.
Nie grałem w nią od dobrych 3 lat, gdy wchłoneły mnie MMogi, jednak kilka rzeczy wciąż pamiętam. Ustawienia samochodu, czyli setupy składały się z dziesiątek róznych suwaków, włączników itp które naprawdę miały odczuwalny wpływ na jazdę, każdy próbował stworzyć idealny setup na dany tor, tak by urawać kolejne 0,5s na okrążeniu. Fizyka opon. Opony się nagrzewały, w zaleznosci od wybranej mieszanki, od ustawionego kąta nacisku opony w setupie, od samej umiejętnosci jazdy. Opony się przecierały, z takimi samymi zaleznoscisami jak wyżej. Mogły się przebić. Po złapaniu pobocza brudzily się, przez co miały przez chwile gorsza przyczepnosc.
Sama fizyka jazdy samochodem jest naprawde realistyczna, niektórzy się czepiają, że za bardzo się wszystko ślizga, coż nikt idealnej fizyki w simach jeszcze nie stworzyl.
Jest jeszcze wiele mniejszych aspektów tej gry, ale mysle, ze jak ktos bedzie zainteresowany to znajdzie informacje na bardziej fachowych stronach.
Oficjalna strona: http://www.lfs.net/
Mozna sciągnąć demo i pojezdzic online.
Filka filmikow:
Gra ta powstała ok 6-7 lat temu, za cały developming odpowiedzialne były tylko trzy osoby - jeden programista, grafik i dźwiękowiec. LFS jest rozwijany do dnia dzisiejszego, przez tych samych ludzi, co prawda w ślimaczym tempe ale jednak.
Nie grałem w nią od dobrych 3 lat, gdy wchłoneły mnie MMogi, jednak kilka rzeczy wciąż pamiętam. Ustawienia samochodu, czyli setupy składały się z dziesiątek róznych suwaków, włączników itp które naprawdę miały odczuwalny wpływ na jazdę, każdy próbował stworzyć idealny setup na dany tor, tak by urawać kolejne 0,5s na okrążeniu. Fizyka opon. Opony się nagrzewały, w zaleznosci od wybranej mieszanki, od ustawionego kąta nacisku opony w setupie, od samej umiejętnosci jazdy. Opony się przecierały, z takimi samymi zaleznoscisami jak wyżej. Mogły się przebić. Po złapaniu pobocza brudzily się, przez co miały przez chwile gorsza przyczepnosc.
Sama fizyka jazdy samochodem jest naprawde realistyczna, niektórzy się czepiają, że za bardzo się wszystko ślizga, coż nikt idealnej fizyki w simach jeszcze nie stworzyl.
Jest jeszcze wiele mniejszych aspektów tej gry, ale mysle, ze jak ktos bedzie zainteresowany to znajdzie informacje na bardziej fachowych stronach.
Oficjalna strona: http://www.lfs.net/
Mozna sciągnąć demo i pojezdzic online.
Filka filmikow:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości