XSYON!!!

Dział poświęcony grom dla jednego gracza.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku

Awatar użytkownika
Rillas
Patrycjusz
Posty: 3205
Rejestracja: czwartek, 28 sierpnia 2008, 15:57
Medals: 14
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Weteran AION Trybun FF XIV Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: XSYON!!!

Post autor: Rillas » poniedziałek, 14 lutego 2011, 09:21

Apsalar, Gilarwe - i wy chcieliście żebym w TO grała?!? ;...; Przecież ja nie lubię 'post-apokaliptycznych" klimatów, zresztą sandboxów też nie lubię xP

Awatar użytkownika
Giliarwe
Posty: 537
Rejestracja: wtorek, 2 lutego 2010, 19:41
Lokalizacja: Chmielno
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Giliarwe » poniedziałek, 14 lutego 2011, 10:07

Rillas pisze:Apsalar, Gilarwe - i wy chcieliście żebym w TO grała?!? ;...; Przecież ja nie lubię 'post-apokaliptycznych" klimatów, zresztą sandboxów też nie lubię xP
post.... co? w opisie gry bylo napisane: Ludzie teraz aby przetrwac musza walczyc za pomoca miecza i magii, a nie rozwoju i techniki. mhm czyli klimat nie odbiegajacy od innych gier :>

Awatar użytkownika
Morte
Patrycjusz
Posty: 587
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 07:45
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Morte » poniedziałek, 14 lutego 2011, 11:14

A jak Ci powiem że Tailoring może posługiwać się na razie nie zliczoną przez nas różnorodnością tkanin i kolorów?

Awatar użytkownika
Dejagore
Posty: 82
Rejestracja: wtorek, 3 listopada 2009, 14:12
Lokalizacja: Katowice
Gender:
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Dejagore » poniedziałek, 14 lutego 2011, 12:40

W patch notes 13 feb napisali że możliwość założenia totemu na początku będzie dla plemion o liczbie graczy 10+, więc może by zgłosić plemię 'Polanie' na oficjalnym forum ? Może trochę graczy z PL się zgarnie, hm ?

I jeszcze jedno - ankieta co do serwerów :
http://www.xsyon.com/forum/showthread.p ... er-coming!
nie żebym agitował ale odpowiedź 'NO' jest prawidłowa ;)

Awatar użytkownika
Bordin
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2010, 13:43
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Bordin » poniedziałek, 14 lutego 2011, 13:22

Informacja o Polanach zostaine zamieszczona na oficjalnym forum Xsyona już wkrótce. Najpierw musimy stworzyć forum, podstawowe zasady, itp. W ciągu kilku dni wszystko powinno już działać jak trzeba.

Co do europejskich serwerów to boję się, że Ci którzy teraz najgłośniej protestują z chwilę będą z kolei jęczeć, że pingi za wysokie. Coś za coś. Dopóki nie ma ostergo pvp to wysokie latency nie przesszkadza ale wcześniej czy później dojdzie do pierwszych konfliktów i pingi mogą okazać się problemem.

Po za tym po raz kolejny nie rozumiem takiego zachowania community, które wie wszystko lepiej od developerów. Z góry zakładają, że w Europie nie będzie wystraczająco dużej populacji graczy. Ato chyba devsi najlepiej wiedzą ile mają sprzedanych preorderów z dla graczy z Europy i decyzja o postawieniu odrębnego serwera nie więła się z nikąd.

Soris
Posty: 334
Rejestracja: wtorek, 5 maja 2009, 10:39
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Soris » poniedziałek, 14 lutego 2011, 13:33

Tu macie odpowiedź dotycząca serwera EU i ogólnie jak widzą to Devsi w przyszłości.
Originally Posted by Xsyon
Hello everyone!

This is definitely not an expected reaction! I've been getting requests for a European server all year.

I'd like to clarify this situation.

We are preparing a European server in case we need it. As I see this overall negative reaction, if we don't need the second server it will not be turned on until we physically need it. This is not a matter where we can upgrade the machine or bandwidth, we are already going to have the maximum available to us.

I do plan to run a European download server as soon as possible and a trial server will be a necessity for free trials. I will not allow 'free trials' to create the possibility for players to create free accounts that would affect the live Xsyon world.

There will be a point where the Xsyon world can't accomodate the population, and where the population on one server will be too large to form a tight cohesive community.

The original plan that we will follow is to add new lands that run on separate but connected servers (much like what is done with EVE Online), this would effectively create neighborhoods of communities that play together, but this is not something that can be done overnight.

If we grow too fast, we will have to split the world. We are not there yet, of course. I am simply preparing for this scenario. We are growing quickly and as many of you have probably noticed, this is without any advertisement or direct promotion on our part. I've answered a few interviews and announced the launch in early January, but that's all.

If we do need additional servers, nobody will be forced to play on a specific server and players will be allowed to create characters on both servers. It will simply be an option. I was ready to offer than option now rather than later and that's all. If it does not seem necessary it will not be done.

I hope that alleviates the concerns.

Awatar użytkownika
Dejagore
Posty: 82
Rejestracja: wtorek, 3 listopada 2009, 14:12
Lokalizacja: Katowice
Gender:
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Dejagore » poniedziałek, 14 lutego 2011, 14:45

No i wszystko jasne. Widzę że ekipa po stronie Xsion'a jest trzeźwo myśląca. A co do pingów to sądzę iż da się zrobić aby EU + US + Asia miały je na przyzwoitym poziomie. Wystarczy zobaczyć jak to wygląda po stronie EVE online. Problem jedynie w tym iż gra może technicznie nie mieć takiej możliwości loadbalancingu.

Awatar użytkownika
Bordin
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2010, 13:43
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Bordin » poniedziałek, 14 lutego 2011, 14:57

Eve online jest dość specyficzna. Nie wiem do końca czy to ma wpływ na pingi ale wielkość pakietów, które są przesyłane pomiędzy serwerem a klientem jest (a przynajmniej była w czasach kiedy grałem w Evkę) wręcz symboliczna. Pewnie trudno w to uwierzyć ale jak padł mi net to grałem w Eve Online na łączu 56 kb /s (modem).

Awatar użytkownika
Morte
Patrycjusz
Posty: 587
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 07:45
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Morte » poniedziałek, 14 lutego 2011, 16:01

Będziecie płakać jak amerykanie wpadną wam do wioski jak śpicie.
Wtedy zapamiętacie sobie wasz VOTE NO.

Awatar użytkownika
Brokenwing
Posty: 1423
Rejestracja: czwartek, 2 lipca 2009, 15:10
Status:
Offline
Kontakt:

Re: XSYON!!!

Post autor: Brokenwing » poniedziałek, 14 lutego 2011, 16:38

Morte pisze:A jak Ci powiem że Tailoring może posługiwać się na razie nie zliczoną przez nas różnorodnością tkanin i kolorów?

Morte, fajnie że są takie możliwości, ale dla kieckowych freaków (czytaj m.in Rillas) liczy się wygląd uzyskanego ubioru. Co z tego, że np. w Mortalu też można sobie było crafcić, skoro nawet najbardziej wypasiona zbroja wyglądała jak nieudolnie wyklepany garnek, a ubrania z materiału przypominały bandaże zdarte z jakiejś przegniłej mumii? ;)

Życzę Wam powodzenia, sama widzę po Minecrafcie, że gra nie musi wyglądać super żeby być wysoce grywalną, ale co do takich prób wciągnięcia w to Rillas... lepiej odpuścić już teraz ;)

Awatar użytkownika
Morte
Patrycjusz
Posty: 587
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 07:45
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Morte » poniedziałek, 14 lutego 2011, 18:13

Jeszcze nie wiemy czy kiecki w tej grze wyglądają źle.
Zobaczymy, jak ktoś tego tailora wyskiluje.
A ubrania można robić i z kości i ze skór także.

Soris
Posty: 334
Rejestracja: wtorek, 5 maja 2009, 10:39
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Soris » poniedziałek, 14 lutego 2011, 18:22

Nie oszukujmy się nie będzie tam zapewne sukni balowych czy jakiś wynalazków mody, których nawet nie umiem nazwać.

Soris
Posty: 334
Rejestracja: wtorek, 5 maja 2009, 10:39
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Soris » wtorek, 15 lutego 2011, 00:23

Zamieszczam tu przetłumaczone Features Xsyona.
Nie wszystko opisane jest jeszcze załączone w grze, jednak większość już działa.

Soris pisze:Krajobraz

Świat gry jest opracowany na podstawie okolic jeziora Tahoe Basin na granicy Nevady i Kalifornii.
Ukształtowanie terenu oparte jest na danych US Geological Survey.
-Speed Tree 5.1
-Speed Grass 4
-Załamanie i odblaski wody
-Gracze mogą budować drogi, oczyszczać, podnosić i wznosić teren
-Powierzchnia gry początkowo od 120 km kwadratowych wraz z rozwojem do 1200 km kwadratowych

Zasoby

Gracze są w dużym stopniu uzależnieni od surowców występujących w grze, m.in. drewno, skóry zwierząt, trawa, złom oraz rzadkie rzeczy pozostawione przez poprzednie cywilizacje.

-Ciągle zmieniające się zasoby mogą być odnawiane lub wyczerpane
-Dostępność zależy od pory roku i pogody
-Zasoby mogą być przejmowane przez plemiona
-Różnorodność występujących materiałów: różne drzewa, metale, tkaniny, które mają wpływ na wygląd wytworzonych rzeczy
-Znalezione przedmioty jak książki, mogą zostać przeczytane aby nauczyć się nowych umiejętności

Środowisko

Realistyczność środowiska nie jest tylko wizualna. Mają na to wpływ również surowce, zadania, przedmioty, zachowania zwierząt jak i graczy.

-Cztery pory roku: Wiosna, Lato, Jesień, Zima
-Realistyczny cykl słońca i księżyca
-Dynamiczny system objętości i warstw chmur
-Nocne niebo z dokładna mapa gwiazd i konstelacji
-Gromadzenie się śniegu
-Warunki pogodowe: deszcz, śnieg, grad i deszcz ze śniegiem
-Powierzchnia terenu wpływa na ruch
-Zwierzęta reagujące na warunki pogodowe
-Warunki pogodowe wpływające na graczy i przedmioty

Postać

Na rozwój postaci w Xsyon kładziony jest duży nacisk. W odróżnieniu od wielu innych gier gdzie postać rozwija się od plebejusza do pół-boga. Startujesz jako rozwinięty bohater jednak pozbawiony umiejętności i wiedzy wykwalifikowanej.

-Dostosowanie ciała, twarzy i włosów.
-Postacie mogą tracić wagę i mięśnie
-Widoczny wiek postaci. Starzenie się wpływa na statystyki.
-Statystyki można zwiększyć poprzez odpowiednie działania, urazy i wiek.
-System umiejętności. Wzrost i spadek statystyk na podstawie działań i doświadczenia.
-Doświadczenie zdobywane poprzez wykonywanie wszystkich czynności, nie tylko walki, ale również: przeszukiwanie, rzemiosło, zadania oraz działalność społeczną.
-Zdobycie poziomu daje dodatkowe punkty do rozlokowania w umiejętnościach.
-Nie używane umiejętności postaci zanikają z czasem.
-Postać posiada różne współczynniki, które działają na nią: zdrowie, wiara, wytrzymałość, głód, pragnienie oraz obciążenie. Dodatkowe czynniki jak adrenalina i komfort zostaną dodane z czasem.
-Działania postaci są śledzone i określane jako dobre i złe. Istnieje również ukryte statystyki takie jak szczęście.

Podstawowe działania

Postać może wykonywać różne czynności fizyczne, jak i uzyskać umiejętności w trakcje ich wykonywania. Większość działań oparta jest na umiejętnościach, statystykach oraz obecnym stanie postaci.

-Podstawowe ruchy obejmują przód, tył, skos
-Prędkość ruchu i sprintu zależna od wielu czynników
-Pływanie opiera się na umiejętnościach, statystykach, ubrania oraz obciążenia
-Różnego rodzaju udary oparte na umiejętności pływania
-Podstawowe działania obejmują zbieranie, oczyszczanie, kopanie, skradanie, ukrywanie i rąbanie drewna
-Poruszanie się oparte na umiejętności postaci i statystykach
-Na ruch wpływa ukształtowanie i nachylenie terenu
-Na ruch wpływa aktualne obciążenie i stan postaci
-Limit obciążenia wymaga na postaci, aby zdecydowała co zostawić, a co zabrać
-Blisko 50 różnych emotek postaci
-Elastyczny system kamer pozwala graczowi na rejestrowanie działań i różnych punktów widzenia

Umiejętności

Gracze zaczynają z wybranym zestawem umiejętności. Zdobywają nowe umiejętności poprzez uczenie się od innych graczy oraz z ksiąg poprzednich cywilizacji.

-Umiejętności rosną wraz z używaniem
-Umiejętności mogą ulec obniżeniu, jeżeli nie są wykorzystywane
-Umiejętności można utrzymać lub zwiększyć poprzez punkty doświadczenia
-Umiejętności wpływają na wiele czynników zewnętrznych
-Działania zależą od poziomu umiejętności
-Ponad 50 umiejętności w walce, działaniach fizycznych, handlu, rzemiosła oraz wydobywaniu surowców

Rzemiosło

Wszystko w grze może zostać stworzone lub zniszczone. Rzemieślnicy mogą znaleźć nowe wzory recepty i plany, uczyć się od innych graczy lub zdobywać wiedzę poprzez inspirację.

-Gracze mogą wytwarzać narzędzia, broń, pancerze i wiele innych przedmiotów
-Gracze mogą budować domy oraz drogi
-Osiem podstawowych poziomów wykonania od nowicjusza do mistrza
-Inspiracja umożliwia uzyskanie wzorów podobnych do już poznanych, bez potrzeby znajdywania recept lub uczenia się od innych graczy
-Poziom rzemiosła Supreme Master dla tych postaci, których osiągnięcia są wyższe od innych
-Postacie które osiągnęły poziom Supreme Master mogą współpracować z producentami Xsyon nad sprowadzeniem swojego projektu
-Wzory wymagają minimalnego poziomu umiejętności, ale większość z nich jest dostępnych dla rzemieślników średniego szczebla
-Rzemieślnicy otrzymują wzory względem ich doświadczenia
-Różni rzemieślnicy tego samego szczebla będą posiadać inne zestawy recept
-Wygląd i wytrzymałość wytworzonego przedmiotu zależy od użytych materiałów i umiejętności twórcy
-Rzemieślnicy są uzależnieni od narzędzi oraz wyrobów innych graczy
-Wraz z doświadczeniem rzemieślnicy dostana możliwość naprawy wzmocnienia i poprawy rzeczy

Pancerz

Xsyon nie jest grą opartą na uzbrojeniu. Szeroki asortyment części zbroi jest dostępny w grze. To gracz wybiera sobie pancerz w oparciu o styl gry i wygląd.

-System oparty o części zbroi. Wszystkie części mogą być wytworzone i dostosowane
-System warstwowy pancerzy posiada wiele kombinacji
-Masa pancerza oraz materiału wpływa na komfort, szybkość i umiejętności postaci
-Różna jakość oraz wytrzymałość tego samego typu zbroi
-Części zbroi mogą zostać poprawione na podstawie użytych materiałów
-Różne rodzaje broni mają inny wpływ na różne zbroje
-Kolorowe materiały mogą zostać wykorzystane do stworzenia wielu różniących się wyglądem zbroi

Obiekty
W trakcie przeszukiwania świata gry, postacie odkrywają ponad tysiąc różnych obiektów. Wszystkie obiekty mają zastosowanie, nawet jeżeli nie jest to oczywiste.

-Znalezione materiały sortowane są na materiał i kolor
-Doświadczeniu poszukiwacze mają większą szanse znaleźć rzadkie i użyteczne przedmioty
-W zależności od obszaru znajdywane są inne przedmioty
-Zbudowane obiekty mogą ulec rozkładowi w zależności od pogody i czasu
-Zezłomować zbudowane obiekty, aby odnowić zasoby złomu

Stworzenia

Świat Xsyona zamieszkały jest przez graczy oraz nie grywalnych: nieumarłych, zwierzęta i mutanty. Na wszystkie stworzenia można polować oraz one mogą polować.

-Brak ustalonych lokacji ze zwierzyną. Rozmnażanie się stworzeń jest oparte na ich obecnej populacji.
-Stworzenia zdobywają doświadczenie i mogą ewoluować w legendarne istoty
-Stworzenia mogą wędrować jak i zostać wybite
-Stworzenia wędrują do różnych terenów zależnie od nastroju i pogody
-Stworzenia przyczyniły się do rozprzestrzenienia mutacji na świecie
-Stworzenia posiadają realistyczny łup. Jeżeli stworzenie posiada zbroje lub broń, możesz to zabrać
-Zwierzęta są ćwiartowane na surowce
-Stworzenia są jednym z głównych zasobów dla rzemieślników

Komunikacja

Interakcja postaci jest kluczowym założeniem Xsyona. Postacie mają wiele możliwości interakcji i komunikacji.

-Kanał gry oparty na zakresie słyszenia postaci
-Szept do poszczególnych postaci w granicach zasięgu
-Miasta i grupy graczy posiadają wspólny kanał
-Kanał Pomocy do komunikacji z Guide
-Targowiska, gdzie gracze mogą sprzedawać swoje towary

Walka

W grze na walkę ma wpływ wiele czynników: statystyki umiejętności, broń, pancerz, umiejętność obrony oraz stan przeciwnika. Jednak najważniejsze są umiejętności gracza, gdyż gra pozbawiona jest auto-targetu.

-Walka oparta na umiejętnościach i statystykach
-Ręczne celowanie, oparte na umiejętności gracza
-Ręczna obrona w tym uniki, parowanie i blokowanie
-Różne rodzaje broni mają inny wpływ na różne zbroje
-Walki w strefach plemienia oparte na ustawieniach danego plemienia
-Walka będzie ulepszana w czasie

Plemiona

Najważniejszym aspektem gry jest system plemion. Gracze aby przetrwać i rozwijać się muszą polegać na swoich plemionach lub miejscu zamieszkania.

-Wymaganych jest 10 graczy do stworzenia plemienia
-Wraz z wzrostem populacji plemienia, uzyskuję ono dodatkowe ziemie oraz mogą ubiegać się o prawa miejskie
-Budowle plemienia są pod ochroną
-Magazyn plemienia jest pod ochrona
-Elastyczna część systemu budowy
-Możliwość dopasowania rang plemiennych wraz z uprawnieniami i możliwościami
-Hierarchiczny system polityczny, który może być oparty na rangach plemiennych
-Premie do statystyk i umiejętności, gdy jesteś w rodzimym mieście
-Premie do statystyk i umiejętności dla przywódcy miasta
-Premie dla postaci noszących barwy plemienne
-Miasta jako ośrodki handlu, rzemiosła, magazynowania i interakcji
-Plemię może wybrać kolory i symbole plemienne, które będą mogły być używane na ubraniach, flagach i banerach

Zadania

Zadania przydzielane są od innych graczy, poprzez system zadań. Wodzowie plemienia będą mieli opcje aby przypisać postać do określonego zadania.

-Zadania zamieszczane są na totemie plemiennym, tak więc nie jest wymóg aby gracz zlecający zadanie był w grze. Rodzaje zadań są następujące:
-Dostawa towaru
-Polowanie
-Odkrywanie
-Zbieranie
-Wytwarzanie przedmiotów

Inne rodzaje zadań i konkursów będą dodawane w trakcie Prelude.

Gospodarka

Gospodarka gry zależy tylko i wyłącznie od graczy. Opiera się głównie na gromadzeniu surowców, rzemiośle i wymianie handlowej. Gracze mogą prowadzić handel wymienny, sprzedawać lub kupować za pomocą lokalnej waluty wprowadzonej przez plemię. Gracze maja możliwość wprowadzenia waluty na podstawie znalezionych przedmiotów.

-Miasta i indywidualne konta bankowe
-Miasta mogą nakładać podatki
-Handel graczy prowadzony poprzez totem
-Surowce mogą być kontrolowane i niszczone w celu zmniejszenia dostaw
-Handel między graczami jak i miastami

Ewolucja

Xsyon ciągle się rozwija. Podczas Prelude postacie zaczynają jako prości myśliwi, zbieracze, poszukiwacze i rzemieślnicy. Wraz z postępem społeczeństwa będą dostępne nowe profesje dla większych i bardziej rozwiniętych plemion.

-Oswajanie zwierząt i jazda konna
-Poziom komfortu gracza wpływa na podejmowane akcje
-Wiadomości w grze i system pocztowy
-Rolnictwo
-Gotowanie oraz recepty wytworzone przez graczy
-Dekoracja zbroi i system ulepszania
-Religia
-Nowy dodatek, w tym zestawów zbroi, broni itp. budynków i stworzeń.

Dołącz na forum Xsyona do dyskusji o innych potencjalnych, unikalnych cechach, które mają zostać dołączone: Forum

Nieznane

Dostępne funkcje nigdy nie zostaną w pełni ujawnione. Ważną częścią zabawy jest odkrywanie nowego. Nowe funkcje, umiejętności, przedmioty i potwory będą musiały zostać odkryte w grze zanim zostaną one oficjalnie ujawnione.

Kiedy i gdzie wytwarzasz przedmioty może być tak samo ważne jak to co wytwarzasz.
Specjalizacja prowadzi do odkryć.
Dla jednego śmieci, dla drugiego skarby.
Co dwie głowy to nie jedna.
Świat się zmienia, nie przestawaj odkrywać.

Awatar użytkownika
Badalaman
Posty: 271
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 08:34
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Badalaman » wtorek, 15 lutego 2011, 09:40

Ehh skad wam sie bierze negatywne nastawienie do serwera EU?
Mam doswiadczenie z bety World of Tanks, najk bylo na serwerach USA to ping 250-400 byl standardem, bywalo i gorzej - zle sie gralo.
Po wybraniu serwera EU mam pingi 60-100, gra sie duzo elpiej.

A Xsyon ma miec reczne celowanie wiec walka z wyzszym pingiem oznaczac bedzie od razu porazke.

Ogolnie im wiecej przygladam sie grze tym bardziej odnosze wrazenie ze wydawca na sile szuka kasy i wydaje maly fragment produktu.
Z gory mowi o tym ze czesc funkcji zwiazanych z walka pvp wejdzie moze za rok - mimo ze PvP bedzie dostepne od razu, czyli bedzie niedopracowane.
Dostepna ma byc 1/10 planowanego terytorium gry.

Obawiam sie ze wydadza bubel ktory szybko zniecheci graczy i tak sie skonczy.

P.S. I nie do konca widze ta gra jako postapokaliptyczna. Przynajmniej to co widzialem na youtubie wcale na to jednoznacze nie wskazuje.

Awatar użytkownika
Giliarwe
Posty: 537
Rejestracja: wtorek, 2 lutego 2010, 19:41
Lokalizacja: Chmielno
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Giliarwe » wtorek, 15 lutego 2011, 11:26

Badalaman pisze:Ehh skad wam sie bierze negatywne nastawienie do serwera EU?
Mam doswiadczenie z bety World of Tanks, najk bylo na serwerach USA to ping 250-400 byl standardem, bywalo i gorzej - zle sie gralo.
Po wybraniu serwera EU mam pingi 60-100, gra sie duzo elpiej.

A Xsyon ma miec reczne celowanie wiec walka z wyzszym pingiem oznaczac bedzie od razu porazke.

Ogolnie im wiecej przygladam sie grze tym bardziej odnosze wrazenie ze wydawca na sile szuka kasy i wydaje maly fragment produktu.
Z gory mowi o tym ze czesc funkcji zwiazanych z walka pvp wejdzie moze za rok - mimo ze PvP bedzie dostepne od razu, czyli bedzie niedopracowane.
Dostepna ma byc 1/10 planowanego terytorium gry.

Obawiam sie ze wydadza bubel ktory szybko zniecheci graczy i tak sie skonczy.

P.S. I nie do konca widze ta gra jako postapokaliptyczna. Przynajmniej to co widzialem na youtubie wcale na to jednoznacze nie wskazuje.
Mały fragment produktu:
t6ak mały, ze ma wiekszy swiat od wiekszosci mmo(a ma byc wiekszy) UO jak wychodzlo tez mialo prosty system walki, po latach opracowali nowy, dodali skille. a co do postapokaliptycznej strony tej gry- w tej grze troche inaczej to wyglada niz sobie wyobrazales, po porownaniu z innymi znanymi Ci swiatami post?
co do WoTa-mi ping nie przeszkdzal, baaa na eu mam ping 100-150 :) i jest dobrze

Soris
Posty: 334
Rejestracja: wtorek, 5 maja 2009, 10:39
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Soris » wtorek, 15 lutego 2011, 11:37

Badalaman pisze:Ehh skad wam sie bierze negatywne nastawienie do serwera EU?
Mam doswiadczenie z bety World of Tanks, najk bylo na serwerach USA to ping 250-400 byl standardem, bywalo i gorzej - zle sie gralo.
Po wybraniu serwera EU mam pingi 60-100, gra sie duzo elpiej.

A Xsyon ma miec reczne celowanie wiec walka z wyzszym pingiem oznaczac bedzie od razu porazke.
Też się tego boję na ten moment ping jest w granicy 140, więc nie jest to aż takie straszne. Jeżeli ping będzie rósł wtedy ja nie widzę innego wyboru jak postawić serwer EU.

Awatar użytkownika
Badalaman
Posty: 271
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 08:34
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Badalaman » wtorek, 15 lutego 2011, 12:07

Giliarwe, ja nie przecze ze gra ma potencjal i ma szanse sie rozwinac.
Ale jesli okaze sie ze przy wydaniu jej na rynek beda duze braki to niejestem zainteresowany by za nia placic normlany abonement.
I podejrzewam ze niejest to tylko moje podejscie do gry.

Co do pingow to niestety mam lacze jakie mam i do serwerow poza UE zwykle mam kiepski ping. Niewiem z czego to wynika dokladnie, no ale to juz prawidlowosc. Stad zdecydowanie wole serwery europejskie gier.
Roznice widzialem w WoT, wciaz widze w grach FPS jak BAd Company2, nie przypuszczam by przy MMO mialo byc lepiej.

Co do postapokalipsy to nie widzialem broni palnej, a bez tego niema dobrej postapo tyklo fantasy, zreszta swiat gry tez dosc dziki, bez widocznych pozostalosci cywilizacyjnych(a przynajmniej na filmikach sie na to nie natknalem).

Poczekam na premiere i oceny po kilku miesiacach, wtedy sie okaze co gra jest warta.

P.S. A tworzenie polskiej koloni/miasta w swiecie Xsyona jest kuszace :)
Ostatnio zmieniony wtorek, 15 lutego 2011, 12:08 przez Badalaman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bordin
Posty: 144
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2010, 13:43
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Bordin » wtorek, 15 lutego 2011, 12:08

Badalaman pisze:Ogolnie im wiecej przygladam sie grze tym bardziej odnosze wrazenie ze wydawca na sile szuka kasy i wydaje maly fragment produktu.
To już chyba stało się normą w przypadku małych indie developerów. Niestety duże wydawnictwa nie są zainteresowane roziwjaniem ambitnych niszowych tytułów bo kasę zaraba się na płytkiej, kolorowej masówie kierowanej do jak najszerszego grona odbiorców. Skutkiem tego mamy setki klonów tego samego pomysłu, które różnią się między sobą już chyba tylko kolorami kiecek cycatych blondynek.

Ja godze się na to, że gra jest nie dokończona i jestem w pełni tego swiadomy (a to że developer stawia sprawę uczciwie i mówi wprost, że jakiś aspekt gry nie jest dokończony to chyba dobrze ?). Wchodze w dany temat bo liczę, że dzięki między innymi mojemu wsparciu projekt będzie mógł dalej się rozwijać i docelowo powstanie porządna oryginalna gra.

Po za tym ten niedokończony Xsyon jest 10 razy bardziej miodny niż super dopracoway Rift na przykład, który musiałem wywalić z kompa już po 45 minutach grania, bo myślałem że szlag jasny mnie trafi od bezmyślnego walenia w klawisze 1-9.

Awatar użytkownika
Badalaman
Posty: 271
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 08:34
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Badalaman » wtorek, 15 lutego 2011, 12:14

Bordin, masz sporo racji.
Ale...istenieje tez druga mozliwosc - gra zamiast sie rozwijac upadnie bo niedopracowaniami zniecheci potencjalnych graczy.

Ja na rifty czy wiele innego opdobnego mmo badziewia juz nawet nie patrze (no moze poza Star Wars), ale wsrod malych produkcji tez ciezko mi znalesc cs co mnie przyciagnie. Kilka dobrze zapowiadajacych sie tytulow, jak Mortal chocby, okazalo sie nie spelniac zapowiedzi wydawcow ani moich oczekiwan tym bardziej.

A wlasnie, co do mozliwosci Xsyona to mi sie skojarzyl WURM Online. Tam chyba nacisk na przetrwanie i budowe jest jeszcze wiekszy a przy tym jest interesujacy trial (nieograniczony czasem tylko wysokoscia skilli i dostepnymi swiatami gry).

Soris
Posty: 334
Rejestracja: wtorek, 5 maja 2009, 10:39
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Soris » wtorek, 15 lutego 2011, 12:19

Badalaman pisze: A wlasnie, co do mozliwosci Xsyona to mi sie skojarzyl WURM Online. Tam chyba nacisk na przetrwanie i budowe jest jeszcze wiekszy a przy tym jest interesujacy trial (nieograniczony czasem tylko wysokoscia skilli i dostepnymi swiatami gry).
Wydawca Xsyona zapowiedział, że ma zamiar wprowadzić serwer trial. Więc miejmy nadzieje, że zrobi to szybciej, bo gra wciąga i ma swój odmienny klimat.

Awatar użytkownika
Giliarwe
Posty: 537
Rejestracja: wtorek, 2 lutego 2010, 19:41
Lokalizacja: Chmielno
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Giliarwe » wtorek, 15 lutego 2011, 12:59

Badal, w wprowadzeniu do Xsyona:
"With the disruption of the planet, ancient gods awake to once again exert their powers
over the earth. The lords of nature have revived the wastelands, eradicating and
subverting the remnants of modern technology. Creatures of mutation and mythology
now populate the land. The ways of swords and sorcery have replaced the path of
science and progress"

Awatar użytkownika
Morte
Patrycjusz
Posty: 587
Rejestracja: czwartek, 18 marca 2010, 07:45
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Morte » wtorek, 15 lutego 2011, 14:09

Lepiej niech doda EU

Awatar użytkownika
Badalaman
Posty: 271
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 08:34
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Badalaman » wtorek, 15 lutego 2011, 16:07

Giliarwe, jak dla mnie to to nadal jest fantasy nie postapo.
Starzy bogowie, miecze i magia - fantasy na 100% ;)
Szczegolnie ze to jest faktycznie widoczne w grze.

A to, ze rzucili tekst ze ci bogowie zamienili technologie na ich magie i miecz, to tylko tekst we wprowadzeniu, nie czyni dla mnie w niczym klimatu postapokaliptycznego w grze.

Awatar użytkownika
Apsalar
Posty: 295
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 17:18
Lokalizacja: Opole
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Apsalar » wtorek, 15 lutego 2011, 20:23

PostApo to PO apokalipsie, po wymarciu, po wojnie etc. Nie można powiedzieć że w PostApo musi być broń palna, bo gdyby doszło do jakiejś to czy 98% ludzkości miałoby broń? Ja myślę że nie.
A więc tak umiera wolność. Wśród burzy oklasków.
Padmé Naberri

Awatar użytkownika
Badalaman
Posty: 271
Rejestracja: wtorek, 10 listopada 2009, 08:34
Status:
Offline

Re: XSYON!!!

Post autor: Badalaman » wtorek, 15 lutego 2011, 23:36

Dla mnie postapo to zdecydowanie realia zrujnowanej ziemi - gdzie wyraznie widac pozostalosci cywilizacji.
Do tego jesli przezyli jacys ludzie to wiedza jak sie poslugiwac bronia i przynajmniej podstawowa bron palna byc musi ;)
Do tego pojazdy - ludzie uruchomia chocby wraki.

Niema tych elementow - niema postapo.

W przeciwnym wypadku kazda gre moznaby anzwac postapo, lacznie z WoWem. Starczyloby by Blizzard napisal ze byl kataklizm, pojawili sie bogowie, zniszczyli cywilizacje, zatopili kontynenty i podnosza nowe z glebin, a do tego poajwila sie magia, elfy i nekromanci. Byloby "po apokalipsie".

Niestety takie definiowanie postapo do mnie nie przemawia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry single-player”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości