Titan zdechł 2007-2014 [*]
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Titan zdechł 2007-2014 [*]
Pewnie już wszyscy słyszeli, ale Blizzard oficjalnie dziś zamknął swój projekt MMO o pseudonimie "Titan": http://www.polygon.com/2014/9/23/683395 ... gen-mmo-pc
Władowali kupę pieniędzy, ale nie "pykło", zresztą już rok temu było to czuć. Jest to niemniej jednak ciekawy przyczynek do rozważań i dyskusji nt. dalszego rozwoju MMO. Czy faktycznie, jak niektórzy twierdzą, ESO i Wildstar były ostatnimi dużymi projektami themeparkowymi? Czy teraz czeka nas zalew pseudo-MMO-podobnych produkcji (jak Destiny, czy nadchodzące The Division), a prócz tego tylko małe niezależne, niszowe MMO i to nastawione bardziej na sandbox? No i wreszcie, czy Blizz się trochę jednak nie przeliczył -- 7 lat developerki w plecy, WoW im się starzeje nie da się ukryć, a samym Hearthstonem czy Heroesami raczej rynku nie zawojują.
Władowali kupę pieniędzy, ale nie "pykło", zresztą już rok temu było to czuć. Jest to niemniej jednak ciekawy przyczynek do rozważań i dyskusji nt. dalszego rozwoju MMO. Czy faktycznie, jak niektórzy twierdzą, ESO i Wildstar były ostatnimi dużymi projektami themeparkowymi? Czy teraz czeka nas zalew pseudo-MMO-podobnych produkcji (jak Destiny, czy nadchodzące The Division), a prócz tego tylko małe niezależne, niszowe MMO i to nastawione bardziej na sandbox? No i wreszcie, czy Blizz się trochę jednak nie przeliczył -- 7 lat developerki w plecy, WoW im się starzeje nie da się ukryć, a samym Hearthstonem czy Heroesami raczej rynku nie zawojują.
- Mexiss
- Posty: 1480
- Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2013, 20:05
- Medals: 2
- Lokalizacja: Gdynia/Rumia
- Gender:
- Status: Offline
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Będzie duże, dobre MMO. Taką grę trzeba robić w doświadczonym zespole przez kilka ładnych lat. Ktoś się znajdzie co chwyci temat i pyknie. Dzisiaj zapowiedziano MMO z świata Sleeping Dogs - Triad Wars.
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Powoli śmiem w to wątpić. Może za 10-15 lat, gdy WoW faktycznie zmaleje do miliona użytkowników. Ale tak naprawdę ludzie po prostu rozpierzchną się do innych tytułów. Podejrzewam, że pod względem ilościowym, nie będzie już drugiego takiego MMO i m.in. dlatego Blizzard zrezygnował z Titana.
- Pankrolik
- Posty: 1163
- Rejestracja: poniedziałek, 1 listopada 2010, 13:12
- Medals: 7
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Drugiego takiego mmo jak WoW nie będzie z jednej prostej przyczyny. Większość osób gra w niego przez sentyment. Lubią ten universe, system jest "stary ale jary", a przyzwyczajenie robi swoje w całej reszcie.
Growing old doesn't mean growing up...
- Rillas
- Posty: 3205
- Rejestracja: czwartek, 28 sierpnia 2008, 15:57
- Medals: 14
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Nie dalej jak dziś miałam rozmowę z kolegami na podobny temat. Stwierdziliśmy, że możliwe iż MMO jako gatunek będą musiały się zmienić bądź trochę zmaleć - czemu? Bo te 10 lat temu jak MMO startowały to były sensacją i się wszyscy na nie rzucali, teraz gatunek już się trochę przejadł, nie mówić że "młodzież" co te x lat temu grała namiętnie w MMO jest już dojrzała i wolą rozgrywkę na zasadzie "30min - 2h dziennie" a nie dzień w dzień farmienie po 10h. Stąd rozkwit gier szybkich rozgrywek typu moba czy karcianek.
Z drugiej jednak strony, młodzi gracze nadal napływają, ale chyba są już inaczej nastawieni do rozgrywki MMO niż "pionierscy gracze" MMO te 6 czy ileś lat temu. Tak więc, gatunek MMO będzie musiał ewoluować, bo nie da się ukryć że grom coraz trudniej utrzymać graczy
Z drugiej jednak strony, młodzi gracze nadal napływają, ale chyba są już inaczej nastawieni do rozgrywki MMO niż "pionierscy gracze" MMO te 6 czy ileś lat temu. Tak więc, gatunek MMO będzie musiał ewoluować, bo nie da się ukryć że grom coraz trudniej utrzymać graczy
- Mexiss
- Posty: 1480
- Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2013, 20:05
- Medals: 2
- Lokalizacja: Gdynia/Rumia
- Gender:
- Status: Offline
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Zabrzmi banalnie, ale młodzi nie znają tego MMO jakie my znaliśmy. Nie mówiąc już o podziale, którego punktem granicznym jest WoW.
-
- Posty: 752
- Rejestracja: wtorek, 8 grudnia 2009, 16:02
- Medals: 4
- Lokalizacja: Gdańsk
- Gender:
- Status: Offline
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
ja dorzuce swe 5 groszy. Jak dla mnie kazde nowe mmo nie rozni sie zbytnio od poprzednikow,wszendzie magia,tanki,dps,smoki,itp. jedynie roznia sie grafika i co nowsze mmo to dokladaja kilka nowych opcji . A tu potrzeba prawdziwej rewolucji takiej jak byla dla graczy gdy pojawil sie np. wow.kazdy wtedy rozdziawil gembe... to byl przelom w grach. osobiscie widze szanse w mmo ale modrze zrobionym sandboxie gdzie gracze beda miec zdecydowany wplyw na to co dzieje sie w swiecie gry pod modra polityka tworcow gry ktorzy beda czuwac nad tym wszystkim wyznaczajac cele i teraz postawil bym na realizm
- Mexiss
- Posty: 1480
- Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2013, 20:05
- Medals: 2
- Lokalizacja: Gdynia/Rumia
- Gender:
- Status: Offline
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Opisujesz shardy z UOGott pisze:ja dorzuce swe 5 groszy. Jak dla mnie kazde nowe mmo nie rozni sie zbytnio od poprzednikow,wszendzie magia,tanki,dps,smoki,itp. jedynie roznia sie grafika i co nowsze mmo to dokladaja kilka nowych opcji . A tu potrzeba prawdziwej rewolucji takiej jak byla dla graczy gdy pojawil sie np. wow.kazdy wtedy rozdziawil gembe... to byl przelom w grach. osobiscie widze szanse w mmo ale modrze zrobionym sandboxie gdzie gracze beda miec zdecydowany wplyw na to co dzieje sie w swiecie gry pod modra polityka tworcow gry ktorzy beda czuwac nad tym wszystkim wyznaczajac cele i teraz postawil bym na realizm
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Pozowolę sobie coś dorzucić do tematu.
Wydaje mi się, że jedank Titan lub coś na jego bazie pojawi wyjdzie ze stajni Blizzarda. Powód jest prosty, może to nie będzie WoW ale będzie to dziecko twórców tegoż. Activision będąc koncernem nastawione jest na zysk, a w tej chwili nie ma chyba niczego bardziej zyskownego niż gry Blizzarda. Diablo 3 - hicior miliony sprzedanych kopii, SC2 - miliony kopii, każdy Expension pack do WoWa spłaca swój koszty produkcji jeszcze przed launchem.
Blizz wie, że WoW nie będzie wieczny i muszą zrobić coś co go zastąpi. Jedno mnie tylko ciekawi, biorąc pod uwagę, że Blizz teraz jest zależny od Activision które jak już wspomniałem patrzy głownie na kasę i nie zabardzo kwapi się na wspieranie masą kasy nowy tytułów, czy przypadkiem nie oznacza to, że zamiast Titana będziemy mieli WoWa 2 na bazie tego co już zostało przygotowane w rakcie prac nad Titanem.
Czas pokaże, ale Blizz nie odda tak łatwo dojnej krowy jaką są MMO, sama marka Blizza praktycznie gwarantuje sprzedaż i zyski.
Ale to tylko moja opinia i mogę się całkowicie mylić
Wydaje mi się, że jedank Titan lub coś na jego bazie pojawi wyjdzie ze stajni Blizzarda. Powód jest prosty, może to nie będzie WoW ale będzie to dziecko twórców tegoż. Activision będąc koncernem nastawione jest na zysk, a w tej chwili nie ma chyba niczego bardziej zyskownego niż gry Blizzarda. Diablo 3 - hicior miliony sprzedanych kopii, SC2 - miliony kopii, każdy Expension pack do WoWa spłaca swój koszty produkcji jeszcze przed launchem.
Blizz wie, że WoW nie będzie wieczny i muszą zrobić coś co go zastąpi. Jedno mnie tylko ciekawi, biorąc pod uwagę, że Blizz teraz jest zależny od Activision które jak już wspomniałem patrzy głownie na kasę i nie zabardzo kwapi się na wspieranie masą kasy nowy tytułów, czy przypadkiem nie oznacza to, że zamiast Titana będziemy mieli WoWa 2 na bazie tego co już zostało przygotowane w rakcie prac nad Titanem.
Czas pokaże, ale Blizz nie odda tak łatwo dojnej krowy jaką są MMO, sama marka Blizza praktycznie gwarantuje sprzedaż i zyski.
Ale to tylko moja opinia i mogę się całkowicie mylić
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Czy Blizzard przypadkiem sie nie wykupil z Activison?
...gdy wygłodniałe paszcze szczerzą kły...
...gdy wicher muska biel włosów twych...
...me ostrze spowija krwawy kir...
...gdy wicher muska biel włosów twych...
...me ostrze spowija krwawy kir...
- Mexiss
- Posty: 1480
- Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2013, 20:05
- Medals: 2
- Lokalizacja: Gdynia/Rumia
- Gender:
- Status: Offline
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Nope. Udają resztkę suwerenności utrzymując w nazwie Activision - Blizzard.
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
A ja tam uważam, że Blizzard żadnej nowej gry nie wypuści. Co najwyżej za kilkanaście lat doczekamy się Diablo 6, WoW 4 czy też Warcraft 7. To studio się skończyło już dawno temu, sprzedają tylko swoim fanom odświeżone wersje swoich starych gier, opierając się o bazę graczy lubiących ich produkcję.
Po co mają pakować kasę w coś nowego ? Przecież to jest ryzyko, ogromny nakład pracy, olbrzymie środki pieniężne, a sam efekt całkowicie niepewny (można się nawet pokusić stwierdzenie, że będzie to fuck-up, a oni o tym wiedzą). Produkcja gier w dzisiejszych czasach to zwyczajny przemysł, voice acting, aktorzy, licencje na prawa autorskie, kampania marketingowa i na szarym końcu cały sztab ludzi pracujący latami nad miedzy innymi grafiką itp. Jeżeli będzie to nowa średnia gra, to raczej ludzie grający w dotychczasowe produkcje się na to nie przerzucą, a nowych graczy będzie mało. Dzisiaj na rynku MMO jest bardzo dużo produkcji i sama konkurencja w branży cyfrowej rozrywki jest olbrzymia. Nie wystarczy wydać w miarę dobrze działającą produkcję, żeby się sprzedać i zarobić przynajmniej na koszty. Lepiej pudrować syfilis i wydać jakieś pandy czy inny badziew, który jest adresowany do milionów chińczyków (aktualny target wowa). Kasa jest, ryzyka nie ma.
Po co mają pakować kasę w coś nowego ? Przecież to jest ryzyko, ogromny nakład pracy, olbrzymie środki pieniężne, a sam efekt całkowicie niepewny (można się nawet pokusić stwierdzenie, że będzie to fuck-up, a oni o tym wiedzą). Produkcja gier w dzisiejszych czasach to zwyczajny przemysł, voice acting, aktorzy, licencje na prawa autorskie, kampania marketingowa i na szarym końcu cały sztab ludzi pracujący latami nad miedzy innymi grafiką itp. Jeżeli będzie to nowa średnia gra, to raczej ludzie grający w dotychczasowe produkcje się na to nie przerzucą, a nowych graczy będzie mało. Dzisiaj na rynku MMO jest bardzo dużo produkcji i sama konkurencja w branży cyfrowej rozrywki jest olbrzymia. Nie wystarczy wydać w miarę dobrze działającą produkcję, żeby się sprzedać i zarobić przynajmniej na koszty. Lepiej pudrować syfilis i wydać jakieś pandy czy inny badziew, który jest adresowany do milionów chińczyków (aktualny target wowa). Kasa jest, ryzyka nie ma.
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Dobrze powiedziane, popieram przedmówcę
- Tsura
- Posty: 1207
- Rejestracja: czwartek, 28 marca 2013, 11:28
- Medals: 5
- Lokalizacja: Olsztyn
- Gender:
- Status: Offline
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Blizard nie chce wypuścić innej gry mmo z jednego powodu, byłoby to osłabienie pozycji WoWa, który jest kurą znoszącą złote jajka. A nowa gra to ryzyko. Tak jak pisał Malefici. Wyobrażam sobie tylko jeden moment kiedy by się na to zdecydowali, gdyby WoW spadł poniżej jakiegoś 1-2 milionów graczy. Wtedy może szukali by nowego czegoś. Ciężko w dziedzinie MMO wymyśleć coś nowego. Wszystkie szlaki są utarte i gracze lubią to co mają, czyli styl WoWowski. Kiedyś sławne chińsko-koreańskie grindery gdzie 100 level biło się 2 lata, poprzez WoWa i "endgame" odeszły do lamusa. Teraz każdy chce wbić maks level i dopiero zobaczyć prawdziwą grę. Wszystko inne do tej pory (cały proces levelowania) to była tylko przeszkoda aby zobaczyć co gra ma naprawdę do zaoferowania.
Devsi, którzy myślą, że super proces levelowania zapewni im godziwą populację graczy powinni porozmawiać z twórcami ESO lub SWTORa.
Titan miał być rewolucją od systemu wowa. A jak widać po obecnych graczach rewolucje nie wychodzą w grach MMO, więc jestem pewien, że Blizard już planuje kolejny dodatek do WoWa (pomimo tego, że kilka lat temu mówili, że będzie tylko 5 dodatków do niego). Bo to są pewne pieniądze, bez ryzyka.
Devsi, którzy myślą, że super proces levelowania zapewni im godziwą populację graczy powinni porozmawiać z twórcami ESO lub SWTORa.
Titan miał być rewolucją od systemu wowa. A jak widać po obecnych graczach rewolucje nie wychodzą w grach MMO, więc jestem pewien, że Blizard już planuje kolejny dodatek do WoWa (pomimo tego, że kilka lat temu mówili, że będzie tylko 5 dodatków do niego). Bo to są pewne pieniądze, bez ryzyka.
Re: Titan zdechł 2007-2014 [*]
Widziałem na jednym filmiku na youtubie (chyba DangerDolan), że jest już zaplanowanych kolejne 5 dodatków, ale nie wiem ile w tym prawdy.Tsura pisze:Titan miał być rewolucją od systemu wowa. A jak widać po obecnych graczach rewolucje nie wychodzą w grach MMO, więc jestem pewien, że Blizard już planuje kolejny dodatek do WoWa (pomimo tego, że kilka lat temu mówili, że będzie tylko 5 dodatków do niego). Bo to są pewne pieniądze, bez ryzyka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości