XCOM: Enemy Unknown

Dział poświęcony grom dla jednego gracza.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku

Netamii
Posty: 727
Rejestracja: środa, 12 września 2012, 22:25
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Netamii » sobota, 13 października 2012, 11:40

To chyba nie slyszales oryginalu ... No i tak Deus Ex : HR to jest wzor do nasladowania sequel nad sequelami ... taaaaaaa. I odroznij 'nie podobala' od 'nie zapada w pamiec' bo to zupelnie o co innego chodzi... Tak czy inaczej gra jest ok dupy nie urywa. Czesc ekonomiczna w grze slaba bardzo to im najslabiej wyszlo brakuje tez jakiegos podgladu na autopsje i interogacje byloby o wiele ciekawiej :D Spodziewalem sie tez ze bedzie mozna miec po kilka teamow czy cos i jakiegos base defense ale niestety... Przynajmniej Jet Pack'i sa fajne :D

Awatar użytkownika
Querulous
Posty: 792
Rejestracja: niedziela, 25 stycznia 2009, 22:14
Lokalizacja: Gdańsk
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Querulous » niedziela, 14 października 2012, 23:57

A co ma muzyka z Deus Ex: HR do "sequelowatości" tej gry? :)
Dla mnie zwrot "nie zapada w pamięć" jest adekwatny do "nijaka" ;)
Poza tym więcej luzu, nie trzeba brać wszystkiego super serio, przecież krzywda się nie stała.
Na wszelki wypadek zacznę odróżniać te zwroty co by ciśnienia nie podnosić :]

Awatar użytkownika
Thorn
Co-OP Legionista
Posty: 1931
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2011, 13:16
Medals: 6
Lokalizacja: Andover, UK
Status:
Offline

SWTOR Optio GW2 Optio Mecenas IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Thorn » poniedziałek, 15 października 2012, 09:12

Mandred pisze:
Thorn pisze:Metalowe figurki są dużo bogatsze w szczegóły. Wynika to ze specyfiki materiału, ale to chyba jedyna ich zaleta :)

może kiedyś ale nie dzisiaj.

[ obraz zewnętrzny ]

[ obraz zewnętrzny ]

Takich rzeczy z metalu już nie zrobisz, dzisiaj plastik jest lepszy pod każdym względem.
Sorki za odgrzebywanie i offtop, ale gdzieś mi ten Twój post umknął.

Te figurki, które pokazałeś są dość dużymi modelami i w tym przypadku zgodzę się, że plastik wypada dużo lepiej, ale spróbuj uzyskać podobny detal w przypadku mniejszych figurek, jak dla przykładu wielkości tych szkieletów i okaże się to nie możliwe. Teraz, jeżeli chcesz mieć figurkę tej wielkości, bogatą w detal (dla przykładu, któryś z bohaterów) metal okaże się Twoją jedyną możliwością.

Awatar użytkownika
Mandred
Posty: 321
Rejestracja: wtorek, 2 września 2008, 00:38
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Mandred » poniedziałek, 15 października 2012, 10:38

Obrazek

[ obraz zewnętrzny ]

Obrazek

[ obraz zewnętrzny ]

Nowi CSM sie nie zgadzają z tobą w tej sprawie Thorn

A jak tam wam idzie w XCOMi bo już sie doczekaliście i w weekend mogliście powalczyć.
From the weakness of the mind, Omnissiah save us
From the lies of the Antipath, circuit preserve us
From the rage of the Beast, iron protect us
From the ravages of the Destroyer, anima shield us
From this rotting cage of biomatter, Machine God set us free

Netamii
Posty: 727
Rejestracja: środa, 12 września 2012, 22:25
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Netamii » poniedziałek, 15 października 2012, 11:36

Querulous pisze:A co ma muzyka z Deus Ex: HR do "sequelowatości" tej gry? :)
Dla mnie zwrot "nie zapada w pamięć" jest adekwatny do "nijaka" ;)
Poza tym więcej luzu, nie trzeba brać wszystkiego super serio, przecież krzywda się nie stała.
Na wszelki wypadek zacznę odróżniać te zwroty co by ciśnienia nie podnosić :]
? No i dobrze mowisz 'nie zapada w pamiec' = 'nijaka' :P Poprostu sie nawet nie zwraca na nia uwagi ;d Ah no i z moim cisnieniem jest wszystko wporzadku przedchwila mierzylem :P

Awatar użytkownika
Leszy
Posty: 154
Rejestracja: sobota, 3 września 2011, 12:46
Medals: 1
Status:
Offline

ESO Legionista

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Leszy » środa, 17 października 2012, 07:47

Mam gierkę i od soboty rodzina na mnie psy wiesza bo cały czas ...
"Tato strzelasz znowu do tych niedobrych czerwonych, no tych ufoludków?"

Gra ma bugi (chyba każda nowa produkcja jest tym obarczona), tak na prawdę to całkiem sporo bugów. Line of sight skopany, ruch postaci w budynkach skopany, czasami wiesza się przemieszczanie po interfejsie bazy (nie masz sejwa, masz przerąbane), wszystkie rzuty na trafienie generowane są z początkiem tury (naprawdę! można sobie sprawdzić, odsejwować i wykonać w odpowiedniej kolejności akcje, wykonują się za każdym razem tak samo).
Ale mnie się podoba :) klimat jest, muzyka wpada w ucho. Nie jest to wierna kopia UFO, projektanci z 2K poszli trochę inną drogą. Trzeba wybierać, ma się tylko jedną bazę i jednego skyrangera ale da się zestrzelić każde ufo. Trzeba ostro kombinować z satelitami i wyborem przy abduction żeby nie wywołać paniki. Gra daje rade. Aha i na razie w trybie Iron Man tylko dla masochistów bo nie wyobrażam sobie gry bez save i load :D, przynajmniej w trybie Classic w którym gram (ze względu na bugi nie trudność).
No i gra nie jest łatwa, trzeba się na kombinować jak w starym UFO żeby dokopać zielonym ludkom. Tak więc kończąc mój wywód polecam serdecznie, kto zagrywał się 20 lat temu w UFO Enemy Unknown będzie miał sporo funu grając w XCOMa.

ps. Co do wersji gry, kupiłem przez FK. Ze zniżką dla kohorotowiczów wyniosło mnie to 94 złote plus grosze (po zakupie otrzymujemy klucz do Steam). Instaluje się domyślnie wersja PL bez możliwości wyboru. Jednak kiedy podczas pierwszego starcia z kosmitami usłyszałem tekst dublera - Dorwałem ufoka - wyłączyłem gre, policzyłem do dziesięciu, przeprosiłem rodzinę za wrzaski, starłem piwo z ekranu i we właściwościach gry na Steamie zmieniałem wersje na inglisz, da się, jest lepiej :D.
Non turba pene aquae!
[ obraz zewnętrzny ]

Netamii
Posty: 727
Rejestracja: środa, 12 września 2012, 22:25
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Netamii » środa, 17 października 2012, 11:15

Nie no sorry bez Ironman'a to gra w rzeczywistosci nie ma poziomu trudnosci bo save & load to niestety ulatwienie na miare cheat'u i szanse na trafienie i na unikniecie ciosu nie zupelnie generuja sie na poczatku tury . Prawda jezeli bedziesz load'owal i robil to samo to zawsze to samo sie stanie ale wystarczy ze zmienisz troche kolejke akcji postaci albo zarzucisz holo-targeting i moze sie zmienic wynik potyczki =)

Wracajac do Ironman'a, przeszedlem gre bez tej opcji no i coz duzo load'ow bylo prawda ale niestety ogolny poziom trudnosci byl raczej sredni na jeza :D Dopiero po wlaczeniu Ironman'a gra sie naprawde interesujaco i zaczyna sie tracic ludzi ( bez Ironman'a nikogo nie stracilem...)
Zuuuuuupelnie inaczej sie gra na Ironman'ie calkowicie nowe przezycie :D Ah nawet nie probujcie Ironman'a na Impossible bo to jest jakis zart chyba. Chcialbym zobaczyc jak ktos to przechodzi :P

Na koniec jeszcze mam fajna informacje http://xcom.nexusmods.com/ powstaly juz pierwsze mody do gry chociaz to bardziej sa patche i usprawnienia rozgrywki niz jakis prawdziwy mod. Warto zajrzec bo naprawde przydatne rzeczy zrobili juz :D Wiecej UFO , damage range na broni no i mozna skipnac te loga na poczatku :D

Awatar użytkownika
Leszy
Posty: 154
Rejestracja: sobota, 3 września 2011, 12:46
Medals: 1
Status:
Offline

ESO Legionista

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Leszy » środa, 17 października 2012, 11:52

Będę polemizował. Każda gra mająca save and load, nie ma poziomu trudności, trzeba to zaakceptować i oczywistą oczywistością jest że można zrobić po każdym ładowaniu jakąś akcje inaczej no bo po co byłby wtedy save and load. Reasumując s&l jest dobry i wcale mi tej rozgrywki nie psuje.

A co do Iron Mana odkryłem właśnie jego potężną zaletę (gram na Immposible, 3 misja i 5 żołnierzy spoczywa w mogiłach) gra się zdecydowanie szybciej. Brakuje tylko postaci typu Kapitan Bomba i mam nadzieję że powstanie taki mod :D
Non turba pene aquae!
[ obraz zewnętrzny ]

Netamii
Posty: 727
Rejestracja: środa, 12 września 2012, 22:25
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Netamii » środa, 17 października 2012, 12:33

No to ladnie :D A co save and load to jednak sa rozne typy i rozne gry inaczej reaguja na taka opcje. W jakims FPS-ie czy nie wiem Arcade style save and load nie zmienia tak duzo, natomiast w takiej taktycznej grze no to wydaje mi sie ze baardzo sie ulatwia bynajmniej ja mam takie odczucie. No ale dlatego tez dali opcje Ironman wiec polecam granie na Ironman'ie tym ktorzy jeszcze nie sprobowali ^^

Awatar użytkownika
Cashaan
Posty: 806
Rejestracja: poniedziałek, 7 września 2009, 20:01
Lokalizacja: Warszawa
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Cashaan » czwartek, 18 października 2012, 08:36

Ja zacząłem na Easy/Ironman, jestem po ataku na bazę ufoków, ale straciłem dofinansowanie brazylii, za późno się zabrałem za budowę satelit, bez tego ani rusz, dziś zaczynam od początku, Classic/Ironman - na Easy/Ironman nie straciłem dotąd żadnego żołnierza - walki są proste, jednak cały czas kasy brakuje, KASY! :P
Happily Never After.
For the Kohorte!!

Awatar użytkownika
Querulous
Posty: 792
Rejestracja: niedziela, 25 stycznia 2009, 22:14
Lokalizacja: Gdańsk
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Querulous » piątek, 19 października 2012, 12:41

Losowanie rzutów to nie bug a feature.
Serio.
Taki zabieg ma uniemożliwić save/load do oporu na jednej czynności z nadzieja, że się w końcu uda.


W wielu grach tak się dzieje :)
Ja sobie nie wyobrażam grania bez opcji ironman, zupełnie inna gra - wg mnie lepsza.

Awatar użytkownika
Sungam
Posty: 819
Rejestracja: niedziela, 5 grudnia 2010, 12:25
Gender:
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Sungam » wtorek, 23 października 2012, 19:33

Recenzja XCOMa by Angry Joe. Jak zwykle smiesznie i z pomyslem :)

http://www.youtube.com/watch?v=J-bxlJN3z_o&list=UUsgv2QHkT2ljEixyulzOnUQ&index=2&feature=plcp
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Gwalch » czwartek, 22 sierpnia 2013, 11:05

http://www.xcom.com/enemywithin/

W natłoku wieści z Gamescomu niewiele osób odnotowało, że do gry ma wyjść dodatek o podtytule "Enemy Within". W pakiecie dostajemy nowe umiejki dla żołnierzy, nowe wyposażenie, nowe jednostki ufojudków, nowe mapy i inne.

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

XCOM: Enemy Within

Post autor: Gwalch » czwartek, 22 sierpnia 2013, 11:05

http://www.xcom.com/enemywithin/

W natłoku wieści z Gamescomu niewiele osób odnotowało, że do gry ma wyjść dodatek o podtytule "Enemy Within". W pakiecie dostajemy nowe umiejki dla żołnierzy, nowe wyposażenie, nowe jednostki ufojudków, nowe mapy i inne.

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Within

Post autor: Gwalch » sobota, 30 listopada 2013, 21:37

Właśnie skończyłem parodniową przygodę z dodatkiem (Enemy Within). Muszę powiedzieć, że tych parę dodatkowych rzeczy może nie powala na kolana, ale na pewno dopełnia grę. Mamy do dyspozycji zatem mini-mechy i możliwość modyfikacji genetycznych naszych żołnierzy, a prócz tego cały wątek poboczny związany z walką z tajną, ziemską organizacją wspierającą ufojudki. Plus jak już pisałem nowe mapy (wygląd) i nowe misje, trochę poprawionych bugów (choć doszły nowe). Ogólnie jak na cenę (nawet tańszą niż STEAM-owską np. na keye.pl), to trochę mało, ale rozrywka na parę(naście) wieczorów zapewniona.

Netamii
Posty: 727
Rejestracja: środa, 12 września 2012, 22:25
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Netamii » niedziela, 1 grudnia 2013, 14:00

Ja skonczylem gre w dwa dni od poczatku do konca sprawdzajac wszystko co nowe i no coz... fajne ale zdecydowanie nie warte ceny to bardziej przypomina DLC. Mozna nawet powiedziec ze z EW bylby swietny DLC ale zamiast tego jest kiepski expansion =/ Fajne pomysl tylko malo tego. Base defense byl bardzo fajnym eventem prawdopodobnie najfajnieszy moment w calej grze dla mnie gdy 3 sectopody trzeba rozwalic ktore atakowaly jednoczesnie :D Sam dodatek dodaje najwyzej kilka godzin gry =/ MEC troopers bardzo fajne tak samo modyfikacje genetyczne, nowy obcy to tak srednio im wyszli.

Fakt impossible i ironman sobie odpuscilem bo szkoda mi bylo czasu na to ale classic to i tak przyzwoity poziom trudnosci.

Ah no i jeszcze misje Exalt ktore mi sie nie podobaly =/ Za duzo ich za bardzo sie powtarzaja po kilku pierwszych to juz nuda i zrobilem wjazd na ich glowna baze jak najszybciej. Fajnie by bylo gdyby ten motyw z wysylaniem agenta specjalnego byl bardziej rozwiniety.

Arien
Posty: 66
Rejestracja: wtorek, 5 listopada 2013, 11:35
Medals: 3
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Legionista SWTOR Order Odrodzenia Imperium Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Arien » wtorek, 10 grudnia 2013, 12:15

A dodam swoje spostrzeżenia - EnemyWithin moim zdaniem jest świetny - fakt upraszcza trochę rozgrywkę - bo jednak daje nam sporo nowych opcji (niektóre b. mocne)

Super sprawą jest Second Wave - po skończeniu gry odblokowują się nam dodatkowe opcje rozgrywki, jak np
- losowa $ jaka daje każde państwo,
- losowe statystyki rekrutów,
- losowe abilitesy żołnierzy na awansach
- wieksza losowosc zadawanych obrazen
- czy szansa ze przy odkryciu wrogiej grupy czesc wrogow zamiast standardowo biec za oslone, strzeli do nas ;)
- czy imo jeden z ciekawszych: szansa trafienia wzrasta tym bardzeij im bliżej jest do flankwania.


Z mojego doświadczenia (a skończyłem podstawke 4 razy, dodatek prawie dwa(w trakcie))
Jedyny sensowny tryb gry to Ironman, najlepiej Classic (Impossible-Ironman to juz dla prawdziwych hardkorów).
Opcja Save/Load naprawde psuje rozgrywkę (poprzez trywializacje, i zaniknięcie klimatu ryzyka) - o czym się przekonałem dopiero po spróbowaniu Ironmana. Ta gra została stworzona z myślą o Ironman - widać to jak sie zagra.

Netamii
Posty: 727
Rejestracja: środa, 12 września 2012, 22:25
Status:
Offline

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Netamii » wtorek, 10 grudnia 2013, 12:31

Second Wave byl juz dostepny w podstawowej wersji gry tylko byl ukryty trzeba bylo odblokowac poprzez zmiane w plikach.

Co do Ironman - Classic to sie w 100% zgadzam ze to w ten sposob powinno sie grac w XCOM jednak nie kazdy lubi tracic ludzi :D

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Gwalch » czwartek, 10 grudnia 2015, 23:02

Force grał już w "dwójkę". Tu jego krótka recenzja z eventu, na który zaprosili go devsi:

[yt][/yt]

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Gwalch » sobota, 12 grudnia 2015, 03:47

Tu o wiele więcej detali od AJ-a:

[yt][/yt]

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Gwalch » sobota, 12 grudnia 2015, 15:29

Customizacja postaci: #opadszczęki :o

[yt][/yt]

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Gwalch » sobota, 9 stycznia 2016, 13:24

Recenzja TB wersji early access demo:

[yt][/yt]

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Gwalch » czwartek, 4 lutego 2016, 09:31

Po północy czasu PL można grać:
Obrazek
Cytując klasyka "bede grau w gre"©. 8-)

Edit: można już ściągać, a jest tego prawie 25 GB, więc jak ktoś ma wolniejsze łącze i chce zagrać w ww. czasie, to radzę włączyć.

Awatar użytkownika
Shem
Kwatermistrz
Posty: 598
Rejestracja: niedziela, 30 września 2012, 21:28
Medals: 17
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Legionista ArcheAge Legionista ESO Trybun BD Centurion D2 Optio
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Shem » czwartek, 4 lutego 2016, 22:04

Ja już czas odliczam :) Oj nie będzie spania w nocy :P

Awatar użytkownika
Zemsta Pomorza
Patrycjusz
Posty: 1677
Rejestracja: niedziela, 30 marca 2014, 22:22
Medals: 18
Gender:
Status:
Offline

WoW St. Legionista BS Legionista BD Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty
Srebrny Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: XCOM: Enemy Unknown

Post autor: Zemsta Pomorza » piątek, 5 lutego 2016, 19:25

Shem i jak? ;] bo oceny recenzji mnie nakręcają na tytuł xD
Mów czy warto? jakie porównanie do poprzedniej części?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry single-player”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości