Ashes of Creation - Rasy, religie, klasy i umiejętności

Tutaj znajdziesz kohortowiczów planujących grac w AoC.

Moderatorzy: Pretorianie, Moderatorzy AoC

Awatar użytkownika
Taneroth
Patrycjusz
Posty: 337
Rejestracja: niedziela, 17 maja 2015, 08:54
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa
Gender:
Status:
Offline

Mecenas IX Kohorty

Ashes of Creation - Rasy, religie, klasy i umiejętności

Post autor: Taneroth » środa, 4 października 2017, 00:00

Obrazek

•Podczas tworzenia postaci gracz wybiera między innymi płeć, wygląd, rasę i główną klasę dla swojej postaci.

•W grze nie ma podziału na frakcje. Rozgrywka opiera się na tym, że gracze tworzą gildie oraz rozwijają swoje stolice.


RASY

Obrazek

•W grze istnieją cztery główne rasy, a każda z nich dzieli się na dwie nacje oraz dodatkowo niezależną rasę Tul'nar co daje razem dziewięć możliwości do wyboru.

-ALEA HUMANS (ludzie)

Kaelar - struktura, porządek, cywilizacja
Ich dawne imperium w poprzednim świecie obejmowało największy obszar. Obecnie dążą do tego, żeby być również posiadaczami największego terytorium w świecie Verra. Są niezwykle lojalni wobec swoich korzeni i gotowi do podejmowania wszelkich wyzwań. Wszystkie inne rasy czują wobec nich respekt.

Vaelune - handel, prawo, doświadczenie
Zostali wychowani na pustyni w upalnym klimacie. Dzięki skupieniu się na handlu stali się jednym z najbogatszych imperiów w kraju. Są znakomitymi negocjatorami na rynku, ale temat zabijania nie jest im obcy.

-PYRIAN ELVES (elfy)

Empyrean - imperium, duma, kultura
Szanowani niemalże na równi jak rasa Kaelar. Elitarne wojsko i bardzo dobrze zorganizowany rząd sprawia, że mogą twardo stąpać po ziemi i rzeźbić swoje miejsce w świecie.

Py'rai - natura, równowaga, zaciekłość
Wszystko zmierza w odpowiednim czasie, któremu natura wyznacza drogę. Miłośnicy przyrody, którzy nie pozwalają siebie oszukiwać i rzadko przyjmują więźniów. Niezależnie czy przy pomocy łuku czy włóczni rasa Py’rai będzie walczyć o swoje miejsce na tej ziemi.

-KAIVEK ORCS (orkowie)

Ren'Kai - honor, władza, spokój
Wierzą, że dzięki skupieniu są w stanie kontrolować ich ogromną moc. Kiedy Ren’Kai staje się rozgniewany nie ma wielu ludzi lub stworzeń skłonnych do życia i opowiadania historii.

Vek - niebiaństwo, intencja, fatalizm
Gwiezdne mapy, numerologia i proroctwa są integralną częścią każdego życia rasy Vek. Wielcy przywódcy wróżą z niebios przebieg wojen, które wzburzają i niszczą imperia.

-DÜNZENKELL DWARVES (krasnale)

Dünir - stoicyzm, tradycja, produkcja
Tam, gdzie większość narodów ze starego świata zobaczyłaby zwyczajną górę i nie myślała o niej Dünir widziałby obronny dom, w którym bogactwo jest obfite. Dünirzy są dumni z tego co tworzą i budują. Ich fortyfikacje wydają się niemożliwe do zdobycia, a młoty wojenne odporne na uszkodzenia. Tworzą również przepiękne kamienie szlachetne.

Niküa - rodzina, wolność, odwaga
Dünirzy postrzegają góry jako dom, a dla Niküa są jak więzienie, gdyż w zamkniętej przestrzeni nie byliby w stanie polować. Mimo wszystko nie ustępują swoim braciom w umiejętnościach rzemieślniczych. Zamiast biżuterii dla szlachciców, Niküa postrzega ją jako prawo do przemieszczania się i do rozwoju rodziny.

-TUL'NAR (kombinacja członków ras, którzy uciekli do Underrealm)
Tul'nar oznacza zapomniany. Uciekli przed korupcją, która spadła na świat Verra.

•Wybór rasy przez gracza wpływa na umiejętności rasowe, które posiada jego postać.

•Każda rasa ma inne statystyki podstawowe.

•Każdej rasie można przypisać dowolną płeć czy klasę postaci.

•Niektóre klasy postaci mogą się sprawdzać lepiej w przypadku danych ras (lecz nie w jakimś mocno znaczącym stopniu, a wybór nie jest egzekwowany).

•Rozwój statystyk postaci przebiega w następującej kolejności:
-rasa zasiewa podstawowe statystyki postaci,
-podstawowy archetyp (pierwsza klasa postaci) rozwija podstawowe statystyki postaci,
-drugi archetyp (druga klasa postaci) dodatkowo zwiększa statystyki postaci,

•Wzmocnienia rasowe oparte są na rasie postaci i są dostępne dla każdej klasy. Dotyczą one pierwszego (głównego) archetypu postaci.

•Architektura danego węzła jest określana przez rasę podstawową, która go rozwija i nim zarządza.

•Gracze wybierają lokacje początkową tzw. boską bramę.

•Każda rasa ma innego unikalnego wierzchowca.


RELIGIE

W Ashes of Creation dziesięć bóstw uformowało panteon bogów.
Między bogami toczyła się niebiańska walka, która podzieliła ich na dobro i zło.

•Świątynie zbudowane w węzłach rozwijają religię wewnątrz Verry. Między religiami będzie rywalizacja o budowę świątyni w węzłach z pustymi stanowiskami świątynnymi.

•Religia w Ashes of Creation jest czymś w rodzaju motywatora, a nie estetyki. Wybór religii pozwala graczowi obrać jasną lub ciemną ścieżkę.

•Mocno rozwinięte religie tworzą ulepszenia, które wywierają wpływ na działanie podstawowych umiejętności gracza.

•W obrębie religii istnieją ścieżki rozwoju gracza:
-gracze mogą śledzić tylko jedną religię na raz,
-religie mają system rankingowy.
-zmiana religii powoduje utratę postępu gracza w poprzedniej religii,


KLASY

LISTA KLAS POSTACI (pionowo klasy główne)

Obrazek


Obrazek

•Początkowo gracz wybiera dla swojej postaci klasę główną spośród ośmiu możliwych archetypów:

-TANK (obrońca)
Kontroluje pole bitwy i minimalizuje szkody wyrządzone przez wrogów absorbując na siebie część obrażeń.

-FIGHTER (wojownik)
Ekspert w walce fizycznej władający biegle wieloma rodzajami broni.

-ROGUE (zabójca)
Mistrz uników umiejący wykorzystać otoczenie oraz umiejętności w celu zadania przerażających ilości obrażeń.

-RANGER (łucznik)
Mistrz walki na odległość posługujący się łukiem i mający przewagę wzrokową.

-MAGE (czarodziej)
Mistrz zaklęć, mag ofensywny.

-CLERIC (lekarz)
Opiekun drużyny, dba o zdrowie członków grupy.

-SUMMONER (przywoływacz)
Przywołuje stworzenia, które pomagają podczas walki.

-BARD (wsparcie)
Poprzez śpiew i taniec wzmacnia sojuszników. Potrafi również wywierać negatywne efekty u wrogów.

•W późniejszym etapie gry gracz otrzymuje możliwość dobrania drugiej klasy pobocznej tzw. subklasy spośród tych samych ośmiu archetypów, co razem daje 64 możliwych kombinacji.

•Jako subklasę można również dobrać ten sam archetyp co w przypadku klasy głównej, zwiększając na niej skupienie.

•Wybór drugiego archetypu nie jest dożywotni. Drugi archetyp może być w późniejszym etapie zmieniany, ale nie "w locie".

•Każda rasa i klasa może się posługiwać dowolnym rodzajem broni lub nosić każdy typ pancerza, jednak odpowiednio dobrana broń oraz pancerz pod daną klasę będzie miała pozytywne odzwierciedlenie w walce.

•Wszystkie statystyki postaci odnoszą się do jej skuteczności podczas walki PvX (czyli tak samo w przypadku PvP jak i PvE).


UMIEJĘTNOŚCI

•Subklasa nie dodaje nowych umiejętności, a jedynie wpływa na działanie umiejętności klasy głównej, wzmacniając je lub modyfikując ich działanie.
Na przykład: Jeśli wojownik wybrałby maga jako drugorzędny archetyp to owe połączenie stworzyłoby klasę o nazwie Spellsword. Ta kombinacja otwiera rozszerzenia, które można zastosować do umiejętności w drzewku umiejętności podstawowych wojownika. Wojownicy mają umiejętność Rush, która pozwala im pędzić w kierunku celu oraz zadać mu obrażenia. Ulepszenie archetypu maga zastosowane w przypadku umiejętności Rush spowoduje, że teraz ta umiejętność teleportuje gracza do celu, pozwalając mu natychmiastowo znaleźć się blisko celu i od razu zadać mu obrażenia.

•Gracz ma możliwość wyboru w jaki sposób rozwinąć lub ulepszyć daną umiejętność. Każda umiejętność w drzewku głównym ma kilka opcji dodatkowych z drzewka pomocniczego.

•Wzmocnione lub zmodyfikowane umiejętności mogą powodować nowe efekty lub różnić się wizualnie od swoich pierwowzorów.

•Na siłę działania umiejętności mają wpływ statystyki bazowe rasy, klasy (stworzonej z dwóch różnych archetypów) oraz noszonego wyposażenia.

•Możemy wybrać maksymalnie 8 umiejętności do umieszczenia na pasku skrótów.

•Umiejętności dzielą się na:

-5 MAIN ABILITIES – standardowe umiejętności

-1 KEYSTROKE SKILL – specjalna umiejętność bojowa oparta o posiadaną broń, która w przeciwieństwie do zwykłego auto ataku generuje energię niezbędną do użycia umiejętności „ultimate”.

-1 ULTIMATE SKILL – najpotężniejsza umiejętność, która może być aktywowana tylko dzięki posiadaniu odpowiedniej ilości energii wygenerowanej przez umiejętność „keystroke”.

-1 UTILITY SKILL – unikalna umiejętność, która umożliwia kontakt z otoczeniem oraz zwalczanie zagrożeń istniejących w środowisku gry. Jest to poniekąd unikalny sposób na zebranie informacji o świecie, których inni gracze grający innymi klasami postaci nie są w stanie zdobyć. Umiejętność ta ma dosyć długi czas regeneracji, dlatego należy jej używać z rozwagą i tylko w szczególnych sytuacjach.


ALPHA TESTY


•Podczas grudniowych alpha testów gracze będą mogli grać jedynie rasą ludzi oraz dostępne będą jedynie cztery spośród ośmiu klas postaci, które będą się mogły posługiwać następującymi umiejętnościami:


Obrazek


_____________________________________________________________________________________________________________


Obrazek


_____________________________________________________________________________________________________________


Obrazek


_____________________________________________________________________________________________________________


Obrazek


_____________________________________________________________________________________________________________

UWAGA
Zawarte tutaj informacje mogą być błędne lub ulec zmianie w przyszłości.
W razie potrzeb będę stale aktualizował ten wątek i być może w przyszłości podzielę go na poszczególne kryteria.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli jeszcze nie założyłeś swojego konta na oficjalnej stronie produkcji, a doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry to będę mega wdzięczny jeżeli zarejestrujesz się za pośrednictwem mojego linku referencyjnego:

https://www.ashesofcreation.com/register/ref/Taneroth/

Z góry bardzo dziękuję :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry Ashes of Creation i chcesz mnie wesprzeć to będę wdzięczny jak założysz konto z użyciem mojego linku referencyjnego:
https://www.ashesofcreation.com/register/ref/Taneroth/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja - Ashes of Creation”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość