Ashes of Creation - Handel, crafting i wyposażenie

Tutaj znajdziesz kohortowiczów planujących grac w AoC.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy AoC

Awatar użytkownika
Taneroth
Patrycjusz
Posty: 364
Rejestracja: niedziela, 17 maja 2015, 08:54
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa
Gender:
Status:
Offline

Mecenas IX Kohorty

Ashes of Creation - Handel, crafting i wyposażenie

Post autor: Taneroth » czwartek, 28 września 2017, 12:02

Obrazek

HANDEL I CRAFTING

•Wyróżniamy 3 główne profesje craftingu oparte o zbieractwo surowców (gathering), przetwarzanie materiałów (processing) i wytwarzanie przedmiotów (crafting). Gracz posiada dostęp do wszystkich trzech ścieżek razem wraz z postępem postaci.

•Crafting dzieli się na specjalizacje:
-armorsmithing (zbroje),
-weaponsmithing (bronie),
-alchemy (mikstury),
-cooking (gotowanie),
-furniture crafting (meble),

•Używane przez gracza wyposażenie stopniowo zużywa się podczas walki. Może zostać ono naprawione przez kowala z użyciem niezbędnych materiałów.

•Do wytwarzania przedmiotów potrzebne są materiały i zasoby, które można znaleźć dzięki eksploracji świata poprzez zbieranie surowców czy polowanie na potwory. Znalezione surowce muszą najpierw zostać przetworzone, żeby z ich użyciem móc wytworzyć dane przedmioty.

•Rolnictwo i hodowla również są źródłem niektórych zasobów niezbędnych w craftingu, więc prowadzenie farm przynosi graczom sporo korzyści. Gracze mogą uprawiać rolę do własnych celów lub po prostu sprzedawać pozyskane surowce na rynku.

•Do wytwarzania przedmiotów potrzebne są recepty (przepisy). Istnieje również możliwość rozbijania przedmiotów, dzięki czemu można przy okazji odkrywać nowe przepisy. Statystyki wytworzonych przedmiotów nie są losowe. Gracze wcześniej dokładnie wiedzą, co tworzą z użyciem receptury i zebranych przedmiotów.

•To gracze decydują o ekonomii i gospodarce w grze. Dostępność surowców jest ograniczona i uzależniona od lokacji, co powoduje różnorodność cen danych surowców w poszczególnych lokacjach. Poszczególne gildie rządzące w danym regionie decydują o cenach w swoim regionie i o ewentualnej wymianie handlowej z innymi miastami. System ten stwarza wybór i konkurencyjność, co przyczyni się do znacznego polepszenia rozgrywki.

•Brak auction house sprawia, że handel między graczami jest możliwy jedynie w specjalnie przeznaczonych do tego miejscach.

•Za sprawą wbudowanej w grze giełdy gracze mogą inwestować w miasta, gildie, organizacje polityczne czy swoiste banki.

•W grze nie ma globalnego marketu czy magazynu. Oznacza to, że trzeba migrować, żeby zdobyć wymagane przedmioty np. do craftingu. Dodatkowo nie ma możliwości szybkiej teleportacji między miastami, co sprawia, że rozgrywka jest realistyczna i wymagająca, za to rezultaty bardziej satysfakcjonujące.

•Transportu większej ilości przedmiotów z magazynów pomiędzy poszczególnymi miastami odbywa się tylko i wyłącznie z użyciem karawan na specjalnie wytyczonych szlakach handlowych. Każda taka wyprawa jest wielkim i znaczącym wydarzeniem dla mieszkańców danego miasta. Istnieje ryzyko utraty części lub wszystkich transportowanych przedmiotów w zależności od tego, czy zostaniemy zaatakowani i czy zdołamy się przed tym obronić. Twórcom zależy, żeby mechanika gry opierała się o system "ryzyko vs. nagroda". Konieczność zaangażowania i ryzyko utraty = większa satysfakcja po osiągnięciu sukcesu lub jednocześnie więcej nerwów w przypadku niepowodzenia.

•Można zapisać się do obrony karawany i otrzymać nagrodę lub uczestniczyć w ataku. Wokół tego z pewnością będzie się tworzyło mnóstwo dynamicznych walk PvP w różnych miejscach o różnym czasie.

•Wyposażenie może być transferowane pomiędzy postaciami w obrębie jednego konta w grze.

•Nie ma podziału na wyposażenie typowe pod PvP i PvE.

WYPOSAŻENIE


•Każda rasa i klasa może się posługiwać dowolnym rodzajem broni lub nosić każdy typ pancerza, jednak odpowiednio dobrana broń oraz pancerz pod daną klasę z pewnością przełoży się na większą skuteczność w walce.

Rodzaje broni w Ashes of Creation:
Axes - topory (jedno i dwuręczne)
Bows - łuki
Clubs - maczugi
Daggers - sztylety
Lances - lance (piki)
Maces (jedno i dwuręczne)
Orbs - kule
Polearms - włócznie
Spellbooks - magiczne księgi
Scythes - kosy
Staves - kije
Swords - miecze (jedno i dwuręczne)

Jest możliwość noszenia dwóch jednoręcznych broni jednocześnie (dual wielding) poza tarczami (tylko jedna tarcza jednocześnie).

W grze nie występuje i nigdy nie pojawi się żadna broń palna.

UWAGA
Zawarte tutaj informacje mogą być błędne lub ulec zmianie w przyszłości.
W razie potrzeb będę stale aktualizował ten wątek i być może w przyszłości podzielę go na poszczególne kryteria.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli jeszcze nie założyłeś swojego konta na oficjalnej stronie produkcji, a doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry to będę mega wdzięczny jeżeli zarejestrujesz się za pośrednictwem mojego linku referencyjnego:

https://ashesofcreation.com/r/WRTXCJ4P1FR5E7RH

Z góry bardzo dziękuję :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry Ashes of Creation i chcesz mnie wesprzeć to będę wdzięczny jak założysz konto z użyciem mojego linku referencyjnego:
https://ashesofcreation.com/r/WRTXCJ4P1FR5E7RH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ashes of Creation”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości