Ashes of Creation - Walka, PvP i system flagowania

Tutaj znajdziesz kohortowiczów planujących grac w AoC.

Moderatorzy: Pretorianie, Moderatorzy AoC

Awatar użytkownika
Taneroth
Patrycjusz
Posty: 330
Rejestracja: niedziela, 17 maja 2015, 08:54
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa
Gender:
Status:
Offline

Mecenas IX Kohorty

Ashes of Creation - Walka, PvP i system flagowania

Post autor: Taneroth » piątek, 22 września 2017, 18:27

Obrazek

W Ashes of Creation nie ma podziału na frakcje. Oznacza to, że gracze mogą tworzyć je samodzielnie poprzez zawieranie sojuszy i nawiązywanie współpracy z innymi graczami. Deweloperzy uważają, że konieczność opowiedzenia się po stronie danej frakcji od razu przy starcie gry zmusza graczy do rezygnacji z części rozgrywki. Tutaj jest inaczej, bo dochodzi do tego zaawansowany system rozwoju miast, w którym biorą udział wszyscy gracze.

Walka w Ashes of Creation jest dynamiczna i pozbawiona auto ataku, przez co wymaga podejmowania licznych decyzji sytuacyjnych przez graczy. Oparta jest o system targetowania w towarzystwie combosów i quick time eventów.


WALKA PVP

Walka PvP jest integralną częścią gry Ashes of Creation. Świat i mechanika gry stwarza wiele sytuacji, w których gracze muszą ze sobą walczyć. Głównym celem twórców gry jest sprawić, żeby gracz miał przed sobą wiele ścieżek wyboru. PvP jest dozwolone praktycznie w całym świecie Ashes of Creation, a decyzje graczy wpływają na rozwój świata gry.

Walki pomiędzy graczami mogą się odbywać na wiele sposobów:
-na arenie w walce o sławę,
-o kontrolę nad stolicami,
-o przejęcie materiałów z karawany,
-z przeciwną gildią w stanie wojny,
-w dowolnym miejscu na płaszczyźnie otwartego świata gry,

Prawdopodobnie z biegiem czasu twórcy gry zapewnią graczom dodatkowe formy PvP. Jednakże zwolennicy głównie tego trybu nie będą w stanie non stop tego robić bez pomocy innych graczy, którzy wyprodukują dla nich lekarstwa, wykują sprzęt, zbudują machiny oblężnicze, czy też wyhodują rumaki bojowe.


SYSTEM FLAGOWANIA

Aby zniechęcić graczy do nękania słabszych mechanika walki między graczami opiera się o bardzo uczciwie skonstruowany system flagowania (znany między innymi z takich produkcji jak Lineage II, Star Wars Galaxies czy Ultima Online), w którym gracz może znajdować się w jednym z trzech stadiów:
1. Gracz nie biorący udziału w walce (nazwa postaci wyświetlana w kolorze zielonym).
2. Gracz walczący (nazwa postaci wyświetlana w kolorze różowym).
3. Gracz skorumpowany (nazwa postaci wyświetlana w kolorze czerwonym).

Początkowo każdy gracz przebywający w mieście lub poza strefą PvP znajduje się w stadium nie biorącego udziału w walce, a jego nick jest standardowo wyświetlany na zielony kolor.

W momencie, gdy gracz wkroczy do strefy PvP lub w dowolnym miejscu zaatakuje innego gracza automatycznie przechodzi w stadium walczącego. Wtedy jego nick automatycznie zmienia się na kolor różowy, co oznacza że może być bezkarnie atakowany przez innych graczy.

Po pewnym czasie od zakończenia walki lub opuszczeniu strefy PvP gracz powraca do stadium nie biorącego udziału w walce, a kolor jego nicku powraca do koloru zielonego.

Jeżeli gracz zostanie zaatakowany będąc w stadium nie biorącego udziału w walce i przebywając poza strefą PvP nie zostanie automatycznie graczem walczącym. Stanie się tak dopiero wtedy gdy podejmie obronę lub kontratak. Pozwala to na wprowadzenie funkcjonalności, która kara za bezbronne zabijanie graczy.

W momencie, gdy gracz zabije drugiego gracza bez otrzymania kontrataku lub poza strefą PvP automatycznie otrzymuje stadium skorumpowany. Gracze skorumpowani mają czerwony kolor nicku. Korupcja może być większa lub mniejsza. Zależy to między innymi od różnicy poziomów graczy. Za zabijanie graczy z najniższym poziomem postaci zabójcy otrzymują najwięcej punktów korupcji. Nakłania to do szukania godnych sobie przeciwników oraz wpływa pozytywnie na komfort rozgrywki dla nowych lub wolno rozwijających się postaci.

Gracz skorumpowany może być bezkarnie zabijany przez wszystkich graczy, którzy nie poniosą za to jakichkolwiek konsekwencji, a wręcz przeciwnie mogą zdobyć łup, na którego wydropienie są wyjątkowo podatni skorumpowani gracze. Dodatkowo zaatakowanie skorumpowanego gracza, nie przeniesie atakującego w stadium gracza walczącego. W przypadku osiągnięcia korupcji trzeba więc mieć się na baczności.

Podstawową (nie jedyną) metodą pozbycia się korupcji jest śmierć. W momencie, gdy skorumpowany gracz zginie traci doświadczenie, wytrzymałość zbroi oraz w najgorszym wypadku przedmioty z ekwipunku. Ilość i jakość przedmiotów możliwych do utracenia oraz sama szansa na ich utratę jest uzależniona od punktów korupcji posiadanych przez postać w chwili śmierci. Im większą ilość punktów korupcji nazbiera gracz tym musi się liczyć z większymi konsekwencjami po śmierci.

Gracz nie biorący udziału w walce po zabiciu przez innego gracza znajdującego się w jakimkolwiek stadium również traci doświadczenie, wytrzymałość pancerza oraz dodatkowo upuszcza losowo część materiałów posiadanych w ekwipunku, jednak ze znacznie mniejszą szansą i ilością niż w przypadku gracza skorumpowanego.

W przypadku, gdy gracz umiera jako gracz walczący, traci o połowę mniej niż w przypadku braku odpowiedzi na atak przeciwnika. Oznacza to, że z drugiej strony gra również kara osoby strachliwe i bezczynne. Czasem warto więc stanąć do walki i ewentualnie zginąć z honorem, niż stać bezczynnie i dać się zwyczajnie zabić, gdyż stracą na tym obie strony (zarówno zabójca jak i ofiara).

Zdjęcie z wykresem przedstawiającym system flagowania w Ashes of Creation:
https://wiki.ashesofcommunity.com/image ... iagram.png

•Gracze mogą zdobyć tytuł łowcy nagród poprzez misję dostępną tylko dla obywateli węzłów militarnych minimum poziomu 4 (miasto).
-łowcy nagród mogą dostrzec lokacje skorumpowanych graczy na ich mapie.
-status łowcy nagród można włączać i wyłączać.
-skorumpowani gracze mogą zabijać łowców nagród nie otrzymując przy tym dodatkowych punktów korupcji.
-czas trwania korupcji jest mniejszy w przypadku obywateli węzłów wojskowych.


UWAGA
Zawarte tutaj informacje mogą być błędne lub ulec zmianie w przyszłości.
W razie potrzeby będę stale aktualizował ten wątek.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli jeszcze nie założyłeś swojego konta na oficjalnej stronie produkcji, a doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry to będę mega wdzięczny jeżeli zarejestrujesz się za pośrednictwem mojego linku referencyjnego:

https://www.ashesofcreation.com/register/ref/Taneroth/

Z góry bardzo dziękuję :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony środa, 17 stycznia 2018, 14:41 przez Taneroth, łącznie zmieniany 5 razy.
Jeśli doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry Ashes of Creation i chcesz mnie wesprzeć to będę wdzięczny jak założysz konto z użyciem mojego linku referencyjnego:
https://www.ashesofcreation.com/register/ref/Taneroth/

Awatar użytkownika
Harall
Posty: 512
Rejestracja: niedziela, 25 maja 2014, 10:56
Medals: 3
Gender:
Status:
Offline

WildStar Legionista AO Optio Mecenas IX Kohorty

Re: Ashes of Creation - Walka, PvP i system flagowania

Post autor: Harall » czwartek, 28 września 2017, 12:40

Dobre porównanie do Lienage 2, gdzie system PvP wspominam bardzo dobrze :). Czy w momencie zabicia przez potwora jest też szansa wypadnięcia przedmiotów?
"Daj człowiekowi ogień a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia a będzie mu ciepło do końca życia."

Awatar użytkownika
Taneroth
Patrycjusz
Posty: 330
Rejestracja: niedziela, 17 maja 2015, 08:54
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa
Gender:
Status:
Offline

Mecenas IX Kohorty

Re: Ashes of Creation - Walka, PvP i system flagowania

Post autor: Taneroth » czwartek, 28 września 2017, 12:48

Harall pisze:Dobre porównanie do Lienage 2, gdzie system PvP wspominam bardzo dobrze :). Czy w momencie zabicia przez potwora jest też szansa wypadnięcia przedmiotów?
Dobre pytanie :) Pewnie tak, ale jeszcze nie mam potwierdzenia.
Jeśli doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry Ashes of Creation i chcesz mnie wesprzeć to będę wdzięczny jak założysz konto z użyciem mojego linku referencyjnego:
https://www.ashesofcreation.com/register/ref/Taneroth/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja - Ashes of Creation”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość