Ashes of Creation - Mechanika drużynowa

Tutaj znajdziesz kohortowiczów planujących grac w AoC.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy AoC

Awatar użytkownika
Taneroth
Patrycjusz
Posty: 364
Rejestracja: niedziela, 17 maja 2015, 08:54
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa
Gender:
Status:
Offline

Mecenas IX Kohorty

Ashes of Creation - Mechanika drużynowa

Post autor: Taneroth » czwartek, 14 września 2017, 00:49

Obrazek

DYNAMIKA GRUP

Tworzenie grup jest bardzo ważnym aspektem w każdej grze MMORPG. Jednak bardzo często bywa tak, że ostatecznie większość graczy nie potrzebuje niczyjej pomocy i podąża własną ścieżką, gdyż rozgrywka na to pozwala i tak jest najopłacalniej. Zazwyczaj sytuacja ta wynika ze słabego contentu, który nie nakłania graczy do wzajemnej integracji. Najczęściej jest to spowodowane niskim poziomem trudności lub po prostu samowystarczalności poszczególnych klas postaci. Ashes of Creation eliminuje te błędy. Deweloperzy stworzyli grę w oparciu o mechanikę, w której rozgrywka drużynowa jest bardzo istotnym elementem, ale przy tym nie wyklucza możliwości gry solo, która w pewnych przypadkach też okazuje się bardzo opłacalna. Jednak twórcy uważają, że gry MMORPG powinny mimo wszystko skupiać się głównie na aktywnościach grupowych i ciężko się z takim podejściem nie zgodzić.


ROZMIAR GRUP

W Ashes of Creation twórcy celują w bardziej złożone grupy, niż można na co dzień spotkać w innych tytułach MMO. Na obecnym etapie standardowa drużyna może się składać z maksymalnie 8 graczy. Oczywiście istnieje prawdopodobieństwo, że do czasu wydania gry, liczba ta może ulec zmianie, natomiast jak się okazuje już na tym etapie nie została wybrana bez powodu. Pierwszym kwestią jest fakt, że twórcy celują w "Massive Multiplayer", zatem należy zaakceptować fakt, iż zawartości gry w większości przypadków wymaga obecności sporej ilości graczy. Kolejnym ważnym powodem jest obecność 8 głównych klas w grze, a twórcy dążą do tego, żeby każda z nich pełniła odrębną i wyjątkowo ważną rolę. Innymi słowy twórcy chcą za wszelką cenę uniknąć sytuacji, w której gracze będą najchętniej tworzyli oklepane grupy złożone z Tanka, Healera oraz 6 DPSów.

Jeżeli chodzi o grupy raidowe to twórcy planują umożliwić fuzję 5 grup w jedną dużą grupę raidową, która będzie się składała maksymalnie z 40 graczy.

Różnorodność klas postaci przy obecnej mechanice z pewnością poprawia jakość rozgrywki. Każda klasa ma ciekawe i unikatowe umiejętności, które mogą okazać się niezbędne podczas eksploracji świata gry. Oczywiście nieobecność pewnej klasy w drużynie nie eliminuje możliwości przejścia konkretnego dungeona, a co najwyżej może jedynie znacząco utrudnić lub po prostu wydłużyć czas spędzony w lochu. Generalnie twórcy dążą do nagradzania drużyn za różnorodność i odejścia od monotonni związanej z utartymi najlepszymi schematami komponowania drużyn. Takie sytuacje utrwaliły się już w wielu grach MMO i trudno się z taką ideą nie zgodzić. Na pewno każdy zetknął się z sytuacją, kiedy zamiast nas wzięto kogoś innego do party bo miał lepszą klasę postaci od naszej. W Ashes of Creation jest 64 możliwych kompozycji klas postaci oraz przy szerokiej gamie customizacji z pewnością każdy się czymś wyróżni i okaże na swój sposób przydatny w drużynie.


ROZDZIELANIE ŁUPU

•Metody rozdzielania łupu pomiędzy członkami drużyny:
-rozdzielanie łupu przez lidera party (on wybiera do kogo trafia dany przedmiot),
-rzucanie kostką (losowo),
-system Need (potrzebujesz) lub Greed (odrzucasz),
-system licytacji (gracze oferują konkretną ilość złota za dany przedmiot i osoba z najwyższą ofertą wygrywa, a zaoferowane złoto trafia to wspólnej puli, która jest potem rozdzielana równo pomiędzy pozostałych członków grupy),

Deweloperzy znakomicie zdają sobie sprawę, że większość graczy przeważnie używa systemu Need oraz Greed, co na ogół tyczy się głównie grup złożonych z randomowych graczy. Mimo to twórcy chcą grać graczom możliwie najwięcej opcji do wyboru, co według mnie jest ogromną zaletą i uniknie niepotrzebnych nerwów.


ROLE W DRUŻYNIE

Dzięki rozbudowanemu systemowi rozwoju postaci i możliwości dobrania na późniejszym etapie rozgrywki dodatkowej klasy postaci (razem 64 możliwych kompozycji) gracze są w stanie poczuć się bardziej swobodnie przy kreowaniu swoich postaci i dostosowywaniu się do danych ról w drużynie. Jednak musimy pamiętać, że wybór podstawowej klasy jest ostateczny i przynajmniej na ten moment nie ma żadnych wzmianek o możliwości jego zmiany. Inaczej ma się sprawa odnośnie klasy dodatkowej (subklasy), którą będzie można zmieniać, jednak nie w biegu.

Tradycyjne role w naszej drużynie to bardzo konkretne pojęcia, które nie tylko determinują nasz styl gry, ale również wyznaczają zadania i obowiązki konieczne do pełnienia w drużynie. Ogromny wpływ na różnorodność ról w drużynie ma tutaj system łączenia klas, który pozwala graczom spersonalizować ich postać do granic możliwości. Dzięki niemu jesteśmy w stanie między innymi wzmocnić naszą główną rolę (np. Tanka) albo połączyć ją z całkiem odmiennym archetypem co do pewnego stopnia sprawi, że nasza postać stanie się bardziej uniwersalna. W Ashes of Creation nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby połączyć typowego DPSa z magiem posiadającym debuffy lub stworzyć Healera odpornego na obrażenia itp. Jestem przekonany, że dzięki takiej mechanice powstaną ciekawe hybrydy (oby tylko wszystkie były odpowiednio zbalansowane) i każde połączenie okaże się przydatne i znajdzie swoje zastosowanie w grupie.

Dzięki takiemu systemowi klas odchodzimy od stereotypów, w przypadku których DPS ma tylko i wyłącznie za zadanie zadawać największe obrażenia, Tank ściągać aggro, a Healer jedynie leczyć swoich sojuszników. W Ashes of Creation możliwe jest do stworzenia 64 różnych kompozycji klas postaci przy szerokiej gamie możliwości customizacji (zarówno pod kątem rozwoju skilli czy doboru wyposażenia), stąd praktycznie niemożliwe jest żeby w świecie gry istniały dwie identyczne postacie, a wzajemne zgranie i opanowanie do perfekcji wszystkich umiejętności, mechanik oraz zależności między poszczególnymi klasami z pewnością pochłonie graczom sporo czasu.


UWAGA
Zawarte tutaj informacje mogą być błędne lub ulec zmianie w przyszłości.
W razie potrzeby będę stale aktualizował ten wątek.


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeśli jeszcze nie założyłeś swojego konta na oficjalnej stronie produkcji, a doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry to będę mega wdzięczny jeżeli zarejestrujesz się za pośrednictwem mojego linku referencyjnego:

https://ashesofcreation.com/r/WRTXCJ4P1FR5E7RH

Z góry bardzo dziękuję :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry Ashes of Creation i chcesz mnie wesprzeć to będę wdzięczny jak założysz konto z użyciem mojego linku referencyjnego:
https://ashesofcreation.com/r/WRTXCJ4P1FR5E7RH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ashes of Creation”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości