[Poradnik] PvE - Misje, potwory, raid bossy i instancje

Moderatorzy: Pretorianie, Moderatorzy Warframe

Awatar użytkownika
Taneroth
Patrycjusz
Posty: 337
Rejestracja: niedziela, 17 maja 2015, 08:54
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa
Gender:
Status:
Offline

Mecenas IX Kohorty

[Poradnik] PvE - Misje, potwory, raid bossy i instancje

Post autor: Taneroth » środa, 22 lutego 2017, 16:07

____________________________________________________________________________________________________________

MISJE

RODZAJE ZADAŃ
-Story Journal - niebieski znacznik (misje główne, najbardziej różnorodne i typowo fabularne, którym towarzyszą liczne przerywniki)
-Quest Journal - żółty znacznik (typowe misje poboczne, których zawsze jest najwięcej i otrzymujemy je od losowo napotkanych NPC w grze)
-Monster Journal - żółty znacznik ze specyficznym logo potwora w środku (misje polegające na zabijaniu potworów, dzielą się na parę poziomów misji w zależności od danego potwora)
-Royal Quests - fioletowy znacznik (misje specjalne, misje dzienne)

-Minion Missions (wysyłamy posiadane oswojone miniony na na specjalne misje)

1. MISJE FABULARNE
•Bardzo często misje fabularne należy wykonać samemu bez pomocy członków grupy. Tego typu miejsca w misjach są zaznaczone niebieską obwódką na mapie. Ekran przez chwilę staje się niebieski w chwili wkroczenia na tego typu teren.
•Jest wymagane ich ukończenie, gdyż składają się na dłuższą fabułę i tworzą ciąg wielu misji, dzięki którym gracz przechodzi grę.
•W przypadku wykonywania misji fabularnych bardzo często gracz jest zmuszony do wykonywania instancji samemu bez możliwości przyłączenia do pomocy innych graczy.

2. MISJE DODATKOWE
•Nie jest wymagane ich ukończenie, gdyż nie składają się na dłuższą fabułę i nie tworzą ciągu wielu misji.
•Występuje największa ilość tego rodzaju misji.
•Otrzymujemy je od losowo spotkanych NPC w grze w momencie, gdy posiadamy wymagany do rozpoczęcia misji poziom postaci.

3. MISJE POLEGAJĄCE NA POLOWANIU NA POTWORY
•Misje polegające na polowaniu na potwory aktywują się automatycznie po zabiciu pierwszego nowego potwora oraz składają się z wielu poziomów, dlatego warto zabijać jak największą ilość potworów w celu zdobywania nagrody w postaci bonusowego doświadczenia (im większy poziom misji tym więcej dostajemy doświadczenia za jego ukończenie).
•Ilość poziomów zadań "Monster Journal" zależy od danego potwora (zazwyczaj w granicach 1-3 poziomów, gdzie 1 poziom to zabójstwo 8 potworów, a drugi poziom to zabójstwo 20 potworów).
•W momencie, gdy aktywujemy misję na zabijanie potworów, pojawi się przy ich nazwie żółty znacznik.
•Można podglądać ilość odkrytych i pokonanych potworów (statusie zadań) wraz z ich lokacją na mapie w dzienniku zadań "Journal".
•W dzienniku widoczne są również umiejętności, które może posiąść dane oswojone stworzenie. Warto tam zajrzeć, dzięki czemu będziemy znali skille odkrytych przez nas stworów oraz sami zadecydujemy o tym które stworzenia będzie warto oswajać (żeby zbędnie nie marnować pieniędzy i scrollów).

4. MISJE WYKONYWANE PRZEZ MINIONY
•Istnieje możliwość wysyłania minionów na specjalne dzienne misje w celu zbierania "Book Points", za pomocą których można później tworzyć i kupować konkretne przedmioty w grze.
•Można wykonywać maksymalnie trzy misje w tym samym momencie. Warto więc rozpocząć je wszystkie jednocześnie.
•Każdy minion może wykonywać jedynie określony typ misji. Warto więc mieć paru różnych minionów różnego rodzaju.
•Można wysłać od jednego do maksymalnie trzech minionów na daną misję. Są nawet misje, do wykonania których potrzebne jest wysłanie do 3 minionów jednocześnie.
•Niektóre misje wymagają wysłania na nie jedynie określonego typu miniona.
•Im więcej minionów wyślemy na daną misję tym szybszy będzie czas jej ukończenia (30 min krócej za każdego kolejnego miniona).
•Czas trwania jednej misji (lub paru wykonywanych jednocześnie) wynosi około 90 minut (w przypadku, gdy wykonuje je trzech minionów jednocześnie) oraz może zostać skrócony jedynie, gdy minion wysłany na daną misję posiada umiejętność skrócenia czasu trwania misji.
•W momencie wylogowania się z gry misje się nie przerywają. Warto więc na sam koniec wysłać miniony na misje.
•Średnio dwie na trzy misje zostaną zakończone powodzeniem.

INFORMACJE OGÓLNE
•Niektóre zadania można wykonać jedynie w porach nocnych (bardzo mało).
•Wykonywaniu zadań uprzyjemniają dialogi głosowe postaci NPC.
•W grze występują również misje na czas.
•Każdą misję możemy bez problemu i w dowolnym momencie przerwać oraz ewentualnie zacząć ją wykonywać ponownie w przyszłości.
•W grze można znaleźć przedmioty po otworzeniu których aktywujemy dodatkowe zadania. Warto więc często zaglądać do ekwipunku, żeby niczego nie przeoczyć.
•Za zbieranie przedmiotów questowych nie dostajemy doświadczenia (w przeciwieństwie do zbieractwa lub górnictwa).

POTWORY

•W grze istnieją potwory agresywne (kolor czerwony) oraz nieagresywne (kolor pomarańczowy).
•W przypadku, gdy dane stworzenie ma znacznie większy poziom postaci od gracza, w miejscu jego poziomu znajduje się pytajnik oraz nie można mu zdać jakichkolwiek obrażeń.
•Zdarza się, że potwory walczą razem ze sobą (szczególnie w przypadku, gdy są w konflikcie lub po prostu agresywne atakują te nieagresywne).
•Walczące ze sobą razem dwa agresywne lub jeden agresywny i dwa nieagresywne potwory nie zaatakują gracza, gdyż ich agresja skupia się już na drugim potworze.
•Warto atakować jak najwięcej napotkanych potworów, gdyż dzięki temu wykonujemy kolejne poziomy zadań na potworach i dostajemy dodatkowy bonus w postaci doświadczenia. Ilość poziomów możliwych do wykonania zadań jest zależna od potwora.
•W miastach również można spotkać potwory.
•W lokacjach z potworami zawsze występuje mocniejszy przedstawiciel, którego ciężko samemu pokonać, natomiast dzięki temu można zdobyć więcej doświadczenia oraz bardziej wartościowe przedmioty.
•Zdecydowana większość potworów może zostać przez nas oswojona.
•Nie ma blokady w postaci zdobywania doświadczenia za potwory z niższym poziomem niż poziom postaci, natomiast wtedy po prostu doświadczenie rośnie znacznie wolniej.

RAID BOSSY

•Zabite Raid Bossy dropią niezwykle rzadkie składniki, potrzebne do wytworzenia najlepszych zbroi oraz broni.
•Życie Raid Bossa resetuje się w momencie, gdy polegną wszyscy atakujący go członkowie grupy (w momencie, gdy nikt go nie będzie atakował).
•W grze występują wyróżniające się siłą potwory w danych lokacjach oraz Raid Bossy (w instancjach) i World Bossy (smok Kuatran, pani żywiołów Brokadis oraz golem Melazium).

•2 razy dziennie w otwartych strefach, dostępnych dla obu frakcji, można trafić na majestatyczne stwory "World Bossy" do zabicia których potrzeba będzie nawet 400 osób.
•O tym, że w świecie pojawił się boss informuje specjalna ikonka na mapie, w której miejscu znajduje się portal, przez który może przejść tylko 400 pierwszych osób – co oznacza „wyścig szczurów”. Portal ten przeniesie graczy do specjalnej wersji strefy otwartej, w której to będą oni mogli stoczyć walkę z bossem.


INSTANCJE


•Instancje PvE w Bless Online stworzone zostały z myślą o grupach 5-osobowych i gracze mogą ustawić jeden z typów lootowania:
-I. Wszyscy gracze zaznaczają "dice". W instancji jest 5 bossów, co oznacza, że osoba, która otrzymała najwyższą liczbę dostanie nagrodę z ostatniego bossa, podczas gdy osoba z najniższą liczbą z pierwszego, druga w kolejce z drugiego, itd.
-II. Free for All – co oznacza, że po zabiciu bossa pojawia się okienko i gracze mogą nacisnąć Roll lub Pass.
•Istnieje możliwość wyszukania drużyny do wykonania danej instancji z wyszczególnieniem miejsca, poziomu postaci, poziomu trudności oraz roli w zespole:
-Tank (zalecane klasy: Guardian, Paladin)
-DPS (zalecane klasy: Ranger, Assassin, Berserker, Warlock, Mage)
-Healer (zalecane klasy: Mystic, Paladin)

INFORMACJE OGÓLNE
•W instancjach wypadają zarówno gotowe przedmioty typu broń lub pancerz oraz różnego rodzaju materiały.
•Z użyciem waluty "Lumena" zazwyczaj 5-10 (z dotacji) można wyciągnąć dodatkowy loot z każdego RB w instancjach, co daje dodatkowe części ekwipunku, materiały, punkty za instancje oraz runy.
•W przypadku wejścia do instancji w grupie osób różniących się od siebie znacznie poziomami postaci, gracze z niższymi poziomami nie otrzymują żadnego doświadczenia, natomiast gracze z wyższymi poziomami są praktycznie całkowicie odporni na obrażenia (z wykluczeniem bossów).
•W przypadku, gdy przykładowo grupa 25 poziomowych postaci wkracza do instancji z potworami na 15 poziomach, gracze otrzymują jakiekolwiek obrażenia jedynie ze skilli bossów (w żadnym innym wypadku). Nie ma również żadnej kary w postaci mniejszej ilości wypadających przedmiotów.
•Ekwipunek zdobyty w instancji może zostać wymieniony pomiędzy jej uczestnikami maksymalnie do godziny czasu liczonego od momentu ukończenia danej instancji.
•Aktualnie w grze istnieje 8 instancji w przedziale levelowym 13-45.
•W przypadku wykonywania misji fabularnych bardzo często gracz jest zmuszony do wykonywania instancji samemu bez możliwości przyłączenia do pomocy innych graczy.
•Istnieje możliwość zresetowania instancji w opcjach drużyny.
•Istnieje możliwość zamiany drużyny 5 osobowej w drużynę raidu mogącą pomieścić maksymalnie 20 członków jednocześnie (4x5).
•Istnieje możliwość nadania równych praw do edytowania ustawień drużyny przez wszystkich jej członków.
____________________________________________________________________________________________________________
Jeśli doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry Ashes of Creation i chcesz mnie wesprzeć to będę wdzięczny jak założysz konto z użyciem mojego linku referencyjnego:
https://www.ashesofcreation.com/register/ref/Taneroth/

Calian
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 03:23
Gender:
Status:
Offline

Re: [Poradnik] PvE - Misje, potwory, raid bossy i instancje

Post autor: Calian » poniedziałek, 6 marca 2017, 09:17

Poprawki:
  • •Ekwipunek zdobyty w instancji może zostać wymieniony pomiędzy jej uczestnikami maksymalnie do godziny czasu liczonego od momentu ukończenia danej instancji. --- To prawdopodobnie jest juz nie aktualne. Po zrobieniu kilku instancji razem nie zauwyzylem zadnego limitu w "wymianie ekwipunku". Ekwipunek zdobyty w instancji mozna dowonie sprzedac/oddac dopuki sie go nie zalozy gdyz wtedy przyjmuje wartosc "bound" u nie moze zostac sprzedany/oddany.

    •W instancjach wypada mniej gotowych przedmiotów typu broń lub pancerz, a więcej rzeczy służących do ich wytworzenia. Oznacza to, że aby móc zrobić sobie pełna zbroję, należy odwiedzić te miejsca nawet kilkadziesiąt razy. --- Juz nie aktualne, potwierdzilismy ze w instancjach mozna otrzymac ekwipunek typu "Epic" (fioletowy) ktory jest prawdopodobnie najwyzszym grade ktory mozna uzyskac z normalnego dropu (nie z RB).
Uzupelnienie:
  • •Za niewielka ilosc Lumeny (waluta z dotacji), zazwyczaj 5-10 mozna wyciagnac dodatkowy loot z kazdego RB w instancjach co daje dodatkowe czesci EQ, matsy oraz extra punkty za instancje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości