Aktualizacje i nowości
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Aktualizacje i nowości
Niusy są: https://mmorpg.org.pl/news/zobacz/bless ... uy-to-play
Gra ma podobno mieć u nas model B2P, czyli jednorazowy zakup, a launch ma być w maju. Oficjalnie potwierdzą to na dniach.
Gra ma podobno mieć u nas model B2P, czyli jednorazowy zakup, a launch ma być w maju. Oficjalnie potwierdzą to na dniach.
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Aktualizacje i nowości
Nowe info: http://steamcommunity.com/games/681660/ ... 8795473441
Najważniejsze: potwierdzają B2P i premierę w maju. Będzie też item shop z kosmetyką.
Najważniejsze: potwierdzają B2P i premierę w maju. Będzie też item shop z kosmetyką.
Aktualizacje i nowości
Na bezrybiu... I w Blessa można spróbować. Mass PvP i open PvP jest, więc czemu nie. Potestuje napewno
- Shinee
- Posty: 558
- Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 23:26
- Medals: 2
- Lokalizacja: London UK
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
Taka pucha na rynku Mmo ze oczywiscie sie pisze. Dzieki za info. Sekcja w 9 bedzie?
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Aktualizacje i nowości
Można coś pomyśleć, choć planu chyba nie było.
- Maurycy
- Posty: 3538
- Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 11:00
- Medals: 28
- Lokalizacja: Wrocław
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
azjatyckich mmo nie znoszę ale bless ma być niby bardzo "europejski" więc pewnie tez spróbuję
- Taneroth
- Posty: 364
- Rejestracja: niedziela, 17 maja 2015, 08:54
- Medals: 1
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
Oficjalnie potwierdzone. Gra trafia na B2P z premierą w maju. Będą founder packi z "dodatkami", a sam Item Shop nie ma zawierać jakichkolwiek elementów P2W. Zobaczę to uwierzę
Jeśli doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry Ashes of Creation i chcesz mnie wesprzeć to będę wdzięczny jak założysz konto z użyciem mojego linku referencyjnego:
https://ashesofcreation.com/r/WRTXCJ4P1FR5E7RH
https://ashesofcreation.com/r/WRTXCJ4P1FR5E7RH
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Aktualizacje i nowości
Pasuje poczekać na ceny samej gry jeszcze.
- Shinee
- Posty: 558
- Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 23:26
- Medals: 2
- Lokalizacja: London UK
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
Info z wywiadow z lutego:
https://wccftech.com/bless-online-roadmap-interview/
z tych istotniejszych...
- 6 miesiecy potrwa EA
- niestety nie bedzie region-locking...takze mozemy spodziewac sie cyrylicy.
- zmiany w grafice i animacji walki
- pracuja na housing'iem
- ma nie byc P2W ( w sklepie planuja consumables and boosts ... takze zobaczymy.... )
- rasy Siren, Iblis i Feyadin dopiero 2019? ( nie wiem jak to sie ma do up-to-date content na start )
http://mmoculture.com/2018/02/bless-onl ... d-changes/
z tych istotniejszych...
- maja dwie druzyny...jedna zajmuje sie rozwojem istniejacych rzeczy, a druga tworzeniem nowych.
- w najblizszej przyszlosci skupiaja sie na udoskonaleniu rozwoju postaci i walce, a w dalszej planuja bitwy na duza skale w powietrzu i na wodzie.
- 5-6 miesiecy na to abysmy mieli to co w Japonii/Koreii (up-to-date content)
- na EA maja miec ukonczone 70% rozwoju gry.
https://wccftech.com/bless-online-roadmap-interview/
z tych istotniejszych...
- 6 miesiecy potrwa EA
- niestety nie bedzie region-locking...takze mozemy spodziewac sie cyrylicy.
- zmiany w grafice i animacji walki
- pracuja na housing'iem
- ma nie byc P2W ( w sklepie planuja consumables and boosts ... takze zobaczymy.... )
- rasy Siren, Iblis i Feyadin dopiero 2019? ( nie wiem jak to sie ma do up-to-date content na start )
http://mmoculture.com/2018/02/bless-onl ... d-changes/
z tych istotniejszych...
- maja dwie druzyny...jedna zajmuje sie rozwojem istniejacych rzeczy, a druga tworzeniem nowych.
- w najblizszej przyszlosci skupiaja sie na udoskonaleniu rozwoju postaci i walce, a w dalszej planuja bitwy na duza skale w powietrzu i na wodzie.
- 5-6 miesiecy na to abysmy mieli to co w Japonii/Koreii (up-to-date content)
- na EA maja miec ukonczone 70% rozwoju gry.
Aktualizacje i nowości
Jesli podajecie jakies ciekaw linki prosilbym serdecznie o wklejanie ich na disco, z racji ze mam ograniczony dostep do forum(dziala mi tylko na komie), wtedy moglbym sobie przegladac je na kompie.
Aktualizacje i nowości
Takie małe sprostowanie. 70% to oni mieli ukończone na dzień, w którym brali udział w tym w/w wywiadzie. Artykuł z 14.02.18r., zatem można założyć (w teorii, zgodnie z ich słowami), że w połowie lutego mieli za sobą 70% wykonanego planu na potrzeby EA.Shinee pisze: ↑niedziela, 1 kwietnia 2018, 04:38Info z wywiadow z lutego:
(...)
http://mmoculture.com/2018/02/bless-onl ... d-changes/
(...)
- na EA maja miec ukonczone 70% rozwoju gry.
Dodam jeszcze, że Neowiz cały czas bada rynek i zastanawia się, co powinien zawierać opcjonalny abonament (podobno opcjonalny).
Co w nim będzie, ile będzie kosztował i czy faktycznie pojawi się wraz z EA, jeszcze nie wiadomo. Na chwile obecną robią "research".
Aktualizacje i nowości
Czyli konto premium, ktore nie jest konieczne zeby grac(teoretyczni ). Ja mysle, ze pogram. A to, ze gra nie przyjela sie w Azji i Rosji zwiazane jest z zamalym p2w. Nie wiem nie gralem tam. Mam tylko taka nadzieje
- Driam
- Posty: 2897
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 21:25
- Lokalizacja: Aberdeen/Łódź
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
To że gra nie przyjęła się w Azji i Rosji spowodowane było jej niegrywalnością. Wszelkie masowe aktywności kończyły się mega lagiem i wysypkami klienta. A i na "niedobór" P2W też narzekać nie można było.
Zobaczymy co panowie z Neowiz wymyślą, bo mi wygląda to nie na próbę reaktywacji gry co bardziej na próbę wyrównania bilansu zysków i strat.
Aktualizacje i nowości
Ja jestem dobrej mysli. Uda sie mowie wam. Byle nie bylo jak na siegu w AA. Ale z tego co widze troche do ogarniecia jest
- Shinee
- Posty: 558
- Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 23:26
- Medals: 2
- Lokalizacja: London UK
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
Mi sie wydaje ze jesli by chcieli zwrotu kasy itp, to wydali by na NA/EU stara wersje lub ewentualnie JP i nie przeznaczali by kolejnych srodkow na jeszcze wieksze zmiany i rozwoj gry.
- Shinee
- Posty: 558
- Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 23:26
- Medals: 2
- Lokalizacja: London UK
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
[Dev Talk #03] Key Changes in Bless Online’s Steam Release https://steamcommunity.com/games/681660 ... 0124065062
Greetings!
As we march towards the May release of Bless Online on Steam, many of you asked how the Steam version of Bless Online is going to be different from its past or currently available releases. We definitely understand where the questions are coming from. We have not shared as much as we should have in explaining how the game will be different from what you see in Korea or Japan servers. That’s why we decided to focus this blog on describing some of the key changes we are bringing to the Steam release.
While we’ve been developing Bless Online for a long time, our focus on making Bless Online a great game has never wavered. We also have an amazing and active community that has not given up on us but continue to support us and give constructive feedback. One of the primary goals for the Steam release is to make sure to address some of the key concerns that have been repeatedly raised by the community. Now, let’s explore what some of those changes are.
Combat System Restructuring
Let’s change everything we can!
We spent the most effort in revamping the combat system! We’ve re-examined almost every class’ skills and restructured their composition and effects.
Rhythmic Combat
•Players need to pick two stance skills out of six, as well as four general skills that will go well with their class. Using these skills in combos during combat will lead to extra effects (1. Select a stance, 2. Use your starting skill 3. Use a skill combo).
•In combat, there is more action and it has gotten more difficult due to the new dynamic combo system. Depending on how good a player is at making combos, they can bring out the full potential of their class.
Restructuring Growth Mechanics
•We have rebuilt the mechanics behind both skill acquisition and skill leveling. In the Steam version, in addition to advancing your equipment, learning and leveling up skills are main parts of growing your character.
•There is a variety of ways to obtain the gems that are used to level skills. As we aim to avoid P2W, the amount of money you spend on the game will not affect the amount of gems you can get.
Party Buffs
Join a party for the full Bless experience!
•We believe that the best way to enjoy any MMORPG is by playing with others. As an incentive for players to play the game with a variety of people, we have decided to introduce party benefits!
•Depending on the number of members, classes, and races of the party members, the party leader can choose one combat effect and one lifestyle (non-combat) effect from a selection to be applied to party members!
•With this feature we hope that not only those who enjoy combat, but also those who prefer the lifestyle (non-combat) aspects of MMORPGs can enjoy playing with other players!
User Friendly Monetization
Everyone will love our in-game shops!
Along with having no P2W in the Steam version, Bless Online’s monetization system will be user friendly.
•Content token shop: We have designed it so that players can use content tokens (special in-game currency earned by just playing the game) to purchase functional items.
•Lumena shop: Players can use Lumena (in-game currency purchased using real money) to buy a variety of convenience and cosmetic items.
•Also, with the addition of the Lumena Exchange Center (name is WIP), players will be able to convert their content tokens into Lumena. This feature will allow even players who only buy the game (and nothing more!) the ability to use the Lumena shop to purchase convenience and cosmetic items.
The Upgraded Bless Experience
A better paced path for Bless!
Tutorial Zone
•Many new players reported that they did not have the best experience playing Bless due to the game being designed with experienced MMORPG players in mind.
•In the Steam version, there will be a new area specifically for new players to practice basic skills. Those who are experienced MMORPG players or who already know the basics can skip this, but even if you skip or complete the tutorial, you can always go back to it.
Guide Quests
•These quests will teach you things the tutorial does not.
•They are much easier to understand than the pre-existing introductory quests.
Improved Content Pacing
•In Bless, players can take part in most activities even if they are only level 1. As a result, some new users reported difficulty in knowing where they are supposed to start.
•To address this, we have improved the pacing at which users are exposed to new content so that they can adjust to Bless in stages instead of being overwhelmed right from the beginning.
Upgraded Monsters
•In Bless, players level up through PvE combat and by experiencing a variety of events. As much of the PvE combat was relatively easy and repetitive, most players were quickly bored.
•In order to solve this problem, we have updated the mobs with special skills. We are also currently developing more features that will make leveling up an exciting adventure!
We are hopeful that these changes will allow our players to further enjoy Bless Online and have an exceptional overall experience. If you are interested in testing these key features for yourself, make sure you don’t miss Bless Online’s early access in May!
Thank you,
The Bless Team
Greetings!
As we march towards the May release of Bless Online on Steam, many of you asked how the Steam version of Bless Online is going to be different from its past or currently available releases. We definitely understand where the questions are coming from. We have not shared as much as we should have in explaining how the game will be different from what you see in Korea or Japan servers. That’s why we decided to focus this blog on describing some of the key changes we are bringing to the Steam release.
While we’ve been developing Bless Online for a long time, our focus on making Bless Online a great game has never wavered. We also have an amazing and active community that has not given up on us but continue to support us and give constructive feedback. One of the primary goals for the Steam release is to make sure to address some of the key concerns that have been repeatedly raised by the community. Now, let’s explore what some of those changes are.
Combat System Restructuring
Let’s change everything we can!
We spent the most effort in revamping the combat system! We’ve re-examined almost every class’ skills and restructured their composition and effects.
Rhythmic Combat
•Players need to pick two stance skills out of six, as well as four general skills that will go well with their class. Using these skills in combos during combat will lead to extra effects (1. Select a stance, 2. Use your starting skill 3. Use a skill combo).
•In combat, there is more action and it has gotten more difficult due to the new dynamic combo system. Depending on how good a player is at making combos, they can bring out the full potential of their class.
Restructuring Growth Mechanics
•We have rebuilt the mechanics behind both skill acquisition and skill leveling. In the Steam version, in addition to advancing your equipment, learning and leveling up skills are main parts of growing your character.
•There is a variety of ways to obtain the gems that are used to level skills. As we aim to avoid P2W, the amount of money you spend on the game will not affect the amount of gems you can get.
Party Buffs
Join a party for the full Bless experience!
•We believe that the best way to enjoy any MMORPG is by playing with others. As an incentive for players to play the game with a variety of people, we have decided to introduce party benefits!
•Depending on the number of members, classes, and races of the party members, the party leader can choose one combat effect and one lifestyle (non-combat) effect from a selection to be applied to party members!
•With this feature we hope that not only those who enjoy combat, but also those who prefer the lifestyle (non-combat) aspects of MMORPGs can enjoy playing with other players!
User Friendly Monetization
Everyone will love our in-game shops!
Along with having no P2W in the Steam version, Bless Online’s monetization system will be user friendly.
•Content token shop: We have designed it so that players can use content tokens (special in-game currency earned by just playing the game) to purchase functional items.
•Lumena shop: Players can use Lumena (in-game currency purchased using real money) to buy a variety of convenience and cosmetic items.
•Also, with the addition of the Lumena Exchange Center (name is WIP), players will be able to convert their content tokens into Lumena. This feature will allow even players who only buy the game (and nothing more!) the ability to use the Lumena shop to purchase convenience and cosmetic items.
The Upgraded Bless Experience
A better paced path for Bless!
Tutorial Zone
•Many new players reported that they did not have the best experience playing Bless due to the game being designed with experienced MMORPG players in mind.
•In the Steam version, there will be a new area specifically for new players to practice basic skills. Those who are experienced MMORPG players or who already know the basics can skip this, but even if you skip or complete the tutorial, you can always go back to it.
Guide Quests
•These quests will teach you things the tutorial does not.
•They are much easier to understand than the pre-existing introductory quests.
Improved Content Pacing
•In Bless, players can take part in most activities even if they are only level 1. As a result, some new users reported difficulty in knowing where they are supposed to start.
•To address this, we have improved the pacing at which users are exposed to new content so that they can adjust to Bless in stages instead of being overwhelmed right from the beginning.
Upgraded Monsters
•In Bless, players level up through PvE combat and by experiencing a variety of events. As much of the PvE combat was relatively easy and repetitive, most players were quickly bored.
•In order to solve this problem, we have updated the mobs with special skills. We are also currently developing more features that will make leveling up an exciting adventure!
We are hopeful that these changes will allow our players to further enjoy Bless Online and have an exceptional overall experience. If you are interested in testing these key features for yourself, make sure you don’t miss Bless Online’s early access in May!
Thank you,
The Bless Team
Aktualizacje i nowości
Na papierze wygląda coraz lepiej. Nie pokoi mnie jednak to że nie pokazują tych zmian, tylko o nich piszą. A Maj tuż tuż
- Shinee
- Posty: 558
- Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 23:26
- Medals: 2
- Lokalizacja: London UK
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
Stawiam raczej na 31 Maj lub 2x ... niz poczatek miesiaca, ale faktycznie dziwi ta skąpość informacji.
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Aktualizacje i nowości
Cały czas też nie ma chyba cen? To też nie wróży dobrze.
Aktualizacje i nowości
W dniu dzisiejszym studio Neowiz zaprezentowało nowe mechaniki walki postaci.
Kilka krótkich materiałów wideo (wraz z opisem) znajdziecie tutaj:
https://steamcommunity.com/games/681660 ... 2216161200
Jak Wam się podoba?
Macie już "swoją" klasę postaci na start?
Kilka krótkich materiałów wideo (wraz z opisem) znajdziecie tutaj:
https://steamcommunity.com/games/681660 ... 2216161200
Jak Wam się podoba?
Macie już "swoją" klasę postaci na start?
Aktualizacje i nowości
No szczerze powiedziawszy jak dla mnie duży plus i obrót mechaniki o 180 stopni. Ciekaw jestem co zrobili z drzewiekiem skilli. Napewno przetestuję mage/guardian. Czuję nawet lekki hype...
- Alice Madness
- Posty: 275
- Rejestracja: piątek, 26 czerwca 2015, 11:48
- Medals: 3
- Gender:
- Status: Offline
Aktualizacje i nowości
Ooo i takich filmikow potrzebowalem wlasnie, widac ze nic nie jest poprawione. System walki jest ten sam, a to ze dodali kilka skilii do gry i zmienili troche system rozwijania umiejtenosci nic nie zmienia. Dzieki temu nie zmarnuje pieniedzy co zamierzalem zrobic.
Aktualizacje i nowości
@Alice Madness No no absolutnie nic zmienili... Cały system combo, drzewko które totalnie się różni (Ru do JP), dynamika i skille rzucane na obszar.... Przeszli mniej wieciej z L2 do gw2 z mechaniką, ale to dalej nic... Aha i gdzie jest pokazany "system rozwijania umiejętności" bo może to nie filmiki oglądamy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości