Strona 4 z 7

Re: Crowfall

: sobota, 20 maja 2017, 18:09
autor: Gwalch
https://community.crowfall.com/index.ph ... stle-tour/

Open beta końcem br. W czerwcu też będzie nowy klient (i wreszcie będę mógł normalnie potestować grę, bo ten klient po każdym patchu u mnie świruje) i zacznie się faktyczna alpha (na razie niby cały czas jest pre-alpha).

Re: Crowfall

: niedziela, 21 maja 2017, 23:16
autor: Odene
Jest jakieś info w jakim modelu będzie dostępna gra w ogóle?
Open beta w tym roku? ciekawe czy to już planowany stress test czy po prostu potrzebują więcej feedbacku.

Re: Crowfall

: czwartek, 1 czerwca 2017, 12:55
autor: Odene
[yt][/yt]
[yt][/yt]

Jaram się i to dość nie zdrowo.. Fajowo jak by za rok ta gra była w fazie końcowej bety z balansowaniem wszystkiego O:

Re: Crowfall

: piątek, 25 sierpnia 2017, 20:17
autor: Gwalch
Nowy trailer z Gamescomu:

[yt][/yt]

Re: Crowfall

: niedziela, 27 sierpnia 2017, 21:09
autor: Taneroth
Od jakiegoś czasu przyglądam się z grubsza temu tytułowi i z tego co widzę to wszystko zmierza w dobrym kierunku.

Mam natomiast parę wręcz banalnych pytań związanych z samą rozgrywką, na które nadal nie znalazłem odpowiedzi:

1. W jaki sposób rozwijamy naszą postać? Czy w grze istnieje w ogóle coś takiego jak poziom postaci?

2. Czy mamy jakikolwiek wpływ na dobór umiejętności aktywnych dla naszej klasy? Z tego co widzę to zaczynamy przygodę już na start z większością skilli. Czy je w jakiś sposób dalej ulepszamy / levelujemy lub możemy je zastąpić nowymi?

3. No dobra, a teraz tak na serio. Loguję się do gry i co mam do roboty? Ani nie porobię questów, ani nie poexpię na potworkach, ani nie zrobię instancji. Hmmm więc co tu robić? Czyżby pozostało mi tylko zbieranie surowców, pvp i te całe kampanie? Na czym głównie opiera się rozgrywka, bo ta gra szczerze śmierdzi mi trochę pustką... Oświećcie mnie trochę, bo 90% filmów na YouTube to PvP i szczerze to nadal nie wiem na czym ta gra do końca polega :D

4. Na czym polegają te całe kampanie? Proszę o jakiś przykład i opis.

5. Załóżmy, że postać umiera. Co tracimy po śmierci? Rozumiem, że tylko te itemy, z których nas zlootują, natomiast postęp postaci, broń, zbroja, skille itp. zostają i nigdy tego nie tracimy? Czy nie mamy tutaj czasem do czynienia gra typu survival (coś w stylu PUBG, gdzie co kampanię (mapę) wszystko / większość tracimy, jest częściowy / całościowy reset i zaczynamy od nowa...

6. Czy w grze są raid bossy, siege, jakikolwiek wodny świat?

Mamy tytuł, który powstał dzięki zbiórce pieniędzy. Nie jest to żaden twór wielkiej i bogatej firmy, dlatego martwię się, że w grze zwyczajnie nie będzie co robić, bo nie ma ludzi, pieniędzy i czasu na rozbudowanie contentu. Raczej skupią się na paru rzeczach i je będą udoskonalali. Nie dostaniemy tutaj kolejnego ArcheAge czy Black Desert - na to nie mamy co liczyć, zdaję sobie z tego sprawę.

Re: Crowfall

: niedziela, 27 sierpnia 2017, 23:32
autor: Gwalch
Trochę wall of text, ale sam prosiłeś. ;) Swoją drogą w sumie większość odpowiedzi jest tutaj: https://crowfall.com/en/faq/, więc nie wiem jak szukałeś. :roll:

Ad 1. Nasza postać (a dokładniej całe konto) rozwija się za pomocą odblokowywania/rozwijania umiejętności (np. walka brońmi dwuręcznymi). Nie ma jako-takiego poziomu postaci, ale konto zachowuje postępy w rozwoju skilli. Same postacie mają możliwości rozwoju poszczególnych atrybutów (siła, inteligencja itd.).

Ad 2. Odpowiedź na to pytanie jest dość skomplikowana, ale wstępnie jest tak: masz postać (obecnie to już kombinacja rasy i klasy) i ma ona jakąś tam pulę atrybutów/umiejek. Nie każda postać będzie taka sama: będę one miały swoje "jakości" (jak każde przedmioty), co przełoży się na to, że niektóre będą miały np. większy maks. poziom atrybutów, czy mniej negatywnych cech. Ogólnie umiejki się rozwijają aktywnie i pasywnie, ale w którymś momencie nie opłaca się rozwijać czegoś dalej, bo daje to mniejsze korzyści (reguła malejących przychodów). Po śmierci avatara część z tych skilli zostaje na Twoim koncie (co ułatwia dalszą grę).

Ad 3. Nie da się ukryć, że jest to gra nastawiona głównie na mass PvP (ew. RvR). Jeśli grałeś w Dark Age of Camelot albo Warhammer Online, to zrozumiesz. Jeśli nie, to z grubsza chodzi o to, żeby Twoja frakcja wygrała, więc codziennie logujesz się po to, żeby zabijać przeciwników, najczęściej w większych grupach. Faktycznie masz elementy PvE (potwory), ale są one akurat mało ważne. Prócz PvP zostaje zbieranie/rzemiosło, które ma być dość czasochłonne, ale ważne dla całości gry.

Ad 4. Crowfall różni się od większości MMO nastawionych na masowe PvP tym, że nie ma jednego świata, tylko kampanie. Kampanie można traktować jak osobne światy z własnymi zasadami rozgrywki. Czyli kampania może zróżnicować jak wielki jest świat, ile trwają poszczególne pory roku i w ogóle jak długa jest kampania, czy gracze mogą ze sobą do świata wnieść przedmioty z zewnątrz, a jeśli tak, to co i ile, jakie są nagrody podczas trwania kampanii, jakie na koniec, co gracze tracą przy śmierci itd. itd. Będzie więcej takich możliwości modyfikacji, ale przed wybraniem kampanii te reguły będą wiadome, więc po prostu wybierasz, co lubisz. Decydując się na kampanię nie możesz z niej łatwo zrezygnować.

Ad 5. Tak, ogólnie umiera Twój "avatar" (czyli ciało przejęte przez duszę), a "kruk" (czyli dusza) może odrodzić się w nowym ciele. Ogólnie utrata itemów na pewno coś będzie boleć, ale nie da się ukryć, że itemy i tak się będą psuć i będzie można je craftować, więc wyobrażam sobie sytuację, która ma miejsce teraz np. w Albion Online, czyli masz parę zestawów itemów, bo wiesz, że możesz je stracić. Dodatkowy aspekt, którego nie bierzesz pod uwagę, a który bardziej imho może boleć, że same "trupy" (czyli avatary bez duszy) też można będzie lootować (a przynajmniej będą kampanie o takich zasadach), czyli ktoś będzie mógł wziąć ciało Twojej postaci po zgonie i używać jej jako swojego "avatara". Będzie można również craftować "ciała". 8-)

Ad 6. Co masz na myśli pod nazwą "siege"? Ta gra opiera się o oblężenia zamków, więc to na pewno tak. Spodziewam się jakichś "world bossów", ale na razie niewiele o tym mówili i pewnie będzie to zależeć od pory roku/kampanii. Na pewno nie będzie to content w stylu "x gości wchodzi do instancji i walczy z mocno oskryptowanymi mobami". O wodnym świecie nic nie wiadomo i raczej bym nie liczył tutaj na wiele, przynajmniej na razie.

Re: Crowfall

: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 00:11
autor: Taneroth
Jak dla mnie trochę przekombinowana sprawa z krukiem, duszą i ciałami - lootowaniem, przejmowaniem ciał.

Ja jednak wolę standardowe MMORPG z otwartym światem, questami i moobami, gdzie jest mnóstwo rzeczy do roboty, a nie nastawienie głównie na samo PVP i crafting z koniecznością robienia rzeczy na zapas bo można je utracić.

To zdecydowanie nie tytuł dla mnie, a szkoda bo bardzo spodobał mi się system ras, klas i skilli.

Ale dzięki tak czy siak za wyczerpującą odpowiedź :)

Re: Crowfall

: niedziela, 3 września 2017, 18:03
autor: Odene
[yt][/yt]

Re: Crowfall

: środa, 6 września 2017, 03:20
autor: Gwalch
[yt][/yt]
Nowe, ciekawe wideo zbierające i podsumowujące info o grze. Głównie dla osób, które nie śledzą rozwoju Crowfalla na bieżąco.

Re: Crowfall

: poniedziałek, 11 września 2017, 21:03
autor: Odene
Holy fuck... Crafting taki czaderski :O

Przyznam się że combat nie do końca mi leży (dużo spamowania) wolę bardziej WoW'o podobny. Ale itak jestem mocno zainteresowany.
Zbliża się to do bety? O:

Re: Crowfall

: poniedziałek, 11 września 2017, 22:10
autor: Gwalch
Odene pisze:Zbliża się to do bety? O:
Na pewno szybciej niż Camelot. ;)
Sądzę, że końcem roku będzie beta.

Re: Crowfall

: sobota, 16 września 2017, 00:10
autor: Odene
Przyznam szczerze że jaram się.

I nawet tempo developmentu jakoś przyśpieszyło.

Re: Crowfall

: sobota, 16 września 2017, 12:00
autor: Bjorn
trzeba jeszcze troche poczekac ale napewno bedzie duzo osób chetnych :) ja tez :P

Re: Crowfall

: sobota, 16 września 2017, 22:46
autor: Odene
Mimo wszystko lekko odstrasza mnie to spamerskie pvp. Jeśli jednak chcą zachować dynamikę rozgrywki to chyba nie ma wyjścia ;/

Re: Crowfall

: środa, 15 listopada 2017, 22:20
autor: Gwalch
Szybkie wieści:
https://www.crowfall.com/en/news/articl ... d-victory/

TL;DR -- nie wyrobią się z "soft launchem" już w tym roku (co raczej było do przewidzenia), przesuwają go na "jak najbliżej" w 2018.

Re: Crowfall

: czwartek, 16 listopada 2017, 20:27
autor: Odene
A jesteś w stanie krotko podsumować co się zmieniło przez ostatnie miesiące i na jakim etapie są?
Widziałem rebalans skilli, poprawa animacji itp.. Warto już kupować i coś klikać czy nadal bezsensowny spoiler?

To co obecnie jest ma ręce i nogi?

Re: Crowfall

: piątek, 17 listopada 2017, 19:17
autor: Gwalch
Za niedługo wchodzi ma wejść wersja 5.3 na serwery. Jak tylko to się stanie, zamierzam wreszcie znowu trochę pograć, dam wtedy znać. W tej nowej wersji mają przede wszystkim wprowadzić ten podział na klasy/rasy, postać kleryka, nowe drzewka umiejkowe, aktywne zbieractwo i jakiś tam update tekstur i modeli.

Re: Crowfall

: piątek, 1 grudnia 2017, 22:08
autor: Gwalch
5.3 nadal nie wszedł na serwery, za to gra z końcem roku zmienia model finansowy na całkowity pre-purchase. Więcej tu: https://crowfall.com/en/news/articles/f ... preorders/

Prawdę mówiąc oba projekty (CU i Crowfall) zaczynają mnie ostatnio drażnić. Wygląda, jakby utknęły w martwych punktach i ponieważ żaden z nich (ani inne projekty typu MMO crowdfund) specjalnie się nie spieszy, no to też się specjalnie jakoś się nie martwią, bo "nie tylko oni są w lesie". Crowfall natomiast ma tendencję do wyciągania łapę po pieniądze bardziej. Jasne, niby to wszystko kosmetyka itd., ale taki ruch jak ten ww. skłaniają do myślenia, że brakuje im kasy i kombinują jakby tu uciułać więcej. :|

Re: Crowfall

: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 12:56
autor: Odene
Smutne wieści. Liczyłem że chociaż w jeden z tych tytułów będę miał okazję "zagrać" w połowie 2018. CU w ogóle przestałem śledzić, liczę ze kiedyś wyjdzie jakiś news który mnie zaskoczy że coś się ruszyło.

Crowfall z każdym obejrzanym video na YT z "nowości" pokazuje dokładnie to co opisałeś. Stoją w miejscu i albo coś na close robią co rzuci na kolana jak ten remake klas, albo braknie im pary i sama gra mooże wyjdzie w 2020r tylko to po by po miesiącu się znudziła..

Re: Crowfall

: czwartek, 21 grudnia 2017, 22:01
autor: Severeen
Twórcy zmieniają całkowicie stary system tworzenia przedmiotów i oferują zupełnie nowe podejście do tematu. Gracze będą musieli szukać specjalnych stacji crafterskich, które znajdują się w różnych zakątkach świata. Stacje crafterskie bardziej rozbudowane będą znajdowały się w strefach o wysokim poziomie PvP. Oznacza to, że gracze będą mogli tworzyć ekwipunek najwyższej jakości pod warunkiem, że ich frakcja będzie sprawowała kontrolę na danym terenie.

I po grze... Craftem najczęściej zajmują się gracze, którzy właśnie ten aspekt gier mmo lubią najbardziej- często to jest bardzo pracochłonne- zebranie/kupienie olbrzymich ilości materiałów na te lepsze itemy, rozwijanie poziomów samego craftu- czyli robienie w kółko tych samych rzeczy itp- często coś tam się crafci aby wbić lvl i robi coś innego. Teraz by wycrafcic jakis item trzeba bedzie zebrac grupę, dojśc do stacji tam być może powalczyć z pół godziny i może być to bez żadnego efektu- 3-4 takie podejścia i crafter powie- szkoda mi na to czasu. Devsi, którzy rozwijają grę mmo nie zdając sobie sprawy z tendencji na rynku- a ta idzie od dobrych kilku lat ku casualizacji, pvp najczęściej ludzie uprawiają na forach- w praktyce ci sami ludzie unikają pvp jak mogą - jeśli tego nie widzą, że gry nastawione tylko na pvp jak szybko powstają tak szybko upadają, bo nie ma kto grać - to stworzą grę, która nie ma przyszłości. Strata czasu i pieniędzy.

Re: Crowfall

: czwartek, 21 grudnia 2017, 22:04
autor: Gwalch
Mnie bardziej boli ten cash shop, który planują. Ale fakt, że z tymi crafterami to dość radykalny ruch.

Re: Crowfall

: środa, 10 stycznia 2018, 13:26
autor: Odene
No ale craft będzie do dyspozycji póki frakcja panuje nad jakimś terenem. Domyślam się że to marchewka by ludzie w ogóle brali udział w pvp o tereny.

Cash shop?... p2w inc?

Crowfall

: wtorek, 16 stycznia 2018, 18:25
autor: Gwalch
Parę filmików od twórców objaśniających mechaniki gry:






Crowfall

: czwartek, 18 stycznia 2018, 20:08
autor: Odene
Wygląda jak by zrobili spore postępy O.o

Crowfall

: sobota, 10 lutego 2018, 18:17
autor: Odene
Fajna seria filmów pojawiła się na kanale:
https://www.youtube.com/channel/UCHVjXO ... kzQ/videos