Klasy postaci -- informacje ogólne/zapytania

Tutaj znajdziesz kohortowiczów planujących grac w CU.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Klasy postaci -- informacje ogólne/zapytania

Post autor: Gwalch » piątek, 23 września 2016, 23:02


Ogólnie klasy różnią się pomiędzy frakcjami. Większość klas będzie mogła używać większości broni, choć niektóre mają do pewnych broni lepsze predyspozycje. Klasy będą miały również zalety (boons) i wady (banes) związane właśnie z użyciem broni, zbroi, ale również innych umiejętności. Każda klasa będzie miała jedną unikalną umiejętność typu "ultimate" (Divine Intervention) i jeden efekt pośmiertny (Death Curse). Klasy dzielą się na dziesięć archetypów:
- Archers (łucznicy): standardowy ranged DPS bazujący w dużej mierze na amunicji,
- Heavy Fighters (wojownicy): coś pomiędzy tankami a melee DPS-em, będą stanowić pierwszą linię ataku, odcinając wrogów od bardziej miękkich klas,
- Devout (błogosławieni): pierwszy z archetypów hybrydowych łączący ze sobą heal i DPS (głównie melee),
- Shapeshifters (zmiennokształtni): głównie melee DPS, którzy potrafią zmieniać postać, a co za tym idzie mechanikę walczenia,
- Scouts (zwiadowcy): klasy, które mniej zaangażowane są w walkę, a których głównym zadaniem są przeszpiegi i dywersja na tyłach wrogów,
- Mages (magowie): standardowy ranged magic DPS bazujący na zaklęciach,
- Support (wsparcie): klasy, które zajmują się buffowaniem/debuffowaniem grup,
- Spirit Mages (spirytyści): ranged DPS, który bazuje bardziej na petach i klątwach,
- Healers (lekarze): klasy leczące, od których będzie zależało przeżycie innych,
- Stealthers (cichociemni): klasy single melee DPS, które polegają głównie na skradaniu się i cichobójstwie,

Osobną klasą będą Crafters (rzemieślnicy), którzy będą zajmować się produkcją przedmiotów dla innych graczy, maszyn oblężniczych, czy naprawą murów obronnych. Więcej o craftingu tu: http://forum.9kohorta.com/viewtopic.php ... 57#p316757
Ostatnio zmieniony sobota, 20 stycznia 2018, 23:34 przez Gwalch, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: Klasy postaci -- informacje ogólne/zapytania

Post autor: Gwalch » piątek, 23 września 2016, 23:02

Arthurians

[ obraz zewnętrzny ]
Abbot [Devout] -- klasa hybrydowa, melee DPS specjalizujący się w broniach obuchowych, który może również odrobinę buffować i leczyć. Abbot nie będzie mógł zakładać ciężkich zbroi i używać broni tnących. Bedzie za to zadawał więcej obrażeń i mocniej leczył w większych grupach, a picie alkoholu będzie powodowało przyspieszenie jego reakcji.

[ obraz zewnętrzny ]
Blackguard [Archers] -- jedna z najbardziej ofensownych klas łuczniczych, typowy range DPS, który będzie skupiać się głównie na strzelaniu z dalekich zasięgów. Ich prędkość naciągania cięciwy zależy od obciążenia postaci i będzie przekładać się na ilość zadanego damage'u. Strzały będą penetrować zbroję wroga, a prędkość ich oddawania będzie można warunkować od celności.

[ obraz zewnętrzny ]
Black Knight [Heavy Fighters] -- wojownicy zakuci w ciężkie zbroje cechujący się dużą żywotnością, przeznaczeni do walki w zwarciu, uzbrojeni w olbrzymie tarcze. Bedą mniej odporni na ataki od tyłu, mocno zależni od swojej zbroi oraz łatwiej będą się męczyć.

[ obraz zewnętrzny ]
Dread Caller [Spirit Mages] -- nekromanci, którzy swoją moc czerpią z dusz pokonanych i opierają swoje działania właściwie w całości na wezwańcach. Dusze te mogą zadawać damage wrogom zarówno w zwarciu jak i na odległość, mogą bronić gracza i go leczyć, czy nawet żyć i walczyć po śmierci "pana".

[ obraz zewnętrzny ]
Enchanted Knight [Shapeshifters] -- zmiennokształtny, który może przybierać jedną z trzech form: gryfa (melee DPS), demona (magic DPS) i bazyliszka (crowd control). Im dłużej gracz przebywa w danej formie, tym większą płyną z tego dla niego korzyści. Klasa będzie miała zmniejszoną możliwość leczenia, a jej obrażenia będą obniżane w przypadku atakowania przeciwników bliższych śmierci.

[ obraz zewnętrzny ]
Flame Warden [Mages] -- mag ognia, którzy wykorzystują magiczne płomienie do zadawania olbrzymich obrażeń. Klasa dość statyczna, walcząca w sporym zasięgu. Mimo że FW ma zwiększoną odporność na ogień, to otrzymuje obrażenia od swoich zaklęć, co jednak przekłada się na mechanikę, dzięki której mniejsza pula zdrowia zwiększa zadawany wrogom damage. Klasa nie powinna też korzystać z metalowych broni, bo zwiększają one samoobrażenia.

[ obraz zewnętrzny ]
Minstrel [Support] -- klasa wspierająca polegająca na rzucaniu buffów/debuffów za pomocą pieśni. Pieśni najczęściej tracą moc po dłuższym czasie i wymagają wznowień. Sama klasa podczas śpiewu zadaje mocno obniżone obrażenia. Pieśni mogą podnosić prędkość poruszania się, czy zadawać dodatkowe obrażenia wrogom. Ich obszar działania i trwanie może być modyfikowane.

[ obraz zewnętrzny ]
Physician [Healers] -- alchemik, który za pomocą różnego rodzaju wywarów, mikstur i napojów leczy sprzymierzeńców. Klasa może sama używać tych przedmiotów, ale przede wszystkim na różne sposoby podaje je innym. Ma bardzo mały DPS i bardzo łatwo może się przeciążać.

[ obraz zewnętrzny ]
Spectre [Scouts] -- klasa dla wszystkich, którzy chcą szpiegować przeciwników. Spectre może przemieniać się w ducha, co zmniejsza obrażenia mu zadawane, a jeżeli nikt go nie atakuje zwiększa swoją prędkość poruszania się. Może również zaznaczać wrogów, dzięki czemu są oni łatwo widoczni dla innych graczy. Jednak, żeby postać mogła poruszać się lekko, nie może być obciążona, a w formie ducha traci życie.

[ obraz zewnętrzny ]
Veilstalker [Stealthers] -- celem tej klasy jest skradanie się w cieniach, aby znienacka zadać wrogowi cios w plecy. Przebywanie w strefie cienia jednak niesie ze sobą złe i dobre konsekwencje. Postać musi balansować swoje obrażenia, które tam zbiera, z ładunkiem, którym po wyjściu atakuje przeciwników. Może wciągać przeciwników do cienia i na pewno jej siłą są potyczki 1-na-1.
Ostatnio zmieniony sobota, 24 września 2016, 02:00 przez Gwalch, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: Klasy postaci -- informacje ogólne/zapytania

Post autor: Gwalch » piątek, 23 września 2016, 23:03

Tuatha Dé Danann

[ obraz zewnętrzny ]
Blessed Crow [Devout] -- klasa mieszana, która posługuje się kotłami w celu leczenia/buffowania sprzymierzeńców oraz debuffowania/zadawania zdalnych obrażeń przeciwnikom. Kotły te będą stanowiły źródła mocy klasy, ale im więcej kotłów będzie w użyciu, tym mniej będą stabilne. Za to kotły będą mogły na siebie wpływać, jeśli będą umieszczone w odpowiednich odległościach od siebie. Klasa będzie także posługiwać się ciałami pokonanych, żeby buffować/debuffować żywych. Wprawdzie BC mogą używać ciężkich zbroi, ale będzie wpływać to na ich czas przygotowania umiejętności.

[ obraz zewnętrzny ]
Black Rider [Shapeshifters] -- postać, która jest zaliczana do zmiennokształtnych, a jej mechanika bazuje na powolnej, czasowej transformacji w istotę nieumarłą. Ich głównym wrogiem jest ogień, a kolejne fazy przemian niosą za sobą również negatywne skutki. BR będzie mógł pobierać moc ze zwłok i używać ich do swoich celów (m.in. tworząc z ich energii zasłonę). Będzie również przekształcał części swojego ciała w broń.

[ obraz zewnętrzny ]
Dark Fool [Support] -- klasa, która będzie wspierać swoich towarzyszy w boju, a jej zdrowie jak również moc jej pieśni i okrzyków będzie bezpośrednio zależne od nieumierania współtowarzyszy. Klasa ma mniejsze współczynniki przy dostawaniu leczenia od innych. DF przy zadawaniu obrażeń przeciwnikom będzie mógł leczyć swoich przyjaciół. Pieśni i okrzyki zapewnią sojusznikom m.in. odporność na róznego rodzaju obrażenia, czy szybkość przemieszczania się.

[ obraz zewnętrzny ]
Druid [Mages] -- Druidzi w CU są zbliżeni raczej do czarnoksiężników, władają głównie zaklęciami zagłady typu AoE, które mają prócz olbrzymich obrażeń wywołać popłoch i panikę w szeregach wrogów. Używanie tak potężnych i mrocznych sił będzie bezpośrednio negatywnie oddziaływać na życie postaci. Sama magia i moc druidów związana jest z fazami księżyca, które będą wpływać na zdolności postaci.

[ obraz zewnętrzny ]
Empath [Healers] -- moc uzdrowicieli TDD bazuje na ich własnym zdrowiu, więc klasa ta musi bardzo dbać o swoją pulę życia, jak również jakiekolwiek krwawienia, które szybko mogą przerodzić się w poważniejsze rany. Z drugiej strony jednak wszelki ubytek życia spowodowany rzucaniem czarów leczących jest zminimalizowany, a skille mogą przenosić zdrowie z gracza na gracza, czy z kończyny na kończynę.

[ obraz zewnętrzny ]
Fianna [Heavy Fighters] -- wojownik używający aktywnej regeneracji opartej na ilości zbroi do walki w zwarciu. Nie lubi ognia. Ma to być jedna z szybszych klas w tym archetypie. Dużo umiejętności do przerywania wrogom zaklęć, jak również debuffowania ich pod względem obrażeń fizycznych.

[ obraz zewnętrzny ]
Forest Stalker [Archers] -- łucznik, który bardziej niż na obrażeniach skupia się na umiejętnościach typu crowd control. Idealny do mniejszych potyczek. Nie lubi używać metalowych broni i jest mniej odporny na magię śmierci. Może używać strzał bezpośrednio "z drzewa", co ułatwia mu uzupełnianie amunicji i predysponuje do walki w lasach.

[ obraz zewnętrzny ]
Morrigan [Spirit Mages] -- postać skupiająca się na magicznych chowańcach, które mogą być używane jako pociski o różnym kalibrze, mocy i zachowaniu. Postać ta jest osłabiona w dzień i nie lubi światła, za to nocą jej regeneracja i odporność na magię cienia zwiększa się. Ilość zabitych wrogów wpływa pozytywnie na czas rzucania kolejnych zaklęć.

[ obraz zewnętrzny ]
Red Cap [Stealthers] -- wampiryczna klasa bazująca swoje umiejętności na krwi, której ciągle łaknie i na podstawie ilości której przeliczane są zadawane przez nią obrażenia. RC traci życie czasowo będąc poza strefą cienia i musi je uzupełniać, czerpiąc je z przeciwników (należy pamietać, że nie wszystkie rasy mają krew). W strefie cienia szybko odzyskuje życie.

[ obraz zewnętrzny ]
Wisp [Scouts] -- mistrz błędnych ogników, którego umiejętności robią z niego bardzo wytrzymałą i podstępną jednostkę skautującą. Wisp może odradzać się w swojej latarni, teleportować się, przemierzać duże dystanse ze sporą prędkością. W postaci ognika (poza latarnią) jest mocno wrażliwy na każdą magię i otrzymuje obrażenia czasowe.
Ostatnio zmieniony czwartek, 29 września 2016, 00:35 przez Gwalch, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Re: Klasy postaci -- informacje ogólne/zapytania

Post autor: Gwalch » piątek, 23 września 2016, 23:04

Vikings

[ obraz zewnętrzny ]
Arisen [Scouts] -- jeśli ktoś chce grać bardziej ofensywnym skautem, to Arisen na pewno są klasą dla niego. Postać ta ma możliwość samobójczego ataku, po którym przeistacza się w nieumarłego, które sieje panikę wśród wrogów, choć jest wtedy mniej odporny na ataki ognia i światła.

[ obraz zewnętrzny ]
Child of Loki [Shapeshifters] -- CoK jest zmiennokształtną klasą, która ma 3 formy (zwane "darami"): Fenrir (wilk kradnący życie przez atak i wrzucający debuffa za pomocą skowytu), Sleipnir (koń potrafiący rozwinąć większe prędkości i atakować szarżą) i Jörmungandr (wąż plujacy jadem). W przeciwieństwie do EK u Arturian CoK nie powinien pozostawać w jednej formie zbyt długo, bo będzie otrzymywał obrażenia.

[ obraz zewnętrzny ]
HelBound [Devout] -- klasa łączącą w sobie umięjętności życia (leczenie, buffowanie sprzymierzeńców połączone z własną niską odpornością) i śmierci (obrażenia, debuffowanie wrogów połączone z wysoką własną odpornością) przełączając się z jednych w drugie. Jego moce wiążą się z zakładaną przez niego maską i dwoma "obliczami" postaci.

[ obraz zewnętrzny ]
Mjölnir [Heavy Fighters] -- wojownicy, którzy korzystają z młotów bojowych i mocy piorunów, która szczególnie w sprzyjających warunkach atmosferycznych wzrasta. Jednak podczas używania błyskawic wszelkie obrażenia od wrogów są znacznie zwiększone. Prócz rzucania bezpośrednich błyskawic postać będzie mogła na różne sposoby zakinać swoją broń.

[ obraz zewnętrzny ]
Shadow Walker [Stealthers] -- skrytobójcy atakujący z cienia, którzy mają sporą przewagę pod osłoną nocy, a o wiele słabsi są w dzień. Prócz ognia i światła "parzy" ich metal, dlatego używają broni (m.in. sztyletów) wykonanych z kości. Nawet po wyjściu z cienia mogą być czasowo niewidzialni i specjalizują się w zadawaniu obrażeń przeciwnikom odwróconym do nich plecami.

[ obraz zewnętrzny ]
Skald [Support] -- Skaldowie w przeciwieństwie do innych klas supportowych innych królestw nie używają instrumentów, zamiast tego używają głównie swojego głosu w postaci różnych zaśpiewów, okrzyków czy ballad, które pozostają aktywne przez okres zależny bezpośrednio od długości trwania pieśni i mogą się nawzajem uzupełniać.

[ obraz zewnętrzny ]
Slaughterwolf [Spirit Mages] -- spirytualista, którego przyzwańcem są magiczne wilki. Każdy z wilków może "nosić" inne buffy i podporządkowany jest innym żywiołom (np. ogień, lód). Wilki słuchają postaci jednak przez ograniczony czas i na ograniczonym obszarze.

[ obraz zewnętrzny ]
Stonehealer [Healers] -- postać lecząca za pomocą magicznych kamieni i run. Przedmioty te można aplikować bezpośrednio na postaci (rzucając kamieniami) lub wykorzystować w postaci leczacych punktów obszarowych. Runy wycinane na kamieniach zmieniają zasady działania umiejętności.

[ obraz zewnętrzny ]
Wave Weaver [Mages] -- ci magowie są specjalistami w ujarzmianiu żywiołu wody i w przeciwieństwie do arturiańskich magów ognia raczej chcą pozostać w bliższej odległości od swoich wrogów. Klasa lubi akweny wodne (stanie w ich pobliżu, czy nawet w samym środku podnosi zdolności) i może cierpieć na odwodnienie, szczególnie w zetknięciu z obrażeniami ognia. Woda to oczywiście również możliwości zamiany jej w parę czy lód.

[ obraz zewnętrzny ]
Winter's Shadow [Archers] -- łucznik, który posiada elementy walki wręcz (może używać np. tarczy) i sprawdza się dobrze na krótszych dystansach, szczególnie na śniegu (możliwość użycia nart do skracania odłegłości, czy strzelania w ruchu). Śnieg odgrywa też kluczową rolę dla tej klasy w kamflażu.

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Klasy postaci -- informacje ogólne/zapytania

Post autor: Gwalch » czwartek, 9 lutego 2017, 00:23

Jeszcze jeden filmik o klasach:

Ostatnio zmieniony sobota, 20 stycznia 2018, 23:35 przez Gwalch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gwalch
Crowfall Centurion
Posty: 5573
Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
Medals: 14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Pretorianin Aion Pretorianin WoW Trybun
SWTOR Pretorianin WildStar Centurion GW2 Weteran BD Legionista AO Legionista
Mecenas IX Kohorty

Klasy postaci -- informacje ogólne/zapytania

Post autor: Gwalch » piątek, 17 marca 2017, 01:57

Spekulacje nt. synergii klas dla poszczególnych królestw:






ODPOWIEDZ

Wróć do „Camelot Unchained”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości