Camelot Unchained
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku
- Driam
- Posty: 2897
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 21:25
- Lokalizacja: Aberdeen/Łódź
- Gender:
- Status: Offline
Re: Camelot Unchained
Gwalchu... zawsze jest coś za coś, zawsze jakaś klasa jest OP i zawsze jest jedynie słuszny build Bardziej interesuje mnie sensu stricto balans frakcji, bo jeśli to zawalą to zawalą całą grę już na wstępie.
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
Na razie za dużo niewiadomych. Boję się natomiast, że niewiele osób po prostu będzie grać po stronie TDD, bo wydaje się ona na razie najbardziej udziwniona (zaczynając od niewymawialnej nazwy).
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
Kolejny tydzień minął, więc pora na nową grupę klas. Dziś na tapetę poszła grupa A, Heavy Fighters, czyli Mjölnir (V), Black Knight (A) i Fianna (TDD).
[yt][/yt]
http://camelotunchained.com/v2/class-re ... -fighters/
Tym razem dość klasyczne rozwiązania, choć z ciekawymi mechanikami (m.in. błyskawicami czy ogniem). Rozczarowuje mnie osobiście trochę Black Knight, bo jest bardzo sztampowy, ale z drugiej strony pewnie i tak najbardziej spodoba się większości. Z rozmowy wynika, że klasy te nie będą tylko typowymi tankami, ale będą też zadawać damage. Prócz tego podobno to najcięższe klasy, ale nie jedyni "wojowie".
[yt][/yt]
http://camelotunchained.com/v2/class-re ... -fighters/
Tym razem dość klasyczne rozwiązania, choć z ciekawymi mechanikami (m.in. błyskawicami czy ogniem). Rozczarowuje mnie osobiście trochę Black Knight, bo jest bardzo sztampowy, ale z drugiej strony pewnie i tak najbardziej spodoba się większości. Z rozmowy wynika, że klasy te nie będą tylko typowymi tankami, ale będą też zadawać damage. Prócz tego podobno to najcięższe klasy, ale nie jedyni "wojowie".
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
I kolejne trio, tym razem SHAPESHIFTERS (grupa J, zmiennokształtni): Enchanted Knight (A), Child of Loki (V) i Black Rider (TDD). Nie da się ukryć, że tym razem twórcy przeszli samych siebie. Wszystkie klasy są bardzo pomysłowe, dobrze wyglądają i mimo że opierają się na jednym założeniu, mają różne mechaniki. Wreszcie uważam, że TDD dostało klasę, która może spodobać się ludziom. Granie nimi będzie podobno bardzo wymagające (może nawet trudniejsze niż w przypadku THE DEVOUT) i głównie będzie skupiało się na melee/magic DPS-ie. Niestety są też złe wiadomości: trio nie będzie dostępne na premierę gry, co nieco tłumaczy ilość informacji, które wrzucili na stronę, żeby ludzi trochę nakręcić.
[yt][/yt]
http://camelotunchained.com/v2/class-re ... eshifters/
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
[yt][/yt]
http://camelotunchained.com/v2/class-reveal-scout/
Kolejna trójka to skauci (SCOUTS): Specter (A), Arisen (V) i Wisp (TDD). Klasy są o tyle ciekawe, że (jak sama nazwa wskazuje) służą do penetracji wrogiego terytorium, zbierania informacji i ew. siana zamętu na tyłach wrogów. Będą to, wg twórców, postacie dla graczy, którzy wolą trochę mniej otwartą walkę, lubią samotne wypady i ogólnie tego typu sprawy. Niestety, znów, cała grupa będzie dodana dopiero po premierze. Niemniej jednak, znów, projekt pokazuje, że Camelot Unchained idzie trochę inną drogą niż większość MMO i na pewno serwuje dość oryginalne, jak na dzisiejsze realia, rozwiązania.
http://camelotunchained.com/v2/class-reveal-scout/
Kolejna trójka to skauci (SCOUTS): Specter (A), Arisen (V) i Wisp (TDD). Klasy są o tyle ciekawe, że (jak sama nazwa wskazuje) służą do penetracji wrogiego terytorium, zbierania informacji i ew. siana zamętu na tyłach wrogów. Będą to, wg twórców, postacie dla graczy, którzy wolą trochę mniej otwartą walkę, lubią samotne wypady i ogólnie tego typu sprawy. Niestety, znów, cała grupa będzie dodana dopiero po premierze. Niemniej jednak, znów, projekt pokazuje, że Camelot Unchained idzie trochę inną drogą niż większość MMO i na pewno serwuje dość oryginalne, jak na dzisiejsze realia, rozwiązania.
Re: Camelot Unchained
hej,
a kiedy jakaś beta?
i planowany release?
a kiedy jakaś beta?
i planowany release?
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
Beta prawdopodobnie zacznie się początkiem 2016 r. Na pewno w 1. kwartale. Więcej info o becie tu:Ossur pisze:hej,
a kiedy jakaś beta?
i planowany release?
[yt][/yt]
Co do release'u, to na razie można tylko spekulować: podejrzewam, że mierzą w koniec 2016 r., ale ciężko powiedzieć, czy się wyrobią.
Re: Camelot Unchained
dzięki
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
[yt][/yt]
http://camelotunchained.com/v2/class-reveal-magic/
Kolejny grupa (ukryte C) to magowie (MAGES): Druid (TDD), Flame Warden (A) i Wave Weaver (V). Powiem szczerze, że to chyba najsłabsza grupa do tej pory -- bardzo standardowa, trochę bez rozmachu, bez polotu. Może jedynie dobrze, że z Druida nie zrobili healera, ale tak poza tym sztampa. Dodatkowo Flame Wardeni wygląda na najbardziej OP w porównaniu do reszty klas (patrz: Fire Wizard w DAoC czy Bright Wizard w WAR).
http://camelotunchained.com/v2/class-reveal-magic/
Kolejny grupa (ukryte C) to magowie (MAGES): Druid (TDD), Flame Warden (A) i Wave Weaver (V). Powiem szczerze, że to chyba najsłabsza grupa do tej pory -- bardzo standardowa, trochę bez rozmachu, bez polotu. Może jedynie dobrze, że z Druida nie zrobili healera, ale tak poza tym sztampa. Dodatkowo Flame Wardeni wygląda na najbardziej OP w porównaniu do reszty klas (patrz: Fire Wizard w DAoC czy Bright Wizard w WAR).
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
[yt][/yt]
http://camelotunchained.com/v2/class-reveal-support/
W tym tygodniu pokazano grupę "D", czyli SUPPORT. Klasy Minstrel (A), Skald (V) i Dark Fool (TDD) będą służyć przede wszystkim buffowaniu, debuffowaniu, czy ściąganiu debuffów. W RvR będzie mieć to spore znaczenie, szczególnie, że buffy dotyczą prędkości poruszania się, odporności na różnego rodzaju żywioły i będą rzucane na spore masy graczy.
http://camelotunchained.com/v2/class-reveal-support/
W tym tygodniu pokazano grupę "D", czyli SUPPORT. Klasy Minstrel (A), Skald (V) i Dark Fool (TDD) będą służyć przede wszystkim buffowaniu, debuffowaniu, czy ściąganiu debuffów. W RvR będzie mieć to spore znaczenie, szczególnie, że buffy dotyczą prędkości poruszania się, odporności na różnego rodzaju żywioły i będą rzucane na spore masy graczy.
- Driam
- Posty: 2897
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 21:25
- Lokalizacja: Aberdeen/Łódź
- Gender:
- Status: Offline
Re: Camelot Unchained
Intryguje mnie ta produkcja, ciekawe kiedy ruszą z jakimiś testami
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
Wygląda na to, że wyrobią się w planowanym terminie, czyli 1. kwartał 2016 r.Driam pisze:Intryguje mnie ta produkcja, ciekawe kiedy ruszą z jakimiś testami
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
http://camelotunchained.com/v2/class-re ... rit-mages/
W tym tygodniu pojawili się, wbrew oczekiwaniom, SPIRIT MAGES (wszyscy spodziewali się jakichś healerów): Dread Caller (A), Morrigan (TDD) i Slaughterwolf (V). W skrócie są to postacie posługujące się jakimiś duchami zwierząt, petami, minionami itp. jednostkami, które przywołują. Mają trochę life steala, są trochę bardziej niezależne i lepiej radzą sobie w pojedynkę niż np. zwykli magowie. Znów, dość ciekawe mechaniki -- trochę z nekromantów, trochę ze zmiennokształtnych, trochę z summonerów. Niestety, ponownie, jest to grupa, która planowana jest na dodanie post-launch.
[yt][/yt]
- Driam
- Posty: 2897
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 21:25
- Lokalizacja: Aberdeen/Łódź
- Gender:
- Status: Offline
Re: Camelot Unchained
Oh, jak mnie to irytuje... jak można mieć takie podejście do graczy? Po starcie można dodać jakieś klasy extra a nie podstawowe.Gwalch pisze:Niestety, ponownie, jest to grupa, która planowana jest na dodanie post-launch.
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
No, niestety, oni właśnie niektóre klasy widzą jako dodatkowe... Chodzi o to, że niektóre mechaniki są bardziej skomplikowane i zostawiają je sobie na później, jak już parę prostszych rzeczy będzie im działać, często takich które są potrzebne do tych bardziej zaawansowanych.Driam pisze:Oh, jak mnie to irytuje... jak można mieć takie podejście do graczy? Po starcie można dodać jakieś klasy extra a nie podstawowe.Gwalch pisze:Niestety, ponownie, jest to grupa, która planowana jest na dodanie post-launch.
AFAIK na betę mają być gotowi Archers, Heavy Fighters, Healers i Crafters. Na launch dochodzą jeszcze Support i Mages. Czyli 6 z 12. Jacobs tłumaczy to niechęcią do przedłużania terminu premiery, ale nie da się ukryć, że trochę to studzi (mój) zapał do tej całej zabawy, bo po co było wyjawiać klasy teraz, skoro nie ma być ich na starcie? Jeszcze rozumiałbym, że byłyby to 2, no powiedzmy, 3 archetypy. Ale 6 to naprawdę sporo.
Już wczoraj ludzie pytali na livestreamie, czy jakoś im się będzie przechodził progress postaci na te nowe archetypy post-launch, bo przecież jak chcesz grać np. Shapeshifterem czy Scoutem, to co masz na początku robić? Grać postacią, którą nie chcesz? Sami sobie strzelili w kolano IMHO, nawet jeśli od początku mówili, że takie są założenia. Ech, i bądź tu mądry, i pisz wiersze...
- Driam
- Posty: 2897
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 21:25
- Lokalizacja: Aberdeen/Łódź
- Gender:
- Status: Offline
Re: Camelot Unchained
W sumie to co się dziwić, Mark Jacobs już przy okazji WARka pokazał że nie takie cuda potrafi wyczyniać
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
W tym tygodniu ze względu na Święto Dziękczynienia klasy zostały ujawnione wcześniej. Przedostatnią trójcą są, zgodnie z przewidywaniami, HEALERS: Physician (A), Empath (TDD) i Stonehealer (V). Klasy te mają jak zwykle zupełnie inne mechaniki (Physician leczy miksturami, Empath balansuje swoje życie i życie swoich przyjaciół, a Stonehealer w iście wikingowskim stylu rzuca w ludzi kamieniami ) i są dedykowane do leczenia, co oznacza, że praktycznie niczym innym się nie zajmują. Wszystkie mają być dość potężne w uzdrawianiu, o ile tylko nikt im w tym procesie nie przeszkadza za bardzo. Całość ogłoszenia była przyjęta z dość mieszanymi uczuciami przez ludzi na czacie. Sporo osób było zawiedzionych tym, że poza leczeniem innych postaci te nic nie robią. Parę osób martwiło się o poziom trudności gry healerami. Ja osobiście jestem zawiedziony trochę lekarzem Arturian -- miałem nadzieję jednak na bardziej magicznego, standardowego healera. Natomiast dość podoba mi się Empath od ylfów.
[yt][/yt]
Za tydzień (z hakiem) ostatnia grupa, czyli STEALTH.
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
http://camelotunchained.com/v2/class-reveal-stealthers/
Ostatnie trio to STEALTHERS: Veilstalker (A), Shadow Walker (V) i Red Cap (TDD). To klasy dla wszystkich, którzy z ukrycia lubią wsadzać wrogom nóż w plecy lub pod żebra (szczególnie plecy/żebra obleczone w szmaty ). Właściwie przedstawione postacie to standard MMO i nie da się ukryć, że jest to trójca, która chyba jest najbardziej podobna do siebie ze wszystkich w grze (nie tylko z wyglądu, ale również patrząc po mechanikach).
Zakończyli ujawnianie wszystkich klas walczących, ale za jakieś 2 tygodnie mają być ujawnione informacje nt. CRAFTERSÓW i craftingu w ogóle.
[yt][/yt]
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
[yt][/yt]
Jeszcze przed Świętami wyszedł update o crafterach i craftowaniu w ogóle. Jeżeli ktoś chciałby poczytać sobie całość prezentacji, to dostępna jest ona tutaj: http://camelotunchained.com/v2/crafting ... rt-deux-2/. Natomiast podsumowując:
Jeszcze przed Świętami wyszedł update o crafterach i craftowaniu w ogóle. Jeżeli ktoś chciałby poczytać sobie całość prezentacji, to dostępna jest ona tutaj: http://camelotunchained.com/v2/crafting ... rt-deux-2/. Natomiast podsumowując:
- crafterzy to osobna klasa postaci i podobnie jak inne klasy swoje umiejętności mają uzależnione od frakcji, co oznacza, że np. Vikingowie będą mogli robić inne przedmioty niż np. Arturianie;
- crafterzy pracują na tzw. "zamówienia", które mogą zgłaszać poszczególne jednostki lub całe frakcje (uzależnione od rzeczywistego zapotrzebowania);
- craterzy mogą zatrudniać "czeladników" (zarówno graczy, jak i NPC-ów) do robienia za nich różnych pomniejszych zadań;
- w grze planowany jest system handlowy wspierający gildie kupieckie, stragany itd.;
- crafterzy nie muszą wychodzić do obszarów RvR (choć złoża najrzadszych minerałów właśnie tam będą się znajdować), ale ich towary będą transportowane karawanami, które mogą zostać zaatakowane przez graczy z innych frakcji i obrabowane;
- system crafterski oparty jest przede wszystkim o fakt, że itemy będą się psuły i znikały, co oznacza, że będzie na nie zawsze popyt;
- system ma stawiać na jakość, a nie ilość itemów -- im lepsze (rzadsze) mamy materiały, tym ciekawsze rezultaty możemy uzyskać;
- do craftu stworzono osobny interfejs/przedmiot, coś w rodzaju księgi magicznej, dzięki której będzie można przeprowadzać różne operacje crafterskie i którą będzie można rozwijać (Vox Magus, tak wygląda: https://gallery.mailchimp.com/2b70fd18d ... 1439305827);
- craft w CU składa się z 6 etapów: zbieranie-oczyszczanie-obrabianie-tworzenie-naprawianie-rozbijanie (taking-purifying-shaping-making-repairing-breaking).
Ostatnio zmieniony niedziela, 10 stycznia 2016, 20:00 przez Gwalch, łącznie zmieniany 1 raz.
- Driam
- Posty: 2897
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 21:25
- Lokalizacja: Aberdeen/Łódź
- Gender:
- Status: Offline
Re: Camelot Unchained
Brzmi to dość ciekawie, ale:
oznacza to również, że mało kto będzie inwestował w najlepsze itemy skoro i tak je straci.system crafterski oparty jest przede wszystkim o fakt, że itemy będą się psuły i znikały, co oznacza, że będzie na nie zawsze popyt;
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
Chyba, że będą one na tyle przeważające w walce, że mimo ich rozkładania się, będzie się to opłacało. Następna kwestia jest taka, że podejrzewam, że będą materiały, które pozwolą na produkowanie bardziej odpornych przedmiotów. Tego się nie obawiam.Driam pisze:Brzmi to dość ciekawie, ale:oznacza to również, że mało kto będzie inwestował w najlepsze itemy skoro i tak je straci.system crafterski oparty jest przede wszystkim o fakt, że itemy będą się psuły i znikały, co oznacza, że będzie na nie zawsze popyt;
Myślę natomiast bardziej nad kwestią ekonomiczną. Jeśli crafterzy mają produkować coś, na podstawie tych "Work Orders", co ma dawać przewagę danej frakcji, a jednocześnie przekładać się na te "Realm Rewards", to czy faktycznie będzie się opłacało się cokolwiek sprzedawać/kupować? Może na małą skalę, ale nijak nie pasują mi tu te gildie kupieckie, szczególnie, że wszystko ma się odbywać wokół jednej frakcji. Znów rzecz, która będzie wymagać sporego balansu i która bardzo łatwo może po prostu wziąć i nie działać.
- Driam
- Posty: 2897
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 21:25
- Lokalizacja: Aberdeen/Łódź
- Gender:
- Status: Offline
Re: Camelot Unchained
No właśnie... patrząc na całokształt to, pomimo ciekawego założenia, dużo tam takich elementówGwalch pisze:Znów rzecz, która będzie wymagać sporego balansu i która bardzo łatwo może po prostu wziąć i nie działać.
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
[yt][/yt]
Niestety obsuwa. Nie wyrobili z systemem skilli i będą go tweakować. To kwestia tygodni, ale mimo wszystko, to nie pierwszy ich taki numer. Wydaje mi się, że ciągle za mają za mało osób w teamie i stąd potem wychodzą takie rzeczy.
Niestety obsuwa. Nie wyrobili z systemem skilli i będą go tweakować. To kwestia tygodni, ale mimo wszystko, to nie pierwszy ich taki numer. Wydaje mi się, że ciągle za mają za mało osób w teamie i stąd potem wychodzą takie rzeczy.
- Gebbeth
- Posty: 5653
- Rejestracja: piątek, 15 czerwca 2012, 12:41
- Medals: 11
- Lokalizacja: Palatinatus Lublinensis
- Gender:
- Status: Offline
Re: Camelot Unchained
Jest gdzieś jakieś tldr?Gwalch pisze:
Niestety obsuwa. Nie wyrobili z systemem skilli i będą go tweakować. To kwestia tygodni, ale mimo wszystko, to nie pierwszy ich taki numer. Wydaje mi się, że ciągle za mają za mało osób w teamie i stąd potem wychodzą takie rzeczy.
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Camelot Unchained
W skrócie: łatali system skilli od paru miesięcy, dodając nowe ficzersy, no i wreszcie każda zmiana w systemie wiązała się z coraz większym kombinowaniem. AFAIK chcą zmienić architekturę i uprościć kod, tak żeby w przyszłości nie musieć poświęcać tyle czasu na to. Jak pisałem, obsuwa ma trwać parę tygodni.
Tu jeszcze wywiad dla MMORPG.com: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game ... tml/page/1
Tu jeszcze wywiad dla MMORPG.com: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game ... tml/page/1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości