Pytania i odpowiedzi - FAQ
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy AO
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Pytania i odpowiedzi - FAQ
W grze generalnie jest pięć rodzajów surowców, tutaj zaprezentowane są wzory poziomu trzeciego:
Dostępny jest od samego początku, pierwszy poziom Rough Stone może być zbierany gołymi rękami. Potrzebny, aby zbudować pierwsze narzędzia zbieracza.
Od poziomu drugiego (T2) kamień należy przetworzyć, gdyż dopiero wtedy jest użyteczny jako surowiec - posiada on również unikalny system przetwarzania, gdyż tylko w przypadku kamienia do uzyskania T2 potrzebny jest również kamień T1.
Narzędziem niezbędnym do zbiórki kamienia jest Młot kamieniarski
Dostępne jest praktycznie w największej ilości na każdej mapie - również w miastach, pierwszy poziom Rough Logs może być zbierany gołymi rękami. Kłody tego typu wypadają również z "małych" drzew wyższego poziomu (bug ?). Drewno T1 również jest potrzebne, do budowy pierwszych narzędzi zbieracza.
Również drewno poziomów wyższych należy przetworzyć, gdyż dopiero wtedy jest ono użyteczne. Deski T2 uzyskujemy z Kłód T2 bez potrzeby posiadania Kłód T1.
Narzędziem niezbędnym do ścinania drzew jest siekiera
Zwierzęta biegają po mapach - przy czym zawsze występują zwierzęta poziomów niższych. Podstawowym zwierzęciem jest nieagresywny królik. Zwierzęta wyższych poziomów mogą być AGRESYWNE, zależnie od naszego poziomu rozwoju - zwierzęta o niższym poziomie niż nasz stopień rozwoju są nieagresywne. UWAGA! Zebranie nawet podstawowych - króliczych skórek wymaga użycia noża!
Przetworzoną skórę poziomu T2 uzyskujemy również bez posiadania skórek T1.
Narzędziem niezbędnym do ściągania skórek jest Nóż do skórowania
Rudy metalu występują dopiero od poziomu T2.
Sztaby T2 otrzymujemy po przetopieniu w odlewni Rudy T2.
Narzędziem niezbędny do wydobywania rudy jest Kilof
Włókna, czyli materiały tkacke występują dopiero od poziomu T2.
Tkaninę T2 otrzymujemy w warsztacie tkackim z Włókien T2.
Włókna ścinamy przy pomocy Sierpa
Uwagi ogólne:
1. Przetworzenie materiału wyższego (od T3) wymaga posiadania materiału nieprzetworzonego oraz przetworzonego poziomu niższego. Przykładowo uzyskanie 1 Kamiennego Bloku T3, wymaga użycia 1 Kamiennego Bloku T2 oraz 2 Kamieni T3:
2. Przetwarzanie materiałów w miastach obciążone jest kosztami, które są zyskiem osoby wystawiającej budynek rzemieślniczy. Aby tych kosztów nie ponosić trzeba korzystać z własnych budynków! Wyjątkiem są budynki w mieście początkowym, które zapewniają darmową produkcję do T3 włącznie.
3. Narzędziem poziomu T3 można zebrać materiały od T1 do T3. Można również zbierać materiały T4, ale tylko te bez poświaty (podstawowe) - pojęcie wyjaśnione poniżej.
4. Od poziomu T4 wchodzą dodatkowo "rodzaje" materiałów, rodzaj materiału jest ściśle związany z poświatą (wirującymi gwiazdkami, jakie krążą wokół zasobu). Poniżej przedstawiono wszystkie "rodzaje" materiałów na podstawie Desek T8:
[ obraz zewnętrzny ] - zwykły (bez poświaty)
[ obraz zewnętrzny ] - niezwykły (zielona poświata)
[ obraz zewnętrzny ] - rzadki (błękitna poświata)
[ obraz zewnętrzny ] - wyjątkowy (fioletowa poświata)
ponadto warto zauważyć, że materiały poszczególnych rodzajów nie łączą się ze sobą!
Poniżej zestawienie nazw surowców:
DREWNO
I - Rough (nieociosane)
II - Birch (brzoza)
III - Chestnut (kasztan)
IV - Pine (sosna)
V - Cedar (cedr)
VI - Bloodoak (dąb)
VII - Ashenbark (jesion)
VIII - Whitewood (topola)
KAMIEŃ
I - Rough Stone (nieociosany kamień)
II - Limestone (wapień)
III - Sandstone (piaskowiec)
IV - Travertine (trawertyn)
V - Granite (granit)
VI - Slate (łupek)
VII - Basalt (bazalt)
VIII - Marble (Marmur)
SKÓRY
I - Scraps of hide (skrawki skór)
II - Rugged hide (szorstka skóra)
III - Thin hide (cienka skóra)
IV - Medium hide (średnia skóra)
V - Heavy hide (ciężka skóra)
VI - Robust hide (odporna skóra)
VII - Thick hide (gruba skóra)
VIII - Resilient hide (wytrzymała skóra)
RUDA (od poziomu II)
II - Copper (miedź)
III - Tin (cyna)
IV - Iron (żelazo)
V - Titanium (tytan)
VI - Runite (ruda runiczna)
VII - Meteorite (meteoryt)
VIII - Adamantium (adamantyt)
WŁÓKNO (od poziomu II)
II - Cotton (bawełna)
III - Flax (len)
IV - Hemp (konopie)
V - Skyflower (witułka)
VI - Redleaf Cotton (czerwona bawełna)
VII - Sunflax (słoneczny len)
VIII - Ghost Hemp (mroczne konopie)
Ostatnio zmieniony sobota, 8 lipca 2017, 00:05 przez Yeleana, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
- Gebbeth
- Posty: 5653
- Rejestracja: piątek, 15 czerwca 2012, 12:41
- Medals: 11
- Lokalizacja: Palatinatus Lublinensis
- Gender:
- Status: Offline
Pytania i odpowiedzi - FAQ
WINDOWS:
Windows XP, Vista, 7 or 8
Intel/AMD CPU z SSE2
Karta graficzna obsługująca Shader Model 2.0
2 GB RAM
OSX:
Mac OS X 10.7 or higher
Intel/AMD CPU z SSE2
Karta graficzna obsługująca Shader Model 2.0
2 GB RAM
LINUX:
Ubuntu 10.10 64bit or higher or SteamOS(other distributions do work, but are not officially supported)
Intel/AMD CPU z SSE2
Karta graficzna obsługująca Shader Model 2.0
2 GB RAM
ANDROID:
Android 2.3.1 or higher
Tablet z przekątną ekranu 7″ (na mniejszych też zadziała, ale wygoda użytkowania gry jest dużo mniejsza)
ARMv7 (Cortex) lubAtom CPU
OpenGL ES 2.0
2 GB RAM
IOS (PO OFICJALNYM STARCIE):
iOS 8.0 lub nowszy
iPad Air 2 lub lepszy
Ostatnio zmieniony sobota, 8 lipca 2017, 00:05 przez Yeleana, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Pytania i odpowiedzi - FAQ
Ideę w wielkim skrócie tłumaczy ta infografika:
w skrócie:
przed kropką podajemy poziom broni (podany w prawym górnym rogu rzymską cyfrą)
po kropce podajemy "ilość kropek" u dołu (broń bez kropek to ".1")
Ostatnio zmieniony piątek, 7 lipca 2017, 22:56 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
- Odene
- Posty: 776
- Rejestracja: poniedziałek, 16 listopada 2009, 00:32
- Medals: 5
- Lokalizacja: Łódź
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Jak podawać tier broni ??
Musisz wybaczyć że ratuje się filmikiem ale nie mam teraz za bardzo weny by to opisywać.
Jak coś mogę opowiedzieć na discorde ale filmik wyczerpuje temat:
Wersja tekstowa:
https://forum.albiononline.com/index.ph ... post335091
Jak coś mogę opowiedzieć na discorde ale filmik wyczerpuje temat:
Wersja tekstowa:
https://forum.albiononline.com/index.ph ... post335091
Ashes of Creation
My mind is my power, My power is my mind...
When uncorrupted by other elements, my mind is my pure power.
https://www.youtube.com/user/Odene5
My mind is my power, My power is my mind...
When uncorrupted by other elements, my mind is my pure power.
https://www.youtube.com/user/Odene5
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Re: O co chodzi w tej grze?
Albion Online jest multiplatformowym MMO, to znaczy że jest to gra która działa na różnych urządzeniach: komputerach z Windowsem, komputerach z Linuxem, komputerach firmy Apple oraz na (bardziej zaawansowanych) tabletach... czym natomiast jest MMO - jest to taki typ gry, gdzie w wirtualnym świecie spotyka się wielka liczba żywych graczy i zachodzą pomiędzy nimi najróżniejsze interakcje... mogą ze sobą równolegle współistnieć, współpracować ze sobą lub zwalczać się nawzajem!
Na czym zaś polega sam Albion Online? Nie mam pojęcia jak duża jest Twoja znajomość środowiska gier, więc postaram się opisać jak najprostszym językiem - możesz sobie wyobrazić, że Twoja postać to istny Robinson Cruzoe, który rozbił się... jednak na szczęście nie na bezludnej wyspie, a u brzegów całkiem mocno zaludnionego świata! Podobieństwo polega jednak na tym, że nasza postać ma całkowicie puste kieszenie (nie ma ani złota, ani przedmiotów) i niczego nie pamięta (nie posiada żadnych umiejętności)! Zaczyna w tym świecie "od Adama i Ewy" ucząc się wszystkiego po kolei - ścinania drzew, kruszenia kamieni, zabijania zwierząt, aby stworzyć swoją pierwszą broń i zbroję i potem dalej się rozwijać!
W dalszym toku gry, wybieramy swoją ścieżkę - czy chcemy być wojownikiem, rzemieślnikiem, rolnikiem a może alchemikiem czy kucharzem... jeśli mamy dużo czasu możemy rozwinąć wszystkie te zdolności, jednak najlepiej skupić się na jednej ścieżce i dopiero z czasem zająć się innymi możliwościami. Ważnym elementem gry, jest dołączenie do klanu/gildii aby w większej lub mniejszej grupce graczy współpracować, dzielić się zadaniami i korzyściami.
Ostatnio zmieniony piątek, 7 lipca 2017, 23:50 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Re: O co chodzi w tej grze?
To ja pozwolę sobie zostawić tutaj recenzję którą przygotowałem w nieco wcześniejszej fazie. Mam nadzieję, że okaże się pomocne
[yt][/yt]
[yt][/yt]
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Rozważania o pieniądzach
Przeprowadziłem dwie małe symulacje dotyczące prawdziwych pieniędzy (niestety, pomimo pełnego polskiego supportu, rozliczenia nadal są w dolarach):
wbrew pozorom - najtańszy pakiet okazuje się być najdroższy, a sam dostęp do bety kosztuje ledwo kilka dolarów
bez trudu można zarobić w grze na konto premium, zabijając "kilkadziesiąt" mobów dziennie
Ostatnio zmieniony piątek, 7 lipca 2017, 22:58 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Re: Rozważania o pieniądzach
Jak widać pakiet nie jest taki drogi, w większości zwraca się na przyszły użytek in-game
"Daj człowiekowi ogień a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia a będzie mu ciepło do końca życia."
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Pierwsza postać
Należy zwrócić szczególną uwagę, przy zakładaniu pierwszej postaci - zarówno na wygląd jak i na jej imię! Dlaczego? Ponieważ na tej właśnie postaci Z AUTOMATU, w chwili jej utworzenia aktywowane jest ewentualne konto premium oraz na nią przesyłane są wszystkie ewentualne bonusy startowe!
O ile bonusy możemy przekazać ingame poprzez trade, to konta premium przekazać się w żaden sposób nie da! Pocieszające jedynie jest, że złoto jest wspólne dla całego konta!
Ostatnio zmieniony piątek, 7 lipca 2017, 23:02 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Re: Pierwsza postać
Czyli jeżeli dobrze rozumiem. Wszelakie dobra związane z pree purchase, czy preorderem są zapisywane do postaci? A nie jak w normalnej grze do konta?
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Re: Pierwsza postać
a co to ma wspólnego z normalnością? inna koncepcja i tyle!
idąc tym tokiem rozumowania EVE tez jest ulomne, bo tam również premium jest "na postać" a nie "na konto"
idąc tym tokiem rozumowania EVE tez jest ulomne, bo tam również premium jest "na postać" a nie "na konto"
Re: Pierwsza postać
W sumie to w większości gier bonusy z preorder są dla 1 postaci
"Daj człowiekowi ogień a będzie mu ciepło przez jeden dzień, ale wrzuć go do ognia a będzie mu ciepło do końca życia."
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
System reputacji
W grze dostępny będzie system reputacji, składający się z 9 poziomów:
Glorious - Chwalebny
Noble - Szlachetny
Virtuous - Cnotliwy
Reputable - Szanowany
Neutral - Neutralny
Infamous - Niechlubny
Villainous - Przestępca
Nefarious - Nikczemny
Dreaded - Przerażający
Zabicie, lub asystowanie w zabiciu innego gracza na żółtych i czerwonych strefach zmniejszy reputację postaci, natomiast zabijanie mobów i zbieranie surowców ją zwiększy. Każdy o reputacji niższej niż Neutralna jest uznawany za przestępcę. Im gorsza reputacja, tym mniejszy dostęp gracza do miast. Osoby o statusie Nikczemny i Przerażający mają wstęp jedynie do miast w czarnych strefach.
Ostatnio zmieniony piątek, 7 lipca 2017, 23:04 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Broń, zbroja, narzędzia krafterskie
Generalnie, sprzęty posiadają poziom od I do VIII (Tier indicator) - jest on wskazany w małym okręgu w lewym górnym rogu ikonki, dodatkowo każdemu poziomowi przedmiotu odpowiada kolor tła; generalnie przedmiot wyższego poziomu zadaje około 20% więcej obrażeń
Wytrzymałość (Durability status) - wskazana jest w prawym dolnym rogu, w postaci kolorowej kropki i odpowiada za stopień zużycia przedmiotu, spada on stopniowo podczas używania oraz znacznie podczas śmierci lub ogłuszenia; przedmiot zniszczony (czerwony wskaźnik) - traci wszystkie swoje statystyki
Poszczególne poziomy przedmiotów (na przykładzie drewna - chodzi wyłącznie o kolor pola) to:
[ obraz zewnętrzny ] Beginner's ... (Początkującego)
[ obraz zewnętrzny ] Novice's ... (Nowicjusza)
[ obraz zewnętrzny ] Journeyman's ... (Czeladnika)
[ obraz zewnętrzny ] Adept's ... (Adepta)
[ obraz zewnętrzny ] Expert's ... (Znawcy)
[ obraz zewnętrzny ] Master's ... (Mistrza)
[ obraz zewnętrzny ] Grandmaster's ... (Wszechmistrza)
[ obraz zewnętrzny ] Elder's ... (Starszego)
Ponadto przedmioty mają jakość wykonania (Quality indicator) - wskazywana jest ona poprzez "stylistykę" narożnika otaczającego poziom; wyższa jakość wykonania, to większa wytrzymałość oraz nieco silniejsze statystyki
Jakość wykonania przedmiotó ma 5 poziomów (na rysunku powyżej od lewej)
- Normal (Normalny)
- Excellent (Nadzwyczajny)
- Masterpiece (Mistrzowski)
- Epic (Epicki)
- Legendary (Legendarny)
poradnik powstał w oparciu o: Guide napisany przez gracza Empa
Ostatnio zmieniony piątek, 7 lipca 2017, 23:10 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Uzbrojenie
Ostatnio zmieniony piątek, 7 lipca 2017, 23:12 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
- Klonus
- Posty: 362
- Rejestracja: środa, 3 sierpnia 2016, 21:12
- Medals: 17
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Gender:
- Status: Offline
FAQ
Jaka jest różnica między healem holy a nature? Które do czego się bardziej nadaje?
O co chodzi z jedzeniem? Które jedzenie do czego służy?
Czy ciastka (podnoszące jak rozumiem udźwig) opłaca się wykorzystywać na samotnym zbieraniu, czy raczej zostawiać je sobie na dalekie rajdy po wyższe tiry?
Jakie są rodzaje dps-ów i jak odpowiednio dobrać broń do rodzaju dps?
Jak kompletowana jest drużyna na dungeona? 1 tank, 1 healer, 3 dps-ów (jakich?)?
W pewnym momencie tank, który "ściągał" na siebie mobki powiedział, by nie rzucać na niego żadnych zaklęć (leczących/wzmacniających) - zaklęcia mogą "ściągać" dodatkowe modki?
Czy prędkość postaci wpływa na prędkość na wierzchowcu? Czy na prędkość na wierzchowcu może wpłynąć broń (np. osoba z claymorem będzie szybsza niż łucznik)?
Podejrzewam, że część pytań jest nieznana tylko mi, ale "kto pyta jest głupi tylko przez chwilę...". Zachęcam do zadawania kolejnych pytań.
Ostatnio zmieniony sobota, 8 lipca 2017, 00:16 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
"[...]wola naciśnie na Formę, ciało to tylko podła Materia[...]" Jacek Dukaj "Inne pieśni"
Re: FAQ
1: Holy skupia się na jednym celu, jego rola może być też jako suppot. Nature ma heale AoE oraz HoTy (Healing over time).
Holy jest skuteczny przy małych grupach, lub gdy trzeba skupić się na 1-2 celach. Nature nadaje się na Mass PvP i duże wyprawy 10+.
2: Jest wiele różnego jedzenia, Masz jedzenie które zwiększa Twoją regenerację hp poza walką, jest takie które zwiększa jakość tworzonych rzeczy. Jest tego dość sporo by wymieniać. Wszystko jest opisane w itemie. Trzeba pamiętać, że nie ma każdego rodzaju jedzenia na każdym tierze. Np. jedzenie do udźwigu jest bodajże na 2 i 5 teirze. (mogę się lekko mylić).
3: Ja np mam zawsze ze sobą 1-2 potrawki na udźwig gdy idę zbierać, to nie jest drogie a naprawdę pomaga.
4: zasadniczo można podzielić na meele i ranged. Chyba nie muszę mówić który to meele a który ranged. W zależności od tego czego drużyna potrzebuje to to się dobiera. Np mobilna drużyna będzie posiadała dużo szybkich i dystansowych osób.
5: 1 tank (zawsze) 1-2 helarów (ewentualnie heal i support), 2-3 dpsów. Gdy idziemy na szkielety bierzemy mocne AoE, gdy idziemy na morganę (kusznicy, rycerze etc) to lepiej się skupić na single target i przerywaniach.
6: Tak. Każda umiejętność w jakiś sposób generuje agro. Gdy mobki lecą za tankiem to mają bardzo mało tego agro, tyle, że wystarczy jeden heal by wszystko się rzuciło na castera.
7: Kiedyś tak było, teraz jest po prostu sztywna prędkość mounta, bez modyfikatorów.
Holy jest skuteczny przy małych grupach, lub gdy trzeba skupić się na 1-2 celach. Nature nadaje się na Mass PvP i duże wyprawy 10+.
2: Jest wiele różnego jedzenia, Masz jedzenie które zwiększa Twoją regenerację hp poza walką, jest takie które zwiększa jakość tworzonych rzeczy. Jest tego dość sporo by wymieniać. Wszystko jest opisane w itemie. Trzeba pamiętać, że nie ma każdego rodzaju jedzenia na każdym tierze. Np. jedzenie do udźwigu jest bodajże na 2 i 5 teirze. (mogę się lekko mylić).
3: Ja np mam zawsze ze sobą 1-2 potrawki na udźwig gdy idę zbierać, to nie jest drogie a naprawdę pomaga.
4: zasadniczo można podzielić na meele i ranged. Chyba nie muszę mówić który to meele a który ranged. W zależności od tego czego drużyna potrzebuje to to się dobiera. Np mobilna drużyna będzie posiadała dużo szybkich i dystansowych osób.
5: 1 tank (zawsze) 1-2 helarów (ewentualnie heal i support), 2-3 dpsów. Gdy idziemy na szkielety bierzemy mocne AoE, gdy idziemy na morganę (kusznicy, rycerze etc) to lepiej się skupić na single target i przerywaniach.
6: Tak. Każda umiejętność w jakiś sposób generuje agro. Gdy mobki lecą za tankiem to mają bardzo mało tego agro, tyle, że wystarczy jeden heal by wszystko się rzuciło na castera.
7: Kiedyś tak było, teraz jest po prostu sztywna prędkość mounta, bez modyfikatorów.
- Klonus
- Posty: 362
- Rejestracja: środa, 3 sierpnia 2016, 21:12
- Medals: 17
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Gender:
- Status: Offline
Re: FAQ
Klonus pisze:Czy prędkość postaci wpływa na prędkość na wierzchowcu? Czy na prędkość na wierzchowcu może wpłynąć broń (np. osoba z claymorem będzie szybsza niż łucznik)?
Czy to oznacza, że nie warto do gatheringu tworzyć seta na szybkość? Jeśli i tak korzysta się z woła, a na jego prędkość nie wpływa set, lepiej założyć plate - w razie napaści ma się jakieś szanse obrony.Avarrel pisze:7: Kiedyś tak było, teraz jest po prostu sztywna prędkość mounta, bez modyfikatorów.
Kto w drużynie powinien stunować? Tank czy dps?
"[...]wola naciśnie na Formę, ciało to tylko podła Materia[...]" Jacek Dukaj "Inne pieśni"
Re: FAQ
Co do setu do zbierania. Ubierzesz się jak tank to tak naprawdę tylko kwestia czasu aż Cię zabiją (zazwyczaj chodzi 2+ czerwonych).
Set do uciekanie obejmuje uciekanie na nogach, nie na mouncie. Gdy idziesz zbierać na czerwone sam, to nie bierzesz woła tylko konia i zapełniasz się do 100% (bez modyfikatora obciążenia) stojąc na nogach. Gdy zrzucą Cię z konia Twoje cooldowny są zresetowane i możesz zacząć uciekać skillami do ucieczki (szarsze, sprinty), przydaje się dot ego hełm na zmniejszanie cooldownu.
Ilość stunów powinna być zoptymalizowana w drużynie. Ogólnie CC (kontrola tłumu) są baaaaaardzo istotne, ale samymi cc nie wygrasz. Gdy Twój tank posiada bardzo dużo cc, support też, to lepiej by dps skupiły się na robieniu obrażeń. Gdy tylko tank posiada 1 czy 2 cc to wypadało by by ktoś jeszcze coś miał.
Dużo zależy też od taktyki zespołu. Może być taka drużyna która skupia się na czystym dmg. Nie będzie w takiej drużynie tanka tylko dpsy i healer. Taka drużyna może np szybko wyeliminować healera, dosłownie w 2 sekundy.
Set do uciekanie obejmuje uciekanie na nogach, nie na mouncie. Gdy idziesz zbierać na czerwone sam, to nie bierzesz woła tylko konia i zapełniasz się do 100% (bez modyfikatora obciążenia) stojąc na nogach. Gdy zrzucą Cię z konia Twoje cooldowny są zresetowane i możesz zacząć uciekać skillami do ucieczki (szarsze, sprinty), przydaje się dot ego hełm na zmniejszanie cooldownu.
Ilość stunów powinna być zoptymalizowana w drużynie. Ogólnie CC (kontrola tłumu) są baaaaaardzo istotne, ale samymi cc nie wygrasz. Gdy Twój tank posiada bardzo dużo cc, support też, to lepiej by dps skupiły się na robieniu obrażeń. Gdy tylko tank posiada 1 czy 2 cc to wypadało by by ktoś jeszcze coś miał.
Dużo zależy też od taktyki zespołu. Może być taka drużyna która skupia się na czystym dmg. Nie będzie w takiej drużynie tanka tylko dpsy i healer. Taka drużyna może np szybko wyeliminować healera, dosłownie w 2 sekundy.
Re: FAQ
Może warto dodać jak dzielą się pracownicy i co konkretnie robią:
Drwal (lumberjack); Zbiera drewno, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając drewno.
Kamieniarz (stonecutter); Zbiera kamień, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając kamień.
Poszukiwacz (prospector); Zbiera rudę, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając rudę.
Rolnik (cropper); Zbiera włókno, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając włókno.
Łowczy (gamekeeper); Zbiera skóry, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając skórę.
Najemnik (mercenrary); Zbiera srebro; wymaga dziennika napełnionego "famem" zabijając NPC.
Kowal (blacksmith); Zapewnia przerobioną skórę, deski i sztabki, wymaga dziennika napełnionego "famem" korzystając z kuźni.
Szyftarz (fletcher); Zapewnia przerobioną skórę, deski i sztabki, dziennik napełniony "famem" korzystając z kryjówki łowcy.
Zaklinacz (Imbuer); Zapewnia deski, sztabki i tkaninę, wymaga dziennika napełnionego "famem" korzystając z wieży maga.
Złota rączka (tinker); Zapewnia deski, sztabki i tkaninę, wymaga dziennika napełnionego "famem" korzystając z narzędziarza.
Drwal (lumberjack); Zbiera drewno, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając drewno.
Kamieniarz (stonecutter); Zbiera kamień, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając kamień.
Poszukiwacz (prospector); Zbiera rudę, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając rudę.
Rolnik (cropper); Zbiera włókno, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając włókno.
Łowczy (gamekeeper); Zbiera skóry, wymaga dziennika napełnionego "famem" zbierając skórę.
Najemnik (mercenrary); Zbiera srebro; wymaga dziennika napełnionego "famem" zabijając NPC.
Kowal (blacksmith); Zapewnia przerobioną skórę, deski i sztabki, wymaga dziennika napełnionego "famem" korzystając z kuźni.
Szyftarz (fletcher); Zapewnia przerobioną skórę, deski i sztabki, dziennik napełniony "famem" korzystając z kryjówki łowcy.
Zaklinacz (Imbuer); Zapewnia deski, sztabki i tkaninę, wymaga dziennika napełnionego "famem" korzystając z wieży maga.
Złota rączka (tinker); Zapewnia deski, sztabki i tkaninę, wymaga dziennika napełnionego "famem" korzystając z narzędziarza.
Re: FAQ
Tak dla sprostowania i żeby nie wprowadzać w ludzi w błąd, bo ta w końcu FAQ, tank w ciężkim secie ma najmniejsze bonusy do czasu trwania CC.
Ciężkie sety - bonus do czasu trwania kontroli tłumu 0%, 5%, 10%.
Średnie sety czyli te skórzane - 20%, 25%, 30%.
Lekkie sety czyli te materiałowe - 40%, 45%, 50%.
Co do seta dla gatherera.
Jeśli już coś wybierać to skórzany set bo daje boost do szybkości poruszania się.Niewiele ale czasami może uratować tyłek.
Klata skórzana ze skillem Ambush, który zapewnia niewidzialność na 8 sekund albo ze skillem Haste, który zwiększa prędkość poruszania się o 30%.
Buty z Flee albo te ciężkie żołnierza z Sprint Shield.
Pozdrowienia z wakacji
Ciężkie sety - bonus do czasu trwania kontroli tłumu 0%, 5%, 10%.
Średnie sety czyli te skórzane - 20%, 25%, 30%.
Lekkie sety czyli te materiałowe - 40%, 45%, 50%.
Co do seta dla gatherera.
Jeśli już coś wybierać to skórzany set bo daje boost do szybkości poruszania się.Niewiele ale czasami może uratować tyłek.
Klata skórzana ze skillem Ambush, który zapewnia niewidzialność na 8 sekund albo ze skillem Haste, który zwiększa prędkość poruszania się o 30%.
Buty z Flee albo te ciężkie żołnierza z Sprint Shield.
Pozdrowienia z wakacji
Jest możliwość przetestowania?
Witam.
Jestem nowy na Waszym forum. Nigdy w Kohorcie, jako gildii nie byłem ale słyszałem o was grając w różne MMORPG-i w przeszłości, a grałem w nich wiele. Ostatnio nawet w Black Desert, który wydawał mi się z początku cudowny ale po 52 lvl-u uznałem, że to straszny grind bez żadnego celu i przestałem marnować na to czas.
Mam pytanie. Rozważyłbym zakup pakietu i pogranie w betę w tej chwili, ale czy istnieje jakaś możliwość dajmy na to nawet 24h przetestowania gry?
Szczerze jest to dla mnie trochę kupowanie kota w worku.
Cena tej gry jest dość wygórowana jak na coś co jeszcze nie powstało ale oczywiście rozumiem zasady.
Podoba mi się w niej ta multi-platformowowość, filmiki wyglądają obiecująco ale nie ma to jak zagrać sobie parę godzin aby zdecydować czy kupić.
Pozdrawiam
Wojtek
Ostatnio zmieniony piątek, 7 lipca 2017, 23:13 przez Yeleana, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dodane pytanie w nagłówku
Powód: dodane pytanie w nagłówku
- Yeleana
- Posty: 5228
- Rejestracja: piątek, 1 listopada 2013, 11:40
- Medals: 26
- Lokalizacja: Cieszyn
- Gender:
- Status: Offline
Re: Jest możliwość przetestowania?
Cześć Wojtku,
niestety muszę cię rozczarować, producent nie przewidział żadnej możliwości testów... nawet najkrótszych, jednak być może jest iskierka nadziei - ze względu na to, że nie ty pierwszy o to pytasz, najprawdopodobniej po raz kolejny zrobimy STREAM, na którym pokażemy jak gra wygląda "od środka"... nasz plan prezentacji plus pytania widzów
niestety muszę cię rozczarować, producent nie przewidział żadnej możliwości testów... nawet najkrótszych, jednak być może jest iskierka nadziei - ze względu na to, że nie ty pierwszy o to pytasz, najprawdopodobniej po raz kolejny zrobimy STREAM, na którym pokażemy jak gra wygląda "od środka"... nasz plan prezentacji plus pytania widzów
Re: Jest możliwość przetestowania?
no, wsio wpariadkie, daj znać to popatrzę. Widzę sporo podobieństw do Black Desert więc jakby ktoś mógł dodać jakieś porównanie. Dla mnie Black Desert byłoby idealne gdyby były instacje, większa różnorodność sprzętu oraz zdecydowanie niższy poziom PTW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość