HotS - typy kompozycji i draftu

Forum poświęcone grze HotS

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy eSport

Awatar użytkownika
Bruner
Co-OP Legionista
Posty: 1610
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 14:33
Medals: 25
Lokalizacja: Grod Kraka
Gender:
Status:
Offline

GW2 St. Legionista ArcheAge Legionista ESO Optio eSport St. Legionista L2C Legionista
BD Legionista AO Legionista D2 Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

HotS - typy kompozycji i draftu

Post autor: Bruner » piątek, 2 listopada 2018, 18:58

TYPY KOMPOZYCJI I DRAFTU
Wiedze prezentowal Pieczar, na papier przelal Jaroczaro.
-----------------------------------------------------------------------------------
PIERWSZY PODZIAŁ KOMPOZYCJI
1. Kompozycja STANDARD: Tank, Heal, Sololaner, 2x Flex (DPSy)
1.1 STANDARD +SURVI na sololinii jest warrior z dużą ilością HP (postać która jest w stanie potankować) Dehaka, Azmodan, Artanis lub Warrior z dużą ilością HPsów
+ sololaner poradzi sobie sam w większej ilości sytuacji np gank dwóch enemy

1.2 STANDARD +DPS na sololinii coś z dodatkowym dps Phoenix, Guldan
- sololaner jest bardziej podatny na ganki, powinien się skupić na czyszczeniu linii, wołaniu o rotacje callowaniu objectivów

2. Kompozycja HYPERCARRY: granie pod jedną postać która sama potrafi wygrać TF (Tracer, Raynor, Valla, Grayman, Li Ming)
2.1 HYPERCARRY na 2 Supporty i 2 Warriory: dobieramy postacie z shieldami przeżywajkami itp
jako supporty Zarya, Medivh, Specjaliści zapewniający protekcje np Tyrael
jako tanki coś twardego Muradin, Diablo (musi się szybko nastackować), Johanna coś co potrafi peelować, ma przeżywajki i potrafi przerwać TFa (ale nie E.T.C.)
2.2 HYPERCARRY z abathurem

3. Kompozycja PUSHPOWA: minimum 3 postacie pushujące na trzech liniach, na objective wysyła się kogoś na poświęcenie byle tylko zająć czas przeciwnika podczas gdy reszta drużyny dalej pushuje linie
Postacie w kompozycji 3x postać pushujące najlepiej specjaliści do tego 2 stealth z możliwością szybiego zabicia przeciwnika i możliwością przeszkadzania przeciwnikowi w przejmowaniu objectivów lub 1 stealth i 1 tank z CCkami który jest w stanie zabijać
Taka kompozycja nie jest w stanie wygrywać TFów i kontruje się ją wytrzymałymi postaciami, które potrafią zatrzymać push na linii.

4. Kompozycje INNE
4.1 z Vikingami - Vikingi soakują 3 linie, pozostałe cztery postacie rotują, Vikingowie chcą jak najszybciej wbić 20 poziom, podczas gdy Vikingowie soakują linie reszta peeluje objectivy, robi campy bossa itp
4.2 z Murkim podobnie jak z Vikingami, Murky przepycha szybko jedną linię po czym idzie na drugą, Murky przepycha pushera przeciwnika
4.3 na 3 Warriorów
4.4 Pod combo np (Zerathul Jaina Diablo) Zerathul rzuca Void Prison, Diablo odpala Apokalipse, Zerathul ściąga VP tak żeby weszła Apokalipsa Diablo, następnie Jaina dumpuje wszystkie skille

DRUGI PODZIAŁ KOMPOZYCJI
EARLY GAME:
postacie które nie muszą się stackować i zazwyczaj mają CCki, od początku mają pełnię swoich możliwości, Johanna, Kerigan, Alarak. Varian z tauntem
Polega na jak najszybszym dosoakowaniu do 10 poziomu (nie może to być później niż przeciwnik) i utrzymywaniu tej przewagi do końca gry, wymuszamy presje, robimy campy, bossa (gramy objectivami na mapie). Bardzo ważne żeby nie dać się zabić i tym samym dać przeciwnikowi przewagę. Nie dać się wyciągnąć.
MID GAME pre 20
Postacie z mocnymi ultami które potrafią się szybko nastackować. Jaina, Zerathul, Abathur. Varian pod smasha
Skupiamy się na kontroli mapy. Można odpuścić pierwsze 1-2 objectivy skupiając się na tym żeby jak najszybciej dosoakować do 10 poziomu. Następnie przejmujemy wszystkie pozostałe objectivy. Ważne żeby nie dać się zabić.
LATE GAME:
Postacie mocno stackujące się, są w stanie grać antyobjective (tj kompozycja postaci będących w stanie przetrzymać do 20 poziomu objectivy przeciwnika innymi słowy ochronić jak najlepiej bazę do czasu aż wbijemy 20 poziom), dostają dużego boosta na 20 poziomie. Nazeebo, St.Hammer,

KONTRY
LATE > MID
MID > EARLY
EARLY > LATE

TRZECI PODZIAŁ KOMPOZYCJI
1. AGRESSIVE: Wbijanie się w przeciwnika. Wbijanie na przeciwnika broniącego objective np Diablo Genji Jaina
2. DEFENSIVE: Przyjmujemy engage przeciwnika. Ważne by dobrze zająć pozycje przed TF. Bronimy objectivów
3. QUICK: Postacie z długimi CDkami. Dumpujemy skille w TFie i sprawdzamy czy mamy przewagę jeżeli nie to cofamy czekamy na reset skilli i wracamy do TF. Alarak
4. SUSTAIN: Przeciwieństwo Quicka nie oddajemy pola przeciwnikowi, Dekard, postacie z selfhealem
5. POKE: Oddajemy pole przeciwnikowi ale cały czas go męczymy skillami range.
6. ONE TARGET: Idziemy na wymianę ale z korzyścią dla nas. Np oddanie 1 dps za 2 dps przeciwnika

DRAFT Na co zwrócić uwagę
1. Przed draftem zastanawiamy się w jaki sposób chcemy walczyć o objectivy.
Czy mamy kogoś z clear wavem
Czy powinniśmy/będziemy peelować (czy przeciwnik ma postaci które potrafią harasować czyli wbijać w naszych DPSów)
Czy chcemy mieć więcej bursta czy poke
Jak dobrać healera pod przeciwnika np gdy mają dużego bursta, czy przeciwnik ma możliwość wejść na naszego healera i czy mamy jak go obronić lub czy sam jest w stanie się obronić
2. ROTACJA
Czy chcemy rotować
Jak ma to wyglądać
Ile postaci ma rotować
3. Rodzaj mapy
Jaka jest wielkość mapy
Czy są miejsca do ambushu
Czy jest dużo krzaków na mapie i czy mamy jak je sprawdzać np Q Jankrada
Czy jesteśmy w stanie fast soakować np Dehaka na dużej mapie
Czy na mapie jest potrzeba robienia campów i czy my lub przeciwnik mamy postacie do robienia campów np Bright Wing z bribem
4. Mechanika comebacku
Czy jak przeciwnik zdobędzie przewagę to będziemy mieli w jakikolwiek sposób wrócić do gry
Jaki typ kompozycji mamy a jaki ma przeciwnik (EARLY MID LATE)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Heroes of the Storm”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości