Najwazniejsze zapowiedziane zmiany

Forum poświęcone grze HotS

Moderatorzy: Pretorianie, Moderatorzy eSport

Awatar użytkownika
Myers
Posty: 13
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2016, 11:02
Gender:
Status:
Offline

Najwazniejsze zapowiedziane zmiany

Post autor: Myers » wtorek, 7 czerwca 2016, 19:17

Zmiany dotyczące systemu gry
Normalizacja wskaźnika rankingowego MMR
  • Znormalizowano wskaźnik rankingowy MMR, tak aby system skuteczniej radził sobie z przypadkami graczy o skrajnie wysokich lub niskich wskaźnikach MMR.
    Zmiana ta powinna zaowocować skróceniem czasu oczekiwania w kolejce we wszystkich trybach gry dla graczy o skrajnie wysokich lub niskich wskaźnikach MMR bez pogarszania trafności doboru druży
Rozstawienie MMR
  • Przy przydzielaniu graczy do drużyn w pierwszych meczach sezonu pierwszego w ramach ligi bohaterów system dobierania graczy będzie się początkowo opierać na wskaźnikach rankingowych MMR z szybkiego meczu.
    W przyszłości w trybie sezonowym ligi bohaterów system dobierania graczy będzie się opierać na wskaźnikach MMR z trybu selekcji pozarankingowej.
    W lidze drużynowej będzie funkcjonować podobny system – cząstkowa wartość wskaźnika rankingowego MMR każdego z graczy w lidze bohaterów będzie brana pod uwagę przy zestawianiu drużyn.
    Przy przydzielaniu graczy do drużyn w pierwszych meczach w ramach selekcji pozarankingowej system dobierania graczy będzie się również początkowo opierać na wskaźnikach rankingowych MMR z szybkiego meczu.
Nowy tryb: Selekcja pozarankingowa
  • Selekcja pozarankingowa to nowy tryb gry wykorzystujący system wybierania i blokowania postaci znany z ligi bohaterów.
    W nowym trybie gry nie będą obowiązywać żadne ograniczenia dotyczące liczebności drużyn.
    Tryb selekcji pozarankingowej będzie posiadać swój własny wskaźnik MMR.

    Początkowy wskaźnik MMR gracza zostanie ustalony w oparciu o aktualny MMR z szybkiego meczu. Więcej o rozstawieniu z MMR znajdziecie w sekcji „Zmiany dotyczące systemu gry”.
Ulepszenia w grze rankingowej
  • System rankingowy w Heroes of the Storm został gruntownie odświeżony. 50 rang zastąpiono kategoriami ligowymi i dywizjami.
    Istnieje ogółem siedem kategorii ligowych: brązowa, srebrna, złota, platynowa, diamentowa, mistrzowska i arcymistrzowska. Struktura poszczególnych kategorii kształtuje się w następujący sposób:

    Brązowa – diamentowa: Gracze są podzieleni na 5 dywizji w ramach danej kategorii ligowej. Zdobywanie punktów rankingowych poprzez wygrywanie meczów owocuje awansem z dywizji 5 do 1.
    Mistrzowska: Zamiast podziału na dywizje w kategorii mistrzowskiej wyświetlana jest suma zgromadzonych punktów rankingowych. Dzięki temu gracze mogą w sposób bardziej przejrzysty śledzić swoje postępy na tle innych zawodników w kategorii mistrzowskiej.
    Arcymistrzowska: Jedynie zawodnicy plasujący się wśród 500 najlepszych graczy w danym regionie osiągną rangę arcymistrzowską. Na odznace ligowej w kategorii arcymistrzowskiej będzie wyświetlana pozycja gracza w rankingu 500 najlepszych w regionie.

    Aby gracz został sklasyfikowany do odpowiedniej kategorii ligowej oraz dywizji musi rozegrać 10 meczów klasyfikacyjnych w lidze drużynowej lub lidze bohaterów.

    Przykład: W zależności od wyników gracza w meczach klasyfikacyjnych może on zostać sklasyfikowany w randze złotej 3. Odnosząc regularnie zwycięstwa w meczach, taki gracz może awansować do wyższych dywizji w ramach swojej kategorii ligowej, czyli ostatecznie osiągnie rangę złotą 1. Jeśli gracz wygra odpowiednią liczbę meczów, system zaproponuje mu mecz o awans i tym samym szansę na przejście do rangi platynowej 5.
    Z kolei ponoszenie porażek spowoduje spadek do niższych dywizji, czyli, korzystając z przytoczonego wyżej przykładu, do rangi złotej 5. Porażka w odpowiedniej liczbie meczów zaowocuje koniecznością rozegrania meczu o utrzymanie się. Po zwycięstwie zawodnik pozostanie z rangą złotą 5. Przegrana spowoduje spadek do rangi srebrnej 1.
Normalizacja wskaźnika rankingowego MMR
  • Brzmi groźnie, prawda? Nie ma się jednak czego obawiać – założenie jest dosyć proste. Na początku sezonu pierwszego przeniesiemy obecne wskaźniki MMR wszystkich graczy we wszystkich trybach gry do bardziej uporządkowanego i dokładniejszego modelu. Zachowamy jednak obecną kolejność, więc w nowym systemie nadal będziecie dobierani z graczami o porównywalnych umiejętnościach. Po prostu wyregulujemy nasz model tak, aby dokładniej odzwierciedlał rozstawienie graczy. Oznacza to krótszy czas oczekiwania w kolejkach dla graczy ze skrajnymi wskaźnikami MMR oraz bardziej wyrównane mecze.
Wzmocnienie „niepewności”
  • Co to jest „niepewność”?

    Niepewność reprezentuje to, jak bardzo nasz system jest przekonany co do waszej aktualnej rangi lub wskaźnika rankingowego. Gdy rozpoczynaliście przygodę z Heroes, mieliście wysoki poziom niepewności, ponieważ gra nie miała danych na temat poziomu waszych umiejętności. Wygrana lub przegrana oznaczała znaczne wahania MMR aż do momentu, gdy wasz poziom zaczął się normować. Rozgrywanie większej liczby meczów na tym etapie oraz w miarę stały stosunek zwycięstw do porażek były dla systemu sygnałem, że dana ranga lub wskaźnik rankingowy były adekwatne. Tym samym obniżał się poziom niepewności.

    Co się zmieni?

    W ostatnich miesiącach wielu graczy zgłaszało nam, że „utknęli” w bieżącej randze lub gdy chodzi o wskaźniki dobierania. Aby wyeliminować tego typu problemy w grze rankingowej, postanowiliśmy, że podczas meczów kwalifikacyjnych do ligi bohaterów i ligi drużynowej na początku każdego sezonu znacząco zwiększymy wskaźnik niepewności wobec wszystkich graczy. Dzięki temu wskaźniki rankingowe będą mogły ulec znaczącym zmianom w miarę jak będziecie rozgrywać kolejne mecz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Heroes of the Storm”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości