Słowniczek

Forum poświęcone grze HotS

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy eSport

Awatar użytkownika
Czerech
Patrycjusz
Posty: 485
Rejestracja: poniedziałek, 10 lutego 2014, 14:58
Medals: 2
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Gender:
Status:
Offline

WildStar Optio eSport Optio

Słowniczek

Post autor: Czerech » wtorek, 12 maja 2015, 11:22

Witam,

poniżej słowniczek przydatnych terminów w HoTS :)

P.S. po trochu będę go tłumaczył na język polski :)

AoE - Area of Effect. Umiejętności które działają na określonym znacznikiem terenie, . Na przykład granat Tychusa albo Blizzard Jainy.

Ambush - inaczej gank

Assassin - Jeden z 4 głownych typów bohaterów. Najczęściej ma bardzo mało życia ale rekompensuje me to bardzo duży DPS oraz inne przydatne umiejętności. Np, Valla, Illidan, Raynor.

B - Skrót od Back. Najczęściej używany na koniec pushu/pusha kiedy przecina drużyna zaczyna kontratakować.

Backdoor - Niespodziewany push na core (nexus) przeciwnika kiedy jest on rozproszony albo zajęty gdzieś indziej. Np na Haunted Mines, można czasami zrobić backdoor kiedy przeciwna drużyna jest w kopalni.

(Body)Block - Używanie swojego bohatera albo jego umiejętności żeby uniemożliwić ruch przeciwnika. Świetni są w tym diablo i illidan, podobnie zombie wall Nazeebo.Czasami również tyczy się blokowanie skillshotów przeciwnika, żeby ochronić kogoś ze swojej drużyny. Np ulti novy (potrójny strzał) powinien być blokowany przez tanka, ewentualnie kogoś z większą ilością HP.

Body Soakowanie (ang. To Soak - wchłaniać) - Specjalny rodzaj Soakowania (patrz niżej) stosowany najczęściej przez healerów. Polega na bezpiecznym soakowaniu na maksymalnym zasięgu (odległość ekranu) najlepiej stojąc za bramą lub pod własnymi wieżami bez bicia minionów na linii.

Boss - Największy Merc Camp. Czasami nzaywany również golemem.

Bot - Praktycznie zawsze oznacza bottom lane (dolna linia). Top i Mid odpowiednio dla pozostałych linii. Bardzo rzadko oznacza postać sterowaną przez komputer.

“HARD” - Bruisers aka Knights- Trudniejszy z Merc Campów z czterema mobami. Zwany potocznie czwórką.

Burst - Bardzo wysokie obrażenia w krótkim okresie czasu. Bohaterowie z “burstem” to generalnie assassini z małą ilością HP i małym sustain demagem. Nova jest tego świetnym przykładem.

Care - Be careful. Najprawdopodobniej jesteś w kiepskim położeniu, albo istnieje niebezpieczeństwo, że zaraz zostaniesz zgankowany.

Carry - DPS, assasin - postać zadająca duże obrażenia.

Caller - rola w drużynie polegająca na kierowaniu drużyną podczas gry. Np. Sygnalizowanie rotatacji, TFów itp. Ale nie wskazywanie celów do bicia bo tym się zajmuje Shotcaller.

Coins - Waluta do wpłacania piratowi w Blackheart's Bay. Używany czasem do określenia daniny na mapie ze Shrinami (pająkami).

Core aka Nexus - Główny budynek w bazie. Jeśli zostanie zniszczony przegrywasz!

Creep aka Minion - Małe warriors / archers / wizards / catapults wychodzące z Nexusa. Również, Creep to fioletowe dziadostwo Zagary z “D”. Jeśli masz ją w przeciwnej drużynie użyj AoE na środku creepu żeby to zniszczyć.

CC - Crowd Control. Umiejętność taka jak: disable, polymorph, silence, albo stun która uniemożliwia przeciwnemu bohaterowi używanie skilli albo/i poruszanie się.

CD - Cooldown. Czas który jest potrzebny na ponowne naładowanie się umiejętności. Czasem określa w ogólności umiejętności, które potrzebują czasu do odnowienia po użyciu szczególnie w odniesieniu do silnych umiejętności.

Def - Defend. Powstrzymywanie przeciwnej drużyny przed atakowaniem jakiejś lokacji/bohatera/bramy etc.

Disable - Inna nazwa na CC.

DK - Dragon Knight. Główny objective na mapie Dragon Shire, Po przejęciu atakujemy budynki wroga i wykopujemy wrogie postacie z dużą ilością HP (PW)

DPS - (ang. Damage-per-second) - Określa ilość obrażeń na sekundę lub potocznie nazwa dla postaci/czempionów służących do zadawania obrażeń np assasinów, magów. rDPS klasa postaci zadająca obrażenia z dystansu, mele DPS postać zadająca obrażenie w close combat.

Engage aka Initiate - Rozpoczynanie walki. Wbijanie się w przeciwnika. Engage on sight - zaczynanie walki przez dowolną postać w drużynie gdy tylko przeciwnik pojawi się w zasięgu/polu widzenia.

Feeding - Dawanie killi przeciwnikowi bez potrzeby i korzyści dla własnej drużyny.

Focus - Cel/Target/Postać w przeciwnej drużynie, która ma zostać zabita jak najszybciej (sfokusowana) z udziałem całej drużyny najlepiej z użyciem CCków tak by nie mogła wykonać żadnej akcji zanim zginie. Na focus brane są głównie postacie trudne do zabicia lub potrafiące zadać duże obrażenia (DMG).

Fort - Pierwszy duży budynek na linii strzelający spowalniającymi pociskami.

Gate - A) Brama na linii znajdująca się między dwoma wieżami blokująca drogę B) Hero bez odblokowanych wszystkich talentów określany jest jako "gated."

Gank aka Ambush - Atak z zaskoczenia zazwyczaj z użyciem dużego bursta. Np. Nova, Zerathul

Giants aka Siege - Łatwy merc camp z dwoma ogrami rzucającymi kamieniami. Zwany potocznie dwójką.

Global - Zazwyczaj określa umiejętność z bardzo dużym lub nieskończonym zasięgiem na mapie np Strike Novy. Określa także postacie potrafiące się szybko przemieszczać po mapie np. Dehaka, Także powiedzenie you got "globaled" oznacza, że ktoś został zabity burstem w mniej niż sekundę.

Golem - A) Boss Merc Camp, B) Duży npc przyzywany na mapie Haunted Mines po zebraniu czaszek

Harass aka Poke - Powolne zbijanie HP przeciwnika z użyciem dystansowych ataków lub umiejętności. Przeszkadza przeciwnikowi w zdobywaniu/przejmowaniu objectivów.

Hearth - Hearthstone. Teleport do bazy pod ‚B’

Heroic - Ultimate, Rki - umiejętności 10tego poziomu

Hex aka Polymorph aka Poly - Forma CCka polega na zamianie przeciwnika w coś innego uniemożliwiając mu używanie umiejętności oraz utrudniając poruszanie się.

Hypercarry/ - postać najczęściej opierająca się na auto atakach, która potrafi wygrać cały TF gdy pozostałe postacie grają pod nią. Np. Tracer Raynor Valla

Juke - Football term! A series of short movements that help you dodge enemy attacks and skillshots, especially by moving out of enemy LoS in the jungle.

Jungle - Miejsce na mapie między liniami.

Keep - Drugi duży budynek na linii strzelający spowalniającymi pociskami. Ostatni budynek w drodze do Core/Nexusa

Kit - Zbiór talentów i umiejętności postaci. Some heroes are all about dealing damage, some are about preventing it. Some can do either, depending on talent build.

Lane - Dwie lub trzy ścieżki na mapie na których ustawione są budynki i którymi podążają miniony (zwane top - górna linia, mid - środkowa, bot - dolna).

LoS - Line of Sight. Zasięg widzenia. Trawa, krzaki, ściany ograniczają zasięg widzenia.

Mercs - Mercenaries. Obozy/Campy z NPC po przejęciu, których wchodzą na linię pomagając stronie, która przejęła campa.

Minion aka Creep - Małe NPC (katapulty, czarodzieje, łucznicy, wojownicy) chodzące wzdłuż linii z jednego Nexusa w kierunku drugiego.

Miss or mia or ss - Missing in action. Kiedy przeciwnik opuścił swoją pozycję i nie wiadomo gdzie przebywa. ss może także oznaczać "stay safe" aka care.

Nexus aka Core - Główny budynek po zniszczeniu Nexusa przeciwnika wygrywamy grę gdy stracimy własny przegrywamy.

OOM - Out of Mana brak many. Oznacza mniej heala CC od tego gracza przez jakiś czas. Prawdopodobnie będzie się zaraz cofał do bazy lub fontanny.

Peel - Skupianie na sobie uwagi przeciwnika żeby nasza drużyna mogła wycofać/uciec. Odciąganie przeciwnika od postaci ze swojej drużyny poprzez przyjmowanie na siebie skilli wroga, CCkowanie go lub engage

Plant aka Terror - Ogromna roślina którą można kontrolować po zebraniu 100 seeds/nasion na mapie Garden of Terror.

Polymorph aka Poly aka Hex

Position(ing) - Pozycjonowanie postaci względem swojej drużyny i drużyny przeciwnika, zwłaszcza przed i podczas teamfights. Właściwe pozycjonowanie pozwala zadać więcej obrażeń, lepiej soakować obrażenia jako tank, odpowiednio healować.

Push - Posuwanie się wzdłuż linii niszcząc fale minionów i wieże/forty/keepy

Roam - Poruszanie się między liniami zazwyczaj w celu zgankowania przeciwnika.

Shotcaller - rola w drużynie polegająca na wyznaczaniu celów do bicia w TF, pozycjonowania drużyny przed TF.

Silence - Umiejętność uniemożliwiająca przeciwnikowi używanie umiejętności. Przeciwnik może się nadal poruszać i używać podstawowych ataków.

Skillshot - Umiejętność z wąskim obszarem ataku wymagająca ręcznego kierowania na cel. Np Stun Muradina.

Skulls - Danina na mapie Haunted Mines, dropi z mobów w kopalni

Soak - Either A) Stanie na linii i zbieranie expo bijąc miniony lub B) przyjmowanie na siebie obrażeń żeby chronić przed tym postacie mniej odporne na obrażenia

Specialist - Jeden z czterech głównych type postaci w grze. Bardzo zróżnicowana grupa postaci przeważnie są dobre w pushowaniu linii lub robieniu campów lub mają przydatne umiejętności w TF.

Stun - Umiejętność typu CC która unieruchamia cel na pewien czas blokując całkowicie wykonywanie jakichkolwiek akcji. Np. Muradin's storm bolt jest stunem.

Support Jeden z czterech głównych type postaci. Posiada szereg umiejętności jak heal, shield, buff pomagających w walce z przeciwnikiem.

Sustain - Przeciwieństwo burstu. Zazwyczaj odnosi się do postaci DPS zadającej spore obrażenia równomiernie rozłożone w czasie. Może też oznaczać umiejętność pozostania przy życiu/ wytrzymywania przez dłuższy czas ataku przeciwnika.

Tank - Postać posiadająca CCki, dużą ilość HP oraz wytrzymałość. Znajduje się na pierwszej linii podczas TF. Chroni swoją drużynę przyjmując obrażenia, CCkując przeciwników atakujących własnego heala i DPSa.

Tower - Wieża strzelnicza ustawiona na linii po obu stronach bramy i czasem obok Nexusa.

Tribute - Danina/objective na mapie Cursed Hollow. Po zebraniu trzech Tribute przeciwna drużyna zostaje przeklęta. Budynki przestają strzelać a minion zostaje zmniejszona ilość życia do minimum tak że giną od każdego ataku.

Ult - Skrót od Ultimate; umiejętność heroic z 10 poziomu.

Vision - Zdolność widzenia stealth, np Tassadar's Oracle trait.

Warrior - Jeden z czterech głównych typów postaci w grze. Na ogół posiada dużą pulę punktów życia.

Worth - Przeciwieństwo feedowania. A sacrificial death that was worthwhile for some reason. Maybe you bodyblocked to allow your team to reposition and kill the entire enemy team. Maybe you ran in to pull off one last ability that let you kill two enemy heroes. Maybe you pulled the entire enemy team to the top lane while your team backdoored the enemy Core.

Zone - Rodzaj pozycjonowania polegający na zajmowaniu strategicznej pozycji względem przeciwnika by utrudnić mu poruszanie się / ucieczkę / uniknięcie umiejętności / dojście do jakiegoś celu. Podobne do Bodyblocking jednak bez kontaktu fizycznego. Np St. Hammer w siege mode.

Moriar
Posty: 10
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2016, 18:31
Gender:
Status:
Offline

Re: Słowniczek

Post autor: Moriar » niedziela, 24 lipca 2016, 12:13

Super że jest ten słowniczek, ale proponowałbym żeby ktoś jeszcze go edytował i przetłumaczył na polski :D

Awatar użytkownika
Jaroczaro
Pretorianin
Co-OP Optio
Posty: 911
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 12:56
Medals: 15
Gender:
Status:
Offline

RO Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Słowniczek

Post autor: Jaroczaro » piątek, 2 listopada 2018, 17:12

Pozwoliłem sobie dodać kilka rzeczy do pierwszego posta. W razie błędów, braków itd proszę o pw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Heroes of the Storm”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości