[FAQ] Ogólnie informacje o projekcie.

Tu możesz porozmawiać na ogólne tematy dotyczące Star Citizen.
 
Zapisz się do powiadomień o darmowym lataniu
 

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy SC

Awatar użytkownika
Gebbeth
Konsul
Co-OP Trybun
SC Trybun
Posty: 5653
Rejestracja: piątek, 15 czerwca 2012, 12:41
Medals: 11
Lokalizacja: Palatinatus Lublinensis
Gender:
Status:
Offline

Brązowa falera Fabri SWTOR Centurion ArcheAge Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty
Mecenas IX Kohorty

[FAQ] Ogólnie informacje o projekcie.

Post autor: Gebbeth » czwartek, 3 listopada 2016, 14:42

Ogólnie faq z pytań, które pojawiaja się bardzo często. Część z nich jest już w innych faq, ale tutaj będą w jednym miejscu.


Finanse, produkcja etc.

1. Ciągnął kasę i dalej gry nie ma.

Ponad roku temu pojawiła się ankieta, czy dalej mają sprzedawać statki i inne rzeczy, czy zatrzymać sprzedaż. Community w głosowaniu 60% do 40% o ile dobrze pamiętam zdecydowało, że niech zbieranie kasy trwa.

2. Zamiast wypuścić grę, to ciągle coś do niej nowego obiecują.

Dodawanie nowych elementów wraz ze wzrostem kasy zostało zatrzymanie w ~styczniu 2015 roku.

3. Gra miała być w 2014 roku.

Development gry trwa w tej chwili 3-4 lata. W dodatku od pierwszego założenia w kickstarterze gra rozrosła się kilka razy.

Dla porównania produkcji. Przy Wiedźminie 3 pracowało 1500 osób z budżetem nieco niższym niż obecnie zebrano w SC(128.400.000$ w tym momencie, W3 ~80 mln $), pierwsze pokazy były na E3 w 2013 roku, ale W2 był wydany w roku 2011, więc można spokojnie założyć, że pracowali od momentu wydania 2, a pewnie i wcześniej. Trwało to zatem 4 lata. Przy czym W3 chociaż jest dziełem zacnym, to prymitywnym przy technologii, jakości i wielkości świata, którą ma prezentować SC. Nad SC pracuje w tej chwili 370 osób.

4. Będzie jak z grą-której-nazwa-powinna-być-zapomniana i dostaniemy niedokończonego crapa bez połowy tego co obiecali.

Podstawowa różnica pomiędzy Star Citizenem, a No Mans Sky jest taka, że w SC ma open development. Na każdym etapie podglądamy jak się gra miewa, nad czym pracują i co dalej. Zapewniają to:
a. Co czwartek Around the Verse - program o ostatnim tygodniu, pokazujący nad czym pracują aktualnie studia oraz pokazujący to co jest już na takim etapie prac, że może być pokazane community.
b. Reverse the Verse - live w piątki, o luźnym klimacie w trakcie którego można zadawać pytania.
c. Miesięczne raporty z pracy wszystkich studio.

Przykłady z ostatnich dni/tygodni.
AtV:
RtV:
Miesięczny raport: https://robertsspaceindustries.com/comm ... dio-Report

Pomijając:
Bugsmashers - jak się naprawia bugi w grze:
Loremaker's Guide to the Galaxy - program przedstawiający system po systemie z jego historią:


W dodatku grać można w ciągle poszerzanej alfie od praktycznie samego początku. Przyszły rok przyniesie nam większość podstawowych mechanik do gry, a potem już z górki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pay to win

5. Można kupić statki za tysiące dolarów!

Najdroższy w tym momencie statek w limitowanej wyprzedaży sztuk 500 kosztował 2.500 dolarów. Dużo, tak to fakt, ale po release do kupienia będą jedynie statki zawierające podstawowy dostęp do gry, a wszystkie statki będą dostępne in-game. Ponadto patrz punkt 1.

6. Janusz z sumiastym wąsem kupi sobie korwetę za 900 dolarów i będzie niszczył tych co ich nie stać.

Do obsługi statku większego niż te za ~150$ potrzeba kilku osób, także to, że ktoś sobie kupi np. wypasionego Polarisa, który jest teraz w sprzedaży za 900$ to i tak sam nim nie polata, bo do obsługi potrzeba ~20 członków załogi. Członkami załogi mogą być NPC o różnym stopniu ogarnięcia, którym trzeba płacić pensję lub inni gracze. Dużego statku nie można obsługiwać samemu. W załączniku jest przekrój korwety Polaris i na jej przykładzie wyjaśnię co i jak działa.

[ obraz zewnętrzny ]

Jak widać mostek potrzebuje do obsługi 5 osób.
1. Pilot - pilotuje statek.
2. Co-pilot - kontroluje przekazywanie mocy pomiędzy systemami i inne parametry statku[prawdopodobnie, bo w większych jednostkach jest od tego stanowisko inżyniera na mostku]
3. Rem-turret operator - steruje główną wieżyczką pod dziobem statku.
4. Kapitan - dowodzi okrętem i koordynuje załogę.
5. Comm officer - zapewnia łączność z innymi statkami.

To jest już 5 osób, które trudno zastąpić będzie NPC. Ponadto potrzebni będą.
1. Osoba pilnująca wyrzutni torped[nie wiadomo, kto będzie odpalał ich wystrzelenie i łapał namiary]
2. Inżynier zajmujący się silnikiem.
3. 6 osób na wieżyczkach, które nie są automatyczne, tylko sterowane manualnie. Teoretycznie można posadzić tutaj NPC, ale wiadomo jak to jest z AI.

Zupełnie pomijając koszty paliwa, amunicji, torped i części zamiennych dla samego statku, żeby mógł funkcjonować.

Świat Star Citizena.

7. Znowu będzie jak w grze-której-nazwa-powinna-być-zapomniana, że jest pusty świat i wszystko takie samo.

Star Citizen nie celuje w wielkość liczoną tryliardami systemów, ale w jakość. W grze będzie ~120 systemów(+/-25% kontrolowane przez inne rasy) = ~400-500 planet+ich księżyce i planetoidy, odkryte i znane przez UEE i jakaś ilość do odkrycia dla fanów eksploracji.

Planety będą dzieliły się na planety-miasta, po których poruszanie się będzie ograniczone korytarzami lotniczymi wyznaczonymi przez kontrolę lotów planety(co by trolli nie było) oraz inne ciała niebieskie, gdzie będzie pełna dowolność lotów i lądowań.

Star Citizen nie jest grą o eksploracji, a planety z lore po wstępnej generacji proceduralnej będą robione przez developerów uzupełniając je o lokacje, misje i inne rzeczy tego typu.

8. UUU to świat będzie malutki.

Tu należy wyjaśnić silniki i prędkości najpierw.
a. prędkość zwykła - używana do walk, lądowania i takich tam
b. Quantum Drive - prędkość do przemieszczania się pomiędzy lokacjami w systemie
c. Jump Drive - silnik do skoku przez Wormhole pomiędzy systemami.

Przelecenie mniejszego systemu w Quantum Drive zajmie około 40 minut. Przelecenie tego samego systemu na normalnym silniku to będą dni, jeśli nie tygodnie. Warto poczynić jeszcze jedną uwagę do silnków.

a. będą statki, które nie będą mogły samodzielnie lądować na planetach, ale będą mogły poruszać się w atmosferze(najmniejsze) lub nawet w ogóle lądować jak statki klasy capital(największe)
b. będą statki, które nie będą posiadać QD(najmniejsze)
c. będą statki, które nie będą posiadać JD(najmniejsze)

9. EEE to o co chodzi w tej grze?

Jesteś obywatelem Zjednoczonego Imperium Ziemskiego(UEE), który do wyboru ma wiele ścieżek kariery. Zarówno legalnej, jak i nielegalnej. Do wyboru będą zajęcia takie jak:
Trading
Cargo
Piracy and smuggling
Mercenary
Bounty hunter
Mining
Refining
Refueling
Escort
Salvage
Repair
Engeenering
Mercenary covert ops
Farming
Rescue
Exploration and discovery
Science and research

Uprzedzając możliwe pytanie np. o handel i przewóz. To nie to samo. Będą do kupienia np. statki rasy Banu(tacy trochę Ferengi, chciwi handlarze ze #startrek), które będą służyć jako mobilne sklepy. Rozstawiasz się na szlaku handlowym, albo obok planety i handlujesz co tam masz(bimberek i takie tam, hehe). Cargo natomiast to po prostu przewóz rzeczy od miejsca X do miejsca Y. Albo sobie latasz na trasie z X do Y, gdzie wiesz, że nie ma po drodze żadnych stacji do zatankowania i oferujesz zatankowanie statku.

10. Yyy, ale jak to? To nie mogę zbudować własnego imperium?

O ile chodzi o imperium w znaczeniu EvE to nie. Gracze będą kontrolować ekonomię maksymalnie w 20%. Wpływ na politykę Imperatora i Senatu też będzie tylko pośredni. Nie będzie można grać innymi rasami. Możliwe, że jedyną rasą dostępną na starcie inną niż człowiek - jeśli w ogóle będą dostępne - będzie rasą Tevarin, którą UEE podbiło. Będą natomiast systemy, które nie są kontrolowane przez nikogo i organizacje przestępcze niemal na pewno będą tam próbowały wprowadzić swoje zasady ( ͡° ͜ʖ ͡°)

11. EEE to mi się znudzi. Zadania od NPC będą powtarzalne.

Tak i nie. Zadania generowane przez grę będą w trybie dynamicznym. To znaczy, że w stoczni X potrzebne jest Y stali i dostaniesz za to Z. Możesz wybrać, czy ci się to opłaca. Ponadto, również sami gracze będą mogli tworzyć zadania np. planujesz przewieźć tych Y stali do X, ale najkrótsza droga idzie przez system A, którego bezpieczeństwo jest wątpliwe. Wobec tego robisz zadanie na eskortę, za którą inny gracz/gracze dostanie C kredytów, bo to będzie tańsze i szybsze niż ominięcie tego systemu lub UEE Advocacy(takie FBI międzygwiezdne) wyznaczyło nagrodę za niezłego dupka, który ma panie lekkich obyczajów w połowie systemów i będziesz go szukać i ścigać za solidną nagrodę przez wiele systemów, żeby zaprowadzić prawo i sprawiedliwość :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaroczaro
Pretorianin
Co-OP Optio
Posty: 911
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 12:56
Medals: 15
Gender:
Status:
Offline

RO Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: [FAQ] Ogólnie informacje o projekcie.

Post autor: Jaroczaro » piątek, 2 grudnia 2016, 13:21

Gebbeth pisze:
Spoiler:
Wydajesz się być osamotniony w tym dziale więc dotrzymam ci towarzystwa.

Kolejne przesunięcie premiery tym razem na 2017 rok. Zaczyna mnie męczyć ciągłe przekładanie premiery z powodu "Nie pozwolimy sobie na wypuszczenie gry, która nie spełnia naszych oczekiwań i tym samym zawiedzenie fanów". Brzmi fajnie ale za którymś razem zaczynam się zastanawiać czy mówią to szczerze bo obecna sytuacja jest dla nich bardzo wygodna. Sprzedają marzenia i nieistniejącą grę dodatkowo nie mają problemów z narzekaniem graczy na to, że coś nie działa bo przecież gra jest w wiecznej fazie alpha.

Widać, że pracują i dodają nowe rzeczy, filmiki wyglądają rewelacyjnie, ale czy to faktycznie ma na celu ukończenie tej gry? Szczegółowość mechaniki/fizyki powoli staje się absurdalna a co wchodzę na jakiś freefly to dalej można przechodzić przez zamknięte drzwi na stacji. Dlatego zadaję sobie pytanie nad czym oni tak naprawdę pracują. Czy np. dodanie trzęsienia ziemi na planecie jest tak istotne, że bez tego gra nie ma prawa wyjść i nie można tego dodać później ? Moim zdaniem daleko im do wersji finalnej a to co robią w tej chwili ich do tego nie przybliża. Obym się mylił.

Chyba najbardziej wyczekiwana prezemnie gra w życiu i staram się być optymistą co do tej produkcji ale powoli przechodzę na ciemną stronę fanów SC dlatego dorzucę swoje zgorzkniałe trzy grosze odnośnie punktu 3. Nie odbierz tego osobiście.

Otóż znalazłem taki oto artykuł:
Budżet Wiedźmina 3 „Dziki Gon” wyniósł 306 mln zł!

Nie wiem na ile informacje z tego artykułu są wiarygodne więc możesz mnie poprawić. Zakładając jednak, że tak jest, to porównanie SC do W3 jest zupełnie nietrafione.
1. Budżet to 306 mln zł. Nawet po kursie 1$=4zł to daje budżet 76,5mln$ i nie jest to nieco mniej a połowa budżetu SC
2. Co prawda w projekt W3 było zaangażowane 1500 osób z całego świata ale pace były prowadzone przez zespół 240 osób (jakieś 65% składu SC) i w 3,5 roku gra była gotowa.

Awatar użytkownika
Gebbeth
Konsul
Co-OP Trybun
SC Trybun
Posty: 5653
Rejestracja: piątek, 15 czerwca 2012, 12:41
Medals: 11
Lokalizacja: Palatinatus Lublinensis
Gender:
Status:
Offline

Brązowa falera Fabri SWTOR Centurion ArcheAge Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty
Mecenas IX Kohorty

Re: [FAQ] Ogólnie informacje o projekcie.

Post autor: Gebbeth » piątek, 2 grudnia 2016, 13:33

Kolejne przesunięcie premiery tym razem na 2017 rok. Zaczyna mnie męczyć ciągłe przekładanie premiery z powodu "Nie pozwolimy sobie na wypuszczenie gry, która nie spełnia naszych oczekiwań i tym samym zawiedzenie fanów". Brzmi fajnie ale za którymś razem zaczynam się zastanawiać czy mówią to szczerze bo obecna sytuacja jest dla nich bardzo wygodna. Sprzedają marzenia i nieistniejącą grę dodatkowo nie mają problemów z narzekaniem graczy na to, że coś nie działa bo przecież gra jest w wiecznej fazie alpha.
Mnie też to trochę zawodzi, ale z drugiej strony wolę poczekać +3 lata i dostać dopracowaną grę, niż bug na bugu wypuszczony na szybko, żeby tylko dopasować się do wcześniejszej daty. A i premierę nie przesunięto na 2017, tylko aż będzie gra skończona ;) W 2017 ma wyjść SQ42.

Tutaj jest dobre streszczenie planów na następny rok https://www.redacted.tv/star-citizen-ro ... -now-2017/

Widać, że pracują i dodają nowe rzeczy, filmiki wyglądają rewelacyjnie, ale czy to faktycznie ma na celu ukończenie tej gry? Szczegółowość mechaniki/fizyki powoli staje się absurdalna a co wchodzę na jakiś freefly to dalej można przechodzić przez zamknięte drzwi na stacji. Dlatego zadaję sobie pytanie nad czym oni tak naprawdę pracują. Czy np. dodanie trzęsienia ziemi na planecie jest tak istotne, że bez tego gra nie ma prawa wyjść i nie można tego dodać później ? Moim zdaniem daleko im do wersji finalnej a to co robią w tej chwili ich do tego nie przybliża. Obym się mylił.
W patchach od 3.0, który będzie de facto 2.7 wg. obecnej numeracji będą dodawać wszystkie mechaniki w całym systemie gwiezdnym, wtedy będzie można oceniać jak faktycznie im idzie 8-)
Nie wiem na ile informacje z tego artykułu są wiarygodne więc możesz mnie poprawić. Zakładając jednak, że tak jest, to porównanie SC do W3 jest zupełnie nietrafione.
1. Budżet to 306 mln zł. Nawet po kursie 1$=4zł to daje budżet 76,5mln$ i nie jest to nieco mniej a połowa budżetu SC
2. Co prawda w projekt W3 było zaangażowane 1500 osób z całego świata ale pace były prowadzone przez zespół 240 osób (jakieś 65% składu SC) i w 3,5 roku gra była gotowa.
Tylko, że W3 jest grą dużo mniejszą i mniej wymagającą bo chociażby odchodzą wszystkie problemy z obsługą wielu graczy. Poza tym przypuszczam, że tylko modyfikowali poprzedni kod i podkręcali grafikę.

To inne porównanie. Budżet The Elder Scrolls Online we wszystkich źródłach jest podawany na przynajmniej 200 mln $(niektóre nawet na 300 szacują), stworzenie gry zajęło 7 lat ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jaroczaro
Pretorianin
Co-OP Optio
Posty: 911
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 12:56
Medals: 15
Gender:
Status:
Offline

RO Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: [FAQ] Ogólnie informacje o projekcie.

Post autor: Jaroczaro » piątek, 2 grudnia 2016, 13:51

Gebbeth pisze:
Spoiler:
kropka :twisted:

Awatar użytkownika
Gebbeth
Konsul
Co-OP Trybun
SC Trybun
Posty: 5653
Rejestracja: piątek, 15 czerwca 2012, 12:41
Medals: 11
Lokalizacja: Palatinatus Lublinensis
Gender:
Status:
Offline

Brązowa falera Fabri SWTOR Centurion ArcheAge Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty
Mecenas IX Kohorty

Re: [FAQ] Ogólnie informacje o projekcie.

Post autor: Gebbeth » niedziela, 25 grudnia 2016, 08:35

[yt][/yt]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Star Citizen”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości