The Binding Coil of Bahamut Turn 5

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin

Egze
Kwatermistrz
Posty: 1503
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2012, 10:07
Medals: 20
Gender:
Status:
Offline

Kwatermistrz IX Kohorty Srebrna falera SWTOR Centurion SWTOR Order Odrodzenia Imperium SWTOR Gestarum
FF XIV Centurion Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

The Binding Coil of Bahamut Turn 5

Post autor: Egze » piątek, 7 marca 2014, 23:54

Poradnik dla T5

Awatar użytkownika
Noxim
Patrycjusz
Posty: 613
Rejestracja: czwartek, 6 września 2012, 13:55
Medals: 26
Lokalizacja: Wrocław
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Weteran FF XIV Optio L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty
Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty Brązowy Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: The Binding Coil of Bahamut Turn 5

Post autor: Noxim » środa, 18 czerwca 2014, 11:02

Nasza taktyka na Turn 5


Potrzeba:
2 tank
2 heal
4 dps


I FAZA


Po wejściu na arene, OT wbiega pod Bossa i 3 addy i zgarnia hate na siebie poprzez użycie Flash. W tym momencie MT podbiega i rzuca Provoke na Twinatnie, tym samym odciągając ją od OT i reszty grupy na prawą stronę areny (patrząc od wejścia).
OT trzyma 3 addy, a DPSi je biją w zadanej kolejności oznaczenia. Addy mają dosyć nieprzyjemną umiejętność Liquid Hell, która zostawia ogniste kółko na ziemi, które zadaje damaż zarówno jak jest wycastowane oraz jak się w nim stoi, więc trzeba po prostu jak najszybciej z niego wyjść
Po ubicu addów, wszyscy biegną na plecy Twintanii i dzielą się odpowiednio:
4 DPS z lewej
OT, 2 Heal, wróżka z prawej
[ obraz zewnętrzny ]

Twintania co jakiś czas, będzie castować skill o nazwie Death Sentence na tanka. Najlepiej jakby w tym momencie, tank miał na sobie Stoneskina i/lub Adloquium, ponieważ Death Sentence zjada średnio 70% HP.
Do momentu, gdy spadnie Neurolink pod Twintanie (ona wzlatuje troche wyżej i zrzuca z szyi magiczny naszyjnik na ziemię) jest to zwykłe klepanie bossa.

II FAZA


Po Neurolinku, trzeba bić dalej i czekać na Fireballa, a wygląda on tak:
[ obraz zewnętrzny ]

W momencie, gdy jest Fireball, MT biegnie w linii prostej do tyłu, na następną małą górkę i tam będzie trzymać bossa, a z boku wygląda to tak:

[ obraz zewnętrzny ]

Od tego momentu dochodzi nowa mechanika, Conflagnation.
Jeśli ktoś dostanie niebiskie kółko nad głową, musi jak najszybciej wbiec pod bossa, najlepiej w środek jej hitboxa:

[ obraz zewnętrzny ]
[ obraz zewnętrzny ]

Pierwszy i 3 conflag jest długi, więc spokojnie powinno wystarczyć czasu, natomiast 2 i 4 conflag (o ile będzie 4) są szybkie i polecam odpalać cooldowny DPSowe.

Podsumowanie II Fazy:


1. Spada Neurolink pod bossem
2. Tank czeka aż ktoś dostanie Fireballa, po czym biegnie na wyznaczone miejsce
3. Od tej pory każdy musi patrzeć nad głowę swojej postaci i uważać, czy nie dostał/a Fireballa, tudzież Conflaga
4. Fireballa przyjmujemy na klate z 3 osobami obok (tak żeby 4 osoby dostały), a z Conflagiem wbiegamy POD Bossa
5. Na 55% bossa jest zmiana fazy


III FAZA


Boss spada do 55% hp i zrzuca kolejnego Neurolinka. Grupa musi zareagować odrazu i wbiec w dziurę, która będzie po prawej stronie bossa:

[ obraz zewnętrzny ]

Czerwone kółko oznacza miejsce, do którego trzeba dobiec. Będąc na dole schodzimy jak najniżej, ale trzeba uważać, aby nie wejść w ogień dookoła areny, bo ten ogień zabija odrazu.
[ obraz zewnętrzny ]

Stojąc na dole, oczekujemy zielonego kółka nad głową, które oznacza Dive Bombe. Gdy tylko ktoś dostanie zielone kółko wbiegamy na górę. Gdy Twintania poleci, trzeba jak najszybciej zbiec na dół.
[ obraz zewnętrzny ]
[ obraz zewnętrzny ]
Jeśli ktoś nie zdąży wybiec na górę i dostanie z Dive Bomby oraz wyleci na środek areny, ta osoba czeka wtedy aż poleci kolejny Dive Bomb i dopiero wtedy wraca do grupy.

Po 3 Dive Bombach, pojawiają się 3 węże, 2 małe i 1 duży. 2 małe węże agruje OT, a dużego MT. Należy lekko zbić małe węże (do około 3/4 HP) i przez resztę czasu bić dużego węża. Należy również uważać, aby po 30 sekundach od wyjścia węży, zejść znowu na dół, ponieważ będzie kolejny zestaw 3 Dive Bomb.

[ obraz zewnętrzny ]
[ obraz zewnętrzny ]

Po 2 Dive Bombie z wężami, OT biegnie z 2 addami na przeciwległy koniec areny, ponieważ tam zaraz zrespią się 2 dodatkowe węże. Jak najszybciej aggruje oba na siebie i biegnie na środek areny, gdzie spotyka się z MT i trzymają aggro, w czasie gdy DPSi muszą najpierw zbić małe węże, a potem jak najszybciej drugiego. Zaleca się użycie Limit Breaku Casterskiego, a potem bicie AoE.

[ obraz zewnętrzny ]
[ obraz zewnętrzny ]

Gdy węże padną, wszyscy muszą jak najszybciej wbiec do pozostawionych wcześniej na ziemi Neurolinków. Tank, który będzie trzymał Twintanie (zalecany Warrior, ale jak jest 2 Paladynów, to bez różnicy który) wbiega do tego Neurolinka niżej sam, a cała reszta wbeiga do tego wyżej w 7 osób.

[ obraz zewnętrzny ]

Podsumowanie III Fazy:


1. Gdy spadnie Neurolink, wszyscy biegną do dziury na prawo od Bossa.
2. Po zejściu do dziury, czeka się na znacznik Dive Bomby nad czyjąś głową.
3. Gdy pojawia się znacznik, wszyscy wbiegają na górkę i zbiegają jak Twintania wykona atak.
4. Po 3 Dive Bombach pojawiają się 3 addy. 2 małe zgarnia OT, dużego bierze MT.
5. Po 30 sekundach od wyjścia addów, znowu są Dive Bomby.
6. Po 2 Dive Bombach, OT biegnie na drugi koniec areny i zgarnia tam 2 addy, które się pojawią.
7. Po 3 Dive Bombie, MT i OT zbiegają się na środku, a party wybija addy zaczynając od mały i kończąc na dużym.
8. Wszyscy wbiegają do neurolinków. Tank, który będzie trzymał Twintanie do tego na dole, a cała reszta do tego na górze.


IV FAZA


Moim zdaniem najtrudniejsza faza walki. W momencie gdy Twintanie zleci i użyje skilla, wszyczy muszą jak najszybciej się rozbiec, ponieważ za chwilę nadejdzie najwredniejszy skill tej walki, Twister.
Każdy musi wziąć Twintanie na Focus Target (domyślnie shift + F) i patrzeć, czy Twintania nie castuje aktualnie Twistera. Jeśli castuje, trzeba zacząć biegać. Jeśli coś castowałeś/castowalaś, olewasz to i zaczynasz robić małe kółka, ponieważ w momencie skońćzenia casta Twistera, 3 osoby zostawią zielone-bliżej nieokreślone coś, w miejscu w którym stała podczas końca castu Twistera. Kategorycznie nie wolno w to wbiegać, ponieważ zabije to nas, jak i zapewne najbliższa osobę obok nas.

[ obraz zewnętrzny ]

Dodatkowo, wszyscy Range DPS muszą być rozproszeni jak najdalej od Twintani, ale żeby była w zasięgu, oraz w jak największych odstępach od siebie, poniważ na środku areny, po jakimś czasie spadnie Dreadknight.
[ obraz zewnętrzny ]

Dreadknight targetuje jedną osobę i wrzuca jej stuna oraz zaczyna do niej biec. Jesli Dreadknight dobiegnie do tej osoby, następuje tak zwany one-shot i nie da się nic zrobić.
[ obraz zewnętrzny ]
Dlatego z Dreadknightem należy się obchodzić następująco:
BLM lub od biedy WHM wrzuca jak najszybciej na Dreadknighta status Heavy, który spowolni Dreadknighta.
PLD, któy nie tankuje aktualnie Twintani, stunuje Dreadknighta Shield Bashem, jak tylko ten się pojawi i próuje trzymać tego Dreadknighta w stun locku.
W tym czasie DPSi powinni zdążyć zabić Dreadknighta, zanim ten dobiegnie do swojej ofiary. W tej fazie, zazwyczaj są 3-4 Dreadknighty w odpowiednich odstępach czasu od siebie.

UWAGA:
W trakcie bicia Dreadknighta, zdarzają się również Twistery, dlatego trzeba być bardzo ostrożnym, gdzie się biega, zwłascza melee DPS.
Gdy HP Twintanii spada do 35%, zaczyna się ostatnia, dosyć prosta faza


Podsumowanie IV Fazy:


1. Po wyjściu z Neurolinka odrazu jest Twister.
2. Wszyscy range DPS oraz healerzy ustawiają się na maksymalnym zasięgu do Bossa i z dala od środka.
3. Spada Dreadknight, który musi dostać Stun + Heavy, oraz zostać zbity zanim dojdzie do celu.
4. Cały czas trzeba uważać na Twistery.



V FAZA


Spada ostatni Neurolink. OT wbiega do niego i stara się nie ruszać. MT trzyma bossa w miejscu, w którym trzymał przez całą poprzednią fazę i również stara się nie ruszać.
Ta faza ma 2 główne mechaniki:
Liquid Hell, znany z I Fazy, aczkolwiek tutaj zamiast jednego Liquid Hella, dana osoba dostaje 5 pod nogi, dlatego trzeba biegać i uciekać, uważając tym samym, aby nie zablokować pozostałych członków grupy.
[ obraz zewnętrzny ]

Drugą mechaniką są kulki.
[ obraz zewnętrzny ]
ktoś, kto dostanie takie 3 kulki dookoła siebie, powien wejść do któregokolwiek z 2 pozostałych Neurolinków i czekać, aż kulka spod Twintanii podleci i wybuchnie, ale dopóki OT stoi w Neurolinku pod Twintanią, nie powinno być żadnego problemu.

Nic więcej się nie dzieje, wystarczy dobić bossa i gratulacje, ukończyłeś T5 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość