The Second Binding Coil of Bahamut - Turn 1 (T6)

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin

Awatar użytkownika
Morgh
Posty: 27
Rejestracja: środa, 12 marca 2014, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

The Second Binding Coil of Bahamut - Turn 1 (T6)

Post autor: Morgh » niedziela, 22 czerwca 2014, 14:25

TURN 6

Boss: Rafflesia

[ obraz zewnętrzny ]


The Second Coil of Bahamut T1 - potocznie zwane T6.
Przyjdzie zmierzyć nam się ze sporych rozmiarów roślinką, która za wszelką cenę próbuje przerobić nas na nawóz ;) Skład party standardowy - 2 tanków, 2 healerów, 4 dpsów.

Walka toczy się na arenie o kształcie koła. Boss przez większość trwania walki powinien być tankowany na środku areny, z wyjątkiem końcowej fazy potyczki.

Przez całą długość trwania walki towarzyszyć nam będzie następująca mechanika:

Thorn Whip - u nas potocznie zwany "linki" lub "vine'y". Łączy dwie lub więcej osób kolczastym pnączem zadającym damage over time. Aby go usunąć osoby połączone muszą się rozbiec w przeciwnych kierunkach. O sposobie rozrywania zależnie od reszty mechanik w dalszej części poradnika. Jest kilka sposobów na szybkie zauważenie i zareagowanie na tą mechanikę zależnie od tego na czym skupiamy swój wzrok w trakcie walki:

- gdy boss rzuca ten atak otaczają go wielkie kolczaste pnącza
- nasza postać również zostaje na chwilę otoczona pnączami gdy staje się celem tego ataku
- otrzymujemy debuff


FAZA 1


Faza ta trwa od 100% do ~70% HP Bossa.

W tej walce pojawiają się następujące mechaniki:

Briary Growth - boss tworzy na arenie trzy "Bulby" w losowych miejscach. Bulby to roślinki które w miarę upływu czasu otaczają się polem kolców nakładającym debuff Briar i zadającym damage over time w trakcie przebywania w nich. W przypadku gdy Bulba pojawia się na środku areny, gdzie tankowany jest Boss, należy jak najszybciej ją zniszczyć aby nie miała możliwości się rozrosnąć.

Devour - Boss połyka osobę oznaczoną dużym żółtym znacznikiem nad głową, jeśli ta osoba nie zdąży schronić się w Bulbie. Znacznik wygląda tak:

[ obraz zewnętrzny ]

Każda połknięta osoba dodaje Bossowi stack zwiększający zadawane obrażenia.
Żaden z tanków nie zostaje oznaczony znacznikiem (oczywiście jest to zależne od poziomu aggro na Bossie, ale sytuacja gdzie ktoś ma większy poziom aggro na bossie niż tank, nie powinna mieć miejsca).
Spit - atak następujący zawsze po Devour. Jest to atak AoE o zasięgu całej areny, zadający spory damage całemu party.

Przebieg fazy pierwszej wygląda następująco:
TAKTYKA 1 -
Zaczynamy walkę normalnie, tankując bossa na środku. Po chwili pojawia się mechanika Thorn Whip. Dwie osoby zostają połączone pnączami, które muszą jak najszybciej rozerwać. Po chwili Boss przyzywa pierwszy zestaw Bulb. Od tego momentu jedna z osób w party (u nas jest to zwykle jeden z healerów) w momencie pojawienia się nowego zestawu Bulb, oznacza jedną z nich używając waymark'a. Członkowie party muszą obrócić kamerę i popatrzeć, która z Bulb została oznaczona i najlepiej zbliżyć się do niej. Po chwili, po raz kolejny pojawia się zestaw Thorn Whip. Tym razem jednak nie rozbiegamy się zaraz po otrzymaniu debuffa. Czekamy, aż nad kimś pojawi się duży, żółty znacznik oznaczający cel do Devour. W tym momencie, osoba ze znacznikiem biegnie do wcześniej oznaczonej Bulby, a reszta członków party udaje się na przeciwną stronę Bossa, rozrywając przy okazji vine'y. Osoba stojąca w Bulbie zostaje tam do momentu rozpoczęcia się castu Spit przez Bossa, po czym wybiega i wraca do party.
Tank, którego kolej na przejęcie Bossa, w tym samym momencie biegnie przed Bossa i przejmuje go. Reszta party zostaje na tyłach Bossa i kontynuuje dps.
Te mechaniki powtarzają się przez całą fazę pierwszą.

TAKTYKA 2 - LoS (Line of Sight) -
Nie oznaczamy Bulb. Osoba ze znacznikiem biegnie do tanka, który aktualnie tankuje Bossa. Stoją tam do momentu gdy znacznik znika (w tym czasie Boss nie zadaje żadnego damage). W momencie gdy znacznik zniknie, oboje jak najszybciej biegną na tył Bossa, po czym po Spit drugi tank przejmuje Bossa jak w Taktyce 1. Rozrywanie Thor Whip jak w Taktyce 1.

FAZA 2

Faza ta trwa od ~70% do 40% HP Bossa.
W tej fazie pojawiają się wszystkie dotychczasowe mechaniki oraz pojawiają się dwie nowe:

Blighted Bouquet - czyli "Bukiet". Gdy Boss zaczyna castować ten czar, należy przestać się poruszać, przestać używać skilli i najlepiej schować broń. W momencie gdy Boss kończy casting, postać która w tym momencie wykonywała JAKĄKOLWIEK akcję - umiera. Bardzo pomocne w uniknięciu tego ataku jest natychmiastowe wzięcie na target swojej własnej postaci (domyślnie F1). Po raz pierwszy mechanika ta pojawia się zaraz po przekroczeniu przez Bossa progu 70%. Ma dość długi casting time, należy jednak reagować bardzo szybko.

Honey - Boss nakłada na jedną osobę debuff zwany Honey. Powoduje on, że po chwili pojawia się Dark Matter Hornet, "pszczółka", która atakuje tylko tą osobę. Zabić jak najszybciej. Pszczółkę, nie osobę ;) Pszczółka nie zabita wystarczająco szybko, używa ataku, który zadaje 30k damage.

Przebieg fazy drugiej wygląda następująco:

Na początku fazy, przy przekroczeniu przez Bossa 70% HP, rzucony zostaje Bukiet. Normalnie występują wszystkie dotychczasowe mechaniki. Po chwili, jedna z osób dostaje Honey i pojawia się pszczółka. Bijemy ją przez chwilę, bo zaraz pojawia się Bukiet. Po nim zabijamy jak najszybciej pszczółkę. Gdy pojawi się znacznik oznaczający nadchodzący Devour, osoba która ma na sobie Honey również daje się zjeść. Robimy tak aby uniknąć pojawiania się kolejnych pszczół i skupić się na dpsie bossa. Przy wystarczającym dps pojawiają się tylko dwie pszczoły i Boss otrzymuje dwa stacki z połkniętych w ten sposób osób. Przy słabszym dps możliwe są trzy pszczoły/stacki, co też jest jeszcze do wyleczenia, jednak będzie wymagać ze strony healerów sporego wysiłku.

FAZA 3


Faza ta trwa od 40% do 0%.
W fazie tej Boss traci wszystkie dotychczasowe mechaniki z wyjątkiem Thorn Whip. Następuje też modyfikacja dotycząca sposobu rozrywania vine'ów, o czym w dalszej części poradnika.

Nowe mechaniki w tej fazie:

Leafstorm - atak AoE zadający ok. 2k damage każdej z osób.

Acid Rain - atak poprzedzony pojawieniem się trzech Dark Matter Slug. Acid Rain pojawia się na trzech losowych osobach w party i działa na podobnej zasadzie jak Plumes na Titanie.
Rotten Stench - "Laser" - nad głową jednego z healerów pojawia się niebieski znacznik, oznaczający, że ta osoba będzie celem ataku w postaci szerokiego promienia lasera. W tym momencie całe party musi stanąć tak, aby być w jednej linii z bossem i tą osobą, gdyż damage z tego ataku rozkładany jest na wszystkie osoby znajdujące się w nim.

Swarm - 5 silnych ataków z rzędu na tanka. Zalecane użycie skilli zmniejszających damage.


Przebieg fazy trzeciej wygląda następująco:

Gdy Boss osiągnie 40% rzuca Leafstorm. W tym momencie tank mający na sobie Bossa udaje się na jeden koniec areny, party natomiast staje w jednym miejscu i czeka na Acid Rain. Gdy Boss zaczyna castować Acid Rain przygotowujemy się do ucieczki (dla klas nie używających TP zalecane jest włączenie Sprintu) i gdy pojawiają się Plumesy na ziemi, wybiegamy z nich jak najszybciej. W miejscach gdzie pojawiły się Plumesy rodzą się trzy Slime'y, których nie dotykamy. Natychmiast po Acid Rain drugi tank, łapie wszystkie trzy Dark Matter Slugi na siebie po czym oznacza jednego z nich. Dpsi biją oznaczonego Sluga, aż zostanie mu 20-30% hp, wtedy off tank podprowadza Slugi do Slime'ów i pozwala oznaczonemu zjeść wszystkie trzy. Po zjedzeniu Slime'ów Slug urośnie i znacząco podniesie mu się siła ataku. Należy użyć na nim Limit Break monka lub dragoona aby zabić go jak najszybciej. Po tym dobijamy pozostałe Slime'y i wracamy do bicia Bossa. W trakcie pojawia się również Thorn Whip. Rozrywanie go jednak różni się od poprzednich faz. Ze względu na możliwość wystąpienia ataku Laser, rozbiegamy się tylko wzdłuż linii "Boss-healerzy"

Pod koniec walki pojawi się drugi zestaw Slug'ów i Slime'ów, jednak tym razem off tank łapie je i biega z nimi dookoła areny, pozawalając dps-om skupić sie na Bossie.
Zalecane pozycjonowanie w trakcie fazy końcowej to: Tank i melee dps przy Bossie, healerzy razem w pewnym oddaleniu od Bossa, ranged dps najdalej, w jednej linii z healerami i Bossem.

To kończy walkę z Raflessią. Powodzenia i owocnych dropów! :)

Zablokowany

Wróć do „Poradniki i taktyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości