BRD 2.2 by Lily

Moderator: Pretorianie

Lily Bloom
Posty: 16
Rejestracja: poniedziałek, 12 maja 2014, 07:05
Gender:
Status:
Offline

BRD 2.2 by Lily

Post autor: Lily Bloom » piątek, 13 czerwca 2014, 18:29

Hmm mistrzem w pisaniu poradników raczej nie jestem . Zresztą nigdy nawet nie próbowałam tego robić ,nie wydaje mi się, żebym była, aż tak dobrym graczem , żeby to robić ;P ale podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami na temat barda ;)
Dodam tylko, że nigdy z żadnych poradników nie kożystałam, więc jeżeli ktoś ma jakieś inne zdanie w danym temacie to śmiało czekam na komentarze ;)

Zaczynając od początku :
- klasa bijąca z dystansu, posługująca się łukiem ;) , troszkę supportujący dps (wspiera swoje pt za pomocą ballad, które często osłabiają zadawane przez niego obrażenia)
- co najważniejsze, aby nasz archer stał się w końcu bardem potrzebujemy Archera 30 lvl oraz Pugiliste na 15
- jak zapewne większość już wie postawową statą u barda jest DEX i tylko i wyłącznie w to wpijamy punkty podczas levelowania
- opisy skili pozwolę sobię skopiować z poradnika który jakiś czas temu napisał Noxim (dobra robota ), lecz dodam od siebie kilka spostrzeżeń

Jako dodatkowe skille Jobowe, Bard ma ballady, które kolejno:


Mage's Ballad
[ obraz zewnętrzny ]
Rzucamy, gdy healerzy mają ~1/3 many lub, gdy oczywiście sami poproszą.
Niestety ta ballada obniża nam obrażenia o 20%, więc jak jest już niepotrzebna, to lepiej wyłączyć.
Zazwyczaj odpalamy to z:

Battle Voice
[ obraz zewnętrzny ]
Podwaja efekt dowolnej ballady, przez 30 sekund.
Niestety skill ma 5 minutowy cooldown i trzeba go używać z głową w dobrym momencie.

Foe's Requiem
[ obraz zewnętrzny ]
Obniża przeciwnikowi/przeciwnikom odporność na magię o 10%. Ta aura ma zasięg 20 yalm, więc jak się to rzuci, to lepiej patrzeć czy boss,
ew. mobki mają faktycznie tę aurę zarzuconą (wygląda jak ikonka ballady). Odpalamy, gdy mamy oczywiście jakiegoś BLM albo SMN w party,
ale musimy mieć również "wolną" manę, której nie musimy spożytkować dla healerów. Warto używać np na second coilu od początku walki,
aby odnowiła nam się mana i żebyśmy mogli użyć Foe ponownie , lub trzymać na mana songa dla healerów. Pamiętajćie także o używaniu tego skila na zwykłych
instancjach - gdy odpalamy skila na dużą paczkę mobów , po ubiciu ich warto wyłączyć ballade i odpalić dopiero na next pula lub bosa
(ogólnie chodzi o to , żeby nie tracić many podczas, gdy nie dps`ujemy.
Jedyna ballada, która nie osłabia nam dps ;)

Army's Paeon
[ obraz zewnętrzny ]
Jest to ballada, która odnawia TP. Najrzadziej używana ze wszystkich. Jedyny moment w jakim używamy tej ballady, to jak tank poprosi.
Niestety, ten skill tak jak w przypadku Mage's Ballad, zjada nam również 20% damażu

Rotacja:

Nie ma czegoś takiego jak rotacja, ale są priorytety.
Najważniejszą rzeczą jest utrzymywanie buffa:

Straight shot
[ obraz zewnętrzny ]
Daje on nam +10% do szansy na krytyczne uderzenie. Niektórzy mogą pomyśleć, że to mało, ale uwierzcie mi na słowo, że to bardzo dużo ;)
Buff trwa 20 sekund, więc raczej nie ma problemów z jego utrzymaniem.

Gdy zapuścimy Straight Shota, możemy przejść do wrzucania DoTek na przeciwnika.
Bard posiada 2 DoTki, które można rzucać w dowolnej kolejności (nie ma co prawda za dużego wyboru :P)

Windbite
[ obraz zewnętrzny ]
Jest to atak z potency 60, ale narzuca DoT z potency 45 przez 18s.

Venomous Bite
[ obraz zewnętrzny ]
Atak z większym potency niż windbite, bo 100, ale ze słabszym DoT, bo 35 na czas również 18s.

DoTki są fajne z 2 powodów:
a) jak to DoTki, fajnie podnoszą nas DPS, gdyż tickują niezależnie od tego czy również bijemy ten sam cel.
b)Na 48 lv, Bard dostaje świetny Trait "River of Blood", który sprawia, że gdy nasze DoTki (obojętnie która)
krytną, mamy 50% szans na to, że zresetuje nam się:

Bloodletter
[ obraz zewnętrzny ]
Jest to skill z pozoru niczym nie wyróżniający się, bo ma marne potency 150, ale pozory mylą.
Najwiekszą zaletą tego skilla jest to, że zalicza się do grupy off global cooldown,
czyli taki, którego możemy wrzucić między 2 innymi skillami oczekując na 2,5s global cooldown.
Używamy jak tylko się da ;)

Ostatnim skillem z naszego podstawowego arsenału jest:

Heavy Shot
[ obraz zewnętrzny ]
Skill, którego używamy od 1 lv. 150 potency ataku, na global cooldownie sprawia, że ten skill idealnie nadaje się do spamowania,
gdy nie mamy nic innego w priorytecie. Dzięki Traitowi "Heavier Shot" ten skill daje nam 20% szans na to, że przy ataku odpali nam się buff
Straighter Shot, który sprawia, że kolejny Straight Shot rzucony w czasie 10s będzie 100% krytykiem.
W takiej sytuacji nie rzucamy tego odrazu jedynie w przypadku,
gdy kończą się DoTy i trzeba przerzucić (kończą się, czyli zostało jakieś 1-2s na pierwszej).
W każdym innym przypadku ładujemy Straight Shota odrazu.

Ja osobiście każdą walkę zaczynam od następującej kolejności

-Straight shot
-Windbite
-Bloodletter
-Venomous Bite
-Heavy Shot ( tak długo, ąż nie trzeba będzie odnowić dotek, dorzucam bloodletter jak tylko się sa ;)

(wg mnie największa szansa , że dotki crytną i bloodletter się zresetuje)


Z podstawowych skilli to tyle, ale mamy jeszcze przecież świetne off global cooldown skille:

Bloodletter został już wcześniej omówiony

Repelling Shot
[ obraz zewnętrzny ]
Ten skill oprócz tego, że pozwala nam na odskok na 10y w razie niebezpieczeństwa,
ma również całkiem ładny potency 80, który sprawia, że ten skill jest brany pod uwagę również jako podniesienie DPSu.

Blunt Arrow
[ obraz zewnętrzny ]
Kolejny off global cooldown z mniejszym potency, bo 50, ale z dodatkowym efektem Silence, który jest niezbędny na T1 i T2 oraz np. na Pharos Sirius.
Gdy wiemy, że nie będziemy potrzebować efektu Silence w walce lub za więcej niż 30s, to walimy ten skill, aż się będzie trzęsło od naszego damażu.


Flaming Arrow
[ obraz zewnętrzny ]
Troszkę inny skill, polegający na zasadzie "ground DoT", czyli rzucamy go pod nogi przeciwnikom a on ładnie przez 30s zadaje dmg z potency 35 co tick.
Staramy się go rzucać w każdym momencie, gdy jest to możliwe.


Misery's End
[ obraz zewnętrzny ]
Nasza "dobitka". Świetny skill z potency 190, który daje nam największy damaż możliwy dla Barda,ale niestety odpala się on dopiero przy 20% HP przeciwnika.

Barrage
[ obraz zewnętrzny ]
Dodatkowe 3 ataki poza naszym normalnym dps (coś jak dotki )

Gdy robimy za dużo hate i tank ma problemy z utrzymaniem przeciwnika/ów na sobie, to używamy:

Quelling Strikes
[ obraz zewnętrzny ]
Skill ten zmniejsza hate, jaki generujemy z każdym hitem. Trwa tylko 15s, więc trzeba go użyć w dobrym momencie.


Priorytety wśród off global cooldown skill:
Flaming arrow ->Misery's End ->Bloodletter ->Repelling Shot ->Blunt Arrow


AoE rotacja

Wide Volley
[ obraz zewnętrzny ]
Walimy to, dopóki nie wyskoczy nam buff Downpour of Death, który sprawi, że nasz następny Rain of Death jest darmowy. Jest 15% szans na tego buffa.

Rain of Death
[ obraz zewnętrzny ]
To rzucamy tylko i wyłącznie, gdy mamy buff Downpour of Death. Z tego skilla jest również 15%, że odpali nam się kolejny buff Quicker Knock, który sprawia, że nasz ostatni AoE skill Quick Knock będzie również darmowy.

Quick Knock
[ obraz zewnętrzny ]
Odpalamy tylko i wyłącznie na buffie Quicker Knock. Zadaje damaż w stożku przed nami, na odległość 12y.

Podczas używania aoe,warto pamiętać. że mamy single target skile poza global cooldownem , które warto używać (zawsze to dodatkowy dps ;) )

Nie możemy zapominać o bufach ;)

Raging Strikes
[ obraz zewnętrzny ]
Skil, który na 20 sec zwiększa zadawany przez nas dmg o 20%

Hawk's Eye
[ obraz zewnętrzny ]
Zwiększa nam dexa o 15 % na 20 sec

Ważną rzeczą są również cross skile, dostępnych mamy kilka ,lecz nie wszystkie są warte naszej uwagi
Najbardziej przydatne wg mnie ; (w nawiasach dodaję klasę , która nam go udostępnia oraz wymagany lvl )

Second Wind
[ obraz zewnętrzny ]
Dodatkowy instant heal na kryzysowe sytuacje (pugilist 8 lvl)

Internal Release
[ obraz zewnętrzny ]
Buff zwiększający nam critical hit rade o 10 % na 15 sec ( pugilist 12 lvl )

Blood for Blood
[ obraz zewnętrzny ]
Buff zwiększający zadawany przez nas dmg o 10 %, lecz osłabia naszą odpornośc o 25 % na 20 sec - trzeba używać dość rozsądnie ;) ( lancer 34 lvl )

Invigorate
[ obraz zewnętrzny ]
Z instanta odnawia 400 tp, warto używać, gdy mamy ok 400 tp, a nie gdy już nam się skończy - tym samym szybciej nam się odnowi ;) ( lancer 22 lvl)



W tym miejscu mogłabym wrzucić jakieś makra, lecz nie jestem ich zwolenniczką ;) wolę wszystko wyklikać sama ;P
Jak macie coś przydatnego to piszcie ;)

Kod: Zaznacz cały

/macroicon "Blunt Arrow"
/ac "Blunt Arrow" <t>
/p Blunt Arrow <t> Just used it.<se.5>
lecz teraz raczej już jest nie przydatne,

I małe macro na wszystkie bufy w jednym przycisku ;)

Kod: Zaznacz cały

/ac "Raging Strikes" <me>
/ac "Blood for Blood" <me>
/ac "Hawk's Eye" <me>
/ac "Internal Release" <me>
/ac Barrage <me>

Ze skili to już chyba wszystko, więc wypadałoby powiedzieć coś odnośnie naszego eq

To co najważniejsze to statystyki na jakie powinniśmy zwrócić uwagę po patchu 2.2 dokładnie w takiej kolejności :
DEX -> Acc (pod capa, który pod coila t6-t7 484,t8-t9 wynosi 504 ) -> det -> critical hit rate -> skill speed


Jako, że obecnie najlepszą bronią poza Hihg Allagan Composite Bow jest Novus weapon - a do niego sami wybieramy staty - mój pomysł na niego jest następujący :
- 32 acc
- 31 det
- 12 critical hit rate ( jeśli faktycznie da się wbić wszystkie 3 statystyki, jeśli nie to 44 acc i 31 det ;) )
Dlaczego taki wybór ?? Jeśli w końcu uda nam się wydropić łuk z t9 nie będziemy mieli problemu ze statystykami i nie będziemy musieli zmieniać połowy eq

http://ffxiv.ariyala.com/MTDU - chyba najlepsze, co może być ;) oczywiście wiadomo, że novus weapon powinien być zastąpiony hing allagan bowem :D
http://ffxiv.ariyala.com/MTE8 - tu chyba najlepsze eq bez dropów z coila ;)

Jedzonko - w zależności której staty nam brakuje ;)
jak mamy capa pod acc to kupujemy Buttons in Blanket na podbicie DET,
jeśli brakuje nam ACC to używamy Deviled Eggs

Podsumowując :
-utrzymujemy non stop doty na mobach /bosach
-gramy ballady, gdy tylko mamy taką możliwość (foe), lub, gdy jest taka potrzeba (mana song)
- wszystkie punkty podczas lvlowania pakujemy w dexa
- podczas ubierania postaci staramy się zdobyć jak najwięcej dexa , acc wbijamy pod capa i maxymalizujemy determinację, następnie już critical hit rate


Na razie to chyba tyle ;)
Czekam na uwagi i informację co jeszcze chcieli byście wiedzieć ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klasy i rasy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość