Bard patch 2.1

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin

Awatar użytkownika
Noxim
Patrycjusz
Posty: 613
Rejestracja: czwartek, 6 września 2012, 13:55
Medals: 26
Lokalizacja: Wrocław
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Weteran FF XIV Optio L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty
Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty Brązowy Medal Igrzysk IX Kohorty

Bard patch 2.1

Post autor: Noxim » sobota, 8 marca 2014, 10:46

Bard jest Jobem raczej niezbędnym na Coilu oraz Primalach HM i EX. Jego pierwotną klasą jest Archer. Jako dodatkowe skille Jobowe, Bard ma ballady, które kolejno:


Mage's Ballad
[ obraz zewnętrzny ]
Rzucamy, gdy healerzy mają ~1/3 many lub, gdy oczywiście sami poproszą.
Niestety ta ballada obniża nam obrażenia o 20%, więc jak jest już niepotrzebna, to lepiej wyłączyć.
Zazwyczaj odpalamy to z:

Battle Voice
[ obraz zewnętrzny ]
Podwaja efekt dowolnej ballady, przez 30 sekund.
Niestety skill ma 5 minutowy cooldown i trzeba go używać z głową w dobrym momencie.

Foe's Requiem
[ obraz zewnętrzny ]
Obniża przeciwnikowi/przeciwnikom odporność na magię o 10%. Ta aura ma zasięg 20 yalm, więc jak się to rzuci, to lepiej patrzeć czy boss, ew. mobki mają faktycznie tę aurę zarzuconą (wygląda jak ikonka ballady). Odpalamy, gdy mamy oczywiście jakiegoś BLM albo SMN w party, ale musimy mieć również "wolną" manę, której nie musimy spożytkować dla healerów.

Army's Paeon
[ obraz zewnętrzny ]
Jest to ballada, która odnawia TP. Najrzadziej używana ze wszystkich. Jedyny moment w jakim używamy tej ballady, to jak tank poprosi. Niestety, ten skill tak jak w przypadku Mage's Ballad, zjada nam również 20% damażu.

Rotacja:

Nie ma czegoś takiego jak rotacja, ale są priorytety.
Najważniejszą rzeczą jest utrzymywanie buffa:

Straight shot
[ obraz zewnętrzny ]
Daje on nam +10% do szansy na krytyczne uderzenie. Niektórzy mogą pomyśleć, że to mało, ale uwierzcie mi na słowo, że to bardzo dużo ;) Buff trwa 20 sekund, więc raczej nie ma problemów z jego utrzymaniem.

Gdy zapuścimy Straight Shota, możemy przejść do wrzucania DoTek na przeciwnika. Bard posiada 2 DoTki, które można rzucać w dowolnej kolejności (nie ma co prawda za dużego wyboru :P). Ja się przyzwyczaiłem do rzucania:

Windbite
[ obraz zewnętrzny ]
Jest to atak z potency 60, ale narzuca DoT z potency 45 przez 18s.

Venomous Bite
[ obraz zewnętrzny ]
Atak z większym potency niż windbite, bo 100, ale ze słabszym DoT, bo 35 na czas również 18s.

DoTki są fajne z 2 powodów:
a) jak to DoTki, fajnie podnoszą nas DPS, gdyż tickują niezależnie od tego czy również bijemy ten sam cel.
b)Na 48 lv, Bard dostaje świetny Trait "River of Blood", który sprawia, że gdy nasz DoTki (obojętnie która) krytną, mamy 50% szans na to, że zresetuje nam się:

Bloodletter
[ obraz zewnętrzny ]
Jest to skill z pozoru niczym nie wyróżniający się, bo ma marne potency 150, ale pozory mylą. Najwiekszą zaletą tego skilla jest to, że zalicza się do grupy off global cooldown, czyli taki, którego możemy wrzucić między 2 innymi skillami oczekując na 2,5s global cooldown. Ale o tym w dalszej części.

Ostatnim skillem z naszego podstawowego arsenału jest:

Heavy Shot
[ obraz zewnętrzny ]
Skill, którego używamy od 1 lv. 150 potency ataku, na global cooldownie sprawia, że ten skill idealnie nadaje się do spamowania, gdy nie mamy nic innego w priorytecie. Dzięki Traitowi "Heavier Shot" ten skill daje nam 20% szans na to, że przy ataku odpali nam się buff Straighter Shot, który sprawia, że kolejny Straight Shot rzucony w czasie 10s będzie 100% krytykiem.
W takiej sytuacji nie rzucamy tego odrazu jedynie w przypadku, gdy kończą się DoTy i trzeba przerzucić (kończą się, czyli zostało jakieś 1-2s na pierwszej). W każdym innym przypadku ładujemy Straight Shota odrazu.

************************************************************

Z podstawowych skilli to tyle, ale mamy jeszcze przecież świetne off global cooldown skille:

Bloodletter został już wcześniej omówiony, więc nie będę się znowu na ten temat rozpisywał ;)

Repelling Shot
[ obraz zewnętrzny ]
Ten skill oprócz tego, że pozwala nam na odskok na 10y w razie niebezpieczeństwa, ma również całkiem ładny potency 80, który sprawia, że ten skill jest brany pod uwagę również jako podniesienie DPSu.

Blunt Arrow
[ obraz zewnętrzny ]
Kolejny off global cooldown z mniejszym potency, bo 50, ale z dodatkowym efektem Silence, który jest niezbędny na T1 i T2 oraz np. na Pharos Sirius. Gdy wiemy, że nie będziemy potrzebować efektu Silence w walce lub za więcej niż 30s, to walimy ten skill, aż się będzie trzęsło od naszego damażu.

Flaming Arrow
[ obraz zewnętrzny ]
Troszkę inny skill, polegający na zasadzie "ground DoT", czyli rzucamy go pod nogi przeciwnikom a on ładnie przez 30s zadaje dmg z potency 35 co tick. Staramy się go rzucać w każdym momencie, gdy jest to możliwe.

Misery's End
[ obraz zewnętrzny ]
Nasza "dobitka". Świetny skill z potency 190, który daje nam największy damaż możliwy dla Barda, ale niestety odpala się on dopiero przy 20% HP przeciwnika.

Gdy robimy za dużo hate i tank ma problemy z utrzymaniem przeciwnika/ów na sobie, to używamy

Quelling Strikes
[ obraz zewnętrzny ]
Skill ten zmniejsza hate, jaki generujemy z każdym hitem. Trwa tylko 15s, więc trzeba go użyć w dobrym momencie.

Priorytety wśród off global cooldown skill:
Flaming arrow ->Misery's End ->Bloodletter ->Repelling Shot ->Blunt Arrow

************************************************************
AoE rotacja:

Wide Volley
[ obraz zewnętrzny ]
Walimy to, dopóki nie wyskoczy nam buff Downpour of Death, który sprawi, że nasz następny Rain of Death jest darmowy. Jest 15% szans na tego buffa.

Rain of Death
[ obraz zewnętrzny ]
To rzucamy tylko i wyłącznie, gdy mamy buff Downpour of Death. Z tego skilla jest również 15%, że odpali nam się kolejny buff Quicker Knock, który sprawia, że nasz ostatni AoE skill Quick Knock będzie również darmowy.

Quick Knock
[ obraz zewnętrzny ]
Odpalamy tylko i wyłącznie na buffie Quicker Knock. Zadaje damaż w stożku przed nami, na odległość 12y.

************************************************************

Staty:

Priorytetami w statystykach są:
a)na Coila:
Dex -> Accuracy -> Critical Hit Rate -> Determination -> Skill Speed
Best in Slot Coil
Co do zamienników, to dowolnie, ale najwazniejsze jest to, aby mieć 472 accuracy na T4 i 482 na T5 przy jak najwyższym Critical Hit Rate. Polecam biegać z Artemis Bow Zenith do czasu zdobycia Allagan Composite Bow.

b)na wszystko inne:
Dex -> Critical Hit Rate -> Determination -> Accuracy -> Skill Speed
Best in Slot nie Coil

Tutaj nie ma problemu z zamiennikami, gdyż na primale Extreme wystarczy coś koło 370 accuracy. Świetnym zamiennikiem jest Elfin Bow, a co do reszty, to dowolnie.

Postaram się update'ować guide w razie zmian w grze po wyjściu nowego dużego patcha, czyli średnio co 3 miesiące. W razie pytań jak i krytyki oraz uwag, proszę pisać tutaj w temacie.

Have Fun!

Awatar użytkownika
Kali
Patrycjusz
Posty: 359
Rejestracja: niedziela, 15 lipca 2012, 14:34
Medals: 5
Lokalizacja: K-drama-land
Gender:
Status:
Offline

WoW Legionista GW2 Optio WildStar Optio FF XIV Legionista Mecenas IX Kohorty

Re: Bard patch 2.1

Post autor: Kali » piątek, 4 kwietnia 2014, 18:40

Przydałoby się dorzucić takie rzeczy jak: w co rozdawać punkty czy na jakie cechy zwracać uwagę w ubraniach - szczególnie podczas levelowania. Bo sama mam z tym właśnie problem ;)
Kali była najsmutniejszym dżinnem na świecie. Nie mogła płakać z tego powodu w kącie, bo imbryczek zwyczajnie żadnego nie miał.

Gryzipiórka na Emigracji

Awatar użytkownika
Edgarth
Patrycjusz
Posty: 1665
Rejestracja: środa, 11 kwietnia 2012, 17:57
Medals: 12
Lokalizacja: Rzeszów
Gender:
Status:
Offline

WoW Legionista SWTOR Weteran GW2 Optio ArcheAge Optio FF XIV St. Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Bard patch 2.1

Post autor: Edgarth » piątek, 4 kwietnia 2014, 19:45

Kali pisze:Przydałoby się dorzucić takie rzeczy jak: w co rozdawać punkty czy na jakie cechy zwracać uwagę w ubraniach - szczególnie podczas levelowania. Bo sama mam z tym właśnie problem ;)
Podczas levelovania to bierzesz co dają, punkciki wszystkie idą w dexa. Na endgame ubierasz się pod crita(żeby dotki crytowały i resetowały cd Bloodlettera), uwzględniając odpowiednią ilość accuracy, t5 to jakieś 450 nowe turny nie mam pojęcia.
“A pessimist is a person who has had to listen to too many optimists.”
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka

Awatar użytkownika
Edgarth
Patrycjusz
Posty: 1665
Rejestracja: środa, 11 kwietnia 2012, 17:57
Medals: 12
Lokalizacja: Rzeszów
Gender:
Status:
Offline

WoW Legionista SWTOR Weteran GW2 Optio ArcheAge Optio FF XIV St. Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Bard patch 2.1

Post autor: Edgarth » środa, 30 kwietnia 2014, 13:50

uwaga w 2.2 nie da rady zrobić już BRD(110) pod cryta zbieramy co się da a resztę idziemy w determination
“A pessimist is a person who has had to listen to too many optimists.”
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka

Awatar użytkownika
Mcdrive
Posty: 29
Rejestracja: czwartek, 10 kwietnia 2014, 17:41
Medals: 1
Gender:
Status:
Offline

FF XIV Legionista

Re: Bard patch 2.1

Post autor: Mcdrive » czwartek, 22 maja 2014, 18:56

jakieś użyteczne macra?

Awatar użytkownika
Tex
Patrycjusz
Posty: 917
Rejestracja: sobota, 17 grudnia 2011, 03:11
Medals: 17
Gender:
Status:
Offline

Brązowa falera SWTOR Optio FF XIV Trybun eSport Trybun Uczestnik zlotów IX Kohorty
Mecenas IX Kohorty

Re: Bard patch 2.1

Post autor: Tex » czwartek, 22 maja 2014, 19:01

Używam dwóch podstawowych

Macro na cooldowny (wygodnie mieć to pod jednym przyciskiem):

Kod: Zaznacz cały

/ac "Raging Strikes" <me>
/ac "Blood for Blood" <me>
/ac "Hawk's Eye" <me>
/ac "Internal Release" <me>
/ac Barrage <me>
Macro na Heavy Shot (podstawowy atak):

Kod: Zaznacz cały

/micon "Heavy Shot"
/ac "Heavy Shot" <t>
/ac "Misery's End" <t>
/ac "Bloodletter" <t>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klasy i rasy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości