Bloodborne

Dział przeznaczony dla grających na konsolach.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku

Awatar użytkownika
Thorn
Co-OP Legionista
Posty: 1931
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2011, 13:16
Medals: 6
Lokalizacja: Andover, UK
Status:
Offline

SWTOR Optio GW2 Optio Mecenas IX Kohorty

Bloodborne

Post autor: Thorn » środa, 25 marca 2015, 14:50

Jak na razie wszystkie recenzje wychwalają grę w niebiosa. Średnia ocen 9/10. Podobno duchowy następca Dark Souls (pierwszej części). W UK premiera w piątek. Ja kupuję na pewno.
Przymierza się ktoś z PS4 braci?

Awatar użytkownika
Mexiss
Posty: 1480
Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2013, 20:05
Medals: 2
Lokalizacja: Gdynia/Rumia
Gender:
Status:
Offline

WildStar Legionista Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Mexiss » środa, 25 marca 2015, 17:44

Ja na pewno. Na razie będę pogrywał z doskoku na konsoli kumpla, ale swoją kopię pewnie też kupię :)

Z tego co widziałem wczoraj to jest mega miodna. Na szczęście postarali się i nie gubi FPSów jak to mają w zwyczaju ich gry robić.

Awatar użytkownika
Maleficii
Patrycjusz
Posty: 417
Rejestracja: środa, 11 lipca 2012, 19:52
Medals: 15
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Order Odrodzenia Imperium Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Maleficii » środa, 25 marca 2015, 21:20

Właśnie mi się patch 2.7 GB ściąga :D niezłe pudełko :D

Awatar użytkownika
Thorn
Co-OP Legionista
Posty: 1931
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2011, 13:16
Medals: 6
Lokalizacja: Andover, UK
Status:
Offline

SWTOR Optio GW2 Optio Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Thorn » czwartek, 26 marca 2015, 14:55

Zakupione!
Czekam na północ.
:)

Awatar użytkownika
Maleficii
Patrycjusz
Posty: 417
Rejestracja: środa, 11 lipca 2012, 19:52
Medals: 15
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Order Odrodzenia Imperium Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Maleficii » wtorek, 31 marca 2015, 11:28

Muszę powiedzieć, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

Estetyka grafiki jest zrobiona w sposób mistrzowski, na każdym kroku czujemy wiktoriański klimat doprawiony krwawą plagą. Osoby projektujące całość odwaliły kawał dobrej roboty. Już dawno nie mi się nie zdarzyło szwendanie po lokacjach tylko po to, żeby się porozglądać. Muzyka i efekty dźwiękowe jak zwykle świetne, nie potrafię nawet znaleźć jakiegoś słabego punktu.

Przeciwnicy są zaprojektowani bezbłędnie, od dużych monstrualnych bestii przez najróżniejszego rodzaju ludzi na wilkołakach kończąc. Jest nawet potwór przypominający Cthulhu :) Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zmiana filozofii walki, nie ma zasadniczo tarczy (jest jedna ale w zasadzie bezużyteczna), tylko broń palna. Można nią albo zadawać obrażenia na odległość (też mi nowość :P ) albo użyta w odpowiednim momencie może wyprowadzić przeciwnika z równowagi, co umożliwia zadanie tzw. Visceral Attack. Mechanika podobna do parowanie tarczą w DS albo ataku z tyłu w Demonie. Cała rozgrywka stała się bardziej dynamiczna nastawiona na uniku i ogłuszanie przeciwników. Nie ma chowania się za tarczą. Można natknąć się na grupy potworów, takie spotkanie całkowicie zmienia sposób walki.

Jedynymi minusami w moim odczuciu jest wyłącznie uproszczenie rozgrywki poprzez zredukowanie odrobinę mechaniki (muszę odpalić poprzednie gry ale wydaje mi się, że statystyk jest znacznie mniej), zmniejszenie ilości broni (chociaż są świetnie zaprojektowane, każda broń ma dwa tryby walki jednoręczny i dwuręczny, np. mieczomłot - w jednej ręce zwykły szybki miecz natomiast w dwóch duży młot, którego rękojeść stanowi miecz !) brak możliwości rozwoju pancerza (jak w demonie).

Polecam - subiektywna ocena 9/10

Awatar użytkownika
Thorn
Co-OP Legionista
Posty: 1931
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2011, 13:16
Medals: 6
Lokalizacja: Andover, UK
Status:
Offline

SWTOR Optio GW2 Optio Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Thorn » wtorek, 31 marca 2015, 14:54

Zgadzam się z przedmówcą. Zdecydowanie "must have", jeżeli nie przeraża Cię poziom trudności. Z początku kląłem jak szewc, ale cieszę się, że nie porzuciłem Bloodborne, bo gdy już się przebrnie przez początkowe problemy i nabierze troszkę wprawy, gra urzeka.

Awatar użytkownika
Maleficii
Patrycjusz
Posty: 417
Rejestracja: środa, 11 lipca 2012, 19:52
Medals: 15
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Order Odrodzenia Imperium Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Maleficii » wtorek, 31 marca 2015, 20:59

Nie wiem dlaczego mam cały czas odruch blokowania tarczą :D Ile razu już przez to zginąłem !

Awatar użytkownika
Thorn
Co-OP Legionista
Posty: 1931
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2011, 13:16
Medals: 6
Lokalizacja: Andover, UK
Status:
Offline

SWTOR Optio GW2 Optio Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Thorn » wtorek, 31 marca 2015, 22:13

Ja tylko trochę w Demon Souls grałem i to tak z doskoku, bo nie wiedziałem o co bieg, więc problemu z tarczą nie miałem. Za to musiałem się walczyć nauczyć :)
Ale warto było się przemęczyć :) Jak dla mnie 10/10. Fabuła, którą odkrywa się jakoby przy okazji i takie tam smaczki.
Najlepsza gra na PS4 jak na razie (HD remaków nie liczę)

Awatar użytkownika
Mexiss
Posty: 1480
Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2013, 20:05
Medals: 2
Lokalizacja: Gdynia/Rumia
Gender:
Status:
Offline

WildStar Legionista Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Mexiss » środa, 1 kwietnia 2015, 13:54

Świetna gra, ale słaby ''souls''.

Zmiana systemu walki na bardziej ofensywny to kwestia gustu. Daje radość, ale wolałem podejście bardziej ''taktyczne'' niż wydodge'owanie sobie zwycięstwa.

Największym minusem są bronie i armory. Tego jest po prostu za mało. Mam z 15h na budziku, a nadal biegam z pierwszym axem. Pojawiają się kolejni kandydaci na następce, ale nadal nie ma tego wachlarza możliwości do których przyzwyczaiły mnie soulsy. Tam zmiana itemów przed bossem mogła zadecydować o wygranej/przegranej. W Bloodzie zabrali możliwość kombinowania i rozgryzania systemu walki, który był epicki w poprzednich częściach.

Sama gra jest najłatwiejsza z ogranych mi soulsów (jedynie nie grałem w DS2). Przeciwnicy nie stanowią zagrożenia o ile trzyma się ich w odpowiednim dystansie. Jedynym problemem w walce z 'trashem' jest beznadziejnie działająca kamera. Potrafi wyczyniać piruety przy przeskakiwaniu z przeciwnika na przeciwnika podczas dodge'a.

No i wcześniej wspomniany rozwój postaci - teraz trudniej spieprzyć sobie postać i usunąć ją po 40h gry (oj zdarzało się to w Demonach jak i DarkSoulu :D). Dla jednych to zaleta, dla innych brak konsekwencji w doborze statów. Ja należę do tych drugich co lubią pomyśleć przy zakładaniu postaci jaki kształt ona obierze... i najwyżej jak nie wyjdzie to zrobić nową! Przerzucenie się z magii na toolsy też trochę zepsuło klimat. Liczyłem, że bronie będą czymś w rodzaju różdżki, a nie ograniczą się do stunowania.

Podsumowując - gra się na prawdę przyjemnie, to jest na prawdę doba gra... ale slaby souls. Zbyt dużo rzeczy wywalili, które stanowiły unikalny klimat tej serii.

PS. Tak obniżyli poziom trudności, że gra w coopie nie daje żadnej frajdy :roll:

Awatar użytkownika
Maleficii
Patrycjusz
Posty: 417
Rejestracja: środa, 11 lipca 2012, 19:52
Medals: 15
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Order Odrodzenia Imperium Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Maleficii » środa, 1 kwietnia 2015, 16:46

Ta gra nie jest soulsem, tylko raczej pewną ewolucją tego gatunku rozgrywki. Być może kierunek casualowy to nie najlepszy kierunek, co nie zmienia faktu, że gra nie jest specjalnie łatwa. Weteranowi soulsów jest znacznie łatwiej (poza tymi odruchami z tarczą).

Zmniejszenie ilości broni i pancerzy ma na celu poprawienie dostępności gry dla początkujących odbiorców. Sam jestem tym odrobinę zawiedziony bo wybierając jakąkolwiek broń można chyba całą grę przejść porostu ją ulepszając. Jeszcze nie skończyłem trybu fabularnego, ale na chwilę obecną nie miałem problemu z bronią, bo cały czas jest skuteczna. Pancerze to gorszy powrót do demona. Jeżeli chodzi o wygląd to można się przebierać ale jeżeli szukamy dobrego pancerza to zasadniczo nie ma dużej różnicy, albo dobry na obrażenia fizyczne albo dobry na jakiś element. Najlepszy pancerz od przeciętnego dostępnego na początku zasadniczo wiele się nie różni (np. od fizycznych klata 110 obrony a najlepszy jaki widziałem ma 120) . Brak też jest ograniczeń ruchu w zależności od jego wagi (nie ma wagi!) Nawet w Demonie czy już DSach ciężki pancerz utrudniał znacznie uniki a lekki pozwalał wyskakać sobie drogę do zwycięstwa. Tutaj można zasadniczo tylko wyskakać sobie drogę do zwycięstwa, bo z ogłuszaniem bronią palną bywa różnie. Osobiście wolałbym żeby broni było więcej niż w poprzednich częściach a system był bardziej rozbudowany. Dla nowych można przecież zrobić automatyczny schemat rozwoju postaci, a jak ktoś lubi to niech sobie dłubie i wymyśla buildy.

Ale nie ma co narzekać, gra jest świetna pomimo tych małych mankamentów.

Awatar użytkownika
Mexiss
Posty: 1480
Rejestracja: wtorek, 4 czerwca 2013, 20:05
Medals: 2
Lokalizacja: Gdynia/Rumia
Gender:
Status:
Offline

WildStar Legionista Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Mexiss » środa, 1 kwietnia 2015, 17:00

Ale to właśnie swoboda rozgrywki i złożoność systemu walki były mega atutem poprzednich części. Tutaj zrobili mocny krok wstecz. Gra się dobrze, ale liczyłem na coś lepszego jako osoba, która jest obyta z serią. Mam nadzieję, że to mały skok w bok spowodowany pierwszą grą na nowej konsoli. BB2 czy co to będzie musi być bardziej złożone! Basta :D

Awatar użytkownika
Maleficii
Patrycjusz
Posty: 417
Rejestracja: środa, 11 lipca 2012, 19:52
Medals: 15
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Order Odrodzenia Imperium Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Maleficii » środa, 1 kwietnia 2015, 17:34

A ja w sumie chciałbym, żeby BB został taki jaki jest (jeżeli zrobią z tego serię). Może powinien być trudniejszy ale to już inna kwestia.

Liczę na Demona 2 i tam rozbudowanie systemu, statystyk, strategii, podejścia do walki. Tak chyba byłoby lepiej. W końcu nie ciągnęli w nazwie gry słowa souls, to pewne zmiany są uzasadnione (pomijając ten uproszczony system). Bardzo liczę na dungeony, które mają swoich bosów. Nie wiem czy tez w NG+ nie ma jakichś nowych.

Awatar użytkownika
Thorn
Co-OP Legionista
Posty: 1931
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2011, 13:16
Medals: 6
Lokalizacja: Andover, UK
Status:
Offline

SWTOR Optio GW2 Optio Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Thorn » środa, 1 kwietnia 2015, 18:13

Dużo z tego co mówicie wynika ze stylu walki jaki sobie obrali twórcy mi się wydaje.
Broni niby mniej, ale każda w dwóch wariantach, które zasadniczo się różnią.

Znalazłem Rifle Spear i trochę OP jest mi się wydaje. Bardzo lubię za to Stake Driver i Saw/ Spear Blade.

Awatar użytkownika
Thorn
Co-OP Legionista
Posty: 1931
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2011, 13:16
Medals: 6
Lokalizacja: Andover, UK
Status:
Offline

SWTOR Optio GW2 Optio Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Thorn » piątek, 10 kwietnia 2015, 16:18

Mój pierwszy boss zrobiony za pierwszym podejściem. Do gra jest zabójcza! Pierwsza gra, którą musisz absolutnie posiadać w swojej bibliotece!
Klimat, fabuła i walka.

[yt][/yt]


Tutaj następny.
Walka wygląda prosto, ale jak nie walczy się odpowiednio, to się wiedźmy rozkręcają i mamy kocioł. Dlatego też to było podejście nr 2.

[yt][/yt]

Mnie najbardzie się design tego bossa podobał. Wygląda obrzydliwie.

Awatar użytkownika
Thorn
Co-OP Legionista
Posty: 1931
Rejestracja: poniedziałek, 3 października 2011, 13:16
Medals: 6
Lokalizacja: Andover, UK
Status:
Offline

SWTOR Optio GW2 Optio Mecenas IX Kohorty

Re: Bloodborne

Post autor: Thorn » środa, 27 maja 2015, 17:27

Chikage PvP Bloodtinge/ Skill build:

[yt][/yt]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry na konsole”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości