Chanter/kantor

Informacje o klasach w grze

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin

Awatar użytkownika
Rajgar
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 11:27
Medals: 1
Gender:
Status:
Offline

BD Legionista

Chanter/kantor

Post autor: Rajgar » poniedziałek, 6 stycznia 2014, 10:32

Ostatnio okazało się, że potrzebny jest mały przewodnik dla początkujących Chanterów / Kantorów, więc postanowiłem napisać kilka słów.

Przede wszystkim należy pamiętać, że chanter w suporcie to bardzo pożądany bufer posiadający tarcze, które mogą uratować dzień w najgorszej nawet sytuacji. Bardzo często na lfg ludzie szukają chanterów na instancje. Dodatkowo całkiem nieźle leczy - niestety prowadzi do sytuacji (zwłaszcza podczas oblężeń) gdy chanter jest traktowany jako ułomne zastępstwo kleryka. W buildzie dps czy nawet hybrydowym potrafi niezle przyłożyć, choc oczywiście nie może się równać z czystymi dpsami.
Chanterem bardzo łatwo się leveluje - bufy, leczenie i sredni dps powoduja ze jest bardzo samowystarczalny.

Podstawowym uzbrojeniem jest staff/kostur - gdyż zapewnia większy dmg.
Tarcza i mace/buzdygan są używane tylko gdy pełni rolę pełnego supporta - na instancjach i oblężeniach, dlatego należy mieć mackę z casting speedem / prędkość działania (?)- do kompletu z rękawicami z taką samą umiejętnością. W praktyce przejmować się nimi będziecie dopiero na 65 lvl-u. Najprościej zdobyc taki buzdygan z questu kamanijnego w Katalamie. W późniejszym okresie można kupić jakiś lepszy za arenki.

Pancerz jest oczywisty - należy używać chainów (zbroja łuskowa) z cechami fizycznymi (nie pomylić się i nie brać tych dla klerów z cechami magicznymi)

Najważniejszą cechą dla levelującego chantera jest koncentracja. Dzieki niej nie zostanie przerwane rzucanie czarów leczących nawet jeśli będzie was trafiał boss z instancji. Wartość minimalna to 80-90 punktów - można ją uzyskać korzystając z biżuterii - często są dostępne naszyjniki i kolczyki mające +30/+40 koncentracji.

Najważniejszą cechą standardową jest krytyczne trafienie. Należy dokładać kamienie z krytem aż zostanie osiągnięta wartość co najmniej 700 (bez mantr, jedzenia itd). jest to bardzo ważne gdyż pozwala na znaczne zwiększenie zadawanego dps-u a dodatkowo powoduje, że częste trafienia krytyczne stunują/ogłuszają przeciwników.

Następna cecha to magic accuracy/precyzja magiczna - im większa tym częściej wchodzą stuny z umiejętności i krytów.

Umiejetności:
Macie skill dodający 300 do parowania - ma być zawsze aktywny. Dzięki temu rośnie przeżywalność ale przede wszystkim można wtedy skorzystać z kontry - czyli ciosów dostępnych po parowaniu. Jest to bardzo ważne, gdyż zadają one duży dmg a dodatkowo są istotnym elementem rotacji ataków. Dlaczego? Bo chanter ma tylko 2 chainy ataków i bardzo często bije z autoataku gdy ma je na cd.

Stygmy:
Najważniejszą stygmą którą należy zdobyć jak najszybciej i nie wychodzić bez niem z domu jest Stamina Restoration.
Należy kupić ją jak najszybciej, w wersji I kosztuje 6.8k ap a daje niesamowitego kopa.

Build support:
http://aion.aspirine.su/stigma/#bCnbshk ... aeaBcemdbg
Rise I można zastąpić Hit Mantrą II.
Najważniejszy w tym buildzie jest Elemental Screen. W praktyce zapewnia on 30s nieśmiertelności dla drużyny a ma tylko 3 min cd. Dodatkowo mamy dwa mocne czary leczące o cd 10s - razem ze zwykłym skilem leczącym daje to przyzwoitą moc leczenia. Dodatkowo jest też bardzo pożądany buff Blessing of Stone.

Build hybrid:
http://aion.aspirine.su/stigma/#bCnbqal ... ateweBfajg
Blessing of Wind można zastąpić przez Leaping Flash.
To jest uniwersalny build przydatny na samodzielne ganianie i z marszu można w nim iść na jakieś instancje. Mamy kluczowy heal, dobry buff i zwiększony dps (wlaszcza Disorienting Blow jest bardzo radosny - uwielbiam jego animacje)

Build dps:
Nigdy nie stosowałem, może ktoś inny coś o nim napisze. Pamiętajcie, że chanter to suport a nie dps.

Kolejność kupowania wielkich stygm:
1. Stamina restoration - najszybciej jak sie tylko da. Nawet I jest świetna i można z nią biegać aż do 65 gdzie kupicie najlepszą wersję.
2. Blessing of Stone
3. Healing burst
4. Disorienting Blow
5. Magic recovery I - tylko i wyłącznie najprostszą wersję, jest całkowicie niepotrzebna ale trzeba ją brać dla następnych stygm
6. Inviciblity Mantra
7. Elemental screen
8. dalej wg uznania

Pierwsze dwie w wersji I kosztują razem tylko 13750 AP - więc każdy może i POWINIEN je mieć jak najszybciej - nawet na 45 lvl. Na 65lvl można je wymienić na topowe wersje.

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Chanter/kantor

Post autor: Hei » poniedziałek, 6 stycznia 2014, 16:57

Leaping Flash/ Deadly Blow (pl - śmiertelny cios) nie jest zbyt przydatnym skillem najwyżej nadaje się do maksymalnego DPS w PvE a co do obrażeń zadaje niewiele większe od Mountain Crash (w umiejętnościach z 4.0 Landslide - pl. Osuwisko).

Co do buildów to:
Full Support sprawdza się idealnie na katalamize:
http://aion.aspirine.su/stigma/#bCnashk ... aeaBcemdxc

Support na PvP:
http://aion.aspirine.su/stigma/#bCnashk ... aeaBcemdra

Full DPS PvE:
http://aion.aspirine.su/stigma/#bCnaqaB ... bgofteudcb

PvP:
http://aion.aspirine.su/stigma/#bCnaweB ... gofteBfaic -> bardzo dobry stun lock dzięki soul crush (pl - duchowe załamanie).
Ewentualnie Soul Crush można zamienić na: Soul Lock (pl - zamek dusz) bądź Rise (pl - przebudzenie).

W PvP najważniejszym skillem jest Recovery Spell (pl - czar przywrócenia), który powinien być aktywny przez cały czas walki. Nie mniej ważnym jest Protective Ward (pl - bezpieczny teren chroniony) bo zmniejsza otrzymane obrażenia o 50% co bardzo pomaga w walce szczególnie przy burstowych klasach. Innym ważnym elementem jest kite szczególnie ważnym w solo lub małym PvP (unikanie zwarcia, uciekanie z zasięgu itp) z tego względu, że chanter nie jest na tyle wytrzymały aby wytrzymać zbufowanego jak świnia przeciwnika. Z ogranym zaklinaczem lub magiem praktycznie nie ma szans kiedy wrzucą w ciebie śmietnik drobnych i/lub słabych DoT i ukryją w tym Silence itp. Następnym elementem jest znajomość skilli przeciwnika aby wiedzieć kiedy doskoczyć i postarać się go wcisnąć w Stun Lock a jeśli się nie uda znowu kite aby czekać na dobry moment. Są przypadki, że kite nie będzie potrzebny z powodu CD na skillach u przeciwnika ale to rzadkość. W grupowym PvP chanter w zależności od buildu głównie powinien się skupiać na przeszkadzaniu np supportowym graczom kiedy ma build DPS lub wrzucać wszystkie tarcze i wzmocnienia podczas używania supportowego drzewka resztą zajmą się DPS :P Podsumowując chanter jest klasą kombinacyjną w PvP i trzeba się nim naprawdę ograć aby tłuczenie po czerepach sprawiało przyjemność :)

Co do PvE nie ma tu dużo do powiedzenia najważniejsza jest znajomość skilli bossa/moba aby wiedzieć kiedy wrzucić supportowe skille takie jak tarcze, wzmocnienia i wspomagające kleryka leczenie obszarowe (w przypadku bossa). Ważny jest też timing castowania leczących umiejętności np Boss Starożytny Karaluch Zniszczenia zaczyna castować Super Mega Rąbnięcie Zagłady zadające powiedzmy 6k obrażeń znając te umiejętność i jej długość castu możemy zacząć castować Healing Burst (pl - uzdrawiający napęd) w odpowiednim momencie co da natychmiastowy heal tuż po obrażeniach zadanych wyżej wymienionym przykładowym skillem.

Statystyki jakie powinien mieć chanter na PvP lub PvE już podawałem gdzieś na forum. (chyba :P)

W razie pytań śmiało pytać.
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klasy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości