Templar - ABC Początkującego Tanka

Informacje o klasach w grze

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 09:56

Templar/Templariusz, to klasa, która w Aionie jest od samego początku i pełni rolę pierwszego tanka w naszym party. Jego zadaniem jest przejęcie na siebie agro mobów, bossów, elitek. Templar musi "wystać" każdego przeciwnika, stąd ubiera się w zbroje płytowe (płyty, plate'y, puszki), które zapewniają najwyższy poziom wytrzymałości. Templar, inaczej niż gladiator, nie może posługiwać się wszystkimi rodzajami broni, a tylko wybranymi. Jeżeli potrzebuje DPSu - bazuje na greatswordzie, jednak przy tankowaniu instancji najlepiej sprawdza się tarcza i "macka" (mace, buława), ze względu na bonusy do agro z tarczy i dodatkową wytrzymałość.

PVE

Podstawy
Podstawą dla templara jest set płytowy PVE z dodatnim "Enmity Boost", czyli % bonusem do agro. Bardzo dobrze dla templara sprawdza się Kahrunowy set lub TFowy (60lvl) ale można je zastąpić tymczasowo setem za Ceranium Coiny. Bardzo dobrym setem dla templara jest również set z Argent Manor, ze względu na wysoką podstawową ilość blocka.

Kamyki
Templar w pve przy wysoko lvlowych instancjach musi mieć bardzo duże ilości HP. Stąd "wypychanie" seta kamykami HP +100 lub HP +95 do poziomu mniej więcej 17k HP bez buffów, dlatego że bossy na endgameowych instancjach potrafią przyłożyć za ok. 10-12k.
W pozostałe sloty proponuję włożyć crit strike.

Stygmy
Na instancjach templar ma trochę sposobów żeby wziąć na siebie agro i pomóc drużynę. Jest tankiem, ale ma również skille supportowe. Na endgameowe instancje należy ubrać się w drzewko "tauntujące" zwane też supportowym.
Incite Rage VIII - klasyczny taunt
Provoaking Roar VII - AoE taunt na 5 mobów
Bodyguard III - stygma której się nie wyjmuje, templar przejmuje obrażenia z celu w zasięgu 25m, otrzymuje 50% obrażeń, podczas gdy cel nie otrzymuje ich wcale
Doom Lure I - "wędka" zwiększająca agro
Divine Fury I - skill pomagający utrzymać agro dpsem, dodaje 30% ataku na 30s
Break Power VI - główne obrażenia templara - po przewróceniu przeciwnika zadaje obrażenia ok. 3120, w krycie potrafią dojść do ok. 7,5k
Threatening Taunt V - taunt zmniejszający szybkość ataku celu
Prayer of Resilience VII - self-heal za 5k
Prayer of Victory VII - buff na party +1600 ma HP
Shield of Faith I - blokuje 10 ataków w ciągu 30 sekund
Empyrean Providence I - zmniejsza na 30s obrażenia otrzymywane przez grupę o 50% i zwiększa o 1000 shock resist
Punishment of Darkness III - skill dpsowy z drainem, 50% zadanych obrażeń z tego skilla dostajemy jako HP, w krycie do ok 1,6k HP


Oprócz tego oczywiście taunty ze skill booków, skille dpsowe, empyrean armour (przywraca 25% HP, zwiększa max HP o 50% na 3 min), iron skin (zmniejsza otrzymywane obrażenia o 50%) tworzą nam podstawowy zestaw dla templara na instancje.

Scrolle, żarcie, potki
Do pve standardowo używam żarcia na HP+accu/attack, przydaje się również picie na szybszy regen, scrolle na atack speed i crit strike, no i oczywiście scrolle na bieganie.
Templar nie ma zbyt dużych problemów z maną, więc podstawową potką jest fine life serum (instant HP) i "tykające" potki na mane, ale jak kogoś stać, to polecam fine recovery serum/potion. W jednej potce HP i mana sporo ułatwia.

PVP

Templar w PVP solo daje sobie radę średnio, ze względu na dość niski DPS, jednak ma parę sztuczek, które pozwalają "składać" klasy polegające przede wszystkim na dmg fizycznym, chociaż na magików też coś się znajdzie ;). Templar pokazuje swoją prawdziwą siłę w starciach grupowych, kedy potrafi jednym trafnie użytym skillem przechylić szalę zwycięstwa. Jedna dobra wędka, odpowiednio rzucony bodyguard czy sword storm potrafi zmienić sytuację o 180 stopni.

Podstawa
Templar jest "puszką", Ty nie zabijesz przeciwnika, ale przeciwnik ciebie też nie. Podstawą dla templara jest odpowiedni set PVP. Na początek dobrą opcją jest set za battle medaliony zbierane w Katalam. Ma na tyle dobre statystyki, że świetnie się sprawdza, dopóki nie uzbieramy naszego docelowego, APkowego setu. Jako templar, skupiałbym się najpierw na zebraniu setu, potem broń, a dopiero na końcu biżuteria. Teplar ma być twardy, ma wystać, nie jest od tego żeby zadać największy dps, więc set z bonusami do pvp defence jest ważniejszy na początek niż biżka, która posiada statystyki pvp attack. Docelowo oczywiście mierzymy w set governora :P. Co do broni, to w PVP przydają się oba zestawy, zarówno greatsword, jak i mace+shield, ze względu na to, że na GSie wykręcamy większy dps, ale niektóre skille templara korzystają z magic boosta, który zapewnia mace.

Kamyki
Seta wypychamy zależnie od upodobań. Ja swój set PVP wypchałem kamykami crit strike i kamykami attack. Daje to spory boost do dps. Crit strike u templara powinien oscylować w granicach 600 aby skutecznie z tej opcji korzystać (+scrolle i żarcie dają nam łącznie ok. 800). Można templara ubrać w set wbity w block. Block w granicach 2500-2600 daje już całkiem spore szanse na dobre użycie tarczy i wyprowadzenie kilku "tarczowych" skilli. Obecnie rzadko już spotykamy templarów ubranych w magic resisty, ponieważ obecnie sprawdza się to słabiej niż przedtem.

Stygmy
W pvp stawiamy na drzewko "dpsowe" lub hybrydę. Każdy powinien trochę poeksperymentować, żeby znaleźć swój własny, pasujący mu build. Ja korzystam z następujących stygm:
Divine Fury I
Doom Lure I
Holy Shield IV - reflect na melasów, 168 co hit na 5m
Bodyguard III
Break power VI
Aether Armor I - magic resist +800 na 30 sec
Punishment of Darkness III
Divine Justice VII - 965 dmg w cel w odległości do 25m plus 2 sec stun
Magic Smash VII - 1640 dmg w cel do 25 m (3 część chaina)
Empyrean Fury I - attack +50% magic boost i magic accu +200 na 30 sec
Incite Rage VIII
Prayer of Resilience VII


Aether Armor zdarza mi się zastąpić stygmą illusion chains, która daje nam dodatkową wędkę.

Scrolle, żarcie, potki
Tu schemat ten sam co w przypadku pve.

Podsumowanie
Trampek jest wybitnie klasą do grania w party. Ma nie najlepszy DPS, który nadrabia wytrzymałością, ale nie w każdej sytuacji daje radę solo. Przez braki w obrażeniach, templar staje się jedną z najtrudniejszych o ile nie najtrudniejszą klasą do expienia.
Najlepszym przyjacielem templara jest kleryk. Templar duo z klerykiem w dpsie daje już całkiem sporą siłę w pvp.
Templar w party jest niezastąpiony. Wbrew opinii niektórych graczy, templar jako jedyny może pełnić rolę full tanka na instancjach, ze względu na swoją wytrzymałość i przeżywalność. Poza tym jest w stanie dzięki tauntom i umiejętnemu dpsowaniu bez większego problemu utrzymywać agro. Templar jest najtwardszym elementem party, ale jest bardzo zależny od reszty grupy. Z dobrym klerykiem na plecach i dobrym dpsem zrobi wszystko, ale jeżeli jednego z tych dwóch ogniw zabraknie na instancji, jeżeli templar padnie, to najczęściej skutkuje to wipem.


Mam nadzieję, że informacje będą przydatne.
W razie pytań - piszcie śmiało ;)
no i oczywiście zapraszam do dyskusji ;)
Podpis edytowano.

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 09:59

byłbym zapomniał, jakby ktoś się zastanawiał nad stygmami to polecam kalkulator:
http://aion.aspirine.su/stigma/?lang=en ... bgsgfalhtg
Podpis edytowano.

Awatar użytkownika
Yoman
Posty: 32
Rejestracja: czwartek, 14 listopada 2013, 19:59
Gender:
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Yoman » poniedziałek, 18 listopada 2013, 11:20

Piękny poradnik. Że też ci się chciało ;) Szacun
...dzieło sztuki nigdy nie jest skończone, jest zaledwie porzucone...

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Hei » poniedziałek, 18 listopada 2013, 12:32

Mala poprawka co do kamieni na PvE najlepszym wyjsciem ataki i hp(punkty zycia) bo nie trzeba tak duzo krytyka (700-800) jak na PvP gdzie crit najlepiej miec 930/50 w gore z powodu statystyki w setach PvP (archonach oczywiscie bo set za medale walki malo ma tego i jest tylko przejsciowy).
Ps
Jak bedzie post dziwnie wygladac poprawie go w domu bo teraz na tel. pisze
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 12:37

Tak jak napisałem, podstawowym kamykiem na chwilę obecną do wypychania setów jest HP +95/+100. Żeby osiągnąć HP na poziomie 16-17k HP bez buffów. Wbijając pozostałe sloty w crita osiągamy go ok. 800 ze scrollem, więc tyle ile na pve potrzeba. jeżeli uda nam się przekręcić licznik skutecznie, to w pozostałe sloty można wbić ataki, aczkolwiek ja jestem zwolennikiem wbijania crita do 800 i full HP pozostałe sloty.
Podpis edytowano.

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Hei » poniedziałek, 18 listopada 2013, 14:47

620 krytyka robisz i styka bo 120 masz ze "zwojow"(?) i 60 z jedzonka co daje 800 + chanter i masz 120 wiecej o ile odpali mantry dwie i to daje ci 920 wiec az nadto. Bizuteria z bm + dobry set i nie musisz pchac duzo hp do setu dzieki czemu masz miejsce na ataki, ktore ci pomagaja w tankowaniu. Bron musi byc tez dobrze podbita aby byl atak.
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 15:21

w Kahrunie bez buffów masz 14,3k HP co oznacza że te 20 kamyków musisz włożyć w HP żeby te 17k mieć w kontekście ktalamize i runadium, a na tf też się przydaje więcej HP niż mniej.

biorąc pod uwagę, że cały set Kahrunowy ma 25 slotów, wkładając w pozostałe 5 crit strike +17 osiągasz około 550-560 crita, ja mając kahruna wbitego w crit strike prawie w całości (po części +14 po części +17) i broń 50/50 z atakami dochodziłem do ok. 850-870 crita ze scrollem, mając bmową biżkę złotą, mając eternal mamy 25 crita więcej, więc odchodzi nam 1 kamyk...

patrząc po kalkulatorze z gsem za bmy i setem kahrunowym wbitym w całości w crita +17 łącznie z bronią ( nie połączoną) wykręca 770 crita

więc sorry Hei, ale do pve trzeba wbić wszystkie wolne sloty po hp w crita żeby dojść do jakkolwiek satysfakcjonującego poziomu... wbijając macke, shielda i 1 part pozostały po hp w crita masz jakieś 350 crita, to nie jest dużo, +scroll + mantry to dojdziesz do 550, to jest nadal mało, ale lepsze to niż nic.

a tu linki
w crita:
http://aion.aspirine.su/#!yBdJJeP
w HP wbity na +10
http://aion.aspirine.su/#!6QLARY
Podpis edytowano.

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Hei » poniedziałek, 18 listopada 2013, 16:16

Wroce do domu to ci pokaze ze sie da. Poza tym krytyk 17 to kamyk przejsciowy tak jak bm rzeczy no a jak nie masz aspiracji do ulepszania setu czyms lepszym itp to gl w przyszlosci.
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 16:25

BMowa biżka jest akurat bardzo dobra, a jak popatrzysz to to jest Kahrun full z BMową biżka i macką, a nie "przejściowy" set za BM. Przyjąłem trochę tańszą wersję - crity +17 i hp +95 a nie +19 i +100 bo różnica w cenie odstrasza, tak samo jak w przypadku kompozytowych. Przyjąłem Kahruna a nie set z katalamize bo żeby wogóle zacząć myśleć o instancjach w katalam trzeba mieć sprzęt. Templar nie może iść w PVE bez seta z enmity boostem. Mówisz mi o secie przejściowym (BM, który jest setem pvp, a dyskusja jest o pve) a tym czasem Kahrun jest pierwszym docelowym setem PVE dla templara... chyba, że komuś uda się wcześniej uskładać set z AMa, bo że tfa uzbiera średnio wierzę, bo nikt nie chce brać templarów bez porządnego sprzętu na tfa...
a jeżeli chodzi o moje ambicje, to możesz być spokojny, bo z nimi jest wszystko w porządku, po prostu działam na przykładach sprzętu realnego do zdobycia w relatywnie krótkim czasie...
Podpis edytowano.

Awatar użytkownika
Neelther
Posty: 107
Rejestracja: wtorek, 19 lutego 2013, 22:28
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie
Gender:
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Neelther » poniedziałek, 18 listopada 2013, 16:47

Poradnik przejrzysty i bardzo przydatny :idea: .
:arrow: Bardzo mi się podoba spis stigm i opis ich, bo to zazwyczaj jest głównym problemem zaczynających grę tą klasą.

A co starcia zdań co manastone'ow to nie mam zdania, bo jeszcze do końca nie zapoznałem się z tą klasą.

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Hei » poniedziałek, 18 listopada 2013, 18:33

Sorry ale znam Trampków co tankują bez enmity i nie spuszczają aggro z siebie więc jaki wniosek ? BM biżka tak daje radę z tym się zgodzę. BM jest odpowiednikiem arenki czyli setu, aby jakiś był na PvP i co najlepsze lepiej się sprawdza w PvE niż w PvP do momentu podbicia go do +10 wtedy jakoś daje radę. TF się robi w 4-5 osób ze średnim sprzętem więc jak się uprzeć to się da.

Bez Kahruna i bez kompozytów zrobisz 15.9k hp na czysto, 891 ataku, 630 krytyka na GS a jak dorwiesz dobrą tarczę i sword/mackę pewnie jeszcze więcej HP będzie. Nie użyłem ani Kahruna, ani TF, ani AM, ani nowych setów 4.0.
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 19:50

jak sama nazwa tematu wskazuje jest to abc początkującego tanka. Wnioski na temat tankowania bez enmity możesz póki co zostawić dla siebie. Wiem, że da się to zrobić i sam niektóre rzeczy tankowałem na perento w bmowym secie, ale jeżeli mówimy o początkujących, to enmity boost jest ważny. dlaczego? dlatego że jeżeli ktoś zaczyna swoją przygodę z templarem to najpierw musi się z nim ograć, nauczyć tankować w łatwiejszej wersji, a dopiero potem podnosić sobie poprzeczke. Niektórzy są zwolennikami taktyki "każmy nowemu robić od razu wszystko najtrudniej jak sie da". Ja jestem odmiennego zdania. Naucz się na rzeczach łatwiejszych i stopniowo podnoś poziom trudności. Dać się da, tylko pytanie, czy warto się od razu katować? Moim zdaniem nauka tankowania na secie bez enmity może mocno zniechęcić świeżego templara, który dopiero ogarnia, zwłaszcza że będzie narażony na wipe za wipem na inście.
Podpis edytowano.

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Hei » poniedziałek, 18 listopada 2013, 20:23

Tyle, że ja poprawkę co do kamieni napisałem ponieważ akurat nie do końca dobre kamienie proponujesz do tankowania. PvP to sprawa na inny temat.
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

Awatar użytkownika
Rillas
Patrycjusz
Posty: 3205
Rejestracja: czwartek, 28 sierpnia 2008, 15:57
Medals: 14
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Weteran AION Trybun FF XIV Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Rillas » poniedziałek, 18 listopada 2013, 20:33

To ma być temat "na początek dla tanków" a nie super uber dokładny poradnik na każdą możliwą okazję / kombinację stygm / gear / instancję.

Prosiłabym o nie gmatwanie tematu. Dziękuję.

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 20:39

Ja cały czas mówie o PVE, nie powiedziałem ani słowa o pvp, biżka bmowa jest dobra i do jednego i do drugiego.
możesz wkleić linki do kalkulatora, jak wyciągasz 15,9k hp + prawie 900 atk + 630 kryta bez buffów? bo sam jestem ciekaw jak taki set skombinować.
Podpis edytowano.

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Hei » poniedziałek, 18 listopada 2013, 22:33

Nie gmatwam tylko pisze jakie kamyki wciskać na PvE i to już nie chodzi o high end sprzęt tylko wiedzę co trzeba wciskać w set. Bez niebieskich kamyków też da się ogarnąć dobre statystyki.

Proszę:
http://aion.aspirine.su/#!2HlUZIK
http://aion.aspirine.su/#!ShonOw
http://aion.aspirine.su/#!AT5D6OM
http://aion.aspirine.su/#!TH8RYeJ
http://aion.aspirine.su/#!nghf8jH
Nie użyłem żadnego niebieskiego kamyczka ani setów z 4.0 tylko BM biżu i broń.
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » poniedziałek, 18 listopada 2013, 23:25

ok, wszystko pięknie, tylko na katalamize i runadium potrzebujesz na trampku 17k HP +, więc siłą rzeczy zastępujesz crity i ataki HPkami, więc staty Ci z automatu spadają, a jak robić set pve to taki, żeby wystarczył do tych instancji.
Podpis edytowano.

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Hei » wtorek, 19 listopada 2013, 00:09

Karn na czysto ma 16.5k bodajże i to styka. Nie mieliśmy żadnego faila jak na razie więc taki "hapsik" starczy. Jeśli chcesz tankować Kata/Runa ataku potrzebujesz bo zgubisz aggro szybko.
Na pewno da się to zrobić bez kamyków ataku ale aggro będzie skakało a Runadium nie wybacza błędów i masz 15 min na zrobienie. W przypadku Katalamize jest trochę lepiej bo wybacza małe błędy i masz 20 min na zabicie no ale w środę idzie nerf więc będzie łatwiej rune robić a kata wzmocnią trochę. Czyli każdy początkujący musi mieć świadomość tego, że będzie wbijać ataki. Niech nie zapominają też o panoply(nie mam pojęcia jak w PL się on nazywa), który się przydaje i to często.
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

Awatar użytkownika
Erevana
Posty: 343
Rejestracja: wtorek, 5 marca 2013, 12:17
Medals: 2
Lokalizacja: Gdańsk
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Erevana » wtorek, 19 listopada 2013, 07:23

Kraaz pisze: W razie pytań - piszcie śmiało ;)
no i oczywiście zapraszam do dyskusji ;)
Rillka gmatwania tu nie ma, tylko dyskusja. Im bardziej zaciekła dyskusja, tym więcej wniosków do wyciągnięcia dla nowych graczy. Same plusy! ;)

i tak btw. z mojego króciutkiego doświadczenia:
Coś z tymi manastonami attack na pve jest na rzeczy, albowiem sama władowałam w mojego złotego kahruna kamienie attack +3 i na 61 lvlu w tym złotym kahrunie oraz tarczy i mieczu na 46lv "biłam się o aggro" z templarami 65 na questach weekly. Nie mówiąc o tym, że sin 65 na raksangu też mnie nie przeagrowywał, mimo mojego kiepskiego sprzętu. Coś jest na rzeczy! ;)
Martyna jestem, miło mi.

[ obraz zewnętrzny ]

Awatar użytkownika
Rajgar
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 11:27
Medals: 1
Gender:
Status:
Offline

BD Legionista

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Rajgar » wtorek, 19 listopada 2013, 09:05

[ciach]
Od razu mówicie o przysłowiowym "archonie lvl 60, +15, wbitym kamieniami +19".
Hei, taka rozmowa jest zupełnie absurdalna dla kogoś kto ma nową postać bez zaplecza w postaci wyfarmionych starych postaci.
Krótkie podsumowanie - najtansza czesc archona 60, to 68 mithril medali, 600 000+ AP oraz ponad 200 000 000 kinahów.
Albo części z pierwszego linku który podałeś - zbroja z hełmem to 400 000 cruicibli.
Nie zapominajmy o miliardzie kinachów potrzebnym na mana i enchant(stony).

To są wartości absurdalne dla nowych graczy.

Powoływanie Karna jako przykład czegokolwiek gdy mowa o początkowych setach mija się z celem, gdyż on ma postać totalnie wyfarmioną. I może sobie pozwolić na mneij hp bo w zamian ma wyśrubowane defy, resisty itd.

Erevana, jeżeli trampki 65 miały na sobie sety pvp (a w katalamie to norma) to nic dziwnego, że mając set pve mogłaś z nimi walczyć o agro.

/Ciach made by Rillas
/Proszę o konstruktywną rozmowę.

Awatar użytkownika
Rillas
Patrycjusz
Posty: 3205
Rejestracja: czwartek, 28 sierpnia 2008, 15:57
Medals: 14
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Weteran AION Trybun FF XIV Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Rillas » wtorek, 19 listopada 2013, 10:09

Ja bym jednak prosiła o trzymanie się GŁÓWNEGO wątku tego tematu, czyli porad dla początkujących graczy, a nie omawianie gearu postaci i graczy, którzy grają w tą grę 4 lata.

Dla waszej wygody mogę stworzyć odpowiedni temat o end-gamamie - tam będziecie mogli sobie dyskutować jaki gear / ustawienia są najlepsze pod end-gamowe instancje.

Starajcie się dyskutować o setach i itemach dostępnych dla "świeżych graczy" (jak to zauważył Rajgar), ale dla wygody możemy stworzyć temat pt. "Docelowe end-gamowe sety które powinien zdobyć Templar"). Co Wy na to?

@Martyna, tak jest to gmatwanie tematu. Nowy / świeży templar przychodzi do tego tematu, po ogólne porady na start, by wylvlować do 65 i jakoś tam się ubrać, a nagle zasypywany jest szczegółowymi informacjami o gear/build o instancji której on jeszcze nawet nie słyszał. Nadal uważam, że jak chcecie dyskutować o konkretnej end-gamowej instancji i wymaganym gearze to załóżcie nowy temat.

Przytaczając z pierwszego posta:
Seta wypychamy zależnie od upodobań.
Bardziej szczegółowe informacje, jaki set pod jaką instancję, proszę dyskutować gdzieś indziej.

Awatar użytkownika
Erevana
Posty: 343
Rejestracja: wtorek, 5 marca 2013, 12:17
Medals: 2
Lokalizacja: Gdańsk
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Erevana » wtorek, 19 listopada 2013, 12:22

Rajgar pisze:Erevana, jeżeli trampki 65 miały na sobie sety pvp (a w katalamie to norma) to nic dziwnego, że mając set pve mogłaś z nimi walczyć o agro.
a jeśli sin miał 65lv set pvp (czyli brak ujemnego enimity) to tym bardziej powinien złapać na sobie agro jednak mu sie nie udało - wskazuje tu tylko, że te attacki w secie mogą pomagać w tankowaniu.

Dobrze Rillka, fakt może nie temat na ARCHONY, ale nawet jeśli nie, to niech nowi gracze wiedzą, że jest do czego dążyć - nie tylko kahruny, nie tylko sety za battle medalliony.
To są półśrodki - zatrzymać się na etapie Strifa w pvp, albo Kahruna w pve to tak jakby grać tylko w połowę gry.

I ostatni raz a propos tematu przewodniego. To co podaje Kraaz jak najbardziej przysłuży się nowym templarom, może oni sami mają tu jakieś pytania. Ja bym tylko jeszcze poleciła jednak te kamienie Attack, zamiast Crit do tankowania, albo mieszankę HP+Crit+Attack
Martyna jestem, miło mi.

[ obraz zewnętrzny ]

Awatar użytkownika
Rajgar
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 2 listopada 2009, 11:27
Medals: 1
Gender:
Status:
Offline

BD Legionista

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Rajgar » wtorek, 19 listopada 2013, 13:03

Erevana pisze:a jeśli sin miał 65lv set pvp (czyli brak ujemnego enimity) to tym bardziej powinien złapać na sobie agro jednak mu sie nie udało - wskazuje tu tylko, że te attacki w secie mogą pomagać w tankowaniu.
Kraaz na levelu 59 utrzymal agro pomimo ze ja gladem mialem level 65 i set pvp.
A nie mial kamieni ataku.

Awatar użytkownika
Rillas
Patrycjusz
Posty: 3205
Rejestracja: czwartek, 28 sierpnia 2008, 15:57
Medals: 14
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Weteran AION Trybun FF XIV Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Rillas » wtorek, 19 listopada 2013, 13:22

@ Rajgar + Erevana,

Czyli widać że sety / kamienie / stigmy ustawiamy także pod własny styl gry i umiejętności, więc tutaj nie ma co polemizować. ;)
(To tak jakbym polemizowała że ja wole x set dla Clera z x kamieniami, a inny Kler woli coś innego i dajemy radę tak samo leczyć :P )

Możemy już skończyć dyskusję na zasadzie "a x gracz robił to a to?", bo jak już przed chwilą napisałam - gear / umiejętności ustawia się też pod siebie też po części ;)

Kraaz
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 24 czerwca 2013, 19:49
Status:
Offline

Re: Templar - ABC Początkującego Tanka

Post autor: Kraaz » wtorek, 19 listopada 2013, 14:12

Wątek zamykam
Podpis edytowano.

Zablokowany

Wróć do „Klasy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość