Poradnik ESO HEALER

Wszystko o klasach i rasach w grze.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin

Awatar użytkownika
Edgarth
Patrycjusz
Posty: 1665
Rejestracja: środa, 11 kwietnia 2012, 17:57
Medals: 12
Lokalizacja: Rzeszów
Gender:
Status:
Offline

WoW Legionista SWTOR Weteran GW2 Optio ArcheAge Optio FF XIV St. Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Poradnik ESO HEALER

Post autor: Edgarth » piątek, 11 kwietnia 2014, 20:39

Tytułem wstępu zamieszczę tu moje przemyślenia i wskazane jest aby się ktoś ze mną nie zgadzał by można było poprowadzić dyskusję i ulepszyć poradnik.


Healerów w ESO można podzielić na dwie grupy Templar(T) i nieTemplar(nT), warto tutaj zauważyć że leczenie nT jest jak najbardziej możliwe jednak wymaga oczywiście innych rozwiązań niż Templarem.

1. Gear/Statystyki

Podczas leczenia będzie nam brakowało magicki i to ona jest tutaj naszym najlepszym przyjacielem który szybko ucieka dlatego gdy dobieramy gear skupiamy się oczywiście na magice i jej regenie im więcej tym lepiej jednak nie przesadzamy gdy już osiągniemy soft-capa bo po pewnym czasie przestaje się to opłacać i lepiej zainwestować w HP, zgodnie z zasadą dobry healer to żywy healer, HP regen nie jest istotny, przecież jesteśmy halerem i możemy się leczyć ;)
Równie ważna statystyką jest "Reduce magicka cost of spells"(RMC) jak sama nazwa mówi zmniejsza nam magiczny koszt naszych skilli.
Wszystko razem pozwala nam częściej używać naszych abilitek, dodatkowo magicka zwiększa ich moc.

Najlepszym rozwiązaniem będzie 5 części light armoru(LA) + 2x Heavy(HA).
W LA skupiamy się na 1-4 pasywkach dostajemy RMC, regen ,spell resista, i co ważne szansę na spell cryta, przy 5xLA dlatego ta liczba jest najlepsza. Ostatnia pasyweczka daje nam spell penetration co przy leczeniu nie jest wykożystywane chyba że w jakiś magiczny sposób oddziałuje na nasz healing :?:
w HA ważna jest tylko 1 pasywka armor + spell resist, resztę możemy sobie zapewnić lecząc.
Warto większych części (klata, hełm, nogi) używać jako HA, bo oczywiście dają więcej armoru a glyphy pod magickę i tak można w nich umieścić.

Broń to oczywiście Resto Staff im mocniejszy tym lepszy z traitem na attack speed albo crit, ten pod cryta jest raczej lepszy chodź tutaj bardzo łatwo można spekulować. Jedyny słuszny enchant naszej broni to taki ładujący manę przy auto ataku (Glyph of absorb magicka) im potężniejszy tym lepiej. Zasada prosta szybciej, więcej magicki --> lepiej.

Gear sety w przyszłości.



2. Skille

To co najważniejsze i to co zdefiuje nasz styl leczenia to skille które wybierzemy w tym miejscu występuje rozgraniczenie na T i nT.
Zacznijmy od Templara dysponuje on większą ilością umiejętności leczących co daje nam więcej kombinacji omówię je po kolei.


Templar:

[ obraz zewnętrzny ]Rushed Ceremony

Pozwala nam błyskawicznie uleczyć pobliskiego przyjaciela z najmniejsza ilością HP bardzo dobre z morphem na regen many przy HP leczonego <50%, jak dobrze rzucimy to po 8s zwraca nam 70% wykorzystanej many, drugiego morpha nie polecam leczymy instantowo 3 osoby (2 za mniej) jednak obszarówek w tej grze jest cała masa na pewno znajdziemy coś lepszego.

[ obraz zewnętrzny ]Healing Ritual

Po 2s casta leczy wszystkich w pobliżu za przyzwoitą ilość oraz dodatkowo nas za więcej.
Morphy na zredukowanie casta i dodatkowy heal po 8s wedle uznania. Dobry aoe ale nalezy pamiętać że się castuje a czy mamy chwilę to już inna sprawa.

[ obraz zewnętrzny ]Restoring Aura

Bez morpha bez użyteczne, biorąc pod uwagę soft-capy które i tak nasi DPSi i tank powinni mieć powbijani na odpowiednie statystyki. Z morphem na ciałka to już inna sprawa skill staje się darmowy i w zależności od ilości ciał w okolicy ładuje instantowo hp i staminę.
Dobre na PvP i gdy mamy bossa tworzacego addy.

[ obraz zewnętrzny ]Cleansing Ritual

AoE Cleans + HOTa bardzo dobra obszaróweczka w szczególności z pasywkami o których wspomnę później, niestety nie możemy nią celować, działa wokoło nas co zmniejsza jej uzyteczność na PVP. Po użyciu zciąga jednego debufa z przyjaciół i tworzy leczący placek.
Dodatkowo osoby w zasięgu działania mogą odpalić Purity leczące ich a co za tym idzie powinien znaleźć się na pasku każdego leczącego Templara.
Morph obniżający koszt i cleansujący drugi efekt można rozwazyć jednak lepszy jest ten zwiększający czas działania z uwagi na nasze pasywki o tym niżej.

[ obraz zewnętrzny ]Rune Focus

Daje super boooooosta do armoru i MR bardzo dobre jak nie wiemy kto będzie obrywał robimy z naszej ekipy tanków na 12s ;)
Co do morphów to są totalną masakrą nie mam pojęcia na który wziąć jeden regeneruje nam manę drugi zwiększa o 15% healing wchodzący w przyjaciół na których się znajduje.
musimy tutaj sobie zadać pytanie czy będziemy potrzebować tej magicki :D

[ obraz zewnętrzny ]Rite of Passage

Ulti przez duże U, mocno lecząca obszarówka dobra sytuacyjnie (podczas wbijania do wrogiego keepa wrogowie mogą się zdziwić :D ) minus nie możemy się ruszać.
Morphy jeden dodatkowo redukuje wchodzący DMG w objętych przyjaciół drugi wydłuża czas działania, jak dla mnie lepszy pierwszy stanie z byt długo w jednym miejscu w tej grze nie jest dobrym rozwiązaniem 8-)


Passywki nie przedłużając pierwsze cztery jak najszybciej i obowiązkowo zwiększają nam cryta w przyjaciół z mniejsza ilością HP. Zwiększają o 15% leczenie w osoby objęte Cleansing Ritual, Rune Focus oraz Rite of Passage.
+ kilka innych pomniejszych bonusów.
Co do ostatniej pasywki to Healer nie powinien resać on ma trzymać drużynę przy życiu a ktoś inny podnosić tych co już padli.


Reszta:

Na pierwszy ogień resto staff:

[ obraz zewnętrzny ]Grand Healing

Dobry aoe hot. Morphy to zwiększenie czasu działania i przywracanie magicki dla nT drugi obowiązkowo bo magicki będzie brakowało Templar natomiast wedle uznania bo ma inne opcje na przywracanie MP.

[ obraz zewnętrzny ]Regeneration

Dłuuuuga Hota na dwie osoby w dodatku dosyć tania, bardzo dobry skill możemy rzucić przed walką i na początku mamy ułatwioną sprawę. Morphy to zwiększenie intensywności i ilości uleczonych HP kosztem czasu działania oraz dodatkowy instantowy heal gdy HP spadnie poniżej 20%. Oba bardzo dobre warto kierować się własnymi upodobaniami :twisted:

[ obraz zewnętrzny ]Blessing of Protection

Frontalny Heal który dodatkowo zwiększa Armor i MR taki Rune Focus dla ubogich, którym jeszcze trzeba celować. Morphy to więcej healingu + zwiększenie frontalnego obszaru oddziaływania oraz boost do DPSu dla objętych działaniem. Ciężko napisać który lepsze zależy od naszych upodobań choć przychylam się do pierwszego healer powinien leczyć :D im więcej tym lepiej. Dodam jeszcze że ciężko tym celować jak wszyscy latają wokół nas.

[ obraz zewnętrzny ]Steadfast Ward

Tworzy banieczkę na przyjacielu z najmniejsza ilością HP stojącym przed nami czytaj musimy w pewnym stopniu celować. Ilość absorbowanego dmg zwiększa się do 300% im mniej HP ma cel. Morphy to rzucenie dodatkowo na nas słabe oraz drugi leczenie na początku działania za małą ilość oraz gdy bańka się kończy za całość jaką jej zostało 300 punktów banieczki 300 Hp :D mniam, warto tu zauważyć że po rzuceniu na tanka to raczej nic z niej nie zostanie po 6s ale co innego reszta ekipy. Podsumowując banieczkowa wersja single target heala których w tej grze praktycznie nie ma.

[ obraz zewnętrzny ]Force Siphon

Rzucamy na wroga i przez 20s wszyscy bijący go leczą się, co prawda nie jest to jakaś duża cyfra no ale ;) Mały minus to cast 1.5s. Morphy to wyłączenie castu i drugi lepszy dający również !magickę! (przy biciu wroga.) Jak dla mnie skill wymagany na każdym pve healerskim pasku. Na pvp nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem.

Pasywki
1,2,5 wymagane nasze heavy attcki lecza graczy w pobliż=u mamy zwiększony healing ogólny i w tych poniżej 30% HP.
Co do reszty pasywek to nie jestem do końca pewien jak działają wy edytuję gdy będę wiedział, może ktoś napisze w komentarzach ;D


Reszta skilli na które zwróciłem uwagę:

[ obraz zewnętrzny ]
drzewko Support BARRIER
Ultimate tworzący bańkę na wszystkich w okolicy trwającą 30s po użyciu dokładamy jakiś aoe heal i jest cacy.
Morphy to dodatnie Hoty na wszystkich objętych działaniem i drugi dający Ci ultimate punkty i magickę jak któraś z baniek się skonczy lub zostanie zniszczona. Ciężko powiedzieć jak morphować z jednej strony dostajemy dodatkowa magicke i możemy częściej używać z drugiej dodatkowy hp regen gdy mają bańkę max 30s. Jednak keirując się tym że magicki nigdy nie za mało skłaniałbym się właśnie do niej :x

[ obraz zewnętrzny ]
drzewko Support Siege Shield
Daje wszystkim w jej zasięgu 20% mniej obrażeń od ranged i siege broni. Morphy to zwiększenie przyjaciołom zasięgu :D oraz drugi rozszerzenie efektu bańki na nasze bronie oblężnicze. Co tu dużo pisać bardzo dobre na pvp.

drzewko Support pasywki
Dwie z góry są dobre na pvp ;D Dostajemy 5% MR za skill z tego drzewka na pasku i 10% healingu więcej w pobliżu keepów. Trzecia do resania to temat na spekulacje (healer nie powinien resać).

[ obraz zewnętrzny ]
Nightblade-> Siphoning-> Soul Shred z morphem Soul Siphon
Robi aoe DMG daje Hotę na 3 osoby i pozwala komuś z party odpalić synergię robiącą life leecha.

[ obraz zewnętrzny ]
Nightblade-> Siphoning-> Strife z morphem Funnel Heal
Atak z dodatkowym healem na gracza i 2 inne osoby za 25% zadanego DMG.

[ obraz zewnętrzny ]
Nightblade-> Siphoning-> Drain power z morphem Sap Essence
Robi aoe DMG zwiększa nasz dmg oraz leczy za liczbę powiększoną o 20% za każdego trafionego wroga.

Niestety nie mam Nightblade na wyższym lvlu dlatego nie mogę testować może ktoś w temacie się wypowie i będę mógł edytować.
Na pvp może się sprawdzić taki mordujący healer :D

[ obraz zewnętrzny ]
drzewko Undaunted Blood Altar
Stawia ołtarzyk na 27s który zwiększa hp regen o 15%. Dodatkowo przyjaźni gracze mogą się nim leczyć channelując każda sekunda channela skraca działanie ołtarzyka o sekundę maxymalnie 4s. Bardzo dobry skill jak twoja drużyna wie jak z niego korzystać :D


3. Dobór Skilli
Omówiłem skille teraz czas wybrać z których chcemy korzystać.
Oto założenia chcę jednego porządnego single target heala, gdy bijemy bossa coś takiego na tanka jest bez cenne.

Coś co mi będzie przywracało MP (najlepiej dwa takie cosie) im więcej magicki tym lepiej.

Buffujący heal gdy nie wiemy kto będzie obrywał (walka z dużą ilością mobków lub zergiem) zwiększamy przeżywalność naszej ekipy.

Pożadny aoe Heal jak nam wszyscy umierają ;D

I na koniec mamy do wyboru na pve Force Siphon lub Force Siphon a na pvp lepiej wziąć coś stricte supportującego jak Siege Shield albo DMG skill gdy nas dopadną samych.

Co do ultimate nie mamy zbyt wielkiego wyboru dla T to jego ulti dla nT to Bariera ewentualnie Nightblade może pokombinować.



Nie będę tu tworzył wam pasków po przeczytaniu poradnika powinniście mieć pojęcia co i jak i sami potrafić sobie dobrać skille pod wasz styl grania, powodzenia !
“A pessimist is a person who has had to listen to too many optimists.”
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klasy i rasy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości