Cleryk - build pod full support

Wszystko o klasach i rasach w grze.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin

Maotei
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 15 września 2014, 13:19
Gender:
Status:
Offline

Cleryk - build pod full support

Post autor: Maotei » wtorek, 16 września 2014, 18:43

Witam

Poszukuje dobrej rady odnośnie Cleryka a dokładniej układu songcraft/auramancy/vitalism

Czy taka kombinacja sprawdza się dobrze pod pve/pvp?

Czy możecie mi doradzić build?

A może macie inne rady na dobrego healera / supporta?


Znalazłem coś takiego: http://archeagedatabase.net/us/calc/125348/

Czy taki build przyda sie na wypadach pvp?

Miyazu
Patrycjusz
Posty: 379
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 12:38
Medals: 11
Gender:
Status:
Offline

BD Legionista RO Optio Warframe Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty
Brązowy Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Miyazu » środa, 17 września 2014, 20:26

Moim zdaniem łączenie Vitalism i Songcraft ma wady.
1. Urzywając jaki kolwiek skill przerywasz działanie buffów (perform). Chyba, żemasz zamiar urzywać perform skilli w momencie gdy nie ma innego buffera
2.Nie można byc jednocześnie dobrym bufferem i healerem, tracisz "skill pointy", które można przeznaczyc na wzmocnienie konkretnej specjalizacji

Do Songcraft'u pomyślałbym nad dołożeniem skilli:
-Starling Strain (daje combo ze wszystkimi granymi skillami (perform))
-Hold the Note
http://archeagedatabase.net/us/calc/129368 - moja propozycja uwzględniająca tylko zamianę w oparciu o te 2 skille (leczysz Vitalizmem)

Oczywiście wszystko i tak wyjdzie jak to się mowi w praniu. Potrzeba doświadczenia i wypróbowania wszystkich skilli, a później dobrać odpowiedni zestaw. Na szczeście zmiana skill kosztuje tylko golda a nie czas potrzebny na tworzenie nowej postaci

Maotei
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 15 września 2014, 13:19
Gender:
Status:
Offline

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Maotei » czwartek, 18 września 2014, 09:48

Dzięki za odpowiedź.

Napisałem własnie dlatego, że wszelkie uwagi są mile widziane.

Chciałbym zrobić healera który leczy z naprawdę wielką siłą i wspiera w masowych pvp raidach.


Pytanie jeszcze z innej beczki: Każdy skill wybrany ma jeszcze potem zdobywane poziomy. Czy jak zresetuje drzewko to te skille się zresetują do 0 także?

Awatar użytkownika
Vallarr
Posty: 179
Rejestracja: środa, 12 grudnia 2012, 16:47
Medals: 1
Lokalizacja: Wawa
Status:
Offline
Kontakt:

SWTOR Legionista

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Vallarr » czwartek, 18 września 2014, 12:22

Nie, lvl skilli jest połączony z lvlem drzewka, masz 50 lvl, to skille max lvl.

Co do songcrafta - możesz łączyć witalizmem po prostu nie biorąc performów, healing hymn + zeal daje niemal pewnego proca zeala w zergu. Niemniej to jest (imho) za duży koszt - 11 punktów do zeala i wrzucenie wymaganych skilli w witalizmie oznacza, że trzeciego drzewka w zasadzie nie masz i mieć nie będziesz. Imho - nie opłaca się, ale działać może. No i dzięki nieistotnym trzecim - możesz mieć naprawdę rzadką klasę z fajną nazwą :P Bloodthrall czy Confessor, ale to tyle z zalet.

Maotei
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 15 września 2014, 13:19
Gender:
Status:
Offline

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Maotei » czwartek, 18 września 2014, 12:39

Dzięki kolejce na server mam czas na pisanie;]

Zróbmy tak:

Czy może mi ktoś doradzić czego brak będzie spory w naszym legionie jeżeli chodzi o support a co bardzo by sie przydało? Buffer...heal...a może jest tu jeszcze coś?

Jestem otwarty na propozycje klasy. Cleryk wydawał mi się dość dobry ale co raz więcej opini słyszę, że nie za bardzo.

Awatar użytkownika
Dliver
Patrycjusz
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek, 5 listopada 2012, 16:45
Medals: 23
Lokalizacja: Rzeszow
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista ArcheAge Optio FF XIV Optio L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty
Mecenas IX Kohorty Brązowy Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Dliver » sobota, 27 września 2014, 10:46

W legionie brakuje obu klas.Jedynie mogę dodać że owszem można healować oraz używać preform jak cleric (bo kto bogatemu zabroni ), ale po krótkim czasie po naszej manie zostanie tylko wspomnienie. Co do supportu polecam ci dwa różne spece w zależności od walk :

Tomb Warden - tanky totem buffujący, świetny na mass pvp, build którego używam: http://archeageonline.pl/kalkulatory/ka ... 5t27,24,28

Poxbane - wg mnie lepszy areny, jednak jeśli chodzi o drzewko to tutaj nie testowałem ponieważ nie rozwinąłem witchcraft na odpowiedni poziom.

Co do healerów to po wypowiedziach na oficjalnym forum archeage wysokie noty zbierają templar oraz hierophant. Z interesujących może być także shadowbane. Nie wypowiadam się na ich temat ze względu na to, że nie grałem jeszcze healem w tej grze.

Awatar użytkownika
Bruner
Co-OP Legionista
Posty: 1610
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 14:33
Medals: 25
Lokalizacja: Grod Kraka
Gender:
Status:
Offline

GW2 St. Legionista ArcheAge Legionista ESO Optio eSport St. Legionista L2C Legionista
BD Legionista AO Legionista D2 Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Bruner » środa, 1 października 2014, 10:01

Moze ktos sie podzielic build'em healera typowo pod pvp?
Zauwazylem znaczne braki heal'a na hasle :) i z checia przerzuce sie z sorca na heala.

Drugie pytanie - mam lvl 48, jak wbije 50-tke to gdzie pozniej moge wbijac lvl skilli? Podobno mozna zasadzic na farmie jakies roslinki ktore daja duzo expa i w ten sposob nowe szkoly mozna rozwijac, wie ktos co to za rosliny?

Awatar użytkownika
Hauva
Posty: 1466
Rejestracja: poniedziałek, 14 lutego 2011, 08:07
Medals: 9
Lokalizacja: Kraków
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista GW2 Optio ArcheAge Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Hauva » środa, 1 października 2014, 10:10

Templar - full w leczenie i przetrwanie
http://arche-base.com/builds/generator# ... xClpHxlCUE

Kilka mam tu jeszcze znaczków zapytania bo nie jestem pewien z niektórymi skilami. Jednak jest to coś co wczoraj zmontowałem i pewnie z podobnym będzie biegał Ballarum. (tak więc parka wyszkolona w leczeniu do samego pvp już jest :) więcej medyków nam nie potrzeba :P ).

Doboru skili z vitalizmu nie będę tłumaczył bo są to po prostu wszystkie leczące. Pasywy natomiast trochę mnie męczą. Fajny niby jest ten co zmniejsza 20% cooldown ale jak pogranie trochę na witaliźmie to się okazuje że to nie jest aż taki problem a przynajmniej nie na tyle by w to pakować. Pierwszy i drugi pasyw to wiadomo ... z maną jest problem ... a im więcej spiryta tym lepsze leczenie i lepszy regen many.

Defence - wszystko co daje nam przezywalność. Czyli bufy szildy itp. Plus jeden atak żeby nie używac na siebie skili z vitalizmu, a przynajmniej by zminimalizować ich używanie. Pasywy tak samo. Tu wiele nie trzeba tłumaczyć.

Aura - no to nie wiedziałem co wziąść innego na trzecie drzewko. Więc mamy tu tarczę, wyjście ze stuna, i teleport do uciekania lub też do wbijania za ciężkimi melasami w tłum.

Ogólnie leczenie witalizmem przed osiągnięciem 45 poziomu tego drzewka jest upierdliwe. W sumie mamy jeden obszarowy heal z długim kuldałnem, jeden hot do spamowania (ale nim nikogo nie uratujemy) i jeden podstawowy heal z lekkim kuldałnem. Do momentu odblokowania Fervent healing utrzymanie grupy przy życiu jest trodne.

Ostatnio prawie sam na hasli leczyłem i nie miałem tego skilla. Pół rajdu utrzymać to praktycznie zajęcie dla całego ciała :) trzeba się nagimnastykować.

Co do samej ilości medyków w pvp. Nie róbcie rerola specjalnie pod to. Jesli nie będziecie dedykowanymi medykami co nic innego nie robią to równie dobrze możecie sadzić drzewa na pvp. Zrobienie medyka wiąże się z tym ze praktycznie nic innego nie porobicie. 100% uzależnienie od ekipy ... jednak jak sie usłyszy tekst "dobrego mamy heala" to się to rekompensuje :)
W tym momencie na 100% medykami leczącymi w pvp (tylko i wyłącznie dedykowanymi do tej aktywności) na takim buildzie jak wyżej pokazałem, będę ja i Ballarum (nie piszę o innych medykach bo nie wiem jakie jest ich nastawienie i dedykacja). To już powoli gwarantuje utrzymanie jednego rajdu przy życiu. Jeden dodatkowy medyk plus dwóch buferów i można wymiatać.

Przy większym pvp, takim gdzie na prawdę leci obszarowy dmg statystyka będzie trochę inna i tych medyków będzie musiało być więcej.

Awatar użytkownika
Vallarr
Posty: 179
Rejestracja: środa, 12 grudnia 2012, 16:47
Medals: 1
Lokalizacja: Wawa
Status:
Offline
Kontakt:

SWTOR Legionista

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Vallarr » czwartek, 2 października 2014, 03:12

Moje 3 grosze, bo templarem trochę się już pobawiłem. Hauva dobrze gada, ja mam bardzo podobny zestaw z paroma drobnymi zmianami:

http://arche-base.com/builds/generator# ... vspBxsvlU1

Pasywka vitalizm za 8 - invigorated healing - daje mega duże heale. Niby crit chance nie jest duży, ale pomaga bardzo i nic nie kosztuje. Pierwsza pasywka wyleciała, 3% to za mało. Z maną jest problem, ale po oberwaniu za 10k mam 300 many - w sam raz na jedno antithesis, wow. Wybór między tymi dwiema dla mnie prosty.

Defense - młotek wyleciał, skrócenie tripa/stuna zabiera wielu klasom ułamki sekund niezbędne do wycastowania combosów i CC-locków, bardziej istotne niż się wydaje, reszta oczywista.

Auramancy - przeciętne shackle i silence trwają o wiele dłużej niż stuny, shruga rzucisz zwykle już po tym, jak stun zejdzie. Za to liberation pięknie wchodzi w combo z redoubtem, moim zdaniem najlepszym skillem defensywnym - dla mnie znacznie, znacznie lepszy wybór. Reszta to kwestia gustu, pasywka wynagradza mi z nawiązką brak tej z vitalizmu, a teleport to jedyny punkt ruchomy, który można wrzucić w zasadzie gdziekolwiek, prawie równie często biegałem z meditation czy conversion shield.

Co do drugiej części posta - albo robisz resztę questów, których nie zrobiłeś bijąc do 50tego, albo wydając labor będąc na nowych klasach. Najlepiej oba naraz. Zawsze zostaja daily (siekierki), których jest kilka na każdej mapie. Roślinek już nie ma, niestety.

Awatar użytkownika
Czerech
Patrycjusz
Posty: 485
Rejestracja: poniedziałek, 10 lutego 2014, 14:58
Medals: 2
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Gender:
Status:
Offline

WildStar Optio eSport Optio

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Czerech » sobota, 4 października 2014, 15:39

mam pytanie, docelowo będę grał typowym hilerem, ale... czy da się sensownie lvlować w takim specu?

Awatar użytkownika
Hauva
Posty: 1466
Rejestracja: poniedziałek, 14 lutego 2011, 08:07
Medals: 9
Lokalizacja: Kraków
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista GW2 Optio ArcheAge Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Hauva » sobota, 4 października 2014, 23:20

Nie :)

Awatar użytkownika
Czerech
Patrycjusz
Posty: 485
Rejestracja: poniedziałek, 10 lutego 2014, 14:58
Medals: 2
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Gender:
Status:
Offline

WildStar Optio eSport Optio

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Czerech » niedziela, 5 października 2014, 09:04

to lubię. konkretna odpowiedź :D

Miyazu
Patrycjusz
Posty: 379
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 12:38
Medals: 11
Gender:
Status:
Offline

BD Legionista RO Optio Warframe Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty
Brązowy Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Miyazu » wtorek, 14 października 2014, 23:01

Hauva: 2ch healerów na 1 raid? Moim zdaniem mało. Biegałem healerem po eventach pvp organizowanych w tym miesiącu i widziałem co się dzieje. Każdy biega w swoją strone licząc na to, że wyglebi barszcza, urwie fraga, może nawet uda sie przeżyć :) Jak robi się gorąco ucieka, ale gdzie ucieka? Bo napewno nie w kierunku grupy :) i krzyczy HEAL, a to nie jest przykładowe L2 gdzie jednym skillem jesteś w stanie uleczyc całe party. Możliwe, że 2ch healerow faktycznie wystarczy, takich jak ty i Ballraum, choć szczerze to nie widziałem was jeszcze w akcji :> Skuteczne leczenie wymaga wpółpracy całego raidu.

Sam docelowo zamierzam grać healerem/bufferm. Fajnie, pięknie rozpisujecie sie o doborze skilli. Ja mam inne pytanie, nie o skille, tylko o gear... jakie plusy/minusy niesie wybór setu? Nie ukrywam, że chętniej biegałbym w ciężkiej zbroi (nie wiem czy gra oferuje nam jakiś heavy set ze "spiritem" w statystykach?) Wybór robe setu wymusza na nas wybór drzewka Defense, czy jestem może w błedzie? :P Mam generalnie dużo pytań, może uda mi sie kiedyś porozmawiać z kimś doświadczonym na TS3

Ja myślalem o takim zestawieniu: heavyt set + tarcza + clube
Hierphant:
http://archeagedatabase.net/us/calc/197890

Choć nie mam drzewka witchcraft jeszcze ruszonego i nie wiem jak działają te skille z własnego doświadczenia

Booxi
Posty: 62
Rejestracja: środa, 20 sierpnia 2014, 03:00
Lokalizacja: Kraków
Gender:
Status:
Offline

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Booxi » czwartek, 16 października 2014, 13:45

Maiyazu pytałem o to samo jedyna odpowiedź jaką dostałem - clothy i 2h club.
Jednak z doświadczenia w innych MMORPG jestem takieog samego zdania jak Ty więc mam bardzo mieszane uczucia.

Awatar użytkownika
Hauva
Posty: 1466
Rejestracja: poniedziałek, 14 lutego 2011, 08:07
Medals: 9
Lokalizacja: Kraków
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista GW2 Optio ArcheAge Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Hauva » czwartek, 16 października 2014, 14:07

Też powoli rewiduję już zarówno swój build jak i podejście do leczenia tutaj. Jednak Heavy odpada bo brak spiryta w tych armorach.

Miyazu
Patrycjusz
Posty: 379
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 12:38
Medals: 11
Gender:
Status:
Offline

BD Legionista RO Optio Warframe Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty
Brązowy Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Miyazu » czwartek, 16 października 2014, 16:42

Hauva pisze:Też powoli rewiduję już zarówno swój build jak i podejście do leczenia tutaj. Jednak Heavy odpada bo brak spiryta w tych armorach.
Właśnie przeglądałem sety i nie ma tam spiryta :/ Czy może jakieś zmiany wnosi patch 1.7?

Booxi
Posty: 62
Rejestracja: środa, 20 sierpnia 2014, 03:00
Lokalizacja: Kraków
Gender:
Status:
Offline

Re: Cleryk - build pod full support

Post autor: Booxi » czwartek, 16 października 2014, 20:00

OFFTOP: Ogólnie nie chcę się chwalić, ale w wielu grach byłem naprawdę top healerem. Tutaj ssam tak bardzo, że przykro mi o tym mówić. Mam wielki szacunek do każdego kto tutaj ogarnia heal.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klasy i rasy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości