Podstawy Kraftu

Moderatorzy: Pretorianie, Moderatorzy Hyde Parku

Awatar użytkownika
Kloss
Posty: 591
Rejestracja: wtorek, 23 marca 2010, 22:45
Lokalizacja: Kraków
Status:
Offline
Kontakt:

Podstawy Kraftu

Post autor: Kloss » niedziela, 26 sierpnia 2012, 00:06

Chciałbym się z wami podzielić informacjami o krafcie, które zebrałem podczas beta testów oraz z arykułów z różnych fanpage'ów i for poświęconych GW2.

Guild Wars 2 oferuje nam możliwość rozwinięcia ośmiu kraftów z czego równocześnie na jednej postaci możemy rozwijać tylko dwa. Istnieje możliwość zamiany rozwijanej profesji, co niestety wiąże się z dodatkową opłatą (1 srebro na każde 10 pkt).
Rozwijanie umiejętności odbywa się na zasadzie wykonywania receptur i odkrywania nowych; dodatkowo przepisy można też kupić za punkty karmy u serduszkowych NPCów. Mają one jednak bardziej kolekcjonerski charakter niż podstawowe źródło lewelowania.

Wróćmy do profesji

[ obraz zewnętrzny ]Armorsmith - zbroje ciężkie (wojownik, guardian)
[ obraz zewnętrzny ]Artificer - focus, staff, scepter, trident, napoje zwiększające skuteczność przeciw mobkom
[ obraz zewnętrzny ]Chef - pokarmy i napoje dodające punkty do statystyk oraz farbki
[ obraz zewnętrzny ]Huntsman - longbow, shortbow, pistol, rifle, torch, warhorn, harpoon
[ obraz zewnętrzny ]Jeweler - pierścienie, kolczyki i naszyjniki
[ obraz zewnętrzny ]Leatherworker - zbroje średnie (złodziej, łowca, inżynier)
[ obraz zewnętrzny ]Tailor - zbroje lekkie (elementalista, mesmer, nekromanta)
[ obraz zewnętrzny ]Weaponsmith - axe, dagger, greatsword, hammer, mace, sword, shield, spear

Dodatkowo profesje zajmujące się wytwarzaniem armorów mają możliwość produkcji toreb / bagów oraz runy dodające statystyki do setów. Natomiast profesje produkujące broń mają możliwość wytwarzania sigili wzmacniających ich statystyki oraz wydłużających okres działania nałożonych na przeciwnika kondycji.
Tak jak w przypadku odkrywania recept armorów i broni sprawa wydaje się dość łatwa i schematyczna, tak w przypadku odkrywania run i sigili możemy napotkać na problemy w postaci dostępności rare itemów potrzebnych do ich produkcji, a zdobywanych jako drop z mobów.

Produkcję armorów przybliżę wam na podstawie [ obraz zewnętrzny ] Leatherworkera.

Częściami składowymi każdej części setu są podstawowe materiały ( skórki, włókna materiałów) zdobywane z dropu mobów lub poprzez rozbicie armorów salvage kitami oraz insygnia nadające statystyki, właściwości setom a wytwarzane z fine materiałów : kości, pazurów, krwi itp.

Mamy więc do dyspozycji :

Tier 1 (sety 5-20 lvl fine/master)
[ obraz zewnętrzny ]Jute Scrap / [ obraz zewnętrzny ]Rawhide Leather Scrap
[ obraz zewnętrzny ]Bolt of Jute* / [ obraz zewnętrzny ]Stretched Rawhide Leather Square*

Tier 2 (sety 25-35 lvl fine/master)
[ obraz zewnętrzny ]Wool Scrap / [ obraz zewnętrzny ]Thin Leather Section
[ obraz zewnętrzny ]Bolt of Wool / [ obraz zewnętrzny ]Cured Thin Leather Square

Tier 3 (sety 40 -50 lvl fine/master)
[ obraz zewnętrzny ]Cotton Scrap / [ obraz zewnętrzny ]Coarse Leather Section
[ obraz zewnętrzny ]Bolt of Cotton / [ obraz zewnętrzny ]Cured Coarse Leather Square

Tier 4 (sety 55-65 lvl fine/master)
[ obraz zewnętrzny ]Linen Scrap / [ obraz zewnętrzny ]Rugged Leather Section
[ obraz zewnętrzny ]Bolt of Linen / [ obraz zewnętrzny ]Cured Rugged Leather Square

Tier 5 (sety 70-80 lvl fine/master/rare)
[ obraz zewnętrzny ]Silk Scrap / [ obraz zewnętrzny ]Thick Leather Section
[ obraz zewnętrzny ]Bolt of Silk / [ obraz zewnętrzny ]Cured Thick Leather Square

Tier 6 (sety 80 lvl exotic)
[ obraz zewnętrzny ]Gossamer Scrap / [ obraz zewnętrzny ]Hardened Leather Section
[ obraz zewnętrzny ]Bolt of Gossamer / [ obraz zewnętrzny ]Cured Hardened Leather Square


* [ obraz zewnętrzny ] 1 Bolt of Jute= [ obraz zewnętrzny ] 2 Jute Scrap
[ obraz zewnętrzny ] 1 Stretched Rawhide Leather Square= [ obraz zewnętrzny ] 2 Rawhide Leather Scrap - proporcja dla wszystkich tierów

Z powyższych materiałów możemy wyprodukować komponenty do naszego setu, części bazowe np. buty składają się z podeszwy i cholewki , kurtka - skórzane lico i podszewka.

Przykładowe zestawienie dla tieru 3/4/5/6 :

Spodnie :
[ obraz zewnętrzny ] Trouser Padding 1 Bolt + 2 Spool of Thread
[ obraz zewnętrzny ] Trouser Panel 4 Cured Leather Squares + 1 Spool of Thread
Naramienniki :
[ obraz zewnętrzny ]Shouderguard Padding 1 Bolt + 1 Spool of Thread
[ obraz zewnętrzny ] Shouderguard Panel 2 Cured Leather Squares
Płaszcz :
[ obraz zewnętrzny ] Longcoat Padding 1 Bolt + 2 Spool of Thread
[ obraz zewnętrzny ] Longcoat Panel 5 Cured Leather Squares + 1 Spool of Thread
Czapa :
[ obraz zewnętrzny ]Mask Padding 2 Bolt + 1 Spool of Thread
[ obraz zewnętrzny ] Mask Strap 1 Cured Leather Squares
Rękawiczki :
[ obraz zewnętrzny ] Glove Lining 1 Bolt + 1 Spool of Thread
[ obraz zewnętrzny ] Glove Panel 2 Cured Leather Squares
Buty :
[ obraz zewnętrzny ] Boot Sole 2 Cured Leather Squares + 1 Spool of Thread
[ obraz zewnętrzny ] Boot Upper 2 Cured Leather Squares

Zestawienie tieru 1 i 2 różni się między sobą oraz względem tierów 3-6. Nie opisuję tego specjalnie, by nie robić zbędnego zamieszania.

Żeby nadać setowi odpowiednie statystyki musimy mieć trzecią część składową, a mianowcie insignia.
Rozróżniamy kilka rodzaji insignii :

Zwykłe (fine)
1 X Bolt of (jute, silk, cotton – czyli przerobiony już skrawek materiału)
3 X Activator czyli w naszym przypadku kości, pazury, krwie

Ulepszone (master)
1 X Bolt
5 X Spool of Thread (od vendora obok stanowiska krafterskiego)
8 X Activator

Rzadkie (rare)
2 X Bolt
10 X Spool of Thread
15 X Activator

Egzotyczne (exotic)
5 X [ obraz zewnętrzny ] Bolts of Gossamer
20 X [ obraz zewnętrzny ] Spools of Gossamer Thread
5 X [ obraz zewnętrzny ] Globs of Ectoplasm*
5 X Activator

* Materiał uzyskany w wyniku rozbicia rare itemu powyżej 70 lvl salvage kitami. Podczas tej operacji dostajemy losowo od 1 do 5 ecto

W zależności jakiego użyjemy aktywatora, takie właściwości osiągnie nasza insignia :

Tier 1 – (sety do 20 lvl) tylko jedna statystyka

[ obraz zewnętrzny ] Bone Chip – Vitality
[ obraz zewnętrzny ] Vial of Weak Blood – Power
[ obraz zewnętrzny ] Tiny Venom Sac – Condition Damage
[ obraz zewnętrzny ] Tiny Scale – Toughness
[ obraz zewnętrzny ] Tiny Claw – Precision
[ obraz zewnętrzny ] Tiny Totem – Healing Power

Tier 2/3 – (sety 25-50) dwie statystyki

Bone – Power / Vitality
Blood - Power / Precision
Claw – Power / Magic Find
Fang – Power / Critical Damage
Scale – Toughness / Vitality
Totem – Power / Healing Power
Venom Sac – Condition Damage / Precision

Tier 4/5/6 – (sety 55- 80) posiadają trzy statystyki

Bone - Power / Vitality / Condition Damage
Blood - Power / Precision / Critical Damage
Claw - Power / Precision / Magic Find
Fang - Power / Critical Damage / Vitality
Scale - Power / Toughness / Precision
Totem - Power / Toughness / Healing Power
Venom Sac – Power / Precision / Condition Damage

Załóżmy, że chcemy mieć masterowy set na 65 lvl ze statystykami Power/Precision/Critical Damage. Materiały z jakich będziemy korzystać znajdują się w czwartym tierze.

Potrzebujemy zrobić 6 ulepszonych insigni, czyli:

6 x 1 [ obraz zewnętrzny ] Bolt of Linen
6 x 5 [ obraz zewnętrzny ] Spool of Linen Thread
6 x 8 [ obraz zewnętrzny ] Vial of Thick Blood

Do pełni szczęścia brakuje nam komponentów setu, zerkamy w tabelkę, wybieramy len jako materiał bazowy, przeliczamy czego i ile nam potrzeba i wychodzi nam zestawienie :

6 X [ obraz zewnętrzny ] Bolt of Linen
10 X [ obraz zewnętrzny ] Spool of Linen Thread
18 X [ obraz zewnętrzny ] Cured Rugged Leather Square

Przerabiamy zebrane materiały, łączymy poszczególne części z insigniami i wychodzi nam upragniony secik.

Na koniec chciałbym dodać że insignia zrobione przez Leatherworkera z powodzeniem może używać Tailor czy Armorsmith, nie są one przypisane do postaci i można je przesyłać innym krafterom.
Sety
rare można wykonywać począwszy od tieru 2 kupując recepty u vendorów od kraftu lub odkryć samemu. Natomiast exotic można robić tylko na 80 lvl itemu, na niższy można zdobyć tylko z dropu mobów i instancji(?)

Awatar użytkownika
Kloss
Posty: 591
Rejestracja: wtorek, 23 marca 2010, 22:45
Lokalizacja: Kraków
Status:
Offline
Kontakt:

Re: Podstawy Kraftu

Post autor: Kloss » niedziela, 26 sierpnia 2012, 00:08

[ obraz zewnętrzny ]Huntsman

Profesja ta zajmuje się wytwarzaniem głównie broni zasięgowej dla mele klas, czyli :
łuków, pistoletów, strzelb, pochodni, bojowych rogów i hapunów

Głównymi materiałami do produkcji są drewno, metal i skóra. Tak jak w przypadku wytwarzania armorów, broń także składa się z dwóch części bazowych oraz inskrypcji. Spróbuję przybliżyć wam cały proces tworzenia.

Materiały bazowe

Tier 1 ( fine 5-15 lvl, master 20 lvl)
[ obraz zewnętrzny ] Green Wood Log >> [ obraz zewnętrzny ] Green Wood Plank
[ obraz zewnętrzny ] Copper Ore >> [ obraz zewnętrzny ] Bronze Ingot
[ obraz zewnętrzny ] Rawhide Leather Scrap >> [ obraz zewnętrzny ] Stretched Rawhide Leather Square

Tier 2 ( fine 25-30 lvl, master 35 lvl)
[ obraz zewnętrzny ] Soft Wood Log >> [ obraz zewnętrzny ] Soft Wood Plank
[ obraz zewnętrzny ] Iron Ore >> [ obraz zewnętrzny ] Iron Ingot
[ obraz zewnętrzny ] Thin Leather Section >> [ obraz zewnętrzny ] Cured Thin Leather Square

Tier 3 ( fine 40-45 lvl, master 50 lvl)
[ obraz zewnętrzny ] Seasoned Wood Log >> [ obraz zewnętrzny ] Seasoned Wood Plank
[ obraz zewnętrzny ] Iron Ore + [ obraz zewnętrzny ] Lump of Coal >> [ obraz zewnętrzny ] Steel Ingot
[ obraz zewnętrzny ] Coarse Leather Section >> [ obraz zewnętrzny ] Cured Rugged Leather Square

Tier 4 ( fine 55-60 lvl, master 65 lvl)
[ obraz zewnętrzny ] Hard Wood Log >> [ obraz zewnętrzny ] Hard Wood Plank
[ obraz zewnętrzny ] Platinum Ore + [ obraz zewnętrzny ] Lump of Primordium >> [ obraz zewnętrzny ] Darksteel Ingot
[ obraz zewnętrzny ] Rugged Leather Section >> [ obraz zewnętrzny ] Cured Rugged Leather Square

Tier 5 (fine 70-75lvl, master/ rare 80 lvl)
[ obraz zewnętrzny ] Elder Wood Log >> [ obraz zewnętrzny ] Elder Wood Plank
[ obraz zewnętrzny ] Mithril Ore >> [ obraz zewnętrzny ] Mithril Ingot
[ obraz zewnętrzny ] Thick Leather Section >> [ obraz zewnętrzny ] Cured Thick Leather Square

Tier 6 (exotic 80 lvl)
[ obraz zewnętrzny ] Ancient Wood Log >> [ obraz zewnętrzny ] Ancient Wood Plank
[ obraz zewnętrzny ] Orichalcum Ore >> [ obraz zewnętrzny ] Orichalcum Ingot
[ obraz zewnętrzny ] Hardened Leather Section >> [ obraz zewnętrzny ] Cured Hardened Leather Square

Części składowe broni :

Longbow > [ obraz zewnętrzny ] Longbow Stave + [ obraz zewnętrzny ] Bow String + [ obraz zewnętrzny ] Inscription

Shortbow > [ obraz zewnętrzny ] Short-Bow Stave + [ obraz zewnętrzny ] Bow String + [ obraz zewnętrzny ] Inscription

Pistol > [ obraz zewnętrzny ] Pistol Frame + [ obraz zewnętrzny ] Pistol Barrel + [ obraz zewnętrzny ] Inscription

Rifle > [ obraz zewnętrzny ] Rifle Stock + [ obraz zewnętrzny ] Rifle Barrel + [ obraz zewnętrzny ] Inscription

Torch > [ obraz zewnętrzny ] Torch Handle + [ obraz zewnętrzny ] Torch Head + [ obraz zewnętrzny ] Inscription

Warhorn > [ obraz zewnętrzny ] Horn + [ obraz zewnętrzny ] Warhorn Mouthpiece + [ obraz zewnętrzny ] Inscription

Harpoon > [ obraz zewnętrzny ] Harpoon + [ obraz zewnętrzny ] Rifle Stock + [ obraz zewnętrzny ] Inscription

Przykład – Pistolet i Longbow

Pistol Frame => 2 X Wood Plank + Pistol Barrel => 3 X Ingot + Inscription
Longbow Stave => 4 X Wood Plank + Bow String => 3 X Cured Leather Square + Inscription

Inskrypcje

Zasada wytwarznia jest niemal taka sama jak przy insigniach (armory), potrzebujemy tylko zamiast płótna i skóry - drewna i metalu

[ obraz zewnętrzny ] 1 X Wood Dowel = 1 X Wood Plank = 2 X Wood Log ( zwykły kołek )
[ obraz zewnętrzny ] 1 X Ingot = 3 X Ore lub 1 Ingot = 3 X Ore + 1 X Lump
[ obraz zewnętrzny ] 1 X Plated Dowel = 2 X Wood Plank + 3 X Ingot ( ulepszony kołek )

Fine

1 X [ obraz zewnętrzny ] Wood Dowel
3 X Activator *

Master

1 X [ obraz zewnętrzny ] Plated Dowel
8 X Activator

Rare

2 X [ obraz zewnętrzny ] Plated Dowel
15 X Activator

Exotic

5 X [ obraz zewnętrzny ] Plated Dowel
5 X [ obraz zewnętrzny ] Glob of Ectoplasm
5 X Activator

* Activator – materiał taki sam jak przypadku produkcji insigni, dający identyczne statystyki co w armorach. Dokładna rozpiska statystyk znajduje się w temacie odnośnie Leatherworkera.

Na koniec chciałbym dodać że inkrypcje zrobione przez Huntsmana z powodzeniem może używać Artificer czy Weaponsmith, nie są one przypisane do postaci i można je przesyłać innym krafterom.

Awatar użytkownika
Kira
Posty: 177
Rejestracja: wtorek, 18 sierpnia 2009, 20:52
Lokalizacja: Świebodzin
Status:
Offline

Re: Podstawy Kraftu

Post autor: Kira » niedziela, 26 sierpnia 2012, 00:09

[ obraz zewnętrzny ]Chef- kilka porad.

Craft Cookingu w Guild Wars 2 odpowiada za jedzonka oraz dye. Jedzonka podwyższają nam bazowe statystki na 15, 30 lub 60 minut, czym lepsze statystki tym większy lvl musimy posiadać aby korzystać z buffa.

Materiały
Do przyrządzenia naszego żarełka potrzebujemy materiały: 101 głównych składników oraz kilkanaście półproduktów, które tworzymy z bazowych i mogą one być dalej wykorzystane przy craftowaniu.

Bazowe produkty:
[ obraz zewnętrzny ]

Materiały możemy znaleźć, wydropić oraz kupić. Biegając po mapie znajdujemy roślinki, które dzięki kupionemu u NPC-a Haversting Stickle możemy zbierać, czym wyższa lokalizacja tym lepszy sierp potrzebujemy.

Copper Harvesting Sickle: od pierwszego poziomu możemy użyć, koszt: 24 [ obraz zewnętrzny ]
Black Lion Harvesting Sickle: od pierwszego poziomu możemy użyć, wymaga: Black Lion Chest
Iron Harvesting Sickle: od poziomu :10, koszt: 56 [ obraz zewnętrzny ]
Steel Harvesting Sickle: od poziomu: 25, koszt: 88 [ obraz zewnętrzny ]
Darksteel Harvesting Sickle: od poziomu: 40, koszt: 1 [ obraz zewnętrzny ] 20 [ obraz zewnętrzny ]
Mithril Harvesting Sickle: od poziomu: 55, koszt: 1 [ obraz zewnętrzny ] 60 [ obraz zewnętrzny ]
Orichalcum Harvesting Sickle: od poziomu: 70, koszt: 4 [ obraz zewnętrzny ]

Z niektórych mobów może nam wydropić mięso oraz jajka. Istnieje też możliwość kupienia innych produktów u NPC koło stacji craftu, ale również możemy zakupić nowe materiały i recepty od NPC-ów od serduszek dlatego ważne jest aby je robić.

Tworzenie naszego jedzonka!
Przygotowanie naszego jedzonka nie jest trudne, możemy połączyć ze sobą maksymalnie 4 produkty. Każdy produkt ma przypisany na jakim poziomie cookingu może zostać użyty, dlatego też czym wyższy poziom craftu tym ciekawsze łączenia możemy wykonywać.

Poziomy Szefa Kuchni:
0-99 Novice
100-199 Initiate
200-299 Apprentice
300-399 Master
400 Grandmaster

Przy dobrych łączniach naszych itemów widzimy zielony znak, który daje nam sygnał, że obecne materiały są ze sobą kontabilne, ale mimo wszystko brakuje innych produktów do wytworzenia recepty.
[ obraz zewnętrzny ]
W przypadku gdy materiały nie pasują ze sobą, widzimy czerwony znak,w tym przypadku musimy zmienić nasze produkty lub produkt na inny.
[ obraz zewnętrzny ]
W przypadku kiedy udało nam się odkryć receptę, czyli wszystkie nasze produkty pasują do siebie pojawia się taki obrazek, a my zyskuje jedzonka i receptę.
[ obraz zewnętrzny ]


Obecnie stanowisko Szefa Kuchni wyposażone jest w bank!


Polecam samemu odkrywać nowe przepisy bo w cookingu przy takiej ilości materiałów jest to niesamowita zabawa.

Zablokowany

Wróć do „Crafting - GW2”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości