Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy AoC

Awatar użytkownika
Wosiu
SC Rekrut
Posty: 797
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2012, 01:52
Medals: 3
Lokalizacja: Poznań
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Weteran SWTOR Gestarum

Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Wosiu » sobota, 4 maja 2013, 13:25

Jako, że niema jakoś tematu o naszych kochanych merckach po pachu 2.0 to zapraszam do dyskusji.
Na początek taki o to poradnik od jednej z zagranicznych gildii:
http://suckafish.enjin.com/forum/page/1 ... nal-20-pve
[ obraz zewnętrzny ]

Wosiu - sorc dps
Arktur - merc dps
Maarasiah - jugger dps
Mirtaa - operative dps

Awatar użytkownika
Sidagel
Patrycjusz
Posty: 471
Rejestracja: wtorek, 31 lipca 2012, 19:22
Medals: 10
Lokalizacja: Toruń
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Optio FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Sidagel » sobota, 4 maja 2013, 14:09

Zastanawiałem się nad zrobieniem tematu, ale nie wiem czy posiadam już wystarczającą widzę (testy) by napisać coś sensownego na ten temat. Po zmianach nastąpiło troszkę zmian, które wpływają na rotację, gear i co najważniejsze na styl gry i nie zawsze każda opcja jest optymalna dla danej osoby, szczególnie, że przeczytałem parę poradników do 2.0 i każdy twierdził co innego ;))

Co do propozycji wyżej: build nie do końca dobry, albo sie bierze boost z crita do alacrity, albo stały, to zależne jest od stylu gracza i przyzwyczajenia do GCD, branie jednego i drugiego tylko robi zamęt i utrudnia rotacje.
Co do gearu jest ok, Acc do 110 i surge do 71 około, potem reszta w Power, tylko bajer polega na tym, że nie zawsze więcej power w modzie/augumencie to dużo więcej power'a. Ja jestem zdania, że lepiej mieć 0,2 mniej power, za to dostać z 0,2 do crita - i tak zaraz będzie wrzawa, że to debilizm bo teraz crita nie trzeba - ja to testuje i nie jest to moje jeszcze ostatecznie stwierdzenie. Alacrity to już indywidualna sprawa bo trzeba się przyzwyczaić:) do szybszych castów, ale jak już mamy surga i acc to mozna i w to wpakować.

Co do rotacji to też, każdy robi to inaczej i ma inną - co poradnik to inny wynalazek:) to raczej zostawiam do indywidualnego ustalenia stosując oczywiście priorytety. Rotacja częściowo moim zdaniem jest też uzależniona od buildu, stylu gry i Alacrity.

Awatar użytkownika
Fatbobby
Posty: 457
Rejestracja: wtorek, 19 lutego 2013, 17:24
Medals: 3
Status:
Offline

SWTOR Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Fatbobby » czwartek, 16 maja 2013, 11:50

Wosiu pisze:Jako, że niema jakoś tematu o naszych kochanych merckach po pachu 2.0 to zapraszam do dyskusji.
Na początek taki o to poradnik od jednej z zagranicznych gildii:
http://suckafish.enjin.com/forum/page/1 ... nal-20-pve
Dobry temat z bardzo dobrą rotacją.

HSM od razu po TM, później Electro Net (co cooldown)
Rail Shoot zawsze z minimum 4 Tracer Lockami, nie licząc openera i dps stopów, zazwyczaj i tak będzie to 5 TL.

Rotacja nie jest zbyt trudna, a najważniejszą rzeczą jaką musimy zrobić do wymaxowania damażu jest odpowiednie zarządzanie HEATem.
Należy zawsze używać Unload z buffem gdy tylko jest dostępny jednak należy również uważać.
TM zżera Heata na koniec casta, a Unload na początku więc praktycznie w jednej sekundzie generujemy 35 heata. Część spadnie przez czas castowania unloada ale i tak zalecam później użyć ponownie TM (dodatkowe 1.4s w czasie których nie zużywamy heata) lub rapid shots przed innymi skillami

Najbardziej efektywny jest podwójny bonus setowy, arkanian/dreadguard dający łącznie 30% crita do TM. Jak ktoś ma jeszcze tylko 4p starego bonusa również może używać dmg jest troszkę niższy ale jednak zmniejszenie kosztu RS o 8 znacznie ułatwia zarządzanie Heatem.

Tak jak wspomniałem, najważniejsze u merca jest właśnie zarządzanie heatem.
Poniżej kilka wskazówek, które pomogą zmaksymalizować dmg.
- starać się utrzymywać heat poniżej 30% - warto włączyć sobie w Interface Editor pokazywanie tekstu na pasku heata, aby dokładnie znać jego wartości.
- Używać Unload z Thermalem gdy mamy powyżej 30 heata
- gdy aktywne VENT HEAT nie używamy w ogóle Rapid shootów bijemy na maksa bez ograniczeń Vent Heat dopiero gdy nie możemy użyć żadnego skilla - około 90% - Dodakowe 10% alacrity i tak sprawi że zejdziemy z heatem praktycznie do 0.
- Rapid shoot powyżej 30 heata jeśli nieaktywne niz z powyższego. Stosować umiejętnie w zależności od sytuacji. Ja zazwyczaj staram się go używać po combo TM + UN
- Przy aoe warto thermala użyć z Fusion Missle ddatkowo przydatny jest power surge.
- Elektro NET co cd - tani mocny świetny po prostu OP. Nie stosować tylko w przypadku jak za chwile boss znika itp.
- adrenal również co CD najlepiej tuż przed HSM i RS lub UN z barragem
- podczas biegania zawsze starać się bić z HSM i RS gdy nieaktywne Power Surge z Tracerem lub Rapid shoot

Co do Reliców to u mnie bardzo ładnie sprawdza się para:
Underworld/arkanian Relic of the Cerulean Nova & Underworld Relic of Serendipitous Assault
Merc nie posiada jako tako bursta no chyba że użyje power surge z tracerem to jest trochę mocniej niż zwykle. ale jednak ten procujący relic daje więcej powera po rozłozeniu w czasie. Burst u merca jest co 15s jak się skończy cd na HSM I RS więc jest duża szansa ze akurat relic zaliczy. a jak nie to crity z TM i UL z barrage również mocno biją więc jak najbardziej ten relic pasuje do merca. Co do drugiego daje on dodatkowy stały energy dmg zwiększający ogólny dps merca o 30-50 dpsa.
Jeżeli w walce nie potrzeba bursta te dwa sprawdzają się najlepiej. aktywowany z powerem jest wskazany na Walki np z Kepeshem na TFB. Zawsze warto nosić ze sobą i zmieniać w zależności od potrzeb.

Staty:
Większość pisze, żeby całkowicie zrezygnować z crita i pasywny na poziomie ~22 w zupełności wystarcza. Osobiście uważam, że jednak ten crit się przydaje. Surge i tak zawsze będzie w okolicach 70% bo nie ma nic innego w co moglibysmy ładować staty, chyba że ktoś chce mieć dużo alacrity. Ja tego nie polecam więc zostaje 110 acu i 70 surge.
dodatkowo unload i HSM ma zwiększony crit dmg o 30% z drzewka więc warto żeby to critło. Bonus z setów mamy tylko do Tracera. Testowałem na kukle z critem na poziomie 25-27 i praktycznie nie było różnicy w dpsie. Osobiście wolę tą wersję z wyższym critem bo lubię te duże cyferki:) Łącznie i tak w dpsie nie będzie różnicy większej niż +-30 punktów. Znacznie większy wpływ na dps ma odpowiednie zarządzanie heatem. :)

Augmenty oczywiście reflexy - wszystkie!
100 aima daje 20 bonus dmg
100 powera daje 23,3
Dodatkowo mamy 9% aima z drzewka i 5 z buffa łącznie 14%
inwestując 100 aima dostajemy 114
114 aima daje 22,8 bonus dmg plus dodatkowo dostajemy trochę crita.

Dodatkowo aby zoptymalizować dmg ważne jest by wiedzieć gdzie się ustawić. Przy bieganiu trudniej jest ogarnąć rotację, więc jak ładnie się ustawisz i zminimalizujesz bieganie do minimum dmg wzrośnie. Tak samo w przypadku zmiany targetów. Najgorsze co merc może zrobić to stać i czekać:) gdy już nie możesz bić - lecz:) czasem lepiej użyć placka podczas biegu niż rapid shoota lub powersurge z single healem na siebie.
Pamiętajcie że dobry merc do żywy merc :)

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Macgregor » czwartek, 16 maja 2013, 14:14

Fatbobby pisze: (...)
- starać się utrzymywać heat poniżej 30% -
(...)
Chyba miałeś na myśli 40%?

Awatar użytkownika
Fatbobby
Posty: 457
Rejestracja: wtorek, 19 lutego 2013, 17:24
Medals: 3
Status:
Offline

SWTOR Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Fatbobby » czwartek, 16 maja 2013, 14:27

30% - w sensie nie używać skilli innych niż rapid shoot jeżeli heat jest powyżej 30% dla przykładu masz 38 walniesz HSM i skacze Ci do 54 a tego już ciężko zrzucic jeśli nie masz TSO czy Vent heata.

Awatar użytkownika
Fatbobby
Posty: 457
Rejestracja: wtorek, 19 lutego 2013, 17:24
Medals: 3
Status:
Offline

SWTOR Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Fatbobby » środa, 29 maja 2013, 14:12

Mały update:
Testowałem sobie wczoraj na darvannis HM 4 itemki ze starego setu ze zmniejszonym kosztem RS.
Efekty możecie zobaczyć tutaj:
http://www.torparse.com/g/5178
Ogólnie tak jak pisałem wcześniej - dps przy tym secie jest jedynie nieznacznie mniejszy od podwójnego bonusa do TM a prowadzenie takiego merca przynajmniej dla mnie jest o wiele łatwiejsze. Nie grzeje się:)

Dodatkowo jedna uwaga. TM, UL, i HSM (RS jeśli macie podwójny bonus setowy) używać gdy heat mamy na poziomie 24 bądź mniej.

Wskazóweczka.
W celu zwiększenia APM proponuje zmienić sobie ustawienie "Ability Action Queue Window" na 1s. Sprawi to że do 1s przed skończeniem gcd możecie kliknąć sobie i zakolejkować kolejny skill który odpali się automatycznie gdy tylko cd zejdzie:) Ustawienia te znajdziecie w Preferences>Controls.

U mnie to się sprawdza głównie z TM i UL. Kolejkuję sobie TM cały czas jeden po drugim i nie skupiam się by UL od razu wszedł gdy się tylko pojawi lecz z automatu odpalam kolejny TM, który zakolejkowałem wcześniej. Następnie mam 1.5s na zakolejkowanie UL, który już wiem że buffnął:)

Wiem, że wszyscy w około piszą by UL używać od razu gdy buffnie jednak jest to bardzo losowe i traci się drobne ułamki sekund.
Moim zdaniem lepiej odpalić jednego TM więcej.

Pozdrawiam

Katrila
Posty: 14
Rejestracja: piątek, 31 maja 2013, 13:59
Status:
Offline

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Katrila » niedziela, 16 czerwca 2013, 22:44

Dzięki świetny poradnik :)

Valtaranor
Patrycjusz
Posty: 85
Rejestracja: niedziela, 14 kwietnia 2013, 12:43
Medals: 1
Lokalizacja: Konin
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Valtaranor » poniedziałek, 17 czerwca 2013, 06:42

Świetnie opisane. Napewno się wykorzysta. Dzięki

Awatar użytkownika
Deadlytears
Posty: 1347
Rejestracja: niedziela, 25 listopada 2012, 01:03
Medals: 8
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Optio SWTOR Order Odrodzenia Imperium SWTOR Gestarum Skyforge Trybun Uczestnik zlotów IX Kohorty
Srebrny Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Deadlytears » niedziela, 11 sierpnia 2013, 11:33

Ostatnio biegalem moim mercem po datacrony i zauważyłem, że 4 aima daje 1 bonus damage czyli 100 aima daje jakieś 25 bonus damage

Awatar użytkownika
Andariel
Patrycjusz
Posty: 1541
Rejestracja: poniedziałek, 19 listopada 2012, 01:02
Medals: 11
Lokalizacja: 3miasto
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Optio SWTOR Gestarum eSport Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty
Srebrny Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Andariel » niedziela, 11 sierpnia 2013, 12:20

i jeszcze dostajesz odpowiednio do ranged attacks + minimalnie do crita ale zawsze. W sumie jesteś w stanie zebrać około 42 aima jeśli dobrze liczę
pozdrawiam, Andy

Awatar użytkownika
Deadlytears
Posty: 1347
Rejestracja: niedziela, 25 listopada 2012, 01:03
Medals: 8
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Optio SWTOR Order Odrodzenia Imperium SWTOR Gestarum Skyforge Trybun Uczestnik zlotów IX Kohorty
Srebrny Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Mercenary PVE dps arsenal 2.0

Post autor: Deadlytears » niedziela, 11 sierpnia 2013, 13:58

Jjeżeli chodzi o datacrony to coś koło tego. Tutaj chcialem się odnieść do wyliczeń bobiego. No i trzeba doliczyć cunning co zwiększa dodatkowo obrażenia chociażby do electro neta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bounty Hunter”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości