Powertech - Tank pvp/pve

Moderatorzy: Pretorianie, Moderatorzy AoC

Awatar użytkownika
Welroth
WoW Optio
Posty: 243
Rejestracja: czwartek, 11 października 2012, 09:41
Medals: 3
Status:
Offline

WoW Legionista SWTOR Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Welroth » poniedziałek, 22 października 2012, 13:48

Chdziałbym przedstawić pewien build dla Powertecha. Chciałem z niego zrobić jak najmocniejszego tanka i takie było założenie buildu chodzi mi przede wszystkim o PVP ale myślę, że i w pve będzie się sprawdzać.

http://www.torhead.com/skill-calc#301Go ... RZbcbZ0c.2

Prosiłbym o sugestie i jakieś podpowiedzi jak dobrze grać powertechem. Nie ukrywam, że klasa ta niesie wiele przyjemności z gry i chciałbym móc wyciągnąć z niej ile się da.

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » poniedziałek, 22 października 2012, 16:34

Powertechem gram już jakieś 8 miesięcy i wydaje mi się, że klasę poznałem dosyć dobrze.

Przede wszystkim musisz pamiętać, że tankowanie w pvp i w pve różni się mechaniką zatrzymywania obrażeń. W pve nasz defence, shield/absorption i armor class pozwala na dosyć bezstresowe przyjmowanie wszystkich ciosów, przychodzące obrażenia są właściwie najniższe ze wszystkich klas (zarówno z uwagi na wysoką redukcję "liniową"- z cylindra i talentów oraz najwyższego armora). W pvp z kolei większość ataków będzie przechodzić przez nasze podstawowe staty defensywne zatrzymując się jedynie na "domyślnej" redukcji z talentów i cylinderka. Oprócz tego charakter walki w pve jest zupełnie inny niż w pvp. Dlatego "jedno drzewko do wszystkiego" jest trudne do zrobienia, a według mnie nie ma to sensu. Jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego dlatego sam stosuję różne spece do tankowania w pve i pvp.

Są 2 rzeczy, które od razu rzucają mi się w oczy po spojrzeniu na zlinkowany przez Ciebie build. Pominięcie Oil Slick i Ablative Upgrades oraz wzięcie Jet Speed. Co do Oil Slick- jest to mega wazny talent dla każdego tanka, taka nasza mini-przeżywajka. Jednak trzeba używać go z głową i włączać przed przewidywanym zwiększeniem w nadchodzącym damażu. Ja w ogóle używam go co cooldown dzięki czemu mogę uniknąć więcej obrażeń w czasie trwania całej walki. Do tego jeśli tylko offankujesz bądź czekasz na swoją kolej z tauntem możesz w ten sposób pomóc drugiemu koledze tankowi. Oil Slick używany co cooldown dodaje 7% defensa "cały czas" (20% * 21 sek trwania Oil Slick z set bonusu, rozłożone na 60 sek cooldownu na skillu). Dobry tank powinien mieć między 15% a 18% defence więc z tym talentem wychodzisz w okolicach 25% defence. Ablative ubgrades zwiększa siłę naszej najważniejszej mechaniki czyli shieldowania ataków. Nie będę tutaj wchodził w szczegóły, jest on po prostu niezbędny. Natomiast Jet Speed jest talentem kompletnie bezużytecznym. W pve po szarży zazwyczaj stoisz w miejszu a przeciwnicy i tak nie mają na tyle szybkiego biegania żeby boost był potrzebny, a pvp jeśli wskoczyłeś w grupę przeciwnika to raczej nie chcesz zaraz po tym uciekać.

Idziemy dalej- Flame Shield- bardzo ważny talent, który układa się w synergii z naszą główną mechaniką- shieldowaniem ataków. Zwiększa dps, zwiększa budowę threat, nie ma powodu żeby go nie brać. Neural Overload i No Escape to talenty typowo pod pvp, nie ma dla nich miejsca w buildzie pod pve.

Mając w myśli te kilka wskazówek, podstawowy build do pve wygląda tak:

http://www.torhead.com/skill-calc#301G0GrdoroGRZMcdZb.2

Za dużo punktów przemieścić się nie da. Niestety wzięcie 3% endurance jest dla nas prawie niemożliwe, 3 talenty są ważniejsze w innych miejscach i niestety nie ma gdzie ich wycisnąć. Jak masz uwagi wal śmiało, możemy tez o tym podystkutować na tsie :)

Egze
Kwatermistrz
WoW Legionista
Posty: 1481
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2012, 10:07
Medals: 16
Gender:
Status:
Offline

Kwatermistrz IX Kohorty SWTOR Centurion SWTOR Order Odrodzenia Imperium SWTOR Gestarum FF XIV Centurion
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Egze » poniedziałek, 22 października 2012, 16:38

Jest takie stare porzekadło gildiowe: Powertech ma duży absortion..... :P

Awatar użytkownika
Edgarth
Patrycjusz
Posty: 1657
Rejestracja: środa, 11 kwietnia 2012, 17:57
Medals: 11
Lokalizacja: Rzeszów
Gender:
Status:
Offline

WoW Legionista SWTOR Weteran GW2 Optio ArcheAge Optio FF XIV St. Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Edgarth » sobota, 29 grudnia 2012, 13:45

PVE:

Drzewko :

http://www.torhead.com/skill-calc#301G0 ... RZMcdZ0M.2
w porównaniu z Macgregorem zamiast 2x Iron Fist dałem 2x Integrated Cardio Package jeśli dobrze stosuje rotację nie mam problemu z agro dlatego nie potrzebuję więcej DPSu tylko przeżywalności, zastanawiam się w przyszłości wykombinować tam jeszcze jeden punkt.

Rotacja Podstawowa:

jeśli mamy taką możliwość dobrze jest zacząć od: Jet Charge daje nam 2 bez heatowe(darmowe) użycia Flame Sweepa jeśli uzyskaliśmy ten efekt najlepiej skorzystać z niego jak za bardzo nam heat podskoczy oczywiście zanim się skończy.
Następnie palimy Rail Shoota oraz Rocket Puncha i staramy się ich używać co cd. Najczęściej używanym skillem przez tanka powertecha jest Flame Burst walimy nim ile tylko się da oczywiście uważając na Heata co opiszę później oraz na cd innych skilli.

Buffy Debuffy:

Flame Burst oraz Flame Sweepa nakładają na przeciwników milutki debuff Combust który zmniejsza DMG mobkó o 5% na 15sec jako że Flame Burst powinien być najczęściej używanym przez was skillem debuff powinien utrzymywać się na mobku/bossie etc cały czas.

Flame Burst oraz Heat Blast dają nam buffa Heat Screen który stackuje się 4x i daje 8% shield absorbcji. Jak wyżej z racji Flame Bursta powinniście mieć go cały czas na sobie.

Explosive Fuel dobry buff na start walki pozwala nam szybciej nabijać threata potem używamy co cd oraz biorąc pod uwagę sytuację.

Energy Shield oraz Kolto Overload trzymamy na sytuacje kryzysowe lub gdy wiemy że boss wpadł w etap w którym robi nam tony DMG.

Oil Sick Ciekawy skill dobrze jest go używać gdy tankujemy grupę mobów wtedy nawet gdy któryś się zerwie i tak będzie miał debuffa, jeśli tankujemy pojedynczego mobka/bossa to tak jak w przypadku dwu wcześniejszych.

Heat :

Niezwykle ważna sprawa staramy się go utrzymać na nie więcej jak 37 co zapewnia nam najszybszą regenerację, pamiętamy że zshieldowany przez nas atak ma 50% szans na zejscie 8 heata raz na 6s.

użyteczne skille:
Heat Blastskill omija global cd więc wplatamy do w dowolnym miejscu w rotacje używając co cd jednak jeśli mamy co najmniej z 10-15 heata inaczej jego bonus zbijający 8 heata jest bezużyteczny.
Thermal Sensor Override dobrze jest go użyć na początku walki a potem co cd.
Vent Heat Najlepszy skill jeśli chodzi o heata nieraz będziecie się modlić żeby cd sobie już poszedł zbija 50 heata dlatego nie warto go używać jeśli nie nabiliśmy około 60 heata warto pamiętać że zbija go stopniowo.


Tankowanie:

Threat:
Tankowanie polega przede wszystkim na byciu pierwszym w threacie ;D
O threacie słów kilka - każdy mobek z którym walczymy posiada swoją własną ukrytą tabelkę threata naszym zadaniem jako tanka jest abyśmy byli u niej na samej górze, robimy to oczywiście stosując rotację oraz używając tauntów.
Taunty to wasz przyjaciel macie dwa zwykły :Neural Dart oraz aoe : Sonic Missile jeden z nich powinien się znaleźć u nas w rotacji w zależności od sytuacji oraz naszych potrzeb.
Należy pamiętać że taunt wrzuca nas na górę tabelki threata dając nam 110% threata osoby co była pierwsza nawet jeśli byliśmy to my.
Biorąc pod uwagę co robi taunt oraz to że zazwyczaj podczas tankowania zmieniamy się z drugim tankiem to po pewnym czasie zerwanie nam agro będzie praktycznie niemożliwe.

Podczas tankowania bardzo ważne jest wplatanie tauntów w rotację gdzie co i jak sami musicie dojść ponieważ ważne jest tu zrozumienie systemu threata, swoich możliwości oraz zaistniałęj sytuacji.
We wplataniu tauntów w rotację bierzemy pod uwagę kilka czynników :
- ważne jest aby jednego taunta zawsze mieć bez cd na sytuacje awaryjne (najcześniej jest to aoe taunt) (oczywiście czasem się nie da),
- czy tankujemy z innym tankiem,
- jeśli tak to czy będziemy się zmieniać,

Tankowanie bossów :
Najważniejszy jest początek mamy mało threata którego DPSi bardzo łatwo mogą przebić zanim wystartujemy walkę odpalamy sobie
Thermal Sensor Override pozwoli nam to użyć za darmo jednego skilla najlepiej odpalić takiego co robi dużo heata skaczemy do bossa (tutaj należy użyć Explosive Fuel najlepiej podczas skoku, gdy lecimy) stosując podstawową rotację z tauntami i nie przejmując się heatem jak braknie nam skilli flame burst do oporu. Jak dobijemy do znacznej ilości heata i czujemy że boss nie powinien nam się zerwać używamy Vent Heat i przechodzimy do spokojnej rotacji podstawowej z tauntami oraz trzymamy heata na przyzwoitym poziomie.


Staty do których dążymy:

Staramy się osiągnąć około 17-19% defence chance już z wliczonym stimem,
shield chance 55-58%
shield absorption 58-60%
HP >28000
Jak osiągnęliśmy to co wyżej ładujemy w shield chance oraz hp.

Gear :
in progress
“A pessimist is a person who has had to listen to too many optimists.”
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » sobota, 29 grudnia 2012, 14:15

Dobry post Edgarth, jednak dodałbym kilka modyfikacji.

Po 1. - Integrated cardio package vs bonus dmg z rocket puncha. Te 2% hp naprawdę nie są warte lepszego dmgu na rocket punchu. 28k hp i tak łatwo jest osiągnąć, a każdy punkt do budowania threat jest na wagę złota, zwłaszcza na najtrudniejszych walkach na denovie nightmare. Spytaj się naszych topowych dpsów w gildii czy łatwo jest mi zabrać aggro :) Poza tym łajpy na 2% są denerwujące, a dmg tanków mimo, że mały - też się liczy. Ale koniec końców różnice nie są ogromne i decydują tutaj osobiste preferencje.

Po 2. - początkowa rotacja. Najważniejszą rzeczą, zaraz po utrzymaniu aggro, jest zestackowanie heat screen. W tym celu na początku, zaraz po doskoku i 2x flamesweep, używamy rocket punch (dla DOTa żeby móc użyć railshota- bez tego nie da się go odpalić) i railshot, potem flameburst, heat blast (mam 2 stacki heat screen), flameburst (w tym momencie pewnie zresetuje się rocket punch- więc go wrzucamy) i następny flameburst. Zostawia to nas z jakimś 40-50 heat oraz 4 stackami heat screen. Teraz dopiero odpalamy Thermal sensors override razem z flamethrowerem (heat spada do 0, można też wrzucić death from above ale często nie ma na to miejsca). Generalnie flamethrower to bardzo fajny skill, jego dmg przechodzi przez armor i staty defensywne tankowanego mobka więc używamy go co cooldown thermal sensors override oraz gdy mamy wolny heat (jego dps to jakieś 750-800, przy moim sprzęcie ticka 650 co sekundę, crity pod 1k).

I ostatnia sprawa- oil slick. Wg mnie nie należy traktować tego skilla jako przeżywajki (może oprócz berserka na thothu i zornie). Powinien być on zbindowany w poręcznym miejscu i znajdować się w normalnej rotacji gdy tylko zejdzie z cooldowna. Używany co minutę zapewnia 7% defence "na stałe". Co przy, powiedzmy 17% defence daje nam 24% defence przez okres trwania walki. Pisałem o tym wcześniej ale wydaje mi się to na tyle ważne, że warto to podkreślić. Powód jest jeszcze jeden- mechanizm działania powertecha. Generalnie tanków dzielimy na reaktywnych i proaktywnych. Jugger to tank reaktywny, PT proaktywny. Juggerem możemy zaczekać z przeżywajkami na "oh crap" moment i je odpalić. PT jest trochę trudniejszy bo musimy taki moment przewidzieć i odpalić przeżywajkę wcześniej. Poznanie takich momentów i ich przewidywanie to według mnie najważniejsza i najtrudniejsza rzecz w powertechu.
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 grudnia 2012, 02:36 przez Macgregor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Edgarth
Patrycjusz
Posty: 1657
Rejestracja: środa, 11 kwietnia 2012, 17:57
Medals: 11
Lokalizacja: Rzeszów
Gender:
Status:
Offline

WoW Legionista SWTOR Weteran GW2 Optio ArcheAge Optio FF XIV St. Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Edgarth » niedziela, 30 grudnia 2012, 02:28

1. jak napisałem u góry jak zauważę problemy z agro trzeba będzie pozmieniać

2. na start osobiście wolę się skupić tylko na trzymaniu agro i nabiciu jak najwięcej threata a biorąc pod uwagę moją rotację to i tak się zesztukuje może z 30s później ale te 8% absorbcji healerów nie zbawi przez ten czas, oczywiście twoje podejście jak najbardziej poprawne ale jak napisałem wyżej co kto lubi ;)
o docie do rail shoota zapomniałem zaraz dopiszę, co to flamethrowera jakoś nie przypadł mi do gustu wolę kliknąć parę razy flame bursta - ale co kto lubi ;D

3. przyznam się że nie łapię tabelki z accuracy i dlatego używam oil sicka tak jak używam, ale wieże na słowo Macgregor ;)
“A pessimist is a person who has had to listen to too many optimists.”
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka

Awatar użytkownika
Tlao
Posty: 258
Rejestracja: środa, 7 listopada 2012, 16:52
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa
Status:
Offline

SWTOR Legionista

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Tlao » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 13:29

Ja się zastanawiam skąd w sieciowych dyskusjach to przekonanie o konieczności dawania w Absorption>50%. Albo coś źle liczę - ale prosta matematyka podpowiada, że to nie ma najmniejszego sensu. Przykład - na moim poziomie 18 pkt absorption daje 0,9% wiecęj, natomiast 18pkt endurance daje 300 HP więcej.
Teraz zakładamy, że boss uderza za 5k i wchodzi shield - dzięki absorption na 50% odejmie nam 2500 HP , mając 51% odejmie 2450 HP - różnica zaledwie 50HP. A jeśli nie wejdzie shield?
If it bleeds we can kill it.

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 14:21

Ale jesli shield wejdzie więcej niż 6 razy to zyskasz na tych 18 punktach 300hp, każdy shield więcej to więcej "efektywnego hp" jaki posiadasz. Poza tym 18 endurance to 180 hp, plus ewentualnie bonusy z talentów (3%). Generalnie między statami defensywnymi i ilością hp trzeba zachować balans, przeginanie w jedną albo drugą stronę jest niezdrowe. Na forach widziałem pełno purystów defensywnych, dla których HP to shit, który omijają szerokim łukiem stawiając na staty defensywne. Tym sposobem mają wysokie mitigation ale hp w granicach 25k. Z kolei też są ludzie przeginający w drugą stronę, osiągając absurdalne ilości hp na poziome 31k. Ja lubię być po środku, mieć ilość statów defensywnych żeby healerzy się nie popłakali oraz hp pozwalające przeżyć trudniejsze momenty w grze. Poza tym, część bossów zadaje damage załkowicie przechodzący przez defence i shield a wtedy jednyną obroną jest statyczna redukcja obrażeń z talentów/buffów/skilli oraz nasze hp właśnie.

Ogólnie jest tak jak wyczytałeś- absorption > endurance na augumentach, chociaż ja na przykład mam 4x 18 endurance ale planuje ich wymianę w miarę zmian w sprzęcie na shield/absorption. Polecam lekturę mojego posta na temat statów defensywnych, znajdziesz tam wykresy i małą analizę statów oraz arkusz tankerski. Życie nie kończy się po 50tce ;)

Ardbeg
Posty: 107
Rejestracja: sobota, 3 marca 2012, 15:28
Medals: 2
Lokalizacja: Poznań
Gender:
Status:
Offline

SWTOR Legionista D2 Legionista

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Ardbeg » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 18:03

a jeśli moge zapytać dlaczego nikt z was ani razu nie wspomniał o unload ?

oto artykuł którym się posilałem.
oczywiście, że nie jest to skill podstawowy, ale czasami jesli wybór pada na unload/flame thrower, ten pierwszy potrafi wygrac, ze względu na zasieg.

Poza tym mała prośba do wszystkich powertechow tanków w gildi, abyśmy starali sie regularnie robić i wysyłać logi, obojetnie czy jest to story czy nightmare. Obecnie siedzę i porównuje sobie granie McGregora i swoje, ale niestety w związku z ogromną różnicą gearu cieżko wywnioskować coś więcej niż inne rotacje. Pierwsze co mi sie rzuciło w oczy o bardzo duża różnica w używaniu flame bursta, a rapid shots. Ja używam flame bursta głównie do odnawiania stacka z shielda, natomiast dużo wiecej używam rapid shots. zaletą tego jest na pewno oszczedność heata, natomiast umiejetnę używanie FB napewno zwiekszy dps, ale trzeba to robić z rozwagą.

Co wy na to?

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » poniedziałek, 7 stycznia 2013, 19:52

Większe dps = większy threat. Jeśli tylko nie jesteś na granicy 40 heat, a wszystko inne jest na cooldownie to oczywistym wyborem jest flameburst (albo flamethrower).

Co do unload- tankując mobki praktycznie się go nie używa z jednego prostego powodu- channel jest przerywany przez damage. Więć jesli uda Ci się wycastować tylko 2 ticki na 3 wtedy "tracisz" heat, który mógłby zostać użyty gdzie indziej. Dlatego lepszy jest flamethrower- nieprzerywalny, nieograniczony armorem, niepodatny na miss oraz o pewnym obszarze AOE. Ja mam podbindowany unload pod Alt+E i szczerze mówiąc używam go tylko podczas offtankowania trashu jak już nie chce mi się biegać :) W pyro unload ma pewien sens gdyż pozwala zostawić na przeciwniku stack z CGC, dzięki czemu możemy strzelać railshotem. To użycie jest również bardzo sytuacyjne niemniej jednak przydaje się.

Awatar użytkownika
Pieczar
Kwatermistrz
Posty: 1617
Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
Medals: 11
Lokalizacja: Krakow
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista eSport Trybun L2C Legionista D2 Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Pieczar » sobota, 23 marca 2013, 19:18



Może mi ktoś powiedzieć, czy potrzebuję jeszcze jakieś skille na pasku?

Tudzież może jakiś mam przebindować gdzieindziej - te których używam najcześciej to:
- q,e,r
- 1,t,3,4
- 2,z,x
- 5,v, alt+kombinacje z liczbami

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » niedziela, 24 marca 2013, 21:18

Przyda się jeszcze:

death from above
carbonize
thermal sensors override
explosive fuel
heat blast

Na 50 do tankowania. Bindy mam podobne, wiele wymyślić się tu nie da. Najważniejsze skille mam 1-5, alt+1 - 5, Q, E, F, X. I styka :)

Awatar użytkownika
Pieczar
Kwatermistrz
Posty: 1617
Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
Medals: 11
Lokalizacja: Krakow
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista eSport Trybun L2C Legionista D2 Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Pieczar » środa, 8 maja 2013, 12:03

http://i.imgur.com/SU8B8u8.jpg

Jakieś pomysły co dalej wymieniać?

W 3 rzeczach nie mam augmentów (relic mam dreada jeszcze jeden, a implanty: jeden ze statami dpsowo tankerskimi, drugi pvp).
W 3 rzeczach chyba mam wsadzony fortitdue augment.
We wszystkim są armoringi 69/72 tankerskie, mody 52/67/41 z defensem i absorbem, enhe z shieldem i absorbem 58/72/29 i z 2 słabsze 66.

Capy na statach ~700/700/250. Nie wiem czy teraz wymieniając 69 na 72 powiększać te dwa pierwsze dalej, czy raczej zmienić augmenty na shield/defense i wpakować mody/enhe z absorbem większym (te dużo łatwiej znaleźć u vendorów).

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » środa, 8 maja 2013, 13:40

Dróg do celu jest wiele, ciężko konkretnie coś doradzić. Ja w augumentach niweluje braki ze statów, które mam na sprzęcie. Shield wystarcza mi ten co mam z enhancerów, reszta wszystko siedzi w defence i troszeczkę w absorption. Na tą chwilę mam jakieś 920 def / 870 shield / 340 abs i taki stosunek chcę utrzymać. Najbliższy upgrade to podniesienie abs do około 400 jak wymienię pare augmentów niebieskich na fioletowe. Teraz sprzętu są tony, zarówno tego za tokeny jak i komendacje więc musisz szukać po vendorach, opsach oraz FP HM. Najgorzej jest z enhancerem endu/ shield / def (bodajże bastion) bo właściwie możemy tylko z dropa go wyciągnąć. Regularnie sprawdzaj topic: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=616779 . Chłopaki nanoszą tam zmiany w miarę poznawania contentu.
Ostatnio zmieniony środa, 8 maja 2013, 14:06 przez Macgregor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieczar
Kwatermistrz
Posty: 1617
Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
Medals: 11
Lokalizacja: Krakow
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista eSport Trybun L2C Legionista D2 Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Pieczar » środa, 8 maja 2013, 13:55

wg topicu trzeba podciągnać defense do 950, a potem ładować w pozostałe 2, zachowując to +400 na shield.

Tylko jak ja sobie to liczyłem na chłopski rozum, to jaki jest sens podwyższyć szansę na to że wejdzie shield o 1% z 20 do 21%, a za to samo mógłbym podnieśc redukcje z shield z 10% do 11%.

Proste przeliczenie:
0.21*0.1 = 0.021 zredukowanego
0.2*0.11 = 0.022 zredukowanego

Nie lepiej trzymać shield i absorb na w miarę równym poziomie procentowym?

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » środa, 8 maja 2013, 14:04

Tam masz przeliczone wartości ratingów przy konkretnym budżecie statów, im wyżej idziesz tym bardziej się to zmienia. Nie ma sensu takie gdybanie podciągnąć to, wrzucić tutaj, podnieść o 1% tu i o 0,5% tu. Posiedź trochę nad dostępnym sprzętem, ustal sobie cel do jakiego chcesz zbudować ratingi i do niego idź. Inaczej bardzo ciężko coś wykombinować, oczywiście jeśli myślisz o jak najbardziej optymalnym rozłożeniu statystyk. Co do podnoszenia shield lub absorption- wszystko zależy od Twoich aktualnych statów, raz więcej daje podniesienie jednego, raz drugiego... jeszcze bardziej to się zmienia jeśli jesteś wyżej na krzywej diminishing returns. Dlatego dyskutowanie o procentach mija się z celem, gdyż właściwie nic konkretnego to nie mówi.

Awatar użytkownika
Pieczar
Kwatermistrz
Posty: 1617
Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
Medals: 11
Lokalizacja: Krakow
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista eSport Trybun L2C Legionista D2 Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Pieczar » środa, 8 maja 2013, 14:17

Nie no, bo zastanawia mnie, olanie w ogóle shield i podnoszenie defense o te 1-2%, kiedy shield tak czy tak cały czas bierze udział w grze, kiedy nie wejdzie defense.

full rating w 69 + full augmentacja to ~2000 rating

Aktualnie mama około 1700 wg forum:
{1700,{defense->920,shield->620,absorb->160}}

Wstępnie zakładałem olanie właśnie absorba i shielda, kosztem defensea i dobiłem do 900/500/300. Wg mnie dostawałem dużo mocniej niż teraz kiedy mam 700/700/250 - może wynikać to z mechaniki, bo oni tam zakładają tylko SaV HM i wszystkie wyliczenia robią pod tego opsa, a nie pod całą grę. A to że na sav jest mniej FT dmg, na którym defense jest bezużyteczny, wcale nie znaczy że wszędzie tak jest i jeżeli chodzi się gdzieindziej, a nie tylko na SaV HM, to ten shield+absorb powinien być wyższy niż zakładane przez nich wartości (niecałe 21% moobków z FT).

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » środa, 8 maja 2013, 14:28

Oprócz kilku wybranych miejsc stare opsy są jeszcze mniej ustawione w strone F/T. Już nie wnikajmy w konkretne liczby, dla denovy NIM w ogóle polecane było coś w okolicach 1000/800/200. Pełny arkanian to okolice 2200-2300 zależnie od reliców więc w tą stronę się kieruj. I nie przejmuj się, że po drodze przez jakiś czas staty nie będą idealne zanim nie wymienisz kilku części. Z tego co widzę osiągnięcie wartości shield niższych niż 800 jest bardzo trudne, rządzi się on innymi prawami niż def/abs. Shield siedzi oddzielnie, a def i abs walczy między sobą o miejsce, oprócz implantów i uszu. Ja w ogóle siedzę na armoringach 4x63 dla set bonusu, 2% dmg reduction na wszystkich typach obrażeń jest nie do zastąpienia. Wymienię je dopiero jak będę miał 4x69/72.

Awatar użytkownika
Pieczar
Kwatermistrz
Posty: 1617
Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
Medals: 11
Lokalizacja: Krakow
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista eSport Trybun L2C Legionista D2 Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Pieczar » środa, 8 maja 2013, 14:37

a właśnie, jak traktować odpalane relici, mam odpalany pasywny 510defense i aktywny z shield

Czy zakładać to 510*(6/20) [Co daje średnio 153defense] do planu mitigation? Bo tego aktywowanego używam raczej jako "przeżywajki".

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » środa, 8 maja 2013, 15:41

Relici z kolei policzył dipstik:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=567164

Nas interesuje ta tabelka:
VANGUARD RELICS:
base relic weighted diff
def proc 0.281093161 0.267712039 0.277602433 -0.0044
abs proc 0.281994229 0.268823737 0.278558448 -0.0034
shd use 0.281994229 0.267568957 0.278387911 -0.0036
pvp 0.281994229 0.277392254 0.277392254 -0.0046
use def 0.281994229 0.269959988 0.279988522 -0.0020

Pomijając co znaczą kolejne kolumny, najważniejsza jest diff. Wg tego najlepsze są stare relici tankerskie z PVP i defensywny odpalający się sam.

Awatar użytkownika
Pieczar
Kwatermistrz
Posty: 1617
Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
Medals: 11
Lokalizacja: Krakow
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista eSport Trybun L2C Legionista D2 Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Pieczar » środa, 8 maja 2013, 15:48

te wyliczenia to się trochę kupy nie trzymają :D (dodatkowo zakłada, że co cd używasz heat blast, masz bonus z setu 4-czesciowego itd itd - żadnych widełek)

Bo inaczej będzie działał relic z 500 shield rating, jak mamy tam 0 wbite, a inaczej jak 700pkt :D

Bardziej chodziło mi o to, czy uwzględniasz ten rating z relica do całości mitigation z tych pierwszych wyliczeń.

Macgregor
Patrycjusz
Posty: 382
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2012, 16:04
Medals: 7
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

SWTOR St. Legionista FF XIV Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Złoty Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Powertech - Tank pvp/pve

Post autor: Macgregor » środa, 8 maja 2013, 16:07

Relici są inaczej wyliczone, założony jest stat cap 2399 przy idealnym rozłożeniu. Wszystko tam jest napisane. Heat blast nie ma wpływu na relic, ma za to wpływ na idealne rozłożenie statów. Symulowanie działania relica jest dosyć skomplikowane i się tego sam nie podejmuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bounty Hunter”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości