Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy AoC
- Bzyk
- Posty: 4942
- Rejestracja: sobota, 28 lipca 2012, 19:25
- Medals: 45
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Hej,
poniżej link do builda dla healera PVE. Używam takiego juz jakiś czas i uważam, że jest skuteczny . Sprawdza się także na WZ, przynajmniej jak na moje potrzeby PVP.
http://www.torhead.com/skill-calc#201GR ... Zf00MZ0M.3
Aktualne do patcha 2.4
poniżej link do builda dla healera PVE. Używam takiego juz jakiś czas i uważam, że jest skuteczny . Sprawdza się także na WZ, przynajmniej jak na moje potrzeby PVP.
http://www.torhead.com/skill-calc#201GR ... Zf00MZ0M.3
Aktualne do patcha 2.4
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 października 2013, 13:16 przez Bzyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Aktualizacja
Powód: Aktualizacja
- Bzyk
- Posty: 4942
- Rejestracja: sobota, 28 lipca 2012, 19:25
- Medals: 45
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer
Po zmianach w pathu 1.4 drzewko dalej jest dobre
Do wlanej oceny pozostawiam opcje odjęcia 1 punktu z "Empty Body" i wrzucenia go w "Seeping Darkness"
Dlaczego tak a nie inaczej?
Otóż, jeżeli wymaksujemy bonus do crita z drzewka healera, będziemy mogli się skupić na modach dających Power co zaowocuje zwiększeniem Bonus Healing. Do zastanowienia jest ewentualna utrata 1 % crita na rzecz 4% self heala. Cóż, aby właściwie ocenić tą zamianę trzeba odwołać się do sprzętu jaki mamy na sorku, jeżeli zmiana na crita pozwoli wymienić mod z critem na power i zachować 38-40% Crita to bym zmienił kosztem tych 4% więcej heala na mnie. Jeżeli natomiast po wzięciu tego 1% więcej crita z drzewka crit raiting po wyjęciu moda spada poniżej 38% to nie brałbym tej zamiany i pozostawił ten punkt w Empty Body.
Do wlanej oceny pozostawiam opcje odjęcia 1 punktu z "Empty Body" i wrzucenia go w "Seeping Darkness"
Dlaczego tak a nie inaczej?
Otóż, jeżeli wymaksujemy bonus do crita z drzewka healera, będziemy mogli się skupić na modach dających Power co zaowocuje zwiększeniem Bonus Healing. Do zastanowienia jest ewentualna utrata 1 % crita na rzecz 4% self heala. Cóż, aby właściwie ocenić tą zamianę trzeba odwołać się do sprzętu jaki mamy na sorku, jeżeli zmiana na crita pozwoli wymienić mod z critem na power i zachować 38-40% Crita to bym zmienił kosztem tych 4% więcej heala na mnie. Jeżeli natomiast po wzięciu tego 1% więcej crita z drzewka crit raiting po wyjęciu moda spada poniżej 38% to nie brałbym tej zamiany i pozostawił ten punkt w Empty Body.
- Edgarth
- Posty: 1665
- Rejestracja: środa, 11 kwietnia 2012, 17:57
- Medals: 12
- Lokalizacja: Rzeszów
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
+1
“A pessimist is a person who has had to listen to too many optimists.”
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka
- Bzyk
- Posty: 4942
- Rejestracja: sobota, 28 lipca 2012, 19:25
- Medals: 45
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Patch 1.6 nie przyniósł nowych zmian. Drzewko nadal aktualne po PVE.
- Pieczar
- Posty: 1635
- Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
- Medals: 16
- Lokalizacja: Krakow
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Bzyku, Edgarth - możecie podać rotację?
Niby mam tam swoją i zwykle uzależniam ją też od poziomu życia danej osoby, ale kilka problemów na cont. healach:
- co z bańkami dla drużyny - klepać zawsze czy tylko jak hp spadnie poniżej jakiegoś %, czy kiedy
- jak optymalnie wykorzystać zwiekszonego heala (tutaj pytanie pvp chyba, bo chodzi mi o przerywanie)
- czy zawsze korzystac z consumption, jak wyskoczy buff do niego
- przy jakich poziomach hp rzucac placek? ma wchodzic zawsze jak spadnie cd, czy tylko w konkretnych przypadkach
- czy jest jakas dobra rotacja przy braku powera? tak zeby troche nadrobic, a zeby consumption do 4 stackow nie nabic.
No i pytanie o rotacje na pvp - tutaj consumption chyba jeszcze nigdy nie uzyłem - pytanie czy zostawiac instant heale dla siebie, jak jest "grubo"? (zwykle po kilku sec jak zobaczą że healuje wchodzi we mnie cały dmg). Jak sobie poradzić z ukrywaniem heala, problem najwiekszy mam z tym że czestu innervate uzywam, a tutaj jasno widac animacje leczenia.
Niby mam tam swoją i zwykle uzależniam ją też od poziomu życia danej osoby, ale kilka problemów na cont. healach:
- co z bańkami dla drużyny - klepać zawsze czy tylko jak hp spadnie poniżej jakiegoś %, czy kiedy
- jak optymalnie wykorzystać zwiekszonego heala (tutaj pytanie pvp chyba, bo chodzi mi o przerywanie)
- czy zawsze korzystac z consumption, jak wyskoczy buff do niego
- przy jakich poziomach hp rzucac placek? ma wchodzic zawsze jak spadnie cd, czy tylko w konkretnych przypadkach
- czy jest jakas dobra rotacja przy braku powera? tak zeby troche nadrobic, a zeby consumption do 4 stackow nie nabic.
No i pytanie o rotacje na pvp - tutaj consumption chyba jeszcze nigdy nie uzyłem - pytanie czy zostawiac instant heale dla siebie, jak jest "grubo"? (zwykle po kilku sec jak zobaczą że healuje wchodzi we mnie cały dmg). Jak sobie poradzić z ukrywaniem heala, problem najwiekszy mam z tym że czestu innervate uzywam, a tutaj jasno widac animacje leczenia.
- Edgarth
- Posty: 1665
- Rejestracja: środa, 11 kwietnia 2012, 17:57
- Medals: 12
- Lokalizacja: Rzeszów
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Ragneurs pisze:Bzyku, Edgarth - możecie podać rotację?
Niby mam tam swoją i zwykle uzależniam ją też od poziomu życia danej osoby, ale kilka problemów na cont. healach:
- co z bańkami dla drużyny - klepać zawsze czy tylko jak hp spadnie poniżej jakiegoś %, czy kiedy
- jak optymalnie wykorzystać zwiekszonego heala (tutaj pytanie pvp chyba, bo chodzi mi o przerywanie)
- czy zawsze korzystac z consumption, jak wyskoczy buff do niego
- przy jakich poziomach hp rzucac placek? ma wchodzic zawsze jak spadnie cd, czy tylko w konkretnych przypadkach
- czy jest jakas dobra rotacja przy braku powera? tak zeby troche nadrobic, a zeby consumption do 4 stackow nie nabic.
No i pytanie o rotacje na pvp - tutaj consumption chyba jeszcze nigdy nie uzyłem - pytanie czy zostawiac instant heale dla siebie, jak jest "grubo"? (zwykle po kilku sec jak zobaczą że healuje wchodzi we mnie cały dmg). Jak sobie poradzić z ukrywaniem heala, problem najwiekszy mam z tym że czestu innervate uzywam, a tutaj jasno widac animacje leczenia.
Rotacja do PvE wygląda mniej więcej tak:
selfheala palisz jak potrzebujesz hp
przede wszystkim resurgence Kktóry buffuje resztę twoich skilli oraz innervate(dodatkowo w tym momencie jak zaskoczy buf najlepiej jest palić consumption ja zaczynam to robić od mniej więcej 75% powera i wplatam w rotacje na stałe) i to teoretycznie w połączeniu z plackiem - revivification i bańką static-barrier używanymi w zależności od sytuacji powinno ci wystarczyć jeżeli masz CD na wszystko i sytuacja wygląda kiepsko castujesz dark-infusion ale dobrze jest poprzedzić go resurgence bo zmniejszy ci zużycie powera to samo jeśli chodzi o zużycie powera przez placek.
o dark-heal zapomnij na PvE
wracając do twoich pytań :
- bańkę dla; całej drużyny najlepiej na start walki potem ja utrzymuję ją na tankach co cd i ewentualnie na sobie jak obrywam ,np. parasolki na czołgach
- chodzi ci zapewne o tego buffa recklessness ja go używam wedle uznania jak robi się gorąco
- o consumption napisałem wyżej
- placek zależy od sytuacji wedle twego uznania
- dobra rotacja przy braku powera to pierwsze dwa skile + consumption ;D
bierz pod uwagę że to wszystko PVE ;p
placek twoim przyjacielem jest
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 17 grudnia 2012, 14:02 przez Edgarth, łącznie zmieniany 2 razy.
“A pessimist is a person who has had to listen to too many optimists.”
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka
―Don Marquis
Masz za dobre serce, z niektórymi nie warto.―Hakuka
- Pieczar
- Posty: 1635
- Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
- Medals: 16
- Lokalizacja: Krakow
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Force Bending - chodziło mi o tego buffa - czy nie warto po nim uzywać dark heal? (+60% kryta)
- Bzyk
- Posty: 4942
- Rejestracja: sobota, 28 lipca 2012, 19:25
- Medals: 45
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
nie, ponieważ:
- ok krytnie ci prawie na 100% i wyleczysz 2500-3500 zależnie od bonus healing, ALE Dark heal jest niemiarodajny względem kosztu force'a, a ilością wyleczonego HP.
- dużo bardziej opłacalne jest rzucenie placka po tym buff'ie (wybieraj w opozycji do opcji z Dark Infusion)
- lub inervate gdy potrzebujesz odnowić force i użyć consumption bez ujemnego debuff'a.
Najskuteczniej jednak jest wybrać opcje ostatnią tj. Dark Infusion. Dlaczego??
Ponieważ przy statach odpowiednio dobranych rzucasz dużego heala 4000+ za mniej force.
prawdopodobnie ci krytnie i wyleczy za 7350+.
Dodatkowo rzucenie tego skill'a pozwoli ci na regeneracje force'a (2.5s czyli 2 tiki regeneracji w połączeniu ze zmniejszonym kosztem dają większe odnowienie force'a i nie powodują utraty HPS)
Przypominam, że odpowiedni poziom statów dla sorcerrera healera to:
27-28% Crit chance
71-74% Crit multiplier
~7% Activation Speed (miedzy 150-190 Alacrity rating)*
* Oczywiście tutaj możemy toczyć polemikę, ale póki co moje doświadczenia mówią, że nie ma co inwestować w przyspieszanie skill'i.
- ok krytnie ci prawie na 100% i wyleczysz 2500-3500 zależnie od bonus healing, ALE Dark heal jest niemiarodajny względem kosztu force'a, a ilością wyleczonego HP.
- dużo bardziej opłacalne jest rzucenie placka po tym buff'ie (wybieraj w opozycji do opcji z Dark Infusion)
- lub inervate gdy potrzebujesz odnowić force i użyć consumption bez ujemnego debuff'a.
Najskuteczniej jednak jest wybrać opcje ostatnią tj. Dark Infusion. Dlaczego??
Ponieważ przy statach odpowiednio dobranych rzucasz dużego heala 4000+ za mniej force.
prawdopodobnie ci krytnie i wyleczy za 7350+.
Dodatkowo rzucenie tego skill'a pozwoli ci na regeneracje force'a (2.5s czyli 2 tiki regeneracji w połączeniu ze zmniejszonym kosztem dają większe odnowienie force'a i nie powodują utraty HPS)
Przypominam, że odpowiedni poziom statów dla sorcerrera healera to:
27-28% Crit chance
71-74% Crit multiplier
~7% Activation Speed (miedzy 150-190 Alacrity rating)*
* Oczywiście tutaj możemy toczyć polemikę, ale póki co moje doświadczenia mówią, że nie ma co inwestować w przyspieszanie skill'i.
Ostatnio zmieniony wtorek, 20 sierpnia 2013, 12:14 przez Bzyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Aktualizacja 2.3
Powód: Aktualizacja 2.3
- Pieczar
- Posty: 1635
- Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
- Medals: 16
- Lokalizacja: Krakow
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Dobra, teraz pytanko do tego buildu na pvp, być może na pve też:
Czy nie lepiej kosztem Lucidity wymaksować Dark Resilience oraz Empty Body?
Więcej healingu, kosztem generowania threata (o to powinien raczej tank się martwić, żeby zbierać )
Czy nie lepiej kosztem Lucidity wymaksować Dark Resilience oraz Empty Body?
Więcej healingu, kosztem generowania threata (o to powinien raczej tank się martwić, żeby zbierać )
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Niestety tank nie jest wstanie trzymać wszystkiego, w szczególności jak jest kilka mobów i każdy w innym miejscu, co za tym idzie zmniejszenie sobie pushback healinga o 75% jest niezbędne gdyż sorc większość healów ma cast albo channel, jak również zmniejszenie threata też jest wskazane.
- Bzyk
- Posty: 4942
- Rejestracja: sobota, 28 lipca 2012, 19:25
- Medals: 45
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
dokładnie jak napisał Etenas, mniejsze aggro = dłuższa przeżywalność. Mniejszy pushback = rzucenie heala w czasie gdy jesteś atakowany. Jeśli nie weźmiesz tego talentu na PVE heala będziesz kastował w "nieskończoność" jeżeli cie będzie coś biło. A na PVP nie wykastujesz nic innego jak Purge, Resurgence i Static Barier.
Dodatkowo nie wiem czy się przyjrzałeś ale w buildzie jest wzięty Dark Resilience 2 punkty oraz 1 Empty Body
Dodatkowo nie wiem czy się przyjrzałeś ale w buildzie jest wzięty Dark Resilience 2 punkty oraz 1 Empty Body
- Pieczar
- Posty: 1635
- Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
- Medals: 16
- Lokalizacja: Krakow
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
chodziło mi o jeden punkt tylko, aby mieć wszędzie 2/2/2 empty i resilience traktuje w tej chwili jako: co komu wygodniej wymaksować.
Może podam jeszcze dlaczego myślałem o tym pod kątem PvP:
Rozpatrujemy dwa przypadki:
a) ogarnięty team przeciwnika
- rotacja składa się z instant healów, innervation (główny skill po wejściu buffa ze zwiększonym healingiem) + bańki, jak jest chwila i nikogo nie ma w pobliżu to dark in. Placek udaje się rzucić dopóki team nie zmarkuje Cię jako healera, potem już nie ma takiej możliwości.
W tym wypadku, jedyny plus wpakowania tego punktu tam, to to, że przy inervie jest szansa na dluższego channela (zwykle wchodzą 2ticki+instant przy 3 poziomie). Po zbiciu na poziom drugi nie zauważyłem pogorszenia się tej statystyki.
- w przypadku ogarniętego przeciwnika czas który normalnie spedzamy na kastowaniu channeli zużywamy na bicie ze stuan i instanta dps do przerywania (w zależności od warzona), lub jolta na długich channelach healerów przeciwnika (tutaj polecam doczekać, aż będą kończyć, wtedy nie mają ochoty rzucać drugi raz przez chwilę)
b) nie ogary
- imo, tutaj nawet z 0 pushbackiem spokojnie da się rzucać wszystko. Nikt Cie nie markuje, wystarczy, że puścisz na siebie bańkę i odbiegniesz kawałek, to już Cie zostawiają w spokoju i możesz healować dalej spokojnie.
- przy nieogarach bardzo często występuje sytacja że wyhealuje się cały team i nie ma co robić - polecam wtedy storma jak jest kilku przeciwników do nabicia sobie medali
- w walce z takim teamem stormem tez się dobrze przerywa wszelkie podkładanie bomb, przejmowania pylonów/turretów
Podsumowując: wg mnie nie tracimy praktycznie nic, a zyskać możemy efektywniejszego selfheala z naturala, jak również ułatwiamy pracę innym healerom (te 4% czasem ratuje tyłek i pozwala wycofać się, żeby podleczyć się w zaciszu wzeta).
Jak będzie chwila to może opiszę moje doświadczenia z pvp na healu na konkretnych wzetach, ale tutaj zwykle wszystko zależy od tego czy przeciwnik jest ogarnięty czy nie, bo o swój team trzeba się martwić zawsze )
Może podam jeszcze dlaczego myślałem o tym pod kątem PvP:
Rozpatrujemy dwa przypadki:
a) ogarnięty team przeciwnika
- rotacja składa się z instant healów, innervation (główny skill po wejściu buffa ze zwiększonym healingiem) + bańki, jak jest chwila i nikogo nie ma w pobliżu to dark in. Placek udaje się rzucić dopóki team nie zmarkuje Cię jako healera, potem już nie ma takiej możliwości.
W tym wypadku, jedyny plus wpakowania tego punktu tam, to to, że przy inervie jest szansa na dluższego channela (zwykle wchodzą 2ticki+instant przy 3 poziomie). Po zbiciu na poziom drugi nie zauważyłem pogorszenia się tej statystyki.
- w przypadku ogarniętego przeciwnika czas który normalnie spedzamy na kastowaniu channeli zużywamy na bicie ze stuan i instanta dps do przerywania (w zależności od warzona), lub jolta na długich channelach healerów przeciwnika (tutaj polecam doczekać, aż będą kończyć, wtedy nie mają ochoty rzucać drugi raz przez chwilę)
b) nie ogary
- imo, tutaj nawet z 0 pushbackiem spokojnie da się rzucać wszystko. Nikt Cie nie markuje, wystarczy, że puścisz na siebie bańkę i odbiegniesz kawałek, to już Cie zostawiają w spokoju i możesz healować dalej spokojnie.
- przy nieogarach bardzo często występuje sytacja że wyhealuje się cały team i nie ma co robić - polecam wtedy storma jak jest kilku przeciwników do nabicia sobie medali
- w walce z takim teamem stormem tez się dobrze przerywa wszelkie podkładanie bomb, przejmowania pylonów/turretów
Podsumowując: wg mnie nie tracimy praktycznie nic, a zyskać możemy efektywniejszego selfheala z naturala, jak również ułatwiamy pracę innym healerom (te 4% czasem ratuje tyłek i pozwala wycofać się, żeby podleczyć się w zaciszu wzeta).
Jak będzie chwila to może opiszę moje doświadczenia z pvp na healu na konkretnych wzetach, ale tutaj zwykle wszystko zależy od tego czy przeciwnik jest ogarnięty czy nie, bo o swój team trzeba się martwić zawsze )
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Ktoś kojarzy jakie zmiany będą w 2.0 ?
Mo mam wrażenie że spore.
Btw.
Hejka wszystkim
Mo mam wrażenie że spore.
Btw.
Hejka wszystkim
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
A czy tylko ja widzę ten build na 36 lvl czy brak mi wiedzy na temat co dalej ??
- Pieczar
- Posty: 1635
- Rejestracja: czwartek, 22 listopada 2012, 23:07
- Medals: 16
- Lokalizacja: Krakow
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
http://www.9kohorta.com/forum/viewtopic ... 74&t=14985
Tutaj jest wątek odnośnie healera 2.0 - ten chyba można zamknąć
Tutaj jest wątek odnośnie healera 2.0 - ten chyba można zamknąć
- Bzyk
- Posty: 4942
- Rejestracja: sobota, 28 lipca 2012, 19:25
- Medals: 45
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Już naprawiłem linka. Torhead zmieniał coś w bazie i wykasowało skille górne z drzewka. Dzięki za info.SirSokol pisze:A czy tylko ja widzę ten build na 36 lvl czy brak mi wiedzy na temat co dalej ??
- Bzyk
- Posty: 4942
- Rejestracja: sobota, 28 lipca 2012, 19:25
- Medals: 45
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Ten nie jest do zamknięcia gdyż przedstawia szczegółowo mechanikę healowania sorcererem a dodatkowo jest aktualizowanyRagneurs pisze:http://www.9kohorta.com/forum/viewtopic ... 74&t=14985
Tutaj jest wątek odnośnie healera 2.0 - ten chyba można zamknąć
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Czesc to Drzewko nadal aktualne do PVE
- Bzyk
- Posty: 4942
- Rejestracja: sobota, 28 lipca 2012, 19:25
- Medals: 45
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
Re: Sorcerer - Healer - zaktualizowany
Jak najbardziej CerxinaCerxina pisze:Czesc to Drzewko nadal aktualne do PVE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości