[MoP] Druid preview

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy WoW

Awatar użytkownika
Eolla
Posty: 192
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:34
Lokalizacja: Poznań
Status:
Offline

[MoP] Druid preview

Post autor: Eolla » środa, 18 lipca 2012, 14:07

Pograłem trochę druidami w becie i chciałbym spisać kilka swoich przemyśleń, z podziałem na spece. Raczej nie będę opisywał nowych talentów/cooldown'ów, a skupię się na podstawowych rotacjach:

--- Balance ---
  • Zamiast 2 dotów mamy 1 - nie ma Insect Swarma, zostaje Moonfire/Sunfire.
  • Sunfire działa teraz zarówno w Solar fazie (tak jak było), jak i w Pre-Lunar (nowość), a więc czasowo połowę czasu spędzamy z Moonfire, połowę z Sunfire.
  • Sun i Moonfire się nie nadpisują, a więc w momencie wejścia w Eclipse możemy mieć oba doty na targecie (aczkolwiek jednego już nie da się zrefreshować)
  • Jest jeszcze kilka detali odnośnie podstawowej rotacji, ogólnie ulega ona uproszczeniu i jest teraz w pełni symetryczna w sensie Solar/Lunar (nie mówię tutaj o AoE ani cooldown'ach)
  • Fae Empowerment - nowy spell, który wzbudza sporo kontrowersji i może się jeszcze sporo zmienić. O ile pamiętam, jest to odpowiedź Blizza na prostotę nowej rotacji i chcieli nam coś skomplikować. Na dzień dzisiejszy walimy FF w momencie wyjścia z Eclipse i dostajemy ileś tam buffów. Trzeba jednak uważać, bo jak odpalimy za późno, to nam skróci czas kolejnego Eclipse i będzie wtopa
  • Zmiany w dotach - zamiast Moonfire/Sunfire + Insect Swarm mamy teraz Moonfire + Sunfire jako dwa w pełni samodzielne spelle (Sunfire niejako zastępuje teraz IS). Wg moich testów oba doty robią niemal identyczny DPS.
  • Wrath vs Starfire również wygląda niemal identycznie na Training Dummy, jeśli chodzi o DPS.
  • Doty mają teraz bazowy czas działania 14s, a więc nie za długo. Można je wydłużyć o 1 tick poprzez critical hit z SS/SF/Wrath, ale na startowym poziomie gearu o niskim nacechowaniu krytycznością nie liczyłbym na to :D
  • Pomimo krótkich dotów, dzięki zmienionej umiejce Euphoria, jak i z talentem Soul of the Forest, daje się utrzymać w miarę sensowny uptime dotów refreshując je raz na cykl (co jest raczej pożądane - mówimy rzecz jasna o nieprzerwanej rotacji single target)
  • Wszystkie modyfikacje energii Solar/Lunar następują teraz natychmiastowo, w tym także z pominięciem laga, a więc dla przykładu mając +80 energii pre-solar, po ostatnim Starfire śmiało walimy Sunfire i ten dot będzie od razu zbufowany Eclipsem.
  • Starfire daje 20 energii, Starsurge również 20, Wrath 15 - upraszcza to matematykę, nie trzeba już "liczyć całek" w locie aby się dowiedzieć, czy po bieżącym caście będę miał 99 czy może 100 energii.
  • Astral Communion - świetny spell pomiędzy packami / w chwilach większego luzu na bossie; możemy dowolnie przesuwać sobie pasek energii w ciągu kilku sekund.
  • Wielce pożądany Nature's Grace odpala się teraz automatycznie i wyłącznie podczas wejścia w Eclipse, w tym także przy użyciu Astral Communion - stąd pomysły, aby walki (albo nuke fazy a'la Tendon na Spine) nie startować w stanie Eclipse, a 1 cast pre-Eclipse. Trochę to sztywnie wygląda, ale na chwilę obecną ponoć tak jest najlepiej.
  • Celestial Alignment - nowy cooldown 3min, dzięki któremu mamy dodatkowy, podwójny stan Eclipsowy, dzięki któremu oba nasze doty, SF i Wrath są buffowane jednocześnie (aczkolwiek i tak SF i Wratha nie możemy castować na raz, więc to trochę bez sensu :D )
  • Lunad Shower ponownie nie modyfikuje energy bara, yeah :D
  • Grzyby i AoE: Shroomy już raczej nie biją tak mocno, ale za to zmienili sposób ich castowania (wg mnie jest sporo lepszy niż obecnie). Na pierwszy rzut oka grzyby i Hurricane robią podobny dmg, ponadto Hurricane jest buffowane przez Lunar Eclipse, jako że zmienia się w Astral Storm (taka sama mechanika jak z Moonfire/Sunfire, choć Astral Storm działa ciut inaczej niż Hurricane, whatever)
--- Feral ---
Tutaj mam głównie przemyślenia dotyczące levelowania, nie zauważyłem jakichś mega zmian w rotacji na bossa.
  • Dwa nowe glyphy przydatne do levelowania - Prowl bez kary do szybkości ruchu + Savage Roar możliwy do odpalenia przed pullem, bez combo pointów
  • Nie ma już czegoś takiego jak Mangle debuff, a więc można spokojnie otwierać Rake'iem i od razu Shredować. Jeśli target będzie plecami do nas, to zdaje się, że w ogóle nie będziemy używać Mangla.
  • Savage Roar buffuje teraz wszystkie physical attacks, o ile wiem SR od zawsze był zmieniany i raz był fajny, raz nie, teraz wygląda na to, że będzie raczej fajny :D
  • Więcej na temat kota napisał w tym wątku Maelcum i jeszcze swoje 3 grosze Eolla.
--- Guardian ---
  • Większość podstawowych umiejek nie kosztuje rage'a (Mangle, Lacerate, Swipe, Thrash). Nadmiar rage'a z kolei najlepiej wykorzystać na nowy Savage Defense (+45% do dodge - całkiem sporo)
  • Wydaje mi się, że podczas tankowania miałem troszkę problemów z agro, nie wiem jak to się ma do innych klas i w ogóle innych druidów :D
--- Restoration ---
edit 07.08.2012
  • Wydłużony Lifebloom z 10 do 15s, fantastyczna sprawa, to była najbardziej irytująca mnie rzecz jak spadał mi Lifebloom z tanka :D
  • Nowy spell: leczące grzyby, nie leczą jakoś mocno, ale jeśli możemy je precastować przed jakimś przewidywalnym raid damagem, to zdecydowanie pomoże (cast jest off-global cd). Wymaga nieco ogaru ze strony raidu - tak samo jak z grzybami sowimi, na ogół nikogo nie interesuje gdzie leżą :( Range 8yd, tyle co kółko ze Swiftmenda. Porównując do Wild Growth, leczy za mniej więcej tyle samo (może ciut mniej), kosztuje 3 global CD zamiast 1CD, koszt 1 grzyba 1k many vs 7k WG.
  • Rejuvenation init tick healuje teraz za 100% - w Cata to wychodziło jakieś 60-70% czy coś w ten deseń.
  • Ciekawy nowy spell Ironbark, który działa identycznie jak Barkskin, tyle, że możemy to rzucić na dowolny target (a więc tanka lub innego nieszczęśnika, który dostaje spore baty). Cooldown 2min (Barkskin teraz ma 45s CD dla resto ze względu na dodatek do passiva Malfurion's Gift). Można mieć oba efekty aktywna na raz na sobie, aczkolwiek nie testowałem, czy daje to 40%, 36% czy nie wiadomo ile redukcji dmg.
  • Ciekawsze talenty:
    • T2 Cenation Ward - HPS na oko porównywalny z Rejuvem, ale 6s co 30s daje uptime tylko 20%. Jako dodatkowy HoT, jeśli ktoś nie lubi Nature's Swiftness, czemu nie.
    • T3+T5 AoE CC - Mass Rooty, Typhoon, Disorienting Roar, Ursol's Vortex - jest z czego wybierać, także jak tank zamuli, to nie ma strachu ;)
    • T4 Treanty - tak jak we wszystkich specach, działają dość krótko, ale stosunkowo niski CD. Castują Healing Toucha :D 6 czy 7 "potrójnych" castów, każdy mniej więcej 2x tyle co tick Rejuva - nie jest źle, ale jeśli chcemy bić recounta to chyba Incarnation wyjdzie lepiej (nie testowałem, zakładam, że działa tak samo jak w Cata).
    • T1 wedle uznania, T6 nie testowałem.
  • Ciekawe nowości w Glyphach
    • Regrowth - zamiast hota, który i tak był zawsze beznadziejnie słaby, dostajemy +40% crit chance, a więc dodane do bazowego 60% daje 100% crita - całkiem całkiem :D
    • Lifebloom - Jeśli odpalimy LB na nowym targecie, stary target ma ponad 2s pozostałego 3xLB, to nowy target dostanie od razu pełne 3 stacki. Bardzo fajne na walkach, gdzie tankowie się co chwilę zmieniają ze względu na jakieś debuffy etc.
    • Blooming - Zwiększa bloom z LB o 50%, ale LB trwa 10s zamiast 15s. Hmm no nie wiem ;)
  • Last but not least - Treant Form na stałe!! Omg yeah :D
No i na koniec SYMBIOSIS :D jest to chyba najciekawszy spell jaki wymyślili w WoWie ;) Jak na razie testowałem to z Gloharem, ja dostałem dla tanka Lightning Shielda, a on Solar Beama - w takim przypadku jest to raczej bajer niż jakiś faktyczny upgrade, ale jeśli mogę dać innemu tankowi dodatkowy defensywny cooldown, to raczej miałoby takie coś konkretny wymiar na progress raidzie. Fajnie by było, jakby każdy obczajał jakie może bonusy dostać od druida, bo jednej osobie zapamiętać całą tabelkę jest raczej ciężko :D

Zapraszam do dyskusji :)
Ostatnio zmieniony sobota, 11 sierpnia 2012, 10:46 przez Eolla, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Odene
Patrycjusz
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek, 16 listopada 2009, 00:32
Medals: 5
Lokalizacja: Łódź
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

ANNORVM IX WoW Weteran L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Odene » środa, 18 lipca 2012, 14:38

Ja jak zawsze jestem przeciwko wszystkim uproszczeniom - mam nadzieje że nie przesadzili.

Szczerze nie wiem w jakim spacu będę grał na pandy, na pewno nie będzie to heal ale zapewne po pierwszym tygodniu gry pochwalę się swoimi przemyśleniami ;) A dostępu do bety nie mam więc na dzień dzisiejszy mogę tylko bazować na tym co inni napisali! :D

DUDU FTW
Ashes of Creation
My mind is my power, My power is my mind...
When uncorrupted by other elements, my mind is my pure power.
https://www.youtube.com/user/Odene5

Awatar użytkownika
Eolla
Posty: 192
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:34
Lokalizacja: Poznań
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Eolla » środa, 18 lipca 2012, 14:42

Ja chyba będę levelował w feralu, a na 90 albo się przerzucę na boom albo nie :)

Istotnie, DUDU FTW :D

Awatar użytkownika
Glohar
Patrycjusz
Posty: 387
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:43
Medals: 6
Lokalizacja: Katowice
Gender:
Status:
Offline

WoW Optio WildStar Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Glohar » środa, 18 lipca 2012, 14:48

http://www.wowwiki.com/Symbiosis - tabelki kto i co dostaje z symbiosis :)

Awatar użytkownika
Ezin
Patrycjusz
Posty: 1778
Rejestracja: piątek, 26 września 2008, 01:26
Medals: 24
Lokalizacja: Wrocław
Gender:
Status:
Offline

ANNORVM IX WAR Legionista AION Optio WoW Legionista BF3 Legionista
SWTOR Legionista GW2 Optio ArcheAge Legionista FF XIV Legionista L2C Trybun
AO Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Ezin » środa, 18 lipca 2012, 16:08

az mi sie zachcialo w wowa grac :D jak to przeczytalem o sowie i resto

Awatar użytkownika
Aryman
Posty: 1855
Rejestracja: wtorek, 30 czerwca 2009, 20:10
Medals: 1
Lokalizacja: Cambridge (uk)
Gender:
Status:
Offline

WildStar Legionista

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Aryman » środa, 18 lipca 2012, 17:02

Symbioza jest generalnie słaba, daje ciekawe rzeczy druidowi, ale innym już nie ( może z małymi wyjątkami ) i mnie ten skill nic a nic nie ekscytuje. Na początku myślałem że będzie się o to wręcz walczyć ale jednak nie ;)

Ps. Na hero w poprzednim beta patchu misio miał 50%+ dmg z całej insty
WoW - Placq Demel
WS - Ary(stalker), Placq(warek)
FFXIV - Demel

Awatar użytkownika
Eolla
Posty: 192
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:34
Lokalizacja: Poznań
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Eolla » środa, 18 lipca 2012, 17:05

No wiadomo, że druid powinien mieć najwięcej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Odene
Patrycjusz
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek, 16 listopada 2009, 00:32
Medals: 5
Lokalizacja: Łódź
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

ANNORVM IX WoW Weteran L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Odene » środa, 18 lipca 2012, 18:50

Jak tak paczyłem na te skille, to dudu serio ma w czym przebierać. Fajowski dodatek dzięki któremu dudu będzie jesio bardziej elastyczny.
Skille które daje dudu są wyraźnie jesio nie dopracowanie na 100% się jesio zmienią. Wydaje mi się że itak będzie walka o ten skill jesio większa jak o di czy fm.

Bardzo dobry smaczek dla dudu!
Ashes of Creation
My mind is my power, My power is my mind...
When uncorrupted by other elements, my mind is my pure power.
https://www.youtube.com/user/Odene5

Awatar użytkownika
Hucio
Posty: 239
Rejestracja: piątek, 6 maja 2011, 16:29
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Hucio » czwartek, 19 lipca 2012, 10:50

No pve symbioza dla nie dudu jest raczej słaba i będzie wybierana osoba która pod konkretny encounter najbardziej druida buffnie.

Natomiast jeśli chodzi o pvp to juz inna para kaloszy bo tutaj te skille dla innych klas zaczynają się robić całkiem fajne :)

Awatar użytkownika
Aryman
Posty: 1855
Rejestracja: wtorek, 30 czerwca 2009, 20:10
Medals: 1
Lokalizacja: Cambridge (uk)
Gender:
Status:
Offline

WildStar Legionista

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Aryman » czwartek, 19 lipca 2012, 11:22

Może poza rogalem :( chyba że coś zmienią jeszcze
WoW - Placq Demel
WS - Ary(stalker), Placq(warek)
FFXIV - Demel

Awatar użytkownika
Eolla
Posty: 192
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:34
Lokalizacja: Poznań
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Eolla » czwartek, 19 lipca 2012, 12:29

Właśnie tak spojrzałem na tabelkę z wowwiki i tam jest dla rogala tylko zwykły taunt, ale na wowhead jest świetny spell - zamienia rogala w regularnego tanka na 30s, także raczej bardzo fajna umiejka na PvP i PvE. Może Ary jeszcze będziesz walczył o Symbioze :]

Cała tabelka ładnie sformatowana w top komentarzu na wowhead: link.

Awatar użytkownika
Aryman
Posty: 1855
Rejestracja: wtorek, 30 czerwca 2009, 20:10
Medals: 1
Lokalizacja: Cambridge (uk)
Gender:
Status:
Offline

WildStar Legionista

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Aryman » czwartek, 19 lipca 2012, 13:07

w sumie jak na walce trzeba bedzoe ot tylko aby trzymac bosa chwile aby mt stracil stacki debuffa moze byc dobre, tylko nie wiadomo jaki cd to ma

na pierwszy rzut oka na dzien dobry pewnie dobrze bedzie dawac to tankom aby dac im extra cd, chyba ze na dana walke bedzie jakis must have skill aby druid mial ( tak czy inaczej to jest raczej cos co rl bedzie musial dobrze ogarnac tak aby nie marnowac dobrego bonusa jaki potencjalnie raid moze z tego wyciagnac, i tak mowie raid a nie druid ;) )
WoW - Placq Demel
WS - Ary(stalker), Placq(warek)
FFXIV - Demel

Awatar użytkownika
Eolla
Posty: 192
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:34
Lokalizacja: Poznań
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Eolla » czwartek, 19 lipca 2012, 13:09

3 minuty cooldown

Awatar użytkownika
Eolla
Posty: 192
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:34
Lokalizacja: Poznań
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Eolla » poniedziałek, 30 lipca 2012, 10:30

Hmm od ostatniego patcha zmienili bułkę o 180 stopni, większość tematów, które opisałem, można wywalić do kosza :P Jeszcze nie grałem w balance w tym patchu, więc podam tylko linka do materiału na restokin.com.

Awatar użytkownika
Odene
Patrycjusz
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek, 16 listopada 2009, 00:32
Medals: 5
Lokalizacja: Łódź
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

ANNORVM IX WoW Weteran L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Odene » poniedziałek, 30 lipca 2012, 12:36

Oddali 2 dot'y! Mają szczęście! No i narzędzie do poruszania eclipsy bez przymusu bicia! \o/ Sounds cool
Pytanie czy będą encountery do multidot i jak bardzo popsuli grzyby. Wygląda na to że popsuli aoe bo huricane wcale jakoś ostro nie pimpneli a grzyby poważnie popsuli ;/

Coraz bardziej mam ochotę pobiegać i po testować ale wstrzymam się jesio!
Większa niespodzianka będzie na start ^^
Ashes of Creation
My mind is my power, My power is my mind...
When uncorrupted by other elements, my mind is my pure power.
https://www.youtube.com/user/Odene5

Awatar użytkownika
Eolla
Posty: 192
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:34
Lokalizacja: Poznań
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Eolla » niedziela, 5 sierpnia 2012, 13:33

Poniżej obrazek z walki typu Patchwerk - i tutaj pytanie: da się jakoś zachować dane z recounta, co bym mógł w przyszłości sobie oglądnąć jaką chłopaki z innych klas robili rotację (nie było łatwo zniukować tego bossa więc dane są cenne :D )? BTW, Spirit Wolfy z Symbiozy zrobiły 45.660 dmg (0%), także mówię Wam, Symbioza wymiata :D

[ obraz zewnętrzny ]

Methil
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2010, 15:16
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Methil » niedziela, 5 sierpnia 2012, 18:43

W sumie juz nie moge doczekac sie tych zmian, zabawa bedzie fajna;) a symbioza to dobry dodatek:)

Awatar użytkownika
Maelcum
Posty: 81
Rejestracja: środa, 1 lutego 2012, 08:28
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Maelcum » wtorek, 7 sierpnia 2012, 15:00

Fajny topic, ino OP trochę ferala potraktował po macoszemu :P więc jako fanboy kotka pozwolę sobie wypisać co i jak na tą chwilę wygląda.

1.Kocie AoE wygląda ciekawiej:
-kotek dostaje Thrasha, który tak jak u miśka będzie zakładał bleedy
-Swipe dostał nerfa do dmg, ale zadaje 20% więcej bleedującym celom (patrz wyżej); dodatkowo na aktywnym celu po trafieniu swipem będzie wskakiwał combo point
Rotacja AoE wygląda aktualnie tak: SR --> Thrash --> Swipe --> Swipe --> Swiiiiiipeeee... :)

2.Mangle rzeczywiście nie daje debuffa powiększającego bleedy, dzięki za zwrócenie uwagi Eolla!

3.Savage Roar buffuje o 30% cały dmg, czyli wracamy do rotacji WotLKowej - zakładanie bleedów bez SR będzie nieopłacalne. Ale jest też ułatwienie o którym pisał Eolla - z glyphem można rzucać SR za 0 CP na 12 sekund, przyda się przed pullem.
Jest także jeden problem - potencjalne nadpisywanie SR z 5 CP tym za 0 CP.

4.Prowl z glyphem nie zmniejsza prędkości ruchu. Glyph Dasha zmniejsza jego cooldown o minutę zamiast 36s jak w Cata.

5.Kot dostaje nerfa małego do prędkości ruchu - forma zwiększa prędkość o 15, nie 30%. Można wybrać sobie talent na 1 tierze który da dodatkowe 15% we wszystkich formach (kot wtedy ma 132% movement speeda) - ale jest to mało opłacalne póki co. Z aktualnych enchantów na buty widać tylko jeden z Agility, który także daje boosta do prędokości ruchu - a jako konkurencję dla tego talentu jest Szarża.

6.Faerie Fire daje od razu 3 stacki (tak jak aktualnie ztalentowane), ale utrzymują się one tylko 30s.

7.Zglyphowany Shred pozwala na shredowanie bez konieczności stania za celem podczas Berserka i Tiger's Fury, ciekawa zmiana.

8.Szarża nie powoduje już proca darmowego Ravage, ravage chyba znowu zniknie z naszych barów.

9.Białe hity dostają 100% buffa do dmg w formie kotka.

10.Shapeshiftowanie się znów będzie łamać WSZYSTKIE ROOTY! All hail feral pvp! :3
(kurde, aż 2 lata trzeba było blizzowi do przyznania się do błędu...)

11.Ferocious Bite znowu będzie używany tylko poniżej 30% hp targetu, kiedy będzie odnawiał Ripa.

12.Wszystkie ciosy kotka dają debuffa 50% do movement speeda celu (tak jak talent infected wounds w cata).

12. Krótkie podsumowanie Feralowych talentów
Tier 1
Wygrywa zdecydowanie szarża. Movement speed będzie z enchanta na buty, Displacer Beast nawet w PVP jest do niczego (nie zrzuca dotów).
Tier 2
Wszystkie na potrzeby rajdów są w miarę równe. Jako leniwy feral wybiorę renewal.
Tier 3
Faerie swarm jest słabe, slowy mamy wbake'owane we wszystkie direct damage. Pozostałe dwa - zależy od encountera, ale ciekawe opcje rzeczywiście.
Tier 4
Soul of the forest wg testów aktualnie podobno jest słabe. Incarnation także jest takie sobie, stosunek kosztu Ravage do jego dmg niestety wypada gorzej niż shred. Z drugiej strony zsynchronizowanie Incarnation + Tiger's Fury + Nature's Vigil (20% dodatkowego dmgu) + Berserka - potencjalnie potężny burst, przy czym 3 skille są na 3min CD. Ale so far dps-wise najlepiej wypada trzeci talent, Force of nature.
Tier 5
Sytuacyjne, zależne od encountera. Ursol's Vortex został niestety już mocno znerfiony od pierwszej odsłony tego dalentu.
Tier 6
Dream of Cenarius odpada. Nature's Vigil ma potencjał złożenia ładnego combo, jak pisałem wyżej - ale póki co najmocniej wygląda wg theorycrafterów Heart of the Wild. I tu kolejny smuteczek: nie z powodu aktywowanych zdolności, bo te są wciąż aktualnie koszmarnie kiepskie - ale z powodu nudnego, statycznego boosta 6% do Agi...

13.Symbioza- najciekawsze kombinacje dla kota:
Od Rogala dostajemy możliwość przerzucania CP między celami. Nie kosztuje to ani energii, ani GCD, najlepsze wyjście zmakrować sobie razem z szarżą (i do tego jeszcze FFF).
Od Warlocka dostajemy możliwość przerzucania bleedów między celami, koszt jest także zerowy, świetnie się makruje też ponoć z szarżą.
Ciekawostka: CP na starym celu się nie resetują. Można więc przerzucić bleedy na nowy cel, a na starym odpalić pononie Ripa + Rake. Potencjał do PVP?
Od Warriora dostajemy Shattering blow, który obniża armora celu o 20% i zdejmuje wszelkiej maści niewrażliwości.

Generalnie zmian dla kota ostatnio jest mało (a są jeszcze potrzebne), ale biorąc pod uwagę focus jaki ostatnio otrzymali od blizza zarówno buki jak i drzewka - nasza kolej będzie pewnie niebawem. No i nerf miśków, ponoć są przegięte aktualnie :)

PS Forma geparda zostaje zmieniona domyślnie na jelenia. Z glyphem będzie można dorobić sobie siodełko dla drugiego gracza, żeby być w pełni jeleniem :P

EDIT: Soul Swap od locka na kociej symbiozie coraz bardziej mi się zaczyna podobać. Zakładanie ZDALNYCH bleedów na spieprzających healerach... Mniam :3
Someday, someone will best me. But it won't be today - and it won't be you.

Awatar użytkownika
Hucio
Posty: 239
Rejestracja: piątek, 6 maja 2011, 16:29
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Hucio » wtorek, 7 sierpnia 2012, 15:17

Jako hunter mogę powiedzieć tyle:
Gonna hate ferals even more :o

Awatar użytkownika
Maelcum
Posty: 81
Rejestracja: środa, 1 lutego 2012, 08:28
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Maelcum » wtorek, 7 sierpnia 2012, 15:21

I koniec z huntardami-kradziejami-feralowych-łeponów! :3
Someday, someone will best me. But it won't be today - and it won't be you.

Awatar użytkownika
Odene
Patrycjusz
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek, 16 listopada 2009, 00:32
Medals: 5
Lokalizacja: Łódź
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

ANNORVM IX WoW Weteran L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Odene » wtorek, 7 sierpnia 2012, 15:42

Maelcum pisze: PS Forma geparda zostaje zmieniona domyślnie na jelenia. Z glyphem będzie można dorobić sobie siodełko dla drugiego gracza, żeby być w pełni jeleniem :P
Omfg..


Zdecydowanie kot straci sporą część swojego uroku po podziale drzewka feral.
Brak elastyczności hybrydy ogranicza kota do zwykłej roli dps - można nas zastąpić dowolnym dps'em. Sad day.

Co mi się podoba, pomimo paru uproszczeń jak brak konieczności trzymania debuffa z mangle dodali konieczność trzymania SR. Rewelacja, w dalszym ciągu imho kocia rotacje będzie najtrudniejsza w grze. To będzie widocznie dzieliło ludzi na tych którzy umieją grać od tych którzy po prostu jarają się teksturą kota. Rotacja nie będzie wybaczała błędów, więc albo będziesz posysał albo będziesz robił dobre liczby - po stracie możliwości hybrydy to jest jedyne co mnie cieszy na kocie.
Ashes of Creation
My mind is my power, My power is my mind...
When uncorrupted by other elements, my mind is my pure power.
https://www.youtube.com/user/Odene5

Awatar użytkownika
Maelcum
Posty: 81
Rejestracja: środa, 1 lutego 2012, 08:28
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Maelcum » wtorek, 7 sierpnia 2012, 15:46

Odene, mylisz pojęcia. Hybryda to klasa która może spełniać parę różnych ról - i to się nie zmienia. A że kotek nie będzie już tak efektywnym miśkiem, cóż. Liczę na to że nadrobi w DPSie ;-)

Ja również cieszę się z trudniejszej rotacji, choć już się zastanawiam gdzie ja te wszystkie nowe guziczki wsadzę :)
Someday, someone will best me. But it won't be today - and it won't be you.

Awatar użytkownika
Odene
Patrycjusz
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek, 16 listopada 2009, 00:32
Medals: 5
Lokalizacja: Łódź
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

ANNORVM IX WoW Weteran L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Odene » wtorek, 7 sierpnia 2012, 16:04

Maelcum pisze:Odene, mylisz pojęcia. Hybryda to klasa która może spełniać parę różnych ról - i to się nie zmienia. A że kotek nie będzie już tak efektywnym miśkiem, cóż. Liczę na to że nadrobi w DPSie ;-)
Nie piszę że druid stracił możliwość hybrydy, a że kot stracił. Pomimo że zostało parę skilli z misia na kocim specu, nie będziesz w stanie już tankować w kocie jak zwykły tank - ot tracisz hybrydę na kocie. Nie mam na myśli samej możliwości shifta w misia i użycia taunta, a realnego tankowania jak w tej chwili.

Nie będzie można robić takich fajnych rzeczy jak przykładowo skuteczne offtankowanie krwinek na spainie, by później przeskoczyć na tendona i wsadzić dmg jak zwykły melas.. Kot zostanie zwykłym dps z trudną rotacją. Teraz pozostaje tylko pytanie, czy blizzard nagrodzi kota - zrobisz swoją rotację perfekcyjnie wykręcisz liczby godne rogala! Czy zrobi jak teraz, że można rotację przeprowadzić perfekcyjnie a rogal bez większego wysiłku spokojnie cię przekręci. Jeśli będzie tak jak teraz, to z raidowego punktu widzenia kot będzie usless. Nie zrobi za awaryjnego offtanka który kręci godny dps i wykręci gorszy dps od rogala który do tego ma prostszą rotację.

Reasumując, jeśli kot który wykona poprawnie swoją rotację nie będzie miał porównywalnych liczb do rogala, nie będzie sensu mieć kota w raidzie.
Ashes of Creation
My mind is my power, My power is my mind...
When uncorrupted by other elements, my mind is my pure power.
https://www.youtube.com/user/Odene5

Awatar użytkownika
Eolla
Posty: 192
Rejestracja: środa, 27 kwietnia 2011, 10:34
Lokalizacja: Poznań
Status:
Offline

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Eolla » wtorek, 7 sierpnia 2012, 16:17

Maelcum pisze:Jest także jeden problem - potencjalne nadpisywanie SR z 5 CP tym za 0 CP.
Nie ma problemu, dostaniesz errora "more powerful spell is already active".
Maelcum pisze:12. Krótkie podsumowanie Feralowych talentów
Tier 1
Wygrywa zdecydowanie szarża. Movement speed będzie z enchanta na buty, Displacer Beast nawet w PVP jest do niczego (nie zrzuca dotów).
Tier 2
Wszystkie na potrzeby rajdów są w miarę równe. Jako leniwy feral wybiorę renewal.
Tier 3
Faerie swarm jest słabe, slowy mamy wbake'owane we wszystkie direct damage. Pozostałe dwa - zależy od encountera, ale ciekawe opcje rzeczywiście.
Tier 4
Soul of the forest wg testów aktualnie podobno jest słabe. Incarnation także jest takie sobie, stosunek kosztu Ravage do jego dmg niestety wypada gorzej niż shred. Z drugiej strony zsynchronizowanie Incarnation + Tiger's Fury + Nature's Vigil (20% dodatkowego dmgu) + Berserka - potencjalnie potężny burst, przy czym 3 skille są na 3min CD. Ale so far dps-wise najlepiej wypada trzeci talent, Force of nature.
Tier 5
Sytuacyjne, zależne od encountera. Ursol's Vortex został niestety już mocno znerfiony od pierwszej odsłony tego dalentu.
Tier 6
Dream of Cenarius odpada. Nature's Vigil ma potencjał złożenia ładnego combo, jak pisałem wyżej - ale póki co najmocniej wygląda wg theorycrafterów Heart of the Wild. I tu kolejny smuteczek: nie z powodu aktywowanych zdolności, bo te są wciąż aktualnie koszmarnie kiepskie - ale z powodu nudnego, statycznego boosta 6% do Agi...
Zanim skomentuję wybory dodam, że talenty można zmieniać w MoP tak jak glyphy, za pomocą 1 proszku zmieniamy 1 talent, a więc spodziewam się korekt ustawienia przed każdym progress bossem.

1) Nie skreślałbym 15% speeda i displacera, na walkach gdzie nie będziesz miał wielu targetów a za to będziesz miał różnej maści gówna pod nogami może okazać się lepszy talent do szybszego się usuwania z fail zona :D Co do szarży, nie pamiętam detali ale dość topornie mi się ją używało, teoretycznie jest 8-25yd, to chyba bez zmian, ale tak jakoś się wkurzałem na nią... :P Co do Displacera - jego używa się głównie jako blinka (talent nawet nie wyłącza combata, więc nawet nie można uciec od moba :( ), a więc z nim można np rozbrajać trapy na Ragnarosie.

2) Renewal bardzo fajnie się sprawdza, o ile pamiętam z moich testów, ilość heala się zwiększa z różnymi talentami, pasywami etc. Łatwe w użyciu, coś jak podwójnie silny HS (swoją drogą warlockowe HSy też są fajnie buffnięte teraz, mają 3 charge)

3) Faerie Swarm zdecydowanie nie służy do targetów melee tylko takich, które chcemy szybko dogonić ;)

6) Dream of Cenarius - nie jestem pewien, czy zauważyłeś pewną bardzo fajną opcję rotacji, która jest raczej całkowitą nowością w MoP. Po każdym 5CP finisherze mamy instantowego Nature spella (Predatory Swiftness) - to już było, natomiast nowością jest, że możemy tego spella odpalić w kociej formie! Z pozoru niewielka różnica, a doznania są wg mnie zaskakująco pozytywne - odpalenie tego casta jest całkowicie przezroczyste dla normalnej rotacji DPSowej (jedyny problem jest taki, że instant cast marnuje clearcasta jeśli takowy procnie, trzeba na to uważać). Mogę sobie łatwo wyobrazić, że na progress walce, co każdy RIP/SR mamy darmowego HT, którego jeśli nie chcemy się za bardzo bawić w healera, zawsze ładujemy na siebie albo zawsze na MT (macro). Następnie, dzięki talentowi, mamy dwa hity zbufowane o 30%. Najczęściej będą to 2 shredy, ale wg mnie możliwe jest, przy odrobinie treningu, odpalenie każdego RIPa i Rake'a z buffem 30%. Sounds like a plan, nie sądzicie?


@Odene - masz talent T6 Heart of the Wild, który oprócz solidnego static boosta pozwala Ci tankować przez 45s. Do niektórych zadań offtankowych wystarczy, a na pewno się przyda jak padnie tank podczas drama killa :D

EDIT:
Dodatkowo, nie rozumiem dlaczego uważacie, że rotacja jest/będzie skomplikowana? Jak się przerzucałem na ferala (late-WotLK) faktycznie był uważany za jedną z najtrudniejszych rotacji w grze, ale od tamtego czasu chyba się sporo zmieniło w innych klasach i nie sądzę, że dzisiaj feral jest trudniejszy niż np sowa czy ele/enh shaman czy tam shadow priest/warlock (priestem i warlockiem grałem tylko w dungeonach do 83lvl więc nie jestem pewien xD ). SR? Nie wiem jak Wy, ale ja i tak zawsze go trzymałem w Cata :P (może nie 100% uptime, ale raczej więcej niż mniej), także nie wiem co Wam tak bardzo komplikuje rotację ;)
Ostatnio zmieniony wtorek, 7 sierpnia 2012, 16:32 przez Eolla, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Odene
Patrycjusz
Posty: 776
Rejestracja: poniedziałek, 16 listopada 2009, 00:32
Medals: 5
Lokalizacja: Łódź
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

ANNORVM IX WoW Weteran L2C Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty

Re: [MoP] Druid preview

Post autor: Odene » wtorek, 7 sierpnia 2012, 16:31

Eolla pisze: @Odene - masz talent T6 Heart of the Wild, który oprócz solidnego static boosta pozwala Ci tankować przez 45s. Do niektórych zadań offtankowych wystarczy, a na pewno się przyda jak padnie tank podczas drama killa :D
True, problem rodzi się kiedy trzeba być tankiem i potrzeba nam boosta dps w kocie! ^^
Jako fanboj kociego speca jest mi smutno ;/
Ashes of Creation
My mind is my power, My power is my mind...
When uncorrupted by other elements, my mind is my pure power.
https://www.youtube.com/user/Odene5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Druid”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości