Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Dział poświęcony grom dla jednego gracza.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku

Awatar użytkownika
Querulous
Posty: 792
Rejestracja: niedziela, 25 stycznia 2009, 22:14
Lokalizacja: Gdańsk
Status:
Offline

Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Querulous » niedziela, 16 czerwca 2013, 11:35

Guide w trakcie tworzenia

Jak zapewnie wiecie (lub też nie) wkrótce będzie ruszać europejska wersja Age of Wushu*.
Potestowałem trochę grę na amerykańskim serwerze i powiem wam że, bardzo przypadła mi do gustu. Głównie ze względu na levelowanie AFK - nie mam tyle czasu co kiedyś. Fajna nowością jest również system skilli do poruszania się w terenie jak i mechanika waki.

Dlaczego tworze ten poradnik?
Uważam, że gra jest bardzo ciekawa i unikalna ale zarazem bardzo przytłacza mnogością opcji i niewiadomych które tak naprawdę nie są nigdzie porządnie wytłumaczone.
W przeciwieństwie do innych MMORPG tutaj praktycznie cały kontent otwiera się jednocześnie powodując dezorientacje. Sama mechanika przez swoją unikalność też w samej grze jest biednie wytłumaczona. Same poradniki w grze występują w paru różnych miejscach. Postanowiłem spisać podstawowe informacje aby dać jakiś zarys o możliwościach gry jak i postarać się wytłumaczyć podstawowe aspekty.
Poradnik może zawierać błędy oraz nieścisłości. Jeśli coś będzie nie tak lub też wymagałoby lepszego wytłumaczenia - dajcie mi znać.
Mam nadzieje, że komuś się to przyda :P

http://www.ageofwushu.com/ - strona serwera US, gra działa od kwietnia.
http://en.wulin.gpotato.eu/ - strona EU, CB od 17 czerwca (stawiam, że open beta będzie na początku lipca)

Z pozdrowieniami dla IXtki ;)

Co to jest Age of Wushu?
Age of Wushu to gra MMORPG z elementami sandboxowymi. Nie jest to czysty sandbox bo opiera się tylko o jego jakieś tam jego elementy. Generalnie gra was powinna zainteresować jeśli lubicie:
-sandboxy ;P
-rozwój postaci który nie do końca zależy od spędzonego czasu w grze (ala Eve Online)
-dowolność w kreowaniu postaci
-dowolność w sposobie gry, różne drogi nabijania XP
-rozbudowana ekonomia oparta na crafcie i handlu między graczami
-GvG (Guild vs Guild)
-boty
-AFKowanie
-open PVP
-kiepskich wydawców gier (gPotato :( )
-item shop
-unikalny, chiński klimat
-przyjemna grafika z sensownymi wymaganiami (
-lagi

Tworzenie postaci
Ogólnie to standard, czymś nowym jest przeszłość postaci którą chcemy zagrać. Nie ma ona jednak większego znaczenia jeśli nie interesujemy się fabułą. Głownie wpływa ona na startowa lokacje, chociaż są pewne malutkie smaczki i różnice w każdej z nich. Kto co lubi, żadna nie daje przewagi.

Pierwszy dzień
Po zalogowaniu maszerujemy tak jak prowadzą nas zadanka. Jeśli nie mamy żadnego zadania storyline to znaczy, że coś omineliśmy. Wciskamy L i patrzymy gdzie mamy iść. Zielone napisy możemy wciskać, nasza postać wtedy automatycznie pomaszeruje w odpowiednie miejsce. Polecam wciskać wszystko tak jak pokazują samouczki, w dalszej części wytłumacze o co tam dokładnie chodzi. W pewnym momencie dojdziemy do wyboru szkoły, to najważniejsza, póki co, decyzja w grze.
UWAGA: U pierwszego nauczyciela mamy kilka książek do wykupienia, wykupujemy wszytkie i uczymy się! Są to umiejętności niezwiązane z żadną ze szkół. Kto wie, może się kiedyś to przyda :P
Przez limity dziennie craftu powinniśmy wybrać crafty już pierwszego dnia! Całe zbieractwo i te nas interesujące. Opis craftów niżej.

Walka
http://uk.ign.com/wikis/age-of-wushu/Fighting_System
Z początku walka zdaje się crapowata ale jak się człowiek zaznajomi z grą to jest się nią pozytywnie (ja byłem) zaskoczonym. Generalnie opiera się o mechanikę papier, kamień i nożyce. Każdy skill ma otoczke w iednym z kolorów.
Mamy więc czerwone, zwykłe ataki
Niebieskie, przebijające blok
Zielone, do blokowania
W teorii, zasada jest banalna. Zielone bije czerwone, czerwone bije niebieskie, niebieskie bije zielone. Tyle. Różne szkoły jednak mają różne ataki, szybsze, wolniejsze, z efektami dodatkowymi itp etc więc zabawa się komplikuje. Do tego nalezy dodać jeszcze walke w powietrzu (po podskoku) ktora modyfikuje skille. O ile sam blok nie jest jako takim skillem to modyfikujemy go przez właśnie zielone skille (buffy). W zaleźności od tego który na siebie rzucimy po bloku mogą się dziać różne cudactwa np: debuffy na przeciwnika, buffy na nas, kontry, regeneracje, dmg w przeciwnika itp etc.
Poza tym, walcząc ładujemy speciala który potrafi dobrze użyty zabić naszego oponenta na strzał. Niektóre szkoły się opierają własnie na nim. Blokowanie ataków to najszybszy sposób ładowania tego ataku.
Z powodu dynamiki bardzo odczuwalny jest tutaj ping, stąd jakość zabawy mocno zależy od jakości połączenia.

HP czyli jak działa leczenie
Przyzwyczajeni jesteśmy do jednolitego paska życia który spada razem z naszym HP. Tutaj jednak pasek życia działa inaczej. Po otrzymaniu obrażeń część paska (dokłądnie 1/2 otrzymanego dmg) zamienia się w kolor pomarańczowy. Lecząc się umiejętnościami w walce możemy wyleczyć jedynie pomarańczowy pasek! Aby wyleczyć resztę, należy wyjść z walki bądź też użyć mistury. Samo używanie mistur jest dosyć czasochłonne i w starciu 1n1 wymaga ucieczki :P Mamy dwa rodzaje miksutrek, szybkie oraz te porządne.
Pierwsze trwają 10s, te drugie natomiast około 2min. Postać na 2min butelce jest niemal nieśmiertelna w starciu 1n1. Należy ją jednak użyć przed walką ponieważ mało jaki przeciwnik pozwoli na 5s łykania butelki (obrażenia przerywają picie)
Poza walką umiejętności regenerujące HP działają normalnie chociaż nie wszystkie (HP<=>MP u Wudang działa tylko na pomaranczowy pasek)

Szkoły
http://feature.mmosite.com/age_of_wushu/8_schools.shtml
tutaj mamy razem z filmikami :)
Podsumowując:
Emei - pięści, dwa sztyleciki. Tylko postacie żeńskie, bardzo twarde. Można sobie połamać zęby na nich, często tankują, mogą odnawiać HP party, obrażenia głownie z bliska
Wudang - miecze, podwójne miecze- średnie obrażenia, posiadają świetne skille odnowy HP/MP. Sporo solidnego AOE. Uniwersalna postać. W PVP postara się wyczekać aż skonczy się Tobie mana i wtedy zadziabie.
Shaolin - tylko postacie męskie (faceci w rurkach się nie liczą), średnie obrażenia, sporo CC na grupki oraz support na party
Beggar - pięści i kije. praktycznie czysty dps zarówno w jeden jak i wiele celów.
Scholar - kopniaki, miecze i podwójne miecze. Dla wielu osób scholar to postać przesadzona. Niesamowicie uniwersalny skillset. Kopniaki - jeden cel, miecz - CC, AOE oraz podwójne miecze - support, zasięg. Poza tym posiada grupowy heal.
Tangman - sztylety i strzałki. Pew pew pew, postać zasięgowo - assasinowa. Wybierając tę postać dostajemy papierowego (do czasu) mobilnego gada który rzuca strzałkami. Straaaasznie wkurzające, jedyna postać mogąca odpalać ataki w pełnym biegu, skoku etc. Przez zdolności kite’owania uważana za OP. Fajna do PVE przez bombe dymną. W dalszym rozwoju atrakcyjna staje się walka sztyletem (i ataki gównie z kontry).
Royal Guards - ostrza, dwa ostrza (takie większe miecze :P) i lina. Przyrównałbym to do zasięgowego tanka z sporą ilością przyciągań i ogłuszeń. Z początku może się wydawać przegięta do PVP a jak się później okazuje - wcale tak nie jest (chociaż ja jeszcze nie doszedłem do tego wniosku). Fajny buff wysysający życie i miks CC/DPS oraz ataków zasięgowych tworzą uniwersalną postać i nieocenioną przy PVP. Niszczyciel tangmanów opartych o strzałki.
Wanderer - podwójne ostrza, podwójne sztylety. Czysty i papierowy DPS. Ilość życia tej szkoły po prostu aż zastanawia. Mocny DPS jednak wynagradza, choć odrobinę, papierowość.

Skróty które musisz polubić
N - lista rzeczy które możemy robić w grze. Jeśli nie mamy pomysłu na grę, zerkamy tutaj
L - ot, quest log. Dla fanów robienia quescików i questów zakładka recommended. Fajne na start aby się zaznajomić z grą
U - nasz progress w różnych dziedzianch gry, również osiągnięcia
I - craft skille
M - mapka, bardzo przydatna gdyż postać pomaszeruje tam gdzie klikniemy. Zazwyczaj jednak dłuższą drogą niż polezlibyśmy sami.
V - lista sklepów, w danej lokacji, otwartych przez graczy, możemy kupować/sprzedawać bezpośrednio przez nią.
K - skille
T - szybka podróż w oznaczone przez nas miejsca

Pierwszy dzień CD
Jeśli wybrałeś już szkołe, dostałeś już z niej skille i wywaliłeś stare umiejętności z paska skrótów - czytaj dalej. Jeśli ślepo klikałeś po interfejsie wykonując samouczkito pora wytłumaczyć mechanikę gry.
Grając w gre ( :P ) otrzymujemy praktycznie za wszystko punkty doświadczenia, XP. W przeciwieństwie do innych gier, punkty te nie wpływają bezpośrednio na siłę naszej postaci czy nawet poziom. XP trafia do zbiornika doświadczenia i następnie powoli przekształca się w cultuvation points (nazwe je CP)
http://i.imgur.com/XbCCc34.jpg
Tutaj macie obrazek z tą pulą. Duże kółko po środku to licznik ile mamy punktów XP, małe kołeczka to skąd je mamy a na dole mamy ilość punktów CP oraz ile możemy sobie dokupić CP gdybyśmy kupili złoto w item shopie.
Bazowo:
Dla graczy z VIP (abonament) 1 punkt XP = 1000CP
Dla graczy FREE 1 XP = 700 CP i 300 CPC (potential cultivation points)
Punkty CPC możemy zamieniać na CP, kosztuje to jednak walutę z item shopa :(
W praktyce gracze darmowi zdobywają CP 30% wolniej.
Okay, mamy sobie punkty CP a teraz o co z nimi chodzi?
Wciskając K otwieramy liste umiejętności. Mamy tutaj pare zakładek, dokładnie 5:
http://i.imgur.com/Z9Bzity.jpg
Internal skill - każda szkoła walki ma na początku jeden. Od tej umiejętności zależy siła naszej postaci. Wyznacza nasze obecne statystyki, ich maksymalną wartość oraz jest potrzebny aby dostawać następne internale/oblokowywac meridiany.
Techniki - lista ataków podzielona na szkoły.
Flying skills - lista skilli odpowiedzialnych za nasze poruszanie się po świecie. Wszystkie trzeba zdobyć samemu, często to żadki drop z instancji. Poruszanie się z pełnym zestawem wygląda tak:
Niektóre z nich jak np: slizg (niezbędne do skutecznego PVP) , sprint czy poruszanie się po wodzie kosztują fortune.
Na US odblokowałem podwójny (każdy to dostaje) i potrójny skok. Dash w powietrzu i bieganie po ścianach. Świetna sprawa.
Techniki grupowe - ataki potrzebujące parę osób do wykonania
Merdiany - Troche to zakręcone i potrzebny jest tutaj praktycznie osobny poradnik ale streszcze co to generalnie jest. Inner skill to nie jedyny sposób rozwoju naszej postaci. Możemy pracować (a nawet powinniśmy) nad meridianami. Meridiany to nic innego jak boosty do statystyk. Możemy mieć wyekwipowane maksymalnie 4 sztuki tego ustojstwa. Meridiany rozwijane są z punktów CHI które dostaje się za walke/XP. Każda szkoła ma własny meridian ale nie ma problemu aby rozwijać też inne, pasujące do naszych statystyk/stylu gry. Meridiany rozwijaja się niezależnie od reszty skilli.
http://uk.ign.com/wikis/age-of-wushu/Meridian_System

Rozwój
Wybieramy interesujący nas skill z 1szej lub 2giej zakładki i wciskamy cultivate.
Następnie mamy 3 opcje:
- rozwój czasowy
- bezpośrednie przelanie CP na skille za pomocą waluty
- team practice - zbieramy x osób po czym wciskając odpowiednie guziczki przelewamy CP na skille. Limit to 100.000 dziennie, całkiem sporo.
Wybieramy 1szą opcje. Teraz punkty CP powoli przechodzą na tą umiejętność. Po przelaniu odpowiedniej ilości wskoczy ona na następny poziom. Gracze VIP rozwijają umiejętności nawet poza grą. Na szczęście mamy team practice więc idzie to nadrobić

Inner vs techniques
Jako, że możemy szkolić jednocześnie jedną technikę trzeba wybrać co chcemy rozwijać.
Na starcie pomijamy pierwszą, otrzymają w tutorialu, technikę inner (Self Recolection) i rozwijamy tę która otrzymaliśmy w szkole. Potrzebujemy przynajmniej 5 poziomów aby mieć dostęp do zadań związanych ze szpiegowaniem (główne źródło punktów XP). 25 poziom aby dostać punkt combo (skille bez global CD) oraz 30 aby dostać następnego, mocniejszego inner skilla z naszej szkoły. Inner skille musimy “ubrać” aby działały. Robimy to przyciskiem activate.
Generalnie, inner skill to nasz poziom doświadczenia

Co by tutaj porobić?
Masz już szkołe (całe 30 min gry), wiesz już jak rozwijać skille i jak być mocniejszy to pora sobie znaleźć jakieś zajęcie. Praktycznie teraz masz dowolność w tym co masz zamiar robić w grze. Możesz zostać crafterem, zbierać materiały, zarabiać, możesz robić PVE, zając się PVP, szukać skarbów etc. Cokolwiek byś nie robił, robisz postępy w rozwoju postaci (nawet stojąc AFK, tak długo jak masz zapas XP). Brzmi świetnie wg mnie, ciężko być naprawdę w plecy z rozwojem postaci nawet poświęcając 20min dziennie na grę)

Waluta
Ciekawym wg mnie pomysłem był podział waluty w na trzy typy. Mamy Gold, Tael (aka Unbound Silver) oraz Coins (Bound Silver)
GOLD bierzemy z item shop. Możemy go zamienić na Tael, kupić za niego w item shopie kostiumy albo wykupić VIP.
TAEL to waluta “dla graczy”. Otóż, nie zdobędziemy nawet jednego TAELa robiąc PVE. Zdobędziemy tę walutę handlując z innymi graczami lub też ich porywając :)
COINS to waluta czysto do PVE. Robimy za to zakupy, uzupełniamy zapasy, po 1-2 dniach robi się dość zbędna a my w niej wręcz się pławimy.

Kidnapping
fajny guide
W przeciwieństwie do innych gier, tutaj po wylogowaniu nasza postać nie znika ze świata gry. Jeśli znajduje się w miejscu gdzie może dostać jakaś prace to zacznie prace. Może być kowalem, policjantem etc. Takiego gracza, można porwać i sprzedać do jednego ze sklepów. Listę kupców znajdziemy po pod N -> Jianghu -> Kidnap.
Jak porywać?
Udajemy się do sklepu z ogólnymi towarami i kupujemy kidnapping item lv10 (Nine Hells Soul Taking w wersji US). Tak wyposażeni szukamy naszej ofiary. Używamy na niej buteleczki a ona po chwili grzecznie zamienia się w worek. Worek podnosimy i zanosimy do kupca. Im dłużej gracz pracował w trybie offline tym jest więcej wart (chyba). Czasem kupcy mówią, że nie szukają ochotników ( :) ) do pracy - wtedy najlepiej udać się do innego. Po sprzedaniu, otrzymujemy debuff uniemożliwiający handel ludzmi przez 60 minut. UWAGA! Gdy niesiemy worek wszyscy mogą nas atakować, bez kar!

Gildia
Age of Wushu to jedna z niewielu gier w ostatnim czasie gdzie gildia naprawdę coś znaczy.
Będą w gildii możemy rozbudowywać jej siedzibę, nie tylko gdzieś tam na jakiejś tam instancji ale normalnie w grze. Ilość terenu jest ograniczona więc następują regularnie starcia o terytorium. Mając terytorium, postacie na tym terenie gildii szybciej się rozwijają.
- randomowe tłuczenie się o terytorium, fani mass pvp mogą być zadowoleni.
Poza tym, będąc w gildii uzyskujemy dostęp do prowadzenia karawan między miastami, łapaniem innych karawan itp :)

Zbrodnia i kara
Gra oferuje wiele ścieżek rozgrywki dla samego gracza. W grze zaimplementowany jest "charakter" postaci. W zależności co robimy oraz jak, możemy być dobrymi lub złymi.
Niektóre szkoły mają limity jak zli możemy być. Jeśli przesadzimy - dostaniemy karę która trzeba odpracować zamiatając placówkę wychowaczą ;P
Łamiąc prawo w grze, jak zwykle, nabijamy sobie negatywna reputacje (coś innego niż po prostu zła postać). Gracze mogą wyznaczać za nas nagrody pieniężne a po złapaniu możemy trafić do więzienia. Można nas odbić z aresztu, jeśli gildia się spręży. Ekstremalne przewinienia w świecie gry są karane - egzekucją. Daje to sporego debuffa na jakiś czas do szybkości rozwoju postaci, chyba też cofają się skille ale tutaj nie mam pewności.

Moja szkoła, moje ziomki
W grze mamy również system walk między szkołami. Script Stealing to rodzaj PVP gdzie dwie, losowo wyrabe szkoły się bronią na swoim terytorium przed złodziejami z pozostałych szkół.
Szkoły broniące muszą pilnować swoich bibliotek, pozostlai cóż, zabrać to co oni mają.
W nagrodę, można zdobyć zwoje uczące umiejętności z innych szkół więc raczej nie muszę mówić jak bardzo to przydatne i wartościowe :)

Szpiegowanie i patrolowanie
Nowym w świecie MMO (ktoś takie coś widział wcześniej?) jest system szpiegowania. Dołączając do szkoły pniemy się w jej reputacji (gracz może zostać nawet grandmasterem). Szpiegowanie to jeden ze sposobów zbierania zapasu XP jak i różnych łakoci prosto ze szkoły.
Wybierając się na teren innej szkoły możemy porozmawiać z odpowiednim NPC i zacząć szpiegowanie.
http://i.imgur.com/xgG6pnm.jpg - z takim czerwonym czymś nad głową
Zostajemy przeniesieni w losowe miejsce na mapie z 3 nowymi skillami.
Naszym celem jest zdobyć 10 informacji o szkole. Jak je zdobywamy?
Musimy znaleźć graczy offline w okolic centrium szkoły z podpisem (Scouting Disciple w wersji US, EU może mieć inną nazwę) następnie użyć skilla 1 lub 2 z nowego paska.
1 - jedna informacja, jakieś 90% szans na sukces, 10% szans na 20 punktów zdemaskowania
2 - ~50% szans na sukces, 3 informacje. Jeśli się nam nie uda, zostajemy zdemaskowani.
3 - rzut kamieniem do odwrócenia uwagi patrolujących NPC

Pod nowym skillbarem mamy również pasek wykrycia. Powyżej 80 gracze którzy patrolują teren mogą nas atakować.
Poza tym, gracze z żółtym słoneczkiem nad sobą to osoby które wzieły misje patrolowania terenu. Powinniśmy ich unikać. Mają skille umożliwiające wykrycie gracza. Mało kto się jednak w to bawi i zazwyczaj spokojnie można latać i szpiegować, nawet będąc wykrytym.
Po znalezieniu chociażby jednej informacji możemy wrócić do naszej szkoły (najlepiej teleportem) i oddać. Oczywiście najbardziej opłaca się zdobyć 10 sztuk.
Możemy powtarzać szpiegowanie 5 razy na dobę.

Patrolowanie, jak można się domyślić jak czymś odwrotnym. Myślę, ze nie ma co tutaj tłumaczyć poza tym, że osoba patrolująca ma buffa 10% do otrzymywanych CP.

Harder Better Faster
Wiemy co i jak, pora się zabrać za optymalizacje naszego rozwoju. Gra oferuje wiele sposobów przyspieszenia konwertowania XP na CP.
Najprostszym są miksturki które otrzymujemy za coś większego (Spy questy, instancje etc). Zabawa polega na tym, że mamy limit 36 pigułek w tygodniu. Podstawowa zwiększa o 25% i trwa 10min. Nie jest to dużo ALE:
Jeśli mamy znajomego herbaliste możemy konwertować je na mocniejszą wersje. Z 4 robimy jedną mocniejszą.
Mamy więc tak:
25% 10min
50% 20min
100% 30min
150% 45min
250% 1h
Powyżej pewnej jakości będziemy już stratni ale patrząc na ilość pigułek na tydzień, zawsze powinniśmy starać się atakować najmocniejszą wersje. Ewentualnie możemy starać się sprzedawać je graczom ale właśnie, coś za coś.
Siedzenie na patrolu zwiększa szybkosć o 10% więc jesli AFK to zazwyczaj na terenie szkoły, na patrolu ;)
Własny (gildyjny) teren daje 30% boosta
Divination (profesja) może zwiększyć zamiane XP w CP, oczywiście za odpowiednią opłatą :)

AoW należy do gier gdzie rozwój postaci to nie dni czy tygodnie ale miesiące.
W około 2 tygodnie jednak da się uzyskać postać skuteczną w PVP (z VIP) potrafiącą odeprzeć ataki nawet silniejszego przeciwnika (i ew uciec). Przewaga jednak zmniejsza się z każdym dniem :)

Craft
W solidnym MMO nie może zabraknąć craftu. Nazywany jest tutaj po prost Life :)
Każdego dnia limit craftów zwiększa się o 600. Tzn, pierwszego dnia po nauczeniu się craftu możemy podnieść go od 0 do 600. Drugiego dnia 600-1200 itp. Limit zwiększa się nawet jeśli nie będziemy podbijać do maksimum. Jeśli po dwóch dniach nieobecności limit zwiększy się o 1200. Czasem jednak zauwazyłem, że pomimo limitu 600 dziennie miewałem dziwne końcówki np: 1562 crafta co nie powinno być możliwe więc czasem dziwnie to działa. Bazowo jest jednak 600 na dzień i tego się będę trzymać ;)
Limit sprawia, że nie da się zrobić craftera w jeden dzień oraz im szybciej się zdecydujemy tym lepiej.

We wszystkim poza zbieractwem musimy się na coś zdecydować. Można się oduczyć craftu i nie jest to strasznie drogie więc polecam 1szego dnia poeksperymentować.

Zbieractwo
Miner - zbiermay ore, głownie blacksmith i craftsman
Hunter - zbieramy kawałeczki zwierzaków, tailor + cook
Farmer - sadzimy i zbieramy roslinki. Cook + tailor. Tutaj mamy specialną mechanikę. Musimy zdobyć nasionka, pomaszerować na pole uprawne, posadzić roslinki i czekać :) Roslinki mogą chorować i trzeba je pielegnować specialnymi przedmiotami do kupienia u NPC
Woodcutter - scianmy drzewo - craftsman + nie mam pojęcia kto
Fisherman - łowimy rybki, cook. Mechanika jest taka, że zarzucamy wędkę, czekamy aż się coś złapie. Po złapaniu wciskamy przyciski myszki na symbolu gryzonia. Jak się robi czerwony - przestajemy i tak do skutku.

Wytwarzanie
W przeciwieństwie do zbieractwa, nie podnosimy tych umiejętności po prostu "crafcąc". Musimy rozgrywać minigierkę ze swoim nauczycielem na zasadach identycznych z Puzzle Quest'a. Możemy również pojedynkować się z innymi graczami. Bardzo przyjemne i relaksujące.
Tailor - szyjemy ciuszki, ulepszamy je. Przerabiamy materiały, robimy torby na przedmioty klasy "Item"
Cook - gotujemy jedzenie (mamy wskaznik głodu w grze), robimy przydatne godzinne buffy takie jak +speed, +regen etc
Poison Master - zatruwamy broń, co ciekawe, trucizny są naprawdę mooocne. Częsty wybór graczy nastawionych czysto na PVP. Zbieranie trucuzn.
Craftsman - biżuteria + elementy potrzebne innym klasą. Poza tym, skrzynki trzymające "Material"
Blacksmith - Kucie broni, ulepszanie jej. Poza tym, skrzynki "Equipment" (najmniej przydatne imo)
Herbalist - ulepszanie biżuterii, potki, konwersja potem zwiększających XP. Zbieranie ziół.

Jak widać, herbalist oraz poisonmaster dodają kolejne zbieractwa, to bardzo miłe bo materiały zebrane tymi profesjami przydają się również innym. Skrzynki znikają po pewnym czasie więc zawsze będzie na nie zapotrzebowanie. Zarówno butelki jak i trucizny są bardzo mocne.
Samo crafcenie rozrywa się na dwa sposoby, jeden zwykły: wybieramy recepte klikamy OK i przedmiot trafia do plecaka.
Drugi sposób to craft hurtowych ilości. W przeciwieństwie do pierwszej metody, tutaj musimy się troszkę wysilić i wygrać minigierkę na zasadach takich jak rozwijanie crafta. Ten sposób umożliwia także wytworzenie znacznie lepszych przedmiotów niż zazwyczaj, o ile mamy szczęście.
Wszystkie recepty stają się coraz mocniejsze w miarę rozwijania craftu. Nawet te podstawowe. Nowe recepty pochodzą głownie z dropu.

Sztuka?
Musician - mass buffy
Chess Player - dodatkowy XP (chyba?)
Scholar - szybsze levelowanie skilli inner, wymaga zwojów (dropią na instancjach)
Painter - szybsze levelowanie technik. Również potrzeba zwojów.
Mało czasu poświeciłem na te profesje, każda ma unikalną minigierkę. Jak ktoś wię coś ciekawego to niech nasmaruje.

Socialne
Divinator - ciekawa profesja polegająca na otworzeniu sklepiku sprzedającego buffy cultivation. Wymaga statusu VIP.
Beggar - wykręcona profesja polegająca na żebraniu :) Latamy po mieście zaczepiając tym skillem graczy. Mają oni możliwość dania nam kasy w zamian za upominek. Upominek może być wszystkim, od rzadkich przedmiotów poprzez śmiecie. Żebrzącego gracza można również w odpowiedzi pobić :)
CDN kiedyś ;P


* Age of Wushu i Age of Wulin to jedna i ta sama gra
Ostatnio zmieniony środa, 19 czerwca 2013, 11:18 przez Querulous, łącznie zmieniany 31 razy.

Awatar użytkownika
Cookie
Posty: 506
Rejestracja: sobota, 1 stycznia 2011, 20:03
Medals: 2
Lokalizacja: Suwałki
Status:
Offline

TERA Legionista GW2 Centurion

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Cookie » niedziela, 16 czerwca 2013, 11:56

Jutro rusza CB 1 tak ? Jakaś opcja dostanie się na CB czy normalnie pogramy ?
[ obraz zewnętrzny ]
"My GUILD is my FAMILY. I would gladly DIE for any one of them. "

Awatar użytkownika
Querulous
Posty: 792
Rejestracja: niedziela, 25 stycznia 2009, 22:14
Lokalizacja: Gdańsk
Status:
Offline

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Querulous » niedziela, 16 czerwca 2013, 12:06

Jutro rusza CB w Europie. Jeszcze pewnie można dostać klucz, ja sam mam i chce przetestować wersje EU bo planuje się przenieść z powodu eventów mass PVP. Chce je mieć w normalnych godzinach a nie o 4-6 rano a poza tym będzie mniejszy ping.
Prawdopodobnie będzie tylko jedna CB a następnie OB. Gra już jakiś czas na rynku jest (wersja CN, US, RUS) i nie do końca jest co testować podczas CB.
Wersja US działa normalnie, można spokojnie sobie przetestować grę aby wiedzieć co i jak podczas startu na EU.

Awatar użytkownika
Rillas
Patrycjusz
Posty: 3205
Rejestracja: czwartek, 28 sierpnia 2008, 15:57
Medals: 14
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Weteran AION Trybun FF XIV Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Rillas » niedziela, 16 czerwca 2013, 12:21

Thanks Quer.
Ja mam na razie postacie na serwerach amerykańskich ale jak już ruszy EU to się pewnie przeniosę :)

Awatar użytkownika
Hei
Posty: 419
Rejestracja: środa, 30 stycznia 2013, 09:39
Medals: 3
Lokalizacja: Żagań
Gender:
Status:
Offline

AION Optio Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Hei » niedziela, 16 czerwca 2013, 13:03

To porywanie ludzi jest zabawne. W worku kolesia się niesie :D

PS
Rillas ja ci dam się przeniosę ! W Aion'a tyrać a nie w jakieś Age of Srushu grać :twisted:
"In A Street Fight, There is No Tapout. There is Only Life or Death" - Rener Gracie

[ obraz zewnętrzny ]

Awatar użytkownika
Querulous
Posty: 792
Rejestracja: niedziela, 25 stycznia 2009, 22:14
Lokalizacja: Gdańsk
Status:
Offline

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Querulous » poniedziałek, 17 czerwca 2013, 16:39

gPotato CB fail.
Pingi 1k-9k, Dcki, serwery nie dały rady :-)
edit: przeszło, grywalnie :)
Aż się boje OB.

Awatar użytkownika
Rillas
Patrycjusz
Posty: 3205
Rejestracja: czwartek, 28 sierpnia 2008, 15:57
Medals: 14
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Pretorianin Sekcji IX Kohorty ANNORVM IX WAR Weteran AION Trybun FF XIV Legionista
Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Rillas » wtorek, 18 czerwca 2013, 10:28

Quer nie wiem czy grałeś w AoW NA, ale słyszałam że gPatato miał coś poprawiać / zmieniać w stosunku do NA wersji, faktycznie coś poprawili?

Awatar użytkownika
Querulous
Posty: 792
Rejestracja: niedziela, 25 stycznia 2009, 22:14
Lokalizacja: Gdańsk
Status:
Offline

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Querulous » wtorek, 18 czerwca 2013, 11:19

Grałem koło tygodnia, z tego co zauważyłem:
Tłumaczenie jest inne, przetłumaczyli arty w tłach (przeróżne napisy np: w tle meridianów). Czasem wyskoczy jakiś dziwny chiński znaczek ale generalnie nie jest źle.
Same dialogi i opisy chyba są przetłumaczone w bardziej pokręcony sposób ale szczerze mówiąc, nie zwracałem na to zbytniej uwagi.
Pingi są niższe i wachają się od 60 do 150. Gra dziwnie dławi się w miastach gdzie jest dużo osób, nie zauważyłem tego nawet w zaludnionych miejscach na US.
Fonty są inne - bardziej wyraźne. Poza tym, jakieś kosmetyczne różnice własnie w UI, niektóre elementy wyglądają inaczej.
Pathfinding działa trochę gorzej wg mnie.
Tyle różnic po 1szym dniu.

Nie ma wyboru, trzeba się przenosić ;)

Awatar użytkownika
Vallarr
Posty: 179
Rejestracja: środa, 12 grudnia 2012, 16:47
Medals: 1
Lokalizacja: Wawa
Status:
Offline
Kontakt:

SWTOR Legionista

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Vallarr » wtorek, 18 czerwca 2013, 23:32

Pogralem ledwie godzinke, ale musze przyznac, ze wciaga i zapowiada sie naprawde fajnie. Zdecydowanie kontynuuj poradnik, powaznie rozwazam marnowanie czasu na ta gre :mrgreen:

Awatar użytkownika
Salvus
Posty: 313
Rejestracja: wtorek, 29 listopada 2011, 00:53
Lokalizacja: Ślůnsk, Chorzów
Gender:
Status:
Offline
Kontakt:

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Salvus » środa, 26 czerwca 2013, 01:54

jak ktoś nie może się doczekać początku lipca to

http://www.gameitems.com/get-your-age-o ... y-559.html

znalazłem betakeye 620 przy mnie jeszcze jest!
[ obraz zewnętrzny ]

http://www.twitch.tv/salva_salwa - czyli streamy wszelakie wrednej małpy - Salvy!

Steam

Awatar użytkownika
Gebbeth
Konsul
SC Trybun
Co-OP Trybun
Posty: 5653
Rejestracja: piątek, 15 czerwca 2012, 12:41
Medals: 11
Lokalizacja: Palatinatus Lublinensis
Gender:
Status:
Offline

Brązowa falera Fabri SWTOR Centurion ArcheAge Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty
Mecenas IX Kohorty

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Gebbeth » środa, 26 czerwca 2013, 07:48

Dzięki, chociaż nie lubię gier w kitajskich klimatach to spróbuję z ciekawości. Jeśli się komuś podczas instalacji odpala błąd o uszkodzonym .cab to wystarczy wejść do miejsca w którym jest ściągnięte i ręcznie odpalić instalatora.
Obrazek

Skubany
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 23 czerwca 2013, 14:00
Status:
Offline

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Skubany » środa, 26 czerwca 2013, 22:20

i jak tam te kitajce warto pograc przed beta AA ?

Awatar użytkownika
Gebbeth
Konsul
SC Trybun
Co-OP Trybun
Posty: 5653
Rejestracja: piątek, 15 czerwca 2012, 12:41
Medals: 11
Lokalizacja: Palatinatus Lublinensis
Gender:
Status:
Offline

Brązowa falera Fabri SWTOR Centurion ArcheAge Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty
Mecenas IX Kohorty

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Gebbeth » środa, 26 czerwca 2013, 22:24

Jakieś 10 minut pograłem.
Obrazek

Skubany
Posty: 26
Rejestracja: niedziela, 23 czerwca 2013, 14:00
Status:
Offline

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Skubany » środa, 26 czerwca 2013, 22:42

czyli klapa czy jak?

Awatar użytkownika
Querulous
Posty: 792
Rejestracja: niedziela, 25 stycznia 2009, 22:14
Lokalizacja: Gdańsk
Status:
Offline

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Querulous » wtorek, 16 lipca 2013, 11:52

Ciach, blast i BAM
Od jutra rozpoczyna się Open Beta Age of Wulin (Age of Wushu) dla osób które uczestniczyły w testach zamkniętych (zamknięte były jak cholera :P).
Reszta rusza 18.
Oznacza to międzyinnymi brak WIPE.
http://en.wulin.gpotato.eu/News/announc ... ianghu-VIP

Gra jest F2P (imo) i zamieszczam wyżej tabelke z opisanymi przywilejami osób płacących.
Szczerze mówiąc, gdybym nie grał to tabelka by mi nic nie powiedziała więc wytłumacze czym jest każda znacząca pozycja.
Cultivation Conversion - ile punktów XP przechodzi na punkty Cultivation (do rozwoju postaci).
Brakujące 30% przechodzi na pule z której można wykupić punkciki za gold.
Team Cultivation Conversion Rate - jeśli mamy nadmiar punktów Cultivation (szybciej zdobywamy niż wydajemy) to dzięki tej opcji możemy wydać punkty szybciej. Premium daje bonus 25%
Qi Conversion - do rozwoju statystyk, przy punktach XP zdobywamy punkty Qi, szkoda, że nie ma opisanego jakie jest ratio.
Experience Placement - jak szybko punkty XP przechodzą na punkty Culti


Pozostałe opcje dotyczą sklepików i mniej ważnych rzeczy (tzn, nie rozwoju samej postaci).

edit:
pełna lista opisanych zmiani w jezyku ang zaczerpnięta z
http://forums.penny-arcade.com/discussi ... -shall-die

Kod: Zaznacz cały

Better Cultivation Rates
Allows you full access and better conversion rates for all your cultivation points.

Offline Stalls and Cultivation
Allows you to open a professions stall and cultivate your skills offline. Your character never truly goes 'offline'. (Axen's note: Basically allows you to continue selling stuff and continue training a skill like in EVE while offline)

More Warehouse Spaces
Warehouse space (bank), up from 18 to 36.

More Booth Spaces
Increased booth space for your stalls allows for more sales.

Musician Attacks
When you use Musical attacks you only need to play the first part of the song, the game will take care of the rest for you.

Divination
Allows you to divine and make fortunes for other players.

Access to Exclusive Equipment
Change the look of your character with vanity clothing and accessories only available to Jianghu Elite members.

Special Adventure Rewards
Gain access to bonus rewards from random encounters.

Queue Priority
Gain access to the green portal and gain priority in the log-in queue. (Axen's note: Though I have yet to see a queue myself)

Experience Placement
The experience you get will be transferred to 5 different experiences and always have the fastest transferring rate.

Special Tasks and Events
Gain access to bonus tasks and events.

Carry More Money
Carry up to 10 Ding of Coins (8 for non-VIP), and 1000 Ding of Tael (30 for non-VIP).

Special Chat Room
Enjoy a special VIP only chat room.

Change Outfit
Switch between equipment with the press of a button.

Team Cultivation Bonus
Increases team cultivation by 25%.

Gather Bonus
Enhance success rate of gathering.

School Raid Bonus
Increased chance of acquiring skills pages and Inner Skills during school raid events.
Dlaczego nie uważam, że to nie P2W a F2P?
Ponieważ postępy są rozłożone w czasie i osoba grająca darmo jest wstanie zdobyć wszystkie umiejętności (poza jednym zestawem umiejętności z item shop ale on nie jest mocniejszy niż pozostałe style) oraz rozwinąć postać tak samo mocno.
Różnica polega w czasie i komforcie grania (np: nie trzeba zostawiać postaci na AFK do pasywnego rozwoju).
Jeśli ktoś chce wymiatać szybko to bez premium będzie ciężko, dla osób bardziej cierpliwych bądź też planujących długoterminową zabawę - myślę, że da rade bez premium, zwłaszcza, że CAP jest równy dla wszystkich

Ja sie skuszę na opcje premium, tylko wrócę z wakacji od kompa ;)

Awatar użytkownika
Tsura
Patrycjusz
Posty: 1207
Rejestracja: czwartek, 28 marca 2013, 11:28
Medals: 5
Lokalizacja: Olsztyn
Gender:
Status:
Offline

WoW Optio SWTOR Weteran WildStar St. Legionista Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty

Re: Age of Wushu - Kierownik (Guide) Quera

Post autor: Tsura » środa, 14 sierpnia 2013, 13:45

A ile w przeliczeniu na złocisze kosztuje miesiąc premium? Sprawdzałeś może?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry single-player”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości