Słów kilka na temat problemu z pamięcią.

Problemy sprzętowe

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku

Grochu
Status:
Offline

S

Post autor: Grochu » niedziela, 14 września 2008, 17:13

Na prośbę kilku graczy zmusiłem się, by napisać kilka słów na temat błędu znanego chyba wszystkim graczom AoC.
W obecnym temacie postaram się przedstawić kilka chwytów, które mogą (ale nie muszą) rozwiązać znany wszystkim ten problem:

\fcMemMngr\MemoryManager.cpp (415)
Out of Memory


Zaznaczam, iż podane przeze mnie sposoby nie oznaczają, iż każdy kto wykorzysta któryś z nich przestanie mieć problemy z grą. Dodatkowo, niektóre z podanych przeze mnie sposobów mogą zależeć od specyfikacji technicznej komputera. Co to znaczy? Otóż to, iż u jednej osoby dany trik może rozwiązać problem, a u innej nie.

Również nie odpowiadam za ewentualne problemy techniczne, wynikające z wykorzystania niektórych sposobów. Robicie to na własną odpowiedzialność.

Kolejna bardzo istotna sprawa. Problem NIE LEŻY po stronie komputerów, a samej gry. Także nie zabijajcie się tekstami typu „ja zrobiłem tak i siak... i naprawiłem”, bo to g*** prawda. Są sposoby by jakoś ominąć ten problem (i postaram się ich kilka podać), ALE NIE USUNĄĆ GO CAŁKOWICIE!!!.

Po krótce wyjaśnię w czym tak naprawdę tkwi ten problem.

Gra Age Of Conan oparta jest na silniku Dreamworld, który na potrzeby gry AoC został radykalnie, zmieniony. Jednak to wciąż ten sam silnik.

Działa on na zasadzie miejscówek/lokalizacji (my to potocznie nazywamy zone’y :)). Wchodzisz do lokalizacji, wychodzisz z niej. To co powinno się dziać, to gdy wychodzimy z jakiejś lokalizacji, cała informacja o niej powinna automatycznie zostać uwolniona i wyczyszczona z pamięci komputera, co się jednak nie dzieje (gratulacje dla FunComu). Im więcej podróżujemy po świecie Hyborii, im więcej zwiedzamy nowych lokalizacji, tym więcej informacji łąduje się do pamięci komputera, aż zostanie przepełniona i........ crash.
To tak jak wrzucać cały czas śmieci (czyli owe nowe informacje) do kosza, ale go nie opróżniać ze starych. W końcu się przepełni i zaczną z niego wypadać te śmieci :)

Jeśli posiadacie super nowoczesne karty graficzne. Włączone w grze wszystkie możliwe wodotryski, efekty świetlne, maxymalny anti-aliasing, maxymalne textury, bloom to oczywiste jest, że pamięć u takich osób przepełni się ZNACZNIE szybciej niż u innych, którzy mają ustawione mniejsze detale gry :)

To by było w kwestii samej istoty buga . Przejdźmy zatem do niektórych możliwych czynności, które mogą, lecz nie muszą, ułatwić nieco naszą zabawę.

I. ) Pierwsza rzecz, to na przykład wyposażenie się w oprogramowanie, które za nas (a raczej za grę) będzie opróżniało pamięć, po osiągnięciu pewnego, ustalonego przez nas zapełnienia. Takich programów w internecie znajdziecie setki.
Na przykład: speed-x, MemTurbo, TurboMem, RamBooster, FreeRam, Memory Optimizer... i wiele innych.
-----------------------------

II. ) Sterowniki karty graficznej.
Po pierwsze, sprawdzić czy problemu nie rozwiąże najnowsza wersja sterowników naszej karty graficznej.
Może się jednak okazać, że problem nieco rozwiąże jednak nieco starsza wersja sterowników. Kwestia przetestowania. Jeśli posiadacie starsze wersje sterowników niż dostępne, spróbujcie je uaktualnić do najnowszej wersji. Jeśli posiadacie najnowsze, spróbujcie ze starszymi.
W większości przypadków jednak to najnowsze sterowniki mogą rozwiązać problem.
-----------------------------

III. ) Kolejna prosta rzecz, to próba delikatnego zmniejszenia jakości wyświetlanego obrazu.
Zmniejszyć jakość tekstur, zmniejszyć lub też wyłączyć anti-aliasing itp. W celu zwolnienia procesu przepełniania pamięci RAM.
-----------------------------

IV. ) Problem, mogący wynikać z niemożliwości wykorzystania niektórych plików gry, z powodu parametru „Tylko do odczytu”.

1. Jeśli nie posiadacie uprawnień Administratora na swoim koncie, trzeba się zalogować na konto Administratora, bądź takie, które te uprawnienia posiada.
2. Przejdź do katalogu, gdzie zainstalowana jest gra Age Of Conan (domyślnie C:/Program Files/Funcom/ ).
3. Prawy przycisk myszki na katalogu z nazwą gry Age of Honan i wybrać „Właściwości”.
4. W dolnej pozycji okienka odznaczyć całkowicie pole „Tylko do odczytu” i kliknąć przycisk „Zastosuj”.
5. W kolejnym okienku, które się pokaże wybrać pozycję „Zastosuj zmiany do tego folderu, podfolderów i plików”.

W Windows Vista można spróbować kliknąć prawym przyciskiem myszki na ikonie AoC, i z menu kontekstowego wybrać pozycję „Uruchom jako Administrator”.
-----------------------------

V. ) Modyfikacja rejestru optymalizacji wykorzystania pamięci. (TYLKO DLA ZAAWANSOWANYCH UŻYTKOWNIKÓW!!!)

Klikamy w kolejności:
Start -> Uruchom... -> (wpisujemy w okienku) regedit (i klikamy OK.)

W rejestrze przechodzimy do następującej lokalizacji:
HKEY_LOCAL_MACHINE -> SYSTEM -> CurrentControlSet -> Control -> Session Manager -> Memory Management

W prawym okienku odnaleźć pozycję PagedPoolSize, w którą klikamy dwa razy lewym przyciskiem myszki. Otworzy się okienko w którym wpisujemy w postaci hexadecymalnej(szesnastkowej) lub decymalnej(dziesiątkowej) odpowiednią wartość (podane niżej). Proponuję śmiało zacząć od 256MB (choć w niektórych przypadkach wystarczy 192MB):

Hexadecimal: 0c000000 or Decimal: 201326592 192MB
Hexadecimal: 10000000 or Decimal: 268435456 256MB
Hexadecimal: 18000000 or Decimal: 402653184 384MB

Przykład umieściłem na zdjęciu:


Po wykonaniu tej operacji zamykamy edytor rejestru i uruchamiamy ponownie komputer.

VI. ) Zmiana timingów kości pamięci RAM (TYLKO DLA ZAAWANSOWANYCH UŻYTKOWNIKÓW!!!). Również pomaga w WIELU przypadkach.

WAŻNE!!!
Każdy kto wykorzysta ten trik musi wziąć pod uwagę SWÓJ sprzęt i SWOJE ustawienia, które mogą całkowicie odbiegać od podanych przeze mnie.

Przykład:
Pojemność pamięci 4GB.
Taktowanie kości 1066MHz.
Napięcie 2.2V.
Timingi 5-5-5-15.

Zmieniłem taktowanie pamięci z 1066MHz na 800MHz (wizualnie nie da się odczuć różnicy). Zmniejszyłem napięcie z 2.2V na 1.8V oraz zmieniłem timingi z 5-5-5-15 na 5-5-5-18. Problem całkowicie zniknął.

Jak mi wpadnie do głowy jakiś nowy pomysł, bądź znajdę w internecie coś nowego zamieszczę w tym temacie.


Peace, Grochu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 15 września 2008, 11:57 przez Grochu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Metan
Posty: 445
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2008, 16:44
Status:
Offline

Re: S

Post autor: Metan » poniedziałek, 15 września 2008, 10:01

Oooo wreszcie ciekawa wskazówka - instrukcja na te nasze cholerne
wywałki ...dzięki.. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dział techniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości