[Poradnik] Umiejętności, walka i śmierć
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Warframe
- Taneroth
- Posty: 364
- Rejestracja: niedziela, 17 maja 2015, 08:54
- Medals: 1
- Lokalizacja: Warszawa
- Gender:
- Status: Offline
[Poradnik] Umiejętności, walka i śmierć
____________________________________________________________________________________________________________
TRYBY WALKI
CLASSIC MODE
-Możliwość wskazania miejsca ruchu postaci z użyciem myszy
-Możliwość sterowania ruchem postaci z użyciem klawiatury
-Możliwość obracania kamery z użyciem klawiatury
-Możliwość obracania kamery z użyciem myszki (przytrzymując prawy przycisk)
-Możliwość zaznaczenia celu
-W przypadku nie zaznaczenia celu automatycznie obierany jest najbliższy cel, na który skierowana jest kamera
-Brak ryzyka utraty celu mimo oddalania się od niego lub obracania kamery w przeciwnym kierunku
ACTION MODE
-Brak możliwości wskazania miejsca ruchu postaci z użyciem myszy
-Możliwość sterowania ruchem postaci z użyciem klawiatury
-Brak możliwości obracania kamery z użyciem klawiatury
-Możliwość obracania kamery zgodnie z ruchem myszy
-Ciężko skupić się na konkretnym celu wśród wielu przeciwników
-Możliwość zaznaczenia celu z użyciem myszy jedynie poprzez jednoczesne przytrzymanie klawisza ALT
-Najbliższy cel jest obierany automatycznie zgodnie z miejscem skierowanej kamery
-Ten tryb bardziej przypomina non-target od poprzedniego, natomiast nadal bardzo daleko mu do idealności
•Wyboru trybu walki dokonuje się po raz pierwszy podczas tworzenia postaci. Można ewentualnie dokonać jego późniejszej zmiany w dowolnym momencie w ustawieniach gry.
•Obecnie wydawca gry na Europę pracuje nad wprowadzeniem pewnych zmian w systemie walki. Być może dzięki temu zbliży się bardziej do typowego systemu non-target.
•Podczas, gdy postać przebywa w trybie walki (combat) nie można:
-Zmieniać noszonego wyposażenia
-Edytować paska z umiejętnościami
-Przyzywać wierzchowca
____________________________________________________________________________________________________________
MOŻLIWOŚCI WSKRZESZENIA POSTACI PO ŚMIERCI
OPCJA 1
Odradzamy się natychmiastowo w miejscu śmierci przy użyciu kryształów Lumena, które można uzyskać jedynie z donacji (najłatwiejsza ale najdroższa opcja).
•Po śmierci wybieramy opcję "Resurrect Now", a następnie klikamy "OK" pozwalając na wykorzystanie 30 kryształów Lumena w celu bezzwłocznego wskrzeszenia swojej postaci w miejscu śmierci.
____________________________________________________________________________________________________________
OPCJA 2
Odradzamy się od razu w najbliższym punkcie rezurekcji.
•Po śmierci wybieramy opcję "Resurrect Tomb".
•Następnie rozmawiamy z NPC i klikamy "Good, Clean recovery" z szansą na otrzymanie kary w postaci losowego 10-minutowego negatywnego efektu.
LISTA NEGATYWNY EFEKTÓW
FATIGUE - Zmniejsza szybkość rzucania umiejętności o 30%
SLOWDOWN - Zmniejsza prędkość poruszania się postaci o 50% podczas walki
INTENSITY - Umiejętności konsumują dwukrotnie więcej punktów
THORNS - Zmniejsza zadawane obrażenia magiczne o 25%
SHARP ANGLES - Zmniejsza prędkość odnawiania życia o 25%
KEEN - Zwiększa poziom agresji przeciwników o 400% oraz otrzymywane obrażenia o 200%
BURDENED - Zmniejsza wartości atrybutów i szybkość ataku o 25%
GASH - Postać zaczyna krwawić po otrzymaniu ciosu z odległości
____________________________________________________________________________________________________________
OPCJA 3
W postaci ducha wracamy do miejsca śmierci, żeby odzyskać swoje ciało i się odrodzić jednocześnie unikając otrzymania negatywnego efektu (najpopularniejsza opcja).
•Po śmierci wybieramy opcję "Resurrect Tomb".
•Następnie udajemy się w miejsce śmierci w postaci ducha.
•W momencie, gdy zbliżymy się do naszego ciała na wystarczającą odległość, możemy się odrodzić klikając "OK".
____________________________________________________________________________________________________________
OPCJA 4
Czekamy, aż wskrzesi nas Paladyn z użyciem umiejętności "Ressurection" (zdecydowanie najmniej obiecująca opcja).
____________________________________________________________________________________________________________
INFORMACJE OGÓLNE
•Po śmierci, będąc w postaci ducha jesteśmy w stanie zauważyć innych graczy, którzy również są duchami.
•W postaci ducha jesteśmy niewidzialni dla żywych graczy.
•W postaci ducha nie można biec, korzystać z wierzchowców, zbierać surowców lub używać umiejętności.
•W przypadku, gdy wyłączymy grę lub zostaniemy wylogowani podczas śmierci lub w postaci ducha, wrócimy do postaci ducha po ponownym zalogowaniu oraz nadal będziemy mogli wrócić do swojego ciała i się tam odrodzić.
•Po śmierci postać nie traci punktów doświadczenia lub przedmiotów.
____________________________________________________________________________________________________________
PODZIAŁ UMIEJĘTNOŚCI
BASIC
Umiejętności ogólne rozwinięte przez postać takie jak crafting, gathering lub efekty działające zależne od rodzaju noszonego pancerza.
____________________________________________________________________________________________________________
CORE SKILL
Można wybrać i aktywować maksymalnie jedną z trzech dostępnych ścieżek naszej postaci. Wybór ścieżki przyczynia się w głównej miedze efektów działania normalnych umiejętności. Aktywując inną ścieżkę te same umiejętności postaci mogą mieć całkiem inne działanie lub powodować inne efekty. Ścieżki są możliwe do zmiany pod warunkiem, że zostały już opanowane przez postać.
____________________________________________________________________________________________________________
ACTIVE SKILL
Można wybrać i przenieść na pasek maksymalnie osiem różnych umiejętności aktywnych, które służą do wykonywania różnego rodzaju czynności, najczęściej powodujących obrażenia, wzmocnienia lub leczenie.
____________________________________________________________________________________________________________
PASSIVE SKILL
Można wybrać maksymalnie cztery różne umiejętności pasywne, które bez konieczności aktywowania będą stale oddziaływały na postać.
____________________________________________________________________________________________________________
REACTION
Można wybrać i przenieść na pasek maksymalnie dwie różne umiejętności przeciwdziałające, które będą możliwe do użycia dopiero w przypadku zareagowania na cios przeciwnika lub po użyciu przez postać umiejętności aktywnej, z którą stworzą combo i spowodują na celu otrzymanie dodatkowych obrażeń lub efektu.
____________________________________________________________________________________________________________
PASEK Z UMIEJĘTNOŚCIAMI
Istnieje możliwość ułożenia maksymalnie pięciu różnych konfiguracji paska z umiejętnościami oraz aktywowania tej najodpowiedniejszej w zależności od potrzeby w danej chwili.
____________________________________________________________________________________________________________
Przykład skonfigurowanego paska z ofensywnym buildem Paladyna.
____________________________________________________________________________________________________________
Po skonfigurowaniu paska z umiejętnościami wystarczy zamknąć okno, dzięki czemu zaktualizujemy gotowy pasek, który w takiej postaci będzie widoczny na ekranie gry.
1 - Aktywowana ścieżka postaci (Core Skill), która ma wpływ na działanie innych skilli widocznych na pasku
2 - Czynność defensywna zależna od klasy postaci - ochrona, szarża, odskok, teleportacja lub unik
3 - Pasek z punktami życia
4 - Pasek szybkiego dostępu, na którym można umieścić wszelkiego rodzaju skróty do poszczególnych dodatkowych akcji (8 miejsc)
5 - Umiejętności aktywne (Active Skills - 2 x 4 = 8 miejsc)
6 - Energia
7 - Aktywowana wybrana jedna z pięciu możliwych konfiguracji paska z umiejętnościami
8 - Poziom postaci
9 - Aktywne efekty i wzmocnienia
10 - Umiejętności aktywne (Active Skills - 2 x 4 = 8 miejsc)
11 - Pasek z rodzajem punktów zależnym od klasy postaci Valor (Guardian), Rage (Berserker), Malice (Assassin), Concentration (Ranger), Mana (Mage, Warlock, Paladin, Mystic)
12 - Umiejętności przeciwdziałające (Reaction - 2 miejsca)
____________________________________________________________________________________________________________
UMIEJĘTNOŚCI POSZCZEGÓLNYCH KLAS POSTACI
Wszystko zostanie w przyszłości dokładnie rozpisane po polsku w poszczególnych wątkach dotyczących osobno każdej klasy.
Póki co zalecam skorzystać z poradnika koreańskiego z użyciem tłumaczenia przeglądarki google chrome.
GUARDIAN http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/265
BERSERKER http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/268
ASSASSIN http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/278
RANGER http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/275
MAGE http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/279
PALADIN http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/277
Klasy postaci Warlock (summoner) oraz Mystic (healer) dotychczas nie zostały wprowadzone w grze.
____________________________________________________________________________________________________________
INFORMACJE OGÓLNE
•Niektóre umiejętności tworzą wzajemnie ze sobą kombinacje powodując przy tym dodatkowe obrażenia oraz jednocześnie nakładając dodatkowe efekty.
•Brak możliwości konfigurowania paska z umiejętnościami podczas walki.
•Możliwość ułożenia pięciu różnych konfiguracji umiejętności.
•Możliwość szybkiego przełączania między poszczególnymi konfiguracjami.
____________________________________________________________________________________________________________
TRYBY WALKI
CLASSIC MODE
-Możliwość wskazania miejsca ruchu postaci z użyciem myszy
-Możliwość sterowania ruchem postaci z użyciem klawiatury
-Możliwość obracania kamery z użyciem klawiatury
-Możliwość obracania kamery z użyciem myszki (przytrzymując prawy przycisk)
-Możliwość zaznaczenia celu
-W przypadku nie zaznaczenia celu automatycznie obierany jest najbliższy cel, na który skierowana jest kamera
-Brak ryzyka utraty celu mimo oddalania się od niego lub obracania kamery w przeciwnym kierunku
ACTION MODE
-Brak możliwości wskazania miejsca ruchu postaci z użyciem myszy
-Możliwość sterowania ruchem postaci z użyciem klawiatury
-Brak możliwości obracania kamery z użyciem klawiatury
-Możliwość obracania kamery zgodnie z ruchem myszy
-Ciężko skupić się na konkretnym celu wśród wielu przeciwników
-Możliwość zaznaczenia celu z użyciem myszy jedynie poprzez jednoczesne przytrzymanie klawisza ALT
-Najbliższy cel jest obierany automatycznie zgodnie z miejscem skierowanej kamery
-Ten tryb bardziej przypomina non-target od poprzedniego, natomiast nadal bardzo daleko mu do idealności
•Wyboru trybu walki dokonuje się po raz pierwszy podczas tworzenia postaci. Można ewentualnie dokonać jego późniejszej zmiany w dowolnym momencie w ustawieniach gry.
•Obecnie wydawca gry na Europę pracuje nad wprowadzeniem pewnych zmian w systemie walki. Być może dzięki temu zbliży się bardziej do typowego systemu non-target.
•Podczas, gdy postać przebywa w trybie walki (combat) nie można:
-Zmieniać noszonego wyposażenia
-Edytować paska z umiejętnościami
-Przyzywać wierzchowca
____________________________________________________________________________________________________________
MOŻLIWOŚCI WSKRZESZENIA POSTACI PO ŚMIERCI
OPCJA 1
Odradzamy się natychmiastowo w miejscu śmierci przy użyciu kryształów Lumena, które można uzyskać jedynie z donacji (najłatwiejsza ale najdroższa opcja).
•Po śmierci wybieramy opcję "Resurrect Now", a następnie klikamy "OK" pozwalając na wykorzystanie 30 kryształów Lumena w celu bezzwłocznego wskrzeszenia swojej postaci w miejscu śmierci.
____________________________________________________________________________________________________________
OPCJA 2
Odradzamy się od razu w najbliższym punkcie rezurekcji.
•Po śmierci wybieramy opcję "Resurrect Tomb".
•Następnie rozmawiamy z NPC i klikamy "Good, Clean recovery" z szansą na otrzymanie kary w postaci losowego 10-minutowego negatywnego efektu.
LISTA NEGATYWNY EFEKTÓW
FATIGUE - Zmniejsza szybkość rzucania umiejętności o 30%
SLOWDOWN - Zmniejsza prędkość poruszania się postaci o 50% podczas walki
INTENSITY - Umiejętności konsumują dwukrotnie więcej punktów
THORNS - Zmniejsza zadawane obrażenia magiczne o 25%
SHARP ANGLES - Zmniejsza prędkość odnawiania życia o 25%
KEEN - Zwiększa poziom agresji przeciwników o 400% oraz otrzymywane obrażenia o 200%
BURDENED - Zmniejsza wartości atrybutów i szybkość ataku o 25%
GASH - Postać zaczyna krwawić po otrzymaniu ciosu z odległości
____________________________________________________________________________________________________________
OPCJA 3
W postaci ducha wracamy do miejsca śmierci, żeby odzyskać swoje ciało i się odrodzić jednocześnie unikając otrzymania negatywnego efektu (najpopularniejsza opcja).
•Po śmierci wybieramy opcję "Resurrect Tomb".
•Następnie udajemy się w miejsce śmierci w postaci ducha.
•W momencie, gdy zbliżymy się do naszego ciała na wystarczającą odległość, możemy się odrodzić klikając "OK".
____________________________________________________________________________________________________________
OPCJA 4
Czekamy, aż wskrzesi nas Paladyn z użyciem umiejętności "Ressurection" (zdecydowanie najmniej obiecująca opcja).
____________________________________________________________________________________________________________
INFORMACJE OGÓLNE
•Po śmierci, będąc w postaci ducha jesteśmy w stanie zauważyć innych graczy, którzy również są duchami.
•W postaci ducha jesteśmy niewidzialni dla żywych graczy.
•W postaci ducha nie można biec, korzystać z wierzchowców, zbierać surowców lub używać umiejętności.
•W przypadku, gdy wyłączymy grę lub zostaniemy wylogowani podczas śmierci lub w postaci ducha, wrócimy do postaci ducha po ponownym zalogowaniu oraz nadal będziemy mogli wrócić do swojego ciała i się tam odrodzić.
•Po śmierci postać nie traci punktów doświadczenia lub przedmiotów.
____________________________________________________________________________________________________________
PODZIAŁ UMIEJĘTNOŚCI
BASIC
Umiejętności ogólne rozwinięte przez postać takie jak crafting, gathering lub efekty działające zależne od rodzaju noszonego pancerza.
____________________________________________________________________________________________________________
CORE SKILL
Można wybrać i aktywować maksymalnie jedną z trzech dostępnych ścieżek naszej postaci. Wybór ścieżki przyczynia się w głównej miedze efektów działania normalnych umiejętności. Aktywując inną ścieżkę te same umiejętności postaci mogą mieć całkiem inne działanie lub powodować inne efekty. Ścieżki są możliwe do zmiany pod warunkiem, że zostały już opanowane przez postać.
____________________________________________________________________________________________________________
ACTIVE SKILL
Można wybrać i przenieść na pasek maksymalnie osiem różnych umiejętności aktywnych, które służą do wykonywania różnego rodzaju czynności, najczęściej powodujących obrażenia, wzmocnienia lub leczenie.
____________________________________________________________________________________________________________
PASSIVE SKILL
Można wybrać maksymalnie cztery różne umiejętności pasywne, które bez konieczności aktywowania będą stale oddziaływały na postać.
____________________________________________________________________________________________________________
REACTION
Można wybrać i przenieść na pasek maksymalnie dwie różne umiejętności przeciwdziałające, które będą możliwe do użycia dopiero w przypadku zareagowania na cios przeciwnika lub po użyciu przez postać umiejętności aktywnej, z którą stworzą combo i spowodują na celu otrzymanie dodatkowych obrażeń lub efektu.
____________________________________________________________________________________________________________
PASEK Z UMIEJĘTNOŚCIAMI
Istnieje możliwość ułożenia maksymalnie pięciu różnych konfiguracji paska z umiejętnościami oraz aktywowania tej najodpowiedniejszej w zależności od potrzeby w danej chwili.
____________________________________________________________________________________________________________
Przykład skonfigurowanego paska z ofensywnym buildem Paladyna.
____________________________________________________________________________________________________________
Po skonfigurowaniu paska z umiejętnościami wystarczy zamknąć okno, dzięki czemu zaktualizujemy gotowy pasek, który w takiej postaci będzie widoczny na ekranie gry.
1 - Aktywowana ścieżka postaci (Core Skill), która ma wpływ na działanie innych skilli widocznych na pasku
2 - Czynność defensywna zależna od klasy postaci - ochrona, szarża, odskok, teleportacja lub unik
3 - Pasek z punktami życia
4 - Pasek szybkiego dostępu, na którym można umieścić wszelkiego rodzaju skróty do poszczególnych dodatkowych akcji (8 miejsc)
5 - Umiejętności aktywne (Active Skills - 2 x 4 = 8 miejsc)
6 - Energia
7 - Aktywowana wybrana jedna z pięciu możliwych konfiguracji paska z umiejętnościami
8 - Poziom postaci
9 - Aktywne efekty i wzmocnienia
10 - Umiejętności aktywne (Active Skills - 2 x 4 = 8 miejsc)
11 - Pasek z rodzajem punktów zależnym od klasy postaci Valor (Guardian), Rage (Berserker), Malice (Assassin), Concentration (Ranger), Mana (Mage, Warlock, Paladin, Mystic)
12 - Umiejętności przeciwdziałające (Reaction - 2 miejsca)
____________________________________________________________________________________________________________
UMIEJĘTNOŚCI POSZCZEGÓLNYCH KLAS POSTACI
Wszystko zostanie w przyszłości dokładnie rozpisane po polsku w poszczególnych wątkach dotyczących osobno każdej klasy.
Póki co zalecam skorzystać z poradnika koreańskiego z użyciem tłumaczenia przeglądarki google chrome.
GUARDIAN http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/265
BERSERKER http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/268
ASSASSIN http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/278
RANGER http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/275
MAGE http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/279
PALADIN http://bless.pmang.com/index.nwz?mKey=2 ... detail/277
Klasy postaci Warlock (summoner) oraz Mystic (healer) dotychczas nie zostały wprowadzone w grze.
____________________________________________________________________________________________________________
INFORMACJE OGÓLNE
•Niektóre umiejętności tworzą wzajemnie ze sobą kombinacje powodując przy tym dodatkowe obrażenia oraz jednocześnie nakładając dodatkowe efekty.
•Brak możliwości konfigurowania paska z umiejętnościami podczas walki.
•Możliwość ułożenia pięciu różnych konfiguracji umiejętności.
•Możliwość szybkiego przełączania między poszczególnymi konfiguracjami.
____________________________________________________________________________________________________________
Jeśli doceniasz moją pracę włożoną w przygotowania do gry Ashes of Creation i chcesz mnie wesprzeć to będę wdzięczny jak założysz konto z użyciem mojego linku referencyjnego:
https://ashesofcreation.com/r/WRTXCJ4P1FR5E7RH
https://ashesofcreation.com/r/WRTXCJ4P1FR5E7RH
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości