Crafting -- informacje ogólne/zapytania
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Crafting -- informacje ogólne/zapytania
[ obraz zewnętrzny ]
Crafting (rzemieślnictwo) w CU jest niezwykle ważną czynnością. Jej podstawowe cechy to:
- Crafterzy to osobna klasa postaci i podobnie jak inne klasy swoje umiejętności mają uzależnione od frakcji, co oznacza, że np. Wikingowie będą mogli robić inne przedmioty niż np. Arturianie;
- inne klasy postaci będą miały dostęp do elementów craftingu, czyli będą mogły coś tam sobie naprawić, zebrać, wybudować i podłubać, ale przede wszystkim nie będą miały dostępu do Vox Magus (poniżej);
- Crafterzy pracują na tzw. "zamówienia", które mogą zgłaszać poszczególne jednostki lub całe frakcje (uzależnione od rzeczywistego zapotrzebowania); z początku będą to zadania od NPC-ów, którego ułatwią start i rozwój klasy;
- Crafterzy mogą brać udział w walce przez konstrukcję i obsługę maszyn oblężniczych (czy bardziej defensywnie przez np. wzmacnianie murów i konstrukcji), jak również zastawianie pułapek na wroga, niemniej jednak nie będą walczyć w takim znaczeniu jaki dotyczy (większości) pozostałych klas;
- Crafterzy mogą zatrudniać "czeladników" (zarówno graczy, jak i NPC-ów) do robienia za nich różnych pomniejszych zadań;
- w grze planowany jest system handlowy wspierający gildie kupieckie, dzielnice handlowe, stragany, czy nawet sklepy itd., który nie opiera się na domach aukcyjnych;
- Crafterzy nie muszą wychodzić do obszarów RvR (choć złoża najrzadszych minerałów właśnie tam będą się znajdować), ale ich towary będą transportowane karawanami (gildii kupieckich), które mogą zostać zaatakowane przez graczy z innych frakcji i obrabowane (ale towary będzie można wcześniej ubezpieczyć, żeby zminimalizować straty);
- system crafterski oparty jest przede wszystkim o fakt, że itemy będą się psuły i znikały, co oznacza, że będzie na nie zawsze popyt;
- system ma stawiać na jakość, a nie ilość itemów -- im lepsze (rzadsze) mamy materiały, tym ciekawsze rezultaty możemy uzyskać, a co za tym idzie crafting będzie bardziej czasochłonny niż w innych grach;
- craft w CU składa się z 6 etapów: zbieranie-oczyszczanie-obrabianie-tworzenie-naprawianie-rozbijanie (taking-purifying-shaping-making-repairing-breaking);
- zbieranie to kopanie złóż, ale również wyrąb drzew, czy zielarstwo, a nawet rolnictwo;
- zbieranie i naprawianie będzie dostępne (w pewnym zakresie) dla wszystkich klas, nie tylko Crafterów;
- oczyszczanie, obrabianie i tworzenie odbywa się już w Vox Magus i jest dostępne tylko dla Crafterów;
- do craftu stworzono osobny interfejs/przedmiot zwany "Vox Magus", czyli coś w rodzaju księgi magicznej/czarodziejskiego warsztatu, dzięki którym będzie można przeprowadzać różne czynności rzemieślnicze i które będzie można rozwijać:
[ obraz zewnętrzny ]
[ obraz zewnętrzny ]
Ostatnio zmieniony sobota, 20 stycznia 2018, 23:32 przez Gwalch, łącznie zmieniany 4 razy.
- Driam
- Posty: 2897
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 21:25
- Lokalizacja: Aberdeen/Łódź
- Gender:
- Status: Offline
Re: Crafting -- informacje ogólne/zapytania
Wreszcie będę mógł stworzyć, jak kiedyś w Ultimie, klan kupiecko-crafterski Podoba mi się idea takiego podejścia do craftu. Tylko ciekawi mnie jak to się będzie miało do lootu z różnorakich mobów oraz jak zbalansują czas rozpadu itemów. Bo jeśli będzie za szybki to nikomu nie będzie opłacało się ich kupować a jeśli będzie za wolny to nie będzie na nie wielkiego zbytu.
- Bruner
- Posty: 1610
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 14:33
- Medals: 25
- Lokalizacja: Grod Kraka
- Gender:
- Status: Offline
Re: Crafting -- informacje ogólne/zapytania
Czy to oznacza ze podobnie jak w Lineage2 kazdy bedzie musial sobie zrobic krasia aby miec gear? Czy grajac inna postacia mozna zarobic na loot'cie/drop'ie na tyle ze spokojnie czlowiekowi wystarczy na gear?
- Gwalch
- Posty: 5573
- Rejestracja: czwartek, 21 sierpnia 2008, 20:21
- Medals: 14
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Gender:
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Crafting -- informacje ogólne/zapytania
Na razie ciężko powiedzieć na 100%. Na pewno nie ma lootu/dropu, który dawałby Ci całe, gotowe itemy. W założeniu jako gildia powinniśmy mieć kogoś, kto będzie zajmował się craftem. Czy każdy będzie miał alta craftera? Nie sądzę, ale na razie możemy tylko gdybać. Na pewno craft jest ważny i będą osoby, które będą chciały tylko tym się zajmować i jeszcze głębiej specjalizować. Pozostaje kwestia waluty w grze i czy oraz co za kasę będzie można kupić od crafterów na ich stoiskach. Jeszcze raz wyrażę nadzieję, że będziemy mieć jako gildia własnych, oddanych crafterów, którzy będą chcieli wyrabiać dla nas przedmioty.Bruner pisze:Czy to oznacza ze podobnie jak w Lineage2 kazdy bedzie musial sobie zrobic krasia aby miec gear? Czy grajac inna postacia mozna zarobic na loot'cie/drop'ie na tyle ze spokojnie czlowiekowi wystarczy na gear?
Re: Crafting -- informacje ogólne/zapytania
ale mi to się podoba
coś czuje ,że na 90 % będę takim crafterem- craft, handel - miodzio
czas w końcu na stare lata odłożyć miecz do kąta
coś czuje ,że na 90 % będę takim crafterem- craft, handel - miodzio
czas w końcu na stare lata odłożyć miecz do kąta
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości