Robotnicy - zarabianie kasy

Tu możesz porozmawiać na ogólne tematy dotyczące BD.

Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy Hyde Parku

Awatar użytkownika
Therryon
Posty: 105
Rejestracja: niedziela, 20 września 2015, 21:49
Medals: 2
Lokalizacja: Poznań
Gender:
Status:
Offline

Skyforge Legionista BD Legionista

Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Therryon » środa, 9 marca 2016, 22:25

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc.
Mam paru robotników - wydobywają copper/iron/lead ore.
Potem ja to przerabiam na melted, a kolejny robotnik robi z tego Ingoty.
Myślałem, że tak zarobię trochę kasy. Tu pojawia się mały problem.
Dzisiaj policzyłem trochę i generalnie wychodzi na to, że praktycznie na tym nie zarabiam.
Nody mam na lelvelu 2-3 a robotnicy wydobywają jakieś śmieszne ilości ore.
Dopiero dzisiaj zacząłem zapisywać ile dokładnie, ale przykładowo:

2 robótki - 1 piwo - około 10 -12 iron ore.
Cena jednego ore = 140. Czyli przy np. obecnej cenie piwa (1300) zarabiam 100-200 srebra ???
Jeszcze gorzej, jak to zaczynam przerabiać dalej. Przy ironie cena ingotów jest niższa niż surowca.

Nie chcę porad jak zarobić milion bez wysiłku, tylko porady czy władowałem się w złą gałąź przemysłu, czy raczej tak zarobić się nie da a robotnicy są po to, żeby dostarczać surowce do własnego craftu a nie na sprzedaż na AH ?

Jak komuś się nie chce pisać, możemy pogadać na TSie, tylko nie wiem do kogo zagadać :)
Why should i go where everyone goes
Why should i do what everyone does

Awatar użytkownika
Nerevus
Posty: 44
Rejestracja: niedziela, 7 lutego 2016, 11:59
Medals: 1
Gender:
Status:
Offline

BD Legionista

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Nerevus » środa, 9 marca 2016, 22:48

Z tego, co czytałem wiele osób narzeka na ceny matsów względem ceny gotowego itemu na AH.
Dlatego opłaca się robić jedynie "trade items" i sprzedawać je jak najdalej od miejsca produkcji.

Dobrym przykładem jest Calpheon Timber Crate:
1. Workerzy zbierają fir/birch/cedar drewno.
2. Sam przerabiasz belki na planki (w "chop" po naciśnięciu klawisza "L")
3. Sam przerabiasz planki w plywood (także w "chop")
4. Workerzy w Wood Workbench wytwarzają Calpheon Timber Crate z 5xbirch/cedar/fir plywood.
5. Wysyłasz gotowe boxy transportem magazynowym jak najdalej od miasta gdzie workerzy je produkują (node'y muszą być połączone!) i sprzedajesz z zyskiem u trade manager'a.

Tylko zaznaczam, że to sporo roboty, a zyski będą i tak tylko ułamkiem tego, co w tym czasie mógłbyś zarobić na zwyklym farmieniu mobów na 50lvl'u.

Awatar użytkownika
Therryon
Posty: 105
Rejestracja: niedziela, 20 września 2015, 21:49
Medals: 2
Lokalizacja: Poznań
Gender:
Status:
Offline

Skyforge Legionista BD Legionista

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Therryon » środa, 9 marca 2016, 22:53

Oki spróbuję w takim razie robić z rudy te trade packi. Dzięki za poradę.
Jak ktoś jeszcze ma jakąś informację, to poproszę:)
Nigdy nie byłem, dobrym crafterem w grach, czas sie w tym temacie podszkolić :]

To co, na razie olać zupełnie temat workerów i tyle ? Zająć się jakimś craftem na postaci albo zbieraniem? Albo zbierac rudy i je przetapiać, żeby rozwinąć skila procesing i wychodzić z tym na zero (jeśli chodzi o kasę)
Why should i go where everyone goes
Why should i do what everyone does

Rael
The Division 2 Legionista
Posty: 71
Rejestracja: niedziela, 7 września 2014, 19:17
Medals: 3
Gender:
Status:
Offline

Skyforge St. Legionista BD St. Legionista RO Optio

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Rael » czwartek, 10 marca 2016, 06:33

Jeśli chcesz zarabiać kasę z pomocą tylko robotników i nie napracować się zbytnio, polecam maksymalnie rozwinąć processing i przerabiać ore robiąc ingoty. Musisz tylko odblokować nody na tin ore i coal (odpowiednio Khruto Cave i Kaplan Querry). Na wyższych poziomach procesingu z jednego craftu robisz 3-4 sztuki. Innym rozwiązaniem jest flax i wool, matsy potrzebne do costiumów.

Awatar użytkownika
Urso
Patrycjusz
Posty: 920
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 18:00
Medals: 19
Gender:
Status:
Offline

ArcheAge Legionista L2C Centurion Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty Srebrny Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Urso » czwartek, 10 marca 2016, 06:54

Ja zainwestowałem w drzewka od Calpheone na południe w celu przerabiania ich na packi. Za niedługo dam znać czy się opłaca =].

Haqim
Posty: 272
Rejestracja: sobota, 22 marca 2014, 09:23
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa/Rumia
Gender:
Status:
Offline

WildStar St. Legionista

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Haqim » czwartek, 10 marca 2016, 08:20

Dodatkowo, polecam robienie samemu piwa. Jezeli z energia na mainie sie nie wyrobisz, rob cooking na alcie. PRzy 2-3 robotnikach zbierajacych Wheat/Potato, bedziesz robil wystarczajaco duzo piwa zeby wyzywic z 14 robotnikow pewnie i jeszcze Ci zostanie.

Awatar użytkownika
Urso
Patrycjusz
Posty: 920
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 18:00
Medals: 19
Gender:
Status:
Offline

ArcheAge Legionista L2C Centurion Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty Srebrny Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Urso » czwartek, 10 marca 2016, 09:20

Brakuje konkretów, więc przedstawię swoja konfigurację i zachęcam też innych do dzielenia się swoją, żeby znaleźć jeden najefektywniejszy sposób wykorzystania robotników. Plan działania:
  • Wysyłka drewna do Trent/Behr
  • Przerobienie na Playwood - wysoki processing będzie przydatny
  • Krafcenie paczek
  • Wysyłka do Hidel lub Veili
  • Sprzedaż
  • Kasa
A jak wyjdzie się okaże :P.
Oczywiście wszelkie uwagi i poprawki do w/w konfiguracji jak najbardziej mile widziane (np jakby jeszcze gdzieś jakiś node z drewnem był, który pominąłem).
Konfiguracja na bazie tej strony.

Haqim
Posty: 272
Rejestracja: sobota, 22 marca 2014, 09:23
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa/Rumia
Gender:
Status:
Offline

WildStar St. Legionista

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Haqim » czwartek, 10 marca 2016, 10:29

Dwie uwagi:

1. Workerzy powinni bazowac w Treat, wydaje mi sie ze w ten sposob origin paczek tez bedzie Treant. Da to wiekszy bonus za dystants.
2. Sprzedawac chyba najoptymalniej bedzie w Altinova, tylko trzeba node'ami to polaczyc.

Masz jakies szacunki ile contribution points to by wymagalo?

Awatar użytkownika
Urso
Patrycjusz
Posty: 920
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 18:00
Medals: 19
Gender:
Status:
Offline

ArcheAge Legionista L2C Centurion Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty Srebrny Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Urso » czwartek, 10 marca 2016, 10:46

1. Tutaj własnie jest pewien problem. W Trent jest miejsce na 3 workerów (zakładając, że jedno miejsce będzie przeznaczone na wood workbench), nie wiem ile w Behr (ale sumarycznie starczy na pewno). Jeśli chodzi o pochodzenie paczki to zdaje mi się (jeśli tak nie jest to mnie popraw), że jest to miasto w którym zostało wyprodukowane, a nie skąd przyjdą workerzy, tak więc jeśli będę produkować w obydwu miastach (żeby przyspieszyć produkcję, paczki będą podzielone po połowie na 2 miasta). Założyłem, że workerów z Trent wyślę "na lewo" do lasu (po za jednym z Behr do Manysa Forest, które jest bliżej tego miasta), natomiast dwóch kolejnych, mieszkających w Behr, będzie pracowało w wood workbenchach w obydwu miastach.
To jakich workerów się gdzie wyśle w zasadzie może być płynna decyzją, która nie wymaga sztywnych ustaleń.
2. Tak jak mówisz, ale jeszcze chyba nie ma Altinovy dopiero w przyszłym patchu dlatego na teraz Veila albo Hidel.

Jak wrócę z pracy to dokładnie sprawdzę ile wyjdzie contributon pointów na to (zedytuje mój poprzedni post z konfiguracją), teraz na oko może to być 100 +/- 20.

Haqim
Posty: 272
Rejestracja: sobota, 22 marca 2014, 09:23
Medals: 1
Lokalizacja: Warszawa/Rumia
Gender:
Status:
Offline

WildStar St. Legionista

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Haqim » czwartek, 10 marca 2016, 10:53

Tutaj ktos z detalami opisal ten plan. Roznica jest taka ze wlasnie w Altinovie sprzedaja, no i tam processing nie kosztuje energii, wiec sie to bardziej oplaca. U nas trzeba ta roznice uwzglednic.



A takze, skoro nie ma Altinovy, to znaczy ze nie da sie resetowac monster knowledge?

Awatar użytkownika
Clickslither
Posty: 304
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 08:43
Medals: 2
Lokalizacja: Suwałki
Gender:
Status:
Offline

Skyforge Optio BD Legionista

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Clickslither » czwartek, 10 marca 2016, 10:56

Haqim pisze:Tutaj ktos z detalami opisal ten plan. Roznica jest taka ze wlasnie w Altinovie sprzedaja, no i tam processing nie kosztuje energii, wiec sie to bardziej oplaca. U nas trzeba ta roznice uwzglednic.



A takze, skoro nie ma Altinovy, to znaczy ze nie da sie resetowac monster knowledge?
Da się resetować, w bibliotece w Calpheon.

Awatar użytkownika
Urso
Patrycjusz
Posty: 920
Rejestracja: piątek, 20 grudnia 2013, 18:00
Medals: 19
Gender:
Status:
Offline

ArcheAge Legionista L2C Centurion Uczestnik zlotów IX Kohorty Mecenas IX Kohorty Srebrny Medal Igrzysk IX Kohorty

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Urso » czwartek, 10 marca 2016, 11:28

Urso pisze: Konfiguracja na bazie tej strony.
Haqim właśnie na bazie tego to zrobiłem tylko niektóre nody nie mają lasku do ścinania.

Niedobry
Posty: 36
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2016, 16:30
Medals: 1
Gender:
Status:
Offline

BD Legionista

Re: Robotnicy - zarabianie kasy

Post autor: Niedobry » środa, 23 marca 2016, 11:25

Moja konfiguracja to:

Veila: 2 robotników

Potato: Bartali Farm
Eggs: Bartali Farm

Tu produkuje piwo i jajka do cookingu. Mięso z kurczaków w ilościach hurtowych od razu leci do vendora.

Heidel: 4 robotników

Iron: Northern Hidel Quarry
Copper: Northern Hidel Quarry

Mapple Wood: Northen Selendia Plain

Tool/Armor workshop: Heidel

Tu wydobywam iron ore, copper oraz Mapple/Trace of savagery(lynch farm excavation) potrzebne do produkcji narzędzi i questów. W heidel mam też głowny magazyn i stacje przerobową.

Keplan: 1 robotnik

Coal: Caplon Quarry

Kopalnia węgla do stali. Jeden niebieski goblin produkuje 12-23 węgla na 22 minuty więc więcej kopani nie trzeba.

Calpheon: 2 robotników

Birch wood/Lead ore: Gynt Hill
Tin Ore: Bare Reservoire

Magazyn przeładunkowy dla Keplan i Treant na drodze do Heidel.

Miasta połaczone nodami mam: Veila -> Heidel -> Calpheon -> Keplan -> Epheria -> Treant

Jak zarabiam: Przetapiam Copper + Tin na Bronze Ingoty, Coal + Iron na steel, produkuje steel tools + Steel Tarithas Armor.

Jedyna wada jest taka że nie można bezpośrednio wysyłać towarów z Keplan/Treant do Heidel.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Black Desert”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość