Cleryk - build pod full support
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin
Cleryk - build pod full support
Witam
Poszukuje dobrej rady odnośnie Cleryka a dokładniej układu songcraft/auramancy/vitalism
Czy taka kombinacja sprawdza się dobrze pod pve/pvp?
Czy możecie mi doradzić build?
A może macie inne rady na dobrego healera / supporta?
Znalazłem coś takiego: http://archeagedatabase.net/us/calc/125348/
Czy taki build przyda sie na wypadach pvp?
Poszukuje dobrej rady odnośnie Cleryka a dokładniej układu songcraft/auramancy/vitalism
Czy taka kombinacja sprawdza się dobrze pod pve/pvp?
Czy możecie mi doradzić build?
A może macie inne rady na dobrego healera / supporta?
Znalazłem coś takiego: http://archeagedatabase.net/us/calc/125348/
Czy taki build przyda sie na wypadach pvp?
Re: Cleryk - build pod full support
Moim zdaniem łączenie Vitalism i Songcraft ma wady.
1. Urzywając jaki kolwiek skill przerywasz działanie buffów (perform). Chyba, żemasz zamiar urzywać perform skilli w momencie gdy nie ma innego buffera
2.Nie można byc jednocześnie dobrym bufferem i healerem, tracisz "skill pointy", które można przeznaczyc na wzmocnienie konkretnej specjalizacji
Do Songcraft'u pomyślałbym nad dołożeniem skilli:
-Starling Strain (daje combo ze wszystkimi granymi skillami (perform))
-Hold the Note
http://archeagedatabase.net/us/calc/129368 - moja propozycja uwzględniająca tylko zamianę w oparciu o te 2 skille (leczysz Vitalizmem)
Oczywiście wszystko i tak wyjdzie jak to się mowi w praniu. Potrzeba doświadczenia i wypróbowania wszystkich skilli, a później dobrać odpowiedni zestaw. Na szczeście zmiana skill kosztuje tylko golda a nie czas potrzebny na tworzenie nowej postaci
1. Urzywając jaki kolwiek skill przerywasz działanie buffów (perform). Chyba, żemasz zamiar urzywać perform skilli w momencie gdy nie ma innego buffera
2.Nie można byc jednocześnie dobrym bufferem i healerem, tracisz "skill pointy", które można przeznaczyc na wzmocnienie konkretnej specjalizacji
Do Songcraft'u pomyślałbym nad dołożeniem skilli:
-Starling Strain (daje combo ze wszystkimi granymi skillami (perform))
-Hold the Note
http://archeagedatabase.net/us/calc/129368 - moja propozycja uwzględniająca tylko zamianę w oparciu o te 2 skille (leczysz Vitalizmem)
Oczywiście wszystko i tak wyjdzie jak to się mowi w praniu. Potrzeba doświadczenia i wypróbowania wszystkich skilli, a później dobrać odpowiedni zestaw. Na szczeście zmiana skill kosztuje tylko golda a nie czas potrzebny na tworzenie nowej postaci
Re: Cleryk - build pod full support
Dzięki za odpowiedź.
Napisałem własnie dlatego, że wszelkie uwagi są mile widziane.
Chciałbym zrobić healera który leczy z naprawdę wielką siłą i wspiera w masowych pvp raidach.
Pytanie jeszcze z innej beczki: Każdy skill wybrany ma jeszcze potem zdobywane poziomy. Czy jak zresetuje drzewko to te skille się zresetują do 0 także?
Napisałem własnie dlatego, że wszelkie uwagi są mile widziane.
Chciałbym zrobić healera który leczy z naprawdę wielką siłą i wspiera w masowych pvp raidach.
Pytanie jeszcze z innej beczki: Każdy skill wybrany ma jeszcze potem zdobywane poziomy. Czy jak zresetuje drzewko to te skille się zresetują do 0 także?
- Vallarr
- Posty: 179
- Rejestracja: środa, 12 grudnia 2012, 16:47
- Medals: 1
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Cleryk - build pod full support
Nie, lvl skilli jest połączony z lvlem drzewka, masz 50 lvl, to skille max lvl.
Co do songcrafta - możesz łączyć witalizmem po prostu nie biorąc performów, healing hymn + zeal daje niemal pewnego proca zeala w zergu. Niemniej to jest (imho) za duży koszt - 11 punktów do zeala i wrzucenie wymaganych skilli w witalizmie oznacza, że trzeciego drzewka w zasadzie nie masz i mieć nie będziesz. Imho - nie opłaca się, ale działać może. No i dzięki nieistotnym trzecim - możesz mieć naprawdę rzadką klasę z fajną nazwą Bloodthrall czy Confessor, ale to tyle z zalet.
Co do songcrafta - możesz łączyć witalizmem po prostu nie biorąc performów, healing hymn + zeal daje niemal pewnego proca zeala w zergu. Niemniej to jest (imho) za duży koszt - 11 punktów do zeala i wrzucenie wymaganych skilli w witalizmie oznacza, że trzeciego drzewka w zasadzie nie masz i mieć nie będziesz. Imho - nie opłaca się, ale działać może. No i dzięki nieistotnym trzecim - możesz mieć naprawdę rzadką klasę z fajną nazwą Bloodthrall czy Confessor, ale to tyle z zalet.
Re: Cleryk - build pod full support
Dzięki kolejce na server mam czas na pisanie;]
Zróbmy tak:
Czy może mi ktoś doradzić czego brak będzie spory w naszym legionie jeżeli chodzi o support a co bardzo by sie przydało? Buffer...heal...a może jest tu jeszcze coś?
Jestem otwarty na propozycje klasy. Cleryk wydawał mi się dość dobry ale co raz więcej opini słyszę, że nie za bardzo.
Zróbmy tak:
Czy może mi ktoś doradzić czego brak będzie spory w naszym legionie jeżeli chodzi o support a co bardzo by sie przydało? Buffer...heal...a może jest tu jeszcze coś?
Jestem otwarty na propozycje klasy. Cleryk wydawał mi się dość dobry ale co raz więcej opini słyszę, że nie za bardzo.
- Dliver
- Posty: 451
- Rejestracja: poniedziałek, 5 listopada 2012, 16:45
- Medals: 23
- Lokalizacja: Rzeszow
- Gender:
- Status: Offline
Re: Cleryk - build pod full support
W legionie brakuje obu klas.Jedynie mogę dodać że owszem można healować oraz używać preform jak cleric (bo kto bogatemu zabroni ), ale po krótkim czasie po naszej manie zostanie tylko wspomnienie. Co do supportu polecam ci dwa różne spece w zależności od walk :
Tomb Warden - tanky totem buffujący, świetny na mass pvp, build którego używam: http://archeageonline.pl/kalkulatory/ka ... 5t27,24,28
Poxbane - wg mnie lepszy areny, jednak jeśli chodzi o drzewko to tutaj nie testowałem ponieważ nie rozwinąłem witchcraft na odpowiedni poziom.
Co do healerów to po wypowiedziach na oficjalnym forum archeage wysokie noty zbierają templar oraz hierophant. Z interesujących może być także shadowbane. Nie wypowiadam się na ich temat ze względu na to, że nie grałem jeszcze healem w tej grze.
Tomb Warden - tanky totem buffujący, świetny na mass pvp, build którego używam: http://archeageonline.pl/kalkulatory/ka ... 5t27,24,28
Poxbane - wg mnie lepszy areny, jednak jeśli chodzi o drzewko to tutaj nie testowałem ponieważ nie rozwinąłem witchcraft na odpowiedni poziom.
Co do healerów to po wypowiedziach na oficjalnym forum archeage wysokie noty zbierają templar oraz hierophant. Z interesujących może być także shadowbane. Nie wypowiadam się na ich temat ze względu na to, że nie grałem jeszcze healem w tej grze.
- Bruner
- Posty: 1610
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 14:33
- Medals: 25
- Lokalizacja: Grod Kraka
- Gender:
- Status: Offline
Re: Cleryk - build pod full support
Moze ktos sie podzielic build'em healera typowo pod pvp?
Zauwazylem znaczne braki heal'a na hasle i z checia przerzuce sie z sorca na heala.
Drugie pytanie - mam lvl 48, jak wbije 50-tke to gdzie pozniej moge wbijac lvl skilli? Podobno mozna zasadzic na farmie jakies roslinki ktore daja duzo expa i w ten sposob nowe szkoly mozna rozwijac, wie ktos co to za rosliny?
Zauwazylem znaczne braki heal'a na hasle i z checia przerzuce sie z sorca na heala.
Drugie pytanie - mam lvl 48, jak wbije 50-tke to gdzie pozniej moge wbijac lvl skilli? Podobno mozna zasadzic na farmie jakies roslinki ktore daja duzo expa i w ten sposob nowe szkoly mozna rozwijac, wie ktos co to za rosliny?
- Hauva
- Posty: 1466
- Rejestracja: poniedziałek, 14 lutego 2011, 08:07
- Medals: 9
- Lokalizacja: Kraków
- Gender:
- Status: Offline
Re: Cleryk - build pod full support
Templar - full w leczenie i przetrwanie
http://arche-base.com/builds/generator# ... xClpHxlCUE
Kilka mam tu jeszcze znaczków zapytania bo nie jestem pewien z niektórymi skilami. Jednak jest to coś co wczoraj zmontowałem i pewnie z podobnym będzie biegał Ballarum. (tak więc parka wyszkolona w leczeniu do samego pvp już jest więcej medyków nam nie potrzeba ).
Doboru skili z vitalizmu nie będę tłumaczył bo są to po prostu wszystkie leczące. Pasywy natomiast trochę mnie męczą. Fajny niby jest ten co zmniejsza 20% cooldown ale jak pogranie trochę na witaliźmie to się okazuje że to nie jest aż taki problem a przynajmniej nie na tyle by w to pakować. Pierwszy i drugi pasyw to wiadomo ... z maną jest problem ... a im więcej spiryta tym lepsze leczenie i lepszy regen many.
Defence - wszystko co daje nam przezywalność. Czyli bufy szildy itp. Plus jeden atak żeby nie używac na siebie skili z vitalizmu, a przynajmniej by zminimalizować ich używanie. Pasywy tak samo. Tu wiele nie trzeba tłumaczyć.
Aura - no to nie wiedziałem co wziąść innego na trzecie drzewko. Więc mamy tu tarczę, wyjście ze stuna, i teleport do uciekania lub też do wbijania za ciężkimi melasami w tłum.
Ogólnie leczenie witalizmem przed osiągnięciem 45 poziomu tego drzewka jest upierdliwe. W sumie mamy jeden obszarowy heal z długim kuldałnem, jeden hot do spamowania (ale nim nikogo nie uratujemy) i jeden podstawowy heal z lekkim kuldałnem. Do momentu odblokowania Fervent healing utrzymanie grupy przy życiu jest trodne.
Ostatnio prawie sam na hasli leczyłem i nie miałem tego skilla. Pół rajdu utrzymać to praktycznie zajęcie dla całego ciała trzeba się nagimnastykować.
Co do samej ilości medyków w pvp. Nie róbcie rerola specjalnie pod to. Jesli nie będziecie dedykowanymi medykami co nic innego nie robią to równie dobrze możecie sadzić drzewa na pvp. Zrobienie medyka wiąże się z tym ze praktycznie nic innego nie porobicie. 100% uzależnienie od ekipy ... jednak jak sie usłyszy tekst "dobrego mamy heala" to się to rekompensuje
W tym momencie na 100% medykami leczącymi w pvp (tylko i wyłącznie dedykowanymi do tej aktywności) na takim buildzie jak wyżej pokazałem, będę ja i Ballarum (nie piszę o innych medykach bo nie wiem jakie jest ich nastawienie i dedykacja). To już powoli gwarantuje utrzymanie jednego rajdu przy życiu. Jeden dodatkowy medyk plus dwóch buferów i można wymiatać.
Przy większym pvp, takim gdzie na prawdę leci obszarowy dmg statystyka będzie trochę inna i tych medyków będzie musiało być więcej.
http://arche-base.com/builds/generator# ... xClpHxlCUE
Kilka mam tu jeszcze znaczków zapytania bo nie jestem pewien z niektórymi skilami. Jednak jest to coś co wczoraj zmontowałem i pewnie z podobnym będzie biegał Ballarum. (tak więc parka wyszkolona w leczeniu do samego pvp już jest więcej medyków nam nie potrzeba ).
Doboru skili z vitalizmu nie będę tłumaczył bo są to po prostu wszystkie leczące. Pasywy natomiast trochę mnie męczą. Fajny niby jest ten co zmniejsza 20% cooldown ale jak pogranie trochę na witaliźmie to się okazuje że to nie jest aż taki problem a przynajmniej nie na tyle by w to pakować. Pierwszy i drugi pasyw to wiadomo ... z maną jest problem ... a im więcej spiryta tym lepsze leczenie i lepszy regen many.
Defence - wszystko co daje nam przezywalność. Czyli bufy szildy itp. Plus jeden atak żeby nie używac na siebie skili z vitalizmu, a przynajmniej by zminimalizować ich używanie. Pasywy tak samo. Tu wiele nie trzeba tłumaczyć.
Aura - no to nie wiedziałem co wziąść innego na trzecie drzewko. Więc mamy tu tarczę, wyjście ze stuna, i teleport do uciekania lub też do wbijania za ciężkimi melasami w tłum.
Ogólnie leczenie witalizmem przed osiągnięciem 45 poziomu tego drzewka jest upierdliwe. W sumie mamy jeden obszarowy heal z długim kuldałnem, jeden hot do spamowania (ale nim nikogo nie uratujemy) i jeden podstawowy heal z lekkim kuldałnem. Do momentu odblokowania Fervent healing utrzymanie grupy przy życiu jest trodne.
Ostatnio prawie sam na hasli leczyłem i nie miałem tego skilla. Pół rajdu utrzymać to praktycznie zajęcie dla całego ciała trzeba się nagimnastykować.
Co do samej ilości medyków w pvp. Nie róbcie rerola specjalnie pod to. Jesli nie będziecie dedykowanymi medykami co nic innego nie robią to równie dobrze możecie sadzić drzewa na pvp. Zrobienie medyka wiąże się z tym ze praktycznie nic innego nie porobicie. 100% uzależnienie od ekipy ... jednak jak sie usłyszy tekst "dobrego mamy heala" to się to rekompensuje
W tym momencie na 100% medykami leczącymi w pvp (tylko i wyłącznie dedykowanymi do tej aktywności) na takim buildzie jak wyżej pokazałem, będę ja i Ballarum (nie piszę o innych medykach bo nie wiem jakie jest ich nastawienie i dedykacja). To już powoli gwarantuje utrzymanie jednego rajdu przy życiu. Jeden dodatkowy medyk plus dwóch buferów i można wymiatać.
Przy większym pvp, takim gdzie na prawdę leci obszarowy dmg statystyka będzie trochę inna i tych medyków będzie musiało być więcej.
- Vallarr
- Posty: 179
- Rejestracja: środa, 12 grudnia 2012, 16:47
- Medals: 1
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Cleryk - build pod full support
Moje 3 grosze, bo templarem trochę się już pobawiłem. Hauva dobrze gada, ja mam bardzo podobny zestaw z paroma drobnymi zmianami:
http://arche-base.com/builds/generator# ... vspBxsvlU1
Pasywka vitalizm za 8 - invigorated healing - daje mega duże heale. Niby crit chance nie jest duży, ale pomaga bardzo i nic nie kosztuje. Pierwsza pasywka wyleciała, 3% to za mało. Z maną jest problem, ale po oberwaniu za 10k mam 300 many - w sam raz na jedno antithesis, wow. Wybór między tymi dwiema dla mnie prosty.
Defense - młotek wyleciał, skrócenie tripa/stuna zabiera wielu klasom ułamki sekund niezbędne do wycastowania combosów i CC-locków, bardziej istotne niż się wydaje, reszta oczywista.
Auramancy - przeciętne shackle i silence trwają o wiele dłużej niż stuny, shruga rzucisz zwykle już po tym, jak stun zejdzie. Za to liberation pięknie wchodzi w combo z redoubtem, moim zdaniem najlepszym skillem defensywnym - dla mnie znacznie, znacznie lepszy wybór. Reszta to kwestia gustu, pasywka wynagradza mi z nawiązką brak tej z vitalizmu, a teleport to jedyny punkt ruchomy, który można wrzucić w zasadzie gdziekolwiek, prawie równie często biegałem z meditation czy conversion shield.
Co do drugiej części posta - albo robisz resztę questów, których nie zrobiłeś bijąc do 50tego, albo wydając labor będąc na nowych klasach. Najlepiej oba naraz. Zawsze zostaja daily (siekierki), których jest kilka na każdej mapie. Roślinek już nie ma, niestety.
http://arche-base.com/builds/generator# ... vspBxsvlU1
Pasywka vitalizm za 8 - invigorated healing - daje mega duże heale. Niby crit chance nie jest duży, ale pomaga bardzo i nic nie kosztuje. Pierwsza pasywka wyleciała, 3% to za mało. Z maną jest problem, ale po oberwaniu za 10k mam 300 many - w sam raz na jedno antithesis, wow. Wybór między tymi dwiema dla mnie prosty.
Defense - młotek wyleciał, skrócenie tripa/stuna zabiera wielu klasom ułamki sekund niezbędne do wycastowania combosów i CC-locków, bardziej istotne niż się wydaje, reszta oczywista.
Auramancy - przeciętne shackle i silence trwają o wiele dłużej niż stuny, shruga rzucisz zwykle już po tym, jak stun zejdzie. Za to liberation pięknie wchodzi w combo z redoubtem, moim zdaniem najlepszym skillem defensywnym - dla mnie znacznie, znacznie lepszy wybór. Reszta to kwestia gustu, pasywka wynagradza mi z nawiązką brak tej z vitalizmu, a teleport to jedyny punkt ruchomy, który można wrzucić w zasadzie gdziekolwiek, prawie równie często biegałem z meditation czy conversion shield.
Co do drugiej części posta - albo robisz resztę questów, których nie zrobiłeś bijąc do 50tego, albo wydając labor będąc na nowych klasach. Najlepiej oba naraz. Zawsze zostaja daily (siekierki), których jest kilka na każdej mapie. Roślinek już nie ma, niestety.
- Czerech
- Posty: 485
- Rejestracja: poniedziałek, 10 lutego 2014, 14:58
- Medals: 2
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Gender:
- Status: Offline
Re: Cleryk - build pod full support
mam pytanie, docelowo będę grał typowym hilerem, ale... czy da się sensownie lvlować w takim specu?
Re: Cleryk - build pod full support
Hauva: 2ch healerów na 1 raid? Moim zdaniem mało. Biegałem healerem po eventach pvp organizowanych w tym miesiącu i widziałem co się dzieje. Każdy biega w swoją strone licząc na to, że wyglebi barszcza, urwie fraga, może nawet uda sie przeżyć Jak robi się gorąco ucieka, ale gdzie ucieka? Bo napewno nie w kierunku grupy i krzyczy HEAL, a to nie jest przykładowe L2 gdzie jednym skillem jesteś w stanie uleczyc całe party. Możliwe, że 2ch healerow faktycznie wystarczy, takich jak ty i Ballraum, choć szczerze to nie widziałem was jeszcze w akcji :> Skuteczne leczenie wymaga wpółpracy całego raidu.
Sam docelowo zamierzam grać healerem/bufferm. Fajnie, pięknie rozpisujecie sie o doborze skilli. Ja mam inne pytanie, nie o skille, tylko o gear... jakie plusy/minusy niesie wybór setu? Nie ukrywam, że chętniej biegałbym w ciężkiej zbroi (nie wiem czy gra oferuje nam jakiś heavy set ze "spiritem" w statystykach?) Wybór robe setu wymusza na nas wybór drzewka Defense, czy jestem może w błedzie? Mam generalnie dużo pytań, może uda mi sie kiedyś porozmawiać z kimś doświadczonym na TS3
Ja myślalem o takim zestawieniu: heavyt set + tarcza + clube
Hierphant:
http://archeagedatabase.net/us/calc/197890
Choć nie mam drzewka witchcraft jeszcze ruszonego i nie wiem jak działają te skille z własnego doświadczenia
Sam docelowo zamierzam grać healerem/bufferm. Fajnie, pięknie rozpisujecie sie o doborze skilli. Ja mam inne pytanie, nie o skille, tylko o gear... jakie plusy/minusy niesie wybór setu? Nie ukrywam, że chętniej biegałbym w ciężkiej zbroi (nie wiem czy gra oferuje nam jakiś heavy set ze "spiritem" w statystykach?) Wybór robe setu wymusza na nas wybór drzewka Defense, czy jestem może w błedzie? Mam generalnie dużo pytań, może uda mi sie kiedyś porozmawiać z kimś doświadczonym na TS3
Ja myślalem o takim zestawieniu: heavyt set + tarcza + clube
Hierphant:
http://archeagedatabase.net/us/calc/197890
Choć nie mam drzewka witchcraft jeszcze ruszonego i nie wiem jak działają te skille z własnego doświadczenia
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa, 20 sierpnia 2014, 03:00
- Lokalizacja: Kraków
- Gender:
- Status: Offline
Re: Cleryk - build pod full support
Maiyazu pytałem o to samo jedyna odpowiedź jaką dostałem - clothy i 2h club.
Jednak z doświadczenia w innych MMORPG jestem takieog samego zdania jak Ty więc mam bardzo mieszane uczucia.
Jednak z doświadczenia w innych MMORPG jestem takieog samego zdania jak Ty więc mam bardzo mieszane uczucia.
- Hauva
- Posty: 1466
- Rejestracja: poniedziałek, 14 lutego 2011, 08:07
- Medals: 9
- Lokalizacja: Kraków
- Gender:
- Status: Offline
Re: Cleryk - build pod full support
Też powoli rewiduję już zarówno swój build jak i podejście do leczenia tutaj. Jednak Heavy odpada bo brak spiryta w tych armorach.
Re: Cleryk - build pod full support
Właśnie przeglądałem sety i nie ma tam spiryta :/ Czy może jakieś zmiany wnosi patch 1.7?Hauva pisze:Też powoli rewiduję już zarówno swój build jak i podejście do leczenia tutaj. Jednak Heavy odpada bo brak spiryta w tych armorach.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: środa, 20 sierpnia 2014, 03:00
- Lokalizacja: Kraków
- Gender:
- Status: Offline
Re: Cleryk - build pod full support
OFFTOP: Ogólnie nie chcę się chwalić, ale w wielu grach byłem naprawdę top healerem. Tutaj ssam tak bardzo, że przykro mi o tym mówić. Mam wielki szacunek do każdego kto tutaj ogarnia heal.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość