Dyskusja na temat healingu w WoD.
Moderatorzy: Konsul, Pretorianin, Moderatorzy WoW
- Noomz
- Posty: 211
- Rejestracja: środa, 19 września 2012, 18:47
- Lokalizacja: Księstwo Lublin
- Gender:
- Status: Offline
Dyskusja na temat healingu w WoD.
Ahoj kamraci!
Dzisiaj z tytułu chwili wolnego czasu pomiędzy psychologicznymi wynurzeniami w pracy, chciałbym zapoczątkować dyskusję na temat stanu leczenia w Warlords of Draenor.
Otóż od czasów Mists of Pandaria bardzo dużo się pozmieniało. Jak wiecie, raidy za rogiem więc przydałoby się pogadać o statystykach, sposobie leczenia, manie, klasach, etc.
No to lecimy, zaczniemy od kwestii mana managementu i spiritu (nie, nie tego do picia).
Pewnie zauważyliście, że nasze paski z maną skurczyły się nieco i są teraz około 2 razy mniejsze niż w MoPie. Warto wiedzieć, że na 100 poziomie za każdy punkt spiritu dostajemy 2.06 MP5 (czyli około 0.4 mana per second). Zatem nasz bazowy regen jest na poziomie około 2337 spiritu (!). Znaczy to mniej więcej tyle, że Blizzard mocno zwiększył podstawową regenerację many i wygładził wzrost z każdym kolejnym ubranym spiritem. Pojawia się pytanie - po cholerę nam właściwie ten spirit w takim razie, skoro base regen jest wysoki?
Odpowiedź poniżej:
[ obraz zewnętrzny ]
Mamy tutaj porównanie wszystkich części garderoby, na których jest spirit na poziomie ilvl 630 i maksymalnie ilvl 695. Ilość spiritu na trinkach jest albo statyczną wartością, albo średnią z proców. Ilość HPSów jest liczona na podstawie standardowego użycia spelli i cooldownów healerskich (w tym przypadku holy paladin - dla zainteresowanych w źródłach będzie cała lista umiejek rotacji podstawowej - jednak informacje ogólnie odnoszą się do każdej klasy leczącej w bardzo zbliżonym stopniu). Symulowano sytuację walki 5 minutowej.
Wnioski jakie płyną z tej skomplikowanej tabelki są mniej więcej takie, że:
- healer z gearem na poziomie ilvl 630 pozbawi się całej many, stosując podstawową rotację w ciągu 4 minut 53 sekund. Natomiast na poziomie gearu 695 analogicznie wymani się w ciągu 5 minut 31 sekund. Bazowy spirit (bez itemów ze spiritem) pozwoli na leczenie przez 4 minuty 12 sekund. Krótko mówiąc: dzięki itemom ze spiritem na poziomie 630 ilvl możemy leczyć 41 (!) sekund dłużej (w tabelce można zobaczyć ile średnio więcej healing done i hpsów może zrobić Hpala w tym czasie - około 14%).
- porównania poniżej, gdzie cały spirit idzie w crit - podstawowy stat holy pala, wskazują że taki wariant da nam wzrost healing done na poziomie około 5%.
Można zatem powiedzieć, że na ilvl 630 spirit (w przypadku hpala, aczkolwiek zrobie testy i symulacje na resto dudu w najbliższym czasie i przygotuje analogiczne zestawienie) jest 3x bardziej wartościowy niż secondary main stat.
Najważniejsze wnioski:
- Na poziomie heroików i challenge mode`ów, gdzie walki są krótkie i trwają zazwyczaj sporo mniej niż 5 minut, spirit nie odgrywa aż tak znaczącej roli, zatem warto podczas gearowania zostawić sobie warianty necków, ringów, płaszcza i trinków z secondary statami, by CM nie stanowił problemu. Tutaj liczy się pier******... znaczy się, moc zaklęc, a mana nie stanowi zbyt dużego problemu (biorąc pod uwagę idealny i wymarzony scenariusz, gdzie tank i dpsi nie stoją w ogniu i nie biorą na klatę umiejętności bossa, bądź nie tankują plecami doń ).
- Natomiast NA RAIDACH SPIRIT BĘDZIE ZAWSZE NASZYM PRIO (nawet w gearze 695) w miejscach, gdzie można go ubrać. Zwracajcie baczną uwagę na to, by na najbliższą środę zapewnić sobie gear, który na necku, płaszczu, ringach i trinketach ma spirit. Powód prozaiczny - walki trwają dłużej, jest większa ilość healerów niż na HC/CM i liczy się rozłożony w czasie throughput a nie spamowanie hpsów w 2 minuty i późniejsze OOM.
Dalsze rozważania na temat healingu, moje przemyślenia będą w tym wątku dodawane w miarę regularnie z rozwojem progressu.
Śmiało - dzielcie się swoimi opiniami i wnioskami na temat powyższego, bądź rzeczy które sami zaobserwowaliście. Fajnie, gdyby pojawiały się tutaj też pytania odnośnie leczenia - rzeczy które was nurtują bądź są niejasne. Może wspólnymi siłami uda nam się ładnie wszystko opisać i zrobić fajny poradnik.
Korzystałem z: wowhead.com, restokin.com, forums.elitistjerks.com, holybouch.com; rotacja podstawowa hpala + Beacon of Faith, Holy Prism, and Eternal Flame.
Dzisiaj z tytułu chwili wolnego czasu pomiędzy psychologicznymi wynurzeniami w pracy, chciałbym zapoczątkować dyskusję na temat stanu leczenia w Warlords of Draenor.
Otóż od czasów Mists of Pandaria bardzo dużo się pozmieniało. Jak wiecie, raidy za rogiem więc przydałoby się pogadać o statystykach, sposobie leczenia, manie, klasach, etc.
No to lecimy, zaczniemy od kwestii mana managementu i spiritu (nie, nie tego do picia).
Pewnie zauważyliście, że nasze paski z maną skurczyły się nieco i są teraz około 2 razy mniejsze niż w MoPie. Warto wiedzieć, że na 100 poziomie za każdy punkt spiritu dostajemy 2.06 MP5 (czyli około 0.4 mana per second). Zatem nasz bazowy regen jest na poziomie około 2337 spiritu (!). Znaczy to mniej więcej tyle, że Blizzard mocno zwiększył podstawową regenerację many i wygładził wzrost z każdym kolejnym ubranym spiritem. Pojawia się pytanie - po cholerę nam właściwie ten spirit w takim razie, skoro base regen jest wysoki?
Odpowiedź poniżej:
[ obraz zewnętrzny ]
Mamy tutaj porównanie wszystkich części garderoby, na których jest spirit na poziomie ilvl 630 i maksymalnie ilvl 695. Ilość spiritu na trinkach jest albo statyczną wartością, albo średnią z proców. Ilość HPSów jest liczona na podstawie standardowego użycia spelli i cooldownów healerskich (w tym przypadku holy paladin - dla zainteresowanych w źródłach będzie cała lista umiejek rotacji podstawowej - jednak informacje ogólnie odnoszą się do każdej klasy leczącej w bardzo zbliżonym stopniu). Symulowano sytuację walki 5 minutowej.
Wnioski jakie płyną z tej skomplikowanej tabelki są mniej więcej takie, że:
- healer z gearem na poziomie ilvl 630 pozbawi się całej many, stosując podstawową rotację w ciągu 4 minut 53 sekund. Natomiast na poziomie gearu 695 analogicznie wymani się w ciągu 5 minut 31 sekund. Bazowy spirit (bez itemów ze spiritem) pozwoli na leczenie przez 4 minuty 12 sekund. Krótko mówiąc: dzięki itemom ze spiritem na poziomie 630 ilvl możemy leczyć 41 (!) sekund dłużej (w tabelce można zobaczyć ile średnio więcej healing done i hpsów może zrobić Hpala w tym czasie - około 14%).
- porównania poniżej, gdzie cały spirit idzie w crit - podstawowy stat holy pala, wskazują że taki wariant da nam wzrost healing done na poziomie około 5%.
Można zatem powiedzieć, że na ilvl 630 spirit (w przypadku hpala, aczkolwiek zrobie testy i symulacje na resto dudu w najbliższym czasie i przygotuje analogiczne zestawienie) jest 3x bardziej wartościowy niż secondary main stat.
Najważniejsze wnioski:
- Na poziomie heroików i challenge mode`ów, gdzie walki są krótkie i trwają zazwyczaj sporo mniej niż 5 minut, spirit nie odgrywa aż tak znaczącej roli, zatem warto podczas gearowania zostawić sobie warianty necków, ringów, płaszcza i trinków z secondary statami, by CM nie stanowił problemu. Tutaj liczy się pier******... znaczy się, moc zaklęc, a mana nie stanowi zbyt dużego problemu (biorąc pod uwagę idealny i wymarzony scenariusz, gdzie tank i dpsi nie stoją w ogniu i nie biorą na klatę umiejętności bossa, bądź nie tankują plecami doń ).
- Natomiast NA RAIDACH SPIRIT BĘDZIE ZAWSZE NASZYM PRIO (nawet w gearze 695) w miejscach, gdzie można go ubrać. Zwracajcie baczną uwagę na to, by na najbliższą środę zapewnić sobie gear, który na necku, płaszczu, ringach i trinketach ma spirit. Powód prozaiczny - walki trwają dłużej, jest większa ilość healerów niż na HC/CM i liczy się rozłożony w czasie throughput a nie spamowanie hpsów w 2 minuty i późniejsze OOM.
Dalsze rozważania na temat healingu, moje przemyślenia będą w tym wątku dodawane w miarę regularnie z rozwojem progressu.
Śmiało - dzielcie się swoimi opiniami i wnioskami na temat powyższego, bądź rzeczy które sami zaobserwowaliście. Fajnie, gdyby pojawiały się tutaj też pytania odnośnie leczenia - rzeczy które was nurtują bądź są niejasne. Może wspólnymi siłami uda nam się ładnie wszystko opisać i zrobić fajny poradnik.
Korzystałem z: wowhead.com, restokin.com, forums.elitistjerks.com, holybouch.com; rotacja podstawowa hpala + Beacon of Faith, Holy Prism, and Eternal Flame.
- Noomz
- Posty: 211
- Rejestracja: środa, 19 września 2012, 18:47
- Lokalizacja: Księstwo Lublin
- Gender:
- Status: Offline
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
Zarezerwowany post na ciąg dalszy.
- Earlann
- Posty: 367
- Rejestracja: czwartek, 16 października 2014, 12:39
- Medals: 1
- Lokalizacja: Lublin
- Gender:
- Status: Offline
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
Radzę czerpać z tego poradnika garściami, oby pojawiły się kolejne części. Tankowie mają Ikrekota i Thermita, healerzy Noomza (no bo chyba cyfry z recounta same się bronią), szkoda że mele depsi nie mają swojego guru. ;_; Może jak zgłębię tajniki tabelek i cyferek, to postaram się (po empirycznych doświadczeniach) coś spłodzić na temat paladynów, ale niczego nie obiecuję. Tak czy inaczej fajnie, że Ci się chciało, że jest inicjatywa i konkretne materiały, na bazie których można opierać swoją grę!
[ obraz zewnętrzny ]
Earlann - Armory - Link
"Tydzień bez mounta - tygodniem straconym!"
IX Kohorta: WoW Progress / Logi WarcraftLogs / Logi Ask Mr. Robot
"Tydzień bez mounta - tygodniem straconym!"
IX Kohorta: WoW Progress / Logi WarcraftLogs / Logi Ask Mr. Robot
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
To, że spirit jest prio, to chyba każdy głupi zdąży prędko zauważyć. Ale ładna i przekonująca analiza dla wszystkich healerskich uparciuchów.
- Deadparrot
- Posty: 184
- Rejestracja: niedziela, 13 listopada 2011, 23:21
- Medals: 1
- Lokalizacja: Sieradz
- Gender:
- Status: Offline
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
Moja opinia - mój heal >>>> healerzy z lfra >>>>>>> heal świeżo wbitych 100tek >>>>>> heal Noomza. Dziękuję i pozdrawiam!
A tak na poważnie to oczywiście masz rację, na chwilę obecną spirit można sobie darować. Na cmach odpalam się na najczęściej na trashach - tutaj potrzebna jest mega moc i żadna ilość spiritu nie pomoże mi utrzymać party. Wydaje mi się, że jedynie raidy na progresie wymagać będą posiadania itemów ze spiritem, ewentualnie enchantu na broń ze spiritowym procem. Później będzie jak zwykle pod koniec każdego kontentu/farmy - kto szybciej wytopuje raid :/
Choć różnica pomiędzy regenem w itemach spiritowych a nie spiritowych jest śmiechowa...
A tak na poważnie to oczywiście masz rację, na chwilę obecną spirit można sobie darować. Na cmach odpalam się na najczęściej na trashach - tutaj potrzebna jest mega moc i żadna ilość spiritu nie pomoże mi utrzymać party. Wydaje mi się, że jedynie raidy na progresie wymagać będą posiadania itemów ze spiritem, ewentualnie enchantu na broń ze spiritowym procem. Później będzie jak zwykle pod koniec każdego kontentu/farmy - kto szybciej wytopuje raid :/
Choć różnica pomiędzy regenem w itemach spiritowych a nie spiritowych jest śmiechowa...
- Ikrekot
- Posty: 626
- Rejestracja: poniedziałek, 19 września 2011, 00:06
- Medals: 1
- Lokalizacja: Żytowiecko
- Status: Offline
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
Deadparrot nie uwzględniłeś Midzina na szarym końcu.
Walki na poziomie raidów będą wymagały spiritu bo walka trwająca czasami około 10 minut będzie dość wymagająca. Teraz healerzy na trashach wypruwają się z many w minutę i po minucie piją na full. I popieram z tym co pisze Noomzałke.
Walki na poziomie raidów będą wymagały spiritu bo walka trwająca czasami około 10 minut będzie dość wymagająca. Teraz healerzy na trashach wypruwają się z many w minutę i po minucie piją na full. I popieram z tym co pisze Noomzałke.
- Czerech
- Posty: 485
- Rejestracja: poniedziałek, 10 lutego 2014, 14:58
- Medals: 2
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Gender:
- Status: Offline
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
jak ktoś chce potrenować jak najlepsze gospodarowanie maną, to zapraszam na PvP
tam często i gęsto walczy się po te rzeczone wcześniej 10 minut. No i dmg, a raczej szybkość tracenia HP przez ludzi bywa podobna jak na rajdach
niestety na hordzie nie mam jeszcze 100, ale jak ktoś ma alta na ally to możemy razem polatać na PvP
tam często i gęsto walczy się po te rzeczone wcześniej 10 minut. No i dmg, a raczej szybkość tracenia HP przez ludzi bywa podobna jak na rajdach
niestety na hordzie nie mam jeszcze 100, ale jak ktoś ma alta na ally to możemy razem polatać na PvP
- Glohar
- Posty: 387
- Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:43
- Medals: 6
- Lokalizacja: Katowice
- Gender:
- Status: Offline
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
Dorzucę coś od siebie.
Tabelka trinketów w obecnym contencie ułożona od największej do najmniejszej ilości average spiritu... (gief hourglass).
[ obraz zewnętrzny ]
Tabelka trinketów w obecnym contencie ułożona od największej do najmniejszej ilości average spiritu... (gief hourglass).
[ obraz zewnętrzny ]
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
Odkąd pamiętam to Noomz był bardzo dobrym healerem. Noomz, czy Ty zmieniłeś maina na Druida?
- Noomz
- Posty: 211
- Rejestracja: środa, 19 września 2012, 18:47
- Lokalizacja: Księstwo Lublin
- Gender:
- Status: Offline
Re: Dyskusja na temat healingu w WoD.
A dzięki Owszem, teraz czas na druida. Szaman trochę odpocznie. Ale kto wie..Beciaa pisze:Odkąd pamiętam to Noomz był bardzo dobrym healerem. Noomz, czy Ty zmieniłeś maina na Druida?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości